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[TÓPICO OFICIAL] Nier: Automata

darkkinder

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Registrado
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O que é Nier?
NieR é um action RPG desenvolvido pela Cavia, para o PS3 e X360 e lançado em 2010. Há duas versões do jogo, NieR Gestalt e NieR Replicant. Gestalt é a versão internacional, lançado para PS3 e X360. Replicant foi lançado para o mercado japonês e exclusivamente para o PS3, esta versão é baseada no mesmo universo, mas com diferenças na aparência do personagem NieR, seu relacionamento com a personagem Yonah, e o ano em que o jogo se passa. NieR é um spin-off da série Drakengard, também desenvolvida pela Cavia.


O que é NieR: Automata