[TÓPICO OFICIAL] Hell Let Loose

The Ultimate New Player Handbook!
Hey everyone,

We hope you all had a great weekend on the frontline!

Today we're humbled to share with you a truly amazing community created guide that can only be described as 'The Ultimate New Player Handbook!.

This fantastic guide combines top tier knowledge of the frontline with fantastic artwork and design to create something truly special.

Before we dive into the guide we'd like to highlight the frontline heroes who together planned, designed, wrote and created what you're about to read:

Authors
Dbl0Douche
General T
Inchon
Nuc1e4r
Oddball
Xiang_Ganger

Editor
DashThirty

Art and Design
Moscatnt

If you see any of these damn fine soldiers on your team be sure to say hi and make sure they get a seat on the transport truck!

A Message From Inchon

This guide was created to help improve the quality of gameplay for new players, help clarify some items for veteran players, and maybe even provide something for those of us with thousands of hours in game. I would like to thank the team from around the globe that helped put this together and especially Mosca whose cartoons and presentation made an otherwise dull product look like an actual used World War II soldiers guide. Thank you to DannyArt and the Black Matter team for providing the in-game icons and their factual review of the guide before presentation.

We do plan to keep this updated as the game changes and possibly move onto an advanced guide as there was many things we cut out in order to make each page roughly a 2 minute read. We hope you enjoy!


The Ultimate New Player Handbook - By the Community, for the Community!

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NOTE: If you require a version with a larger page / font size, or would like to chat with the creators of the guide you can do both over on their Reddit post HERE.

That wraps up today's post, we just had to share this fantastic community project with you and we hope you find it equally entertaining and informative.

You really are an amazing community - thank you.

We'll catch up with everyone in a few days as part of our weekly Developer Briefing, so speak to you again soon!

See you on the frontline.





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Sobre ATT da semana passada
Deu pra jogar bastante....
E posso dizer

k98 mudou bastante nesse update

:hmm:


Acho que pouca gente joga de rifle de ferrolho e não percebeu, mas como era quase que minha segunda arma, a mudança foi grande....
Morrer pra caralho até aprender a jogar com ela.....
 
Cara, tem que colocar esse guia aí na primeira página.
Seria muito legal eles disponibilizarem isso em modo aberto para fazermos uma tradução para o português e espanhol!
 
Cara, tem que colocar esse guia aí na primeira página.
Seria muito legal eles disponibilizarem isso em modo aberto para fazermos uma tradução para o português e espanhol!
meio que existem uns manuais escritos em PT-Br por aí, mas nada tão organizado

Antes quando rolava treinamento para eventos era distribuído alguns manuais para os jogadores
 
Perdemos no final, mas foi um puta team play e ainda fiz uma amizade...
Fora isso, melhorando muito meu gameplay tb

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Canal "LevelCapGaming" lançou um vídeo falando do lançamento do HLL.

Achei bem bacana, vale a pena conferir para quem ainda esta com duvidas.

 
Cara, tem que colocar esse guia aí na primeira página.
Seria muito legal eles disponibilizarem isso em modo aberto para fazermos uma tradução para o português e espanhol!
Vou traduzir esse manual
Se deixar até coloco mais informações
No fim de semana devo terminar (espero) e compartilho com geral aqui


Canal "LevelCapGaming" lançou um vídeo falando do lançamento do HLL.

Achei bem bacana, vale a pena conferir para quem ainda esta com duvidas.


STG de curta distancia é uma ignorância, assim como a PPHS

Uma pena pq odeio as armas automáticas desse jogo, não acho q jogo tão bem come elas, prefiro as armas de ferrolho ou semi
 
Vou traduzir esse manual
Se deixar até coloco mais informações
No fim de semana devo terminar (espero) e compartilho com geral aqui
De forma oficial? Seria legal hein, manual bom esse aí.
Tenta contatar os Devs via Discord, em outros jogos os caras respondem diretamente.
 
De forma oficial? Seria legal hein, manual bom esse aí.
Tenta contatar os Devs via Discord, em outros jogos os caras respondem diretamente.
Já entrei em contato com os autores e vou conseguir os arquivos originais

Até tentei viabilizar via PS mas ia dar um trabalhinho extra
 
Legal q no vídeo o cara fala que mesmo com uma configuração top Stalingrado é cagado mesmo.
 
Legal q no vídeo o cara fala que mesmo com uma configuração top Stalingrado é cagado mesmo.
o que não dá pra entender é lançarem conteúdo dessa forma aí. fizeram um marketing desgraçado encima desse novo mapa, aí vem essa merda de performance.. Será que na máquina dos Devs não sofria com performance? pq não é possível...
 
o que não dá pra entender é lançarem conteúdo dessa forma aí. fizeram um marketing desgraçado encima desse novo mapa, aí vem essa merda de performance.. Será que na máquina dos Devs não sofria com performance? pq não é possível...
Cara na real, todo mapa novo q eles lançaram foi isso, e com certeza estavam sem tempo para otimizar como fizeram ao logo do tempo nos outros apos o lançamento. Dai ficou por isso mesmo.
 
Cara na real, todo mapa novo q eles lançaram foi isso, e com certeza estavam sem tempo para otimizar como fizeram ao logo do tempo nos outros apos o lançamento. Dai ficou por isso mesmo.
mas é exatamente esse o meu questionamento. Porque não espera sei lá 1 mês a mais mas lança o negócio bom.. Sinceramente quando cai esse mapa aqui nem dá vontade de jogar com tanto stuttering

e não faz diferença alguma jogar tudo pro low ou pro high/epic.. a performance é a mesma
 
Calma é só um mapa ... Antes era todos...
O jogo é outro depois que otimizaram quem jogou bastante antes sabe bem do que estou falando.
Noa outros mapas aqui fica 100 FPS constante praticamente

Sim, tenho bem antes do lançamento.. sei bem como era.. melhoraram demais.. mas ainda acho que novos mapas poderiam ser trabalhados melhores no desempenho antes de serem lançados.. Squad fez a mesma coisa quando lançaram o novo mapa a performance era horrível e depois foram arrumando..
--- Post duplo é unido automaticamente: ---

Qual a data '' limite'' pra comprar e ter direito ao acesso antecipado?
 
Última edição:
Sim, tenho bem antes do lançamento.. sei bem como era.. melhoraram demais.. mas ainda acho que novos mapas poderiam ser trabalhados melhores no desempenho antes de serem lançados.. Squad fez a mesma coisa quando lançaram o novo mapa a performance era horrível e depois foram arrumando..
--- Post duplo é unido automaticamente: ---

Qual a data '' limite'' pra comprar e ter direito ao acesso antecipado?

Acho que é até o dia 8 desse mês
 
Eles otimizaram todos os demais mapas. Melhor lançar assim, sabendo que há problemas de performance, porque aí já vai pegando os outro bugs do mapa e arruma tudo de uma vez.

E o jogo saiu agora do EA, está na versão 1.0 e teve um aumento no preço, agora acho que já é oficial.

__________

Do manual, coisas que eu não sabia:

- O custo das coisas: 50pt para um outpost, 100 para uma Garrison;
- Outpost pode ser construído até 2 "quadradinhos" pra dentro das linhas inimigas;
- Estando no mesmo setor (4 quadrados ao redor do círculo) já contam como ataque ou defesa. Estando dentro do círculo, conta como 3x;
-


E ficou faltando postar essa página aqui ali em cima que fala do suporte e engenheiro, muito importantes e bem ilustrado:

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Onde vc viu essa informação?

Ele deve ter se confundido hahaha

Eles otimizaram todos os demais mapas. Melhor lançar assim, sabendo que há problemas de performance, porque aí já vai pegando os outro bugs do mapa e arruma tudo de uma vez.

E o jogo saiu agora do EA, está na versão 1.0 e teve um aumento no preço, agora acho que já é oficial.

__________

Do manual, coisas que eu não sabia:

- O custo das coisas: 50pt para um outpost, 100 para uma Garrison;
- Outpost pode ser construído até 2 "quadradinhos" pra dentro das linhas inimigas;
- Estando no mesmo setor (4 quadrados ao redor do círculo) já contam como ataque ou defesa. Estando dentro do círculo, conta como 3x;
-


E ficou faltando postar essa página aqui ali em cima que fala do suporte e engenheiro, muito importantes e bem ilustrado:

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Outpost não possui custo nenhum de suprimento...
Garrison criada em território aliado custa 50 de suprimento e em território inimigo 100
 
Ah, então é isso. Tem e diferença de 100 e 50 para o Garrison em território inimigo.

Oops.
 
PTE aberto agora


We would appreciate your assistance in filling the PTE servers so we can test the latest round of optimizations! The sooner we can get this tested, the sooner we can get the patch out!

If you are free and available please download the latest PTE client and join us.

If you are new to the community or haven't joined a PTE before, please check out #pte-update10 and then #pte-how-to-join

Thanks!


Changelog
 
Developer Briefing #139 - Optimisation, Patch PTEs, Dan Carlin
Hi everyone!

Thanks for jumping into our release of Update 10 and fighting across the Eastern Front!
We were thrilled to see such a large number of players grab the game for the first time.

We want to thank you - the community - for being so welcoming to all the new players. We know that large influxes of new players are wonderful because the community grows, but that there are also teething issues as people learn the game for the first time. It’s always a tricky balance to manage and we greatly appreciate the welcoming environment that you’ve made the game - both on our social channels and in-game.

I’m new. What are Dev Briefings?

We also want to explain to all new players that during the development of Hell Let Loose we post a weekly “dev briefing”. This weekly post tends to focus on one area of development - be it a new weapon, vehicle or feature, or it may look at a map, a technical change within the game or put a spotlight on community activity. We tend to post them on Thursday or Fridays - depending on the course of development. So far we’ve posted one every week for more than 130 weeks and will be continuing this into the future.

Optimisation

We know that optimisation has been an issue on Stalingrad - resulting in a stutter occurring on specific hardware. We spent a long time profiling this, as the correlation between the stutters and in-game activities were hard to trace. Each time we’d look at what may be causing it (explosions, or spawning, or throwing objects), the profiling would show acceptable results. We were also aware that this was only occurring on specific machines, and it didn’t seem to be universal to any spec of machine (meaning that some machines at each end of the spectrum suffered from it).

We can happily report that with the extremely hard work of our wonderful QA team, tech artists and programmers, the issue has been found - namely a texture streaming issue on specific hardware that locks up the machine temporarily on the game thread.

As a result of this, we’re currently running several PTEs to ensure that the fixes made give a considerable frame boost to Stalingrad especially and eliminate stutter.

  • The micro stutter should be fixed across all maps on GPUs with 3GB+ of VRAM.
  • These optimisations should increase FPS in all maps, but we have focused our testing on the Eastern Front.
  • You should expect to see a major general FPS increase in Stalingrad.
  • The physics stutter was removed from Stalingrad in PTE in the most recent PTE, and similar work is currently being done on Kursk.

We appreciate the patience as we continue optimisations across different areas of the game as quickly and methodically as we can. We are working very hard to make sure players have the best experience possible, cheers.

The PTEs

Thanks to all those who jumped in the most recent PTE to test the latest build. We’ve seen some promising improvements with the latest round of optimisations, but still need to stress test this with more players. The feedback is that players are getting significantly more frames on Stalingrad (with reports between 10+ to 30+ FPS) and elimination of stutter.

To help us totally put this issue to bed, we’d love you to assist us by jumping into the PTEs that we’ll be hosting over the next couple of weeks before deploying Patch 16. We’ll attempt to give as much notice as possible, and will consider alternate & more flexible timing across the different timezones. Please checkout the discord, for the latest PTE information.

Max & Dan Carlin - HARDCORE HISTORY

Description:

Dan Carlin - the man behind the fantastic Hardcore History podcasts - talks with Max about Hell Let Loose, the genre, its development, growth and challenges through the broader context of wargaming, ethics and depiction of history.



ICYMI - New Player Guide, by The Community for the Community

Incase you missed it, we’re excited to present an incredible player guide that has been put together by some brilliant contributors. Even in its early stages this unique concept impressed the team and we were very excited to see it progress from start to finish. Our heartfelt thanks goes out to the people involved for making it possible:

Authors: Dbl0Douche, General T, Inchon, Nuc1e4r, Oddball, Xiang_Ganger.
Editor: Dashthirty
Art and Design: MoscaTnT

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You can Download the New PLayer Guide PDF here: {LINK REMOVIDO}
We hope you enjoy reading it as much as we did!


Hell Let Loose Community Fan Art or Screenshot Reminder

This will run for approximately 1 more week. So please consider U10 Eastern Front content.
Showcase HLL in a creative way. This can be a sketch, drawing, painting, original screenshot or reworked screenshot that is instantly recognizable as Hell Let Loose.

Simply submit your linked art image, along with your Discord name and ID. Please make sure you are in the official Discord so we can contact you directly.

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Submission by: JT1902

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Submission by: [BST2] El CaMaRaDa

Join the Discord here - https://discord.gg/hellletloose

We will be giving away a few HLL Keys, and an exclusive helmet to our favourite pieces. We will highlight this art across our channels and in the Discord.

Please only ONE submission per person.

We look forward to seeing them!
HLL Fan Art/ Screenshot submission form - https://forms.gle/4rkW2ZGJsKWjRcuv6


And that’s all for this Dev Brief. Once again thanks for all the support, have a great weekend and see you on the frontline!
 

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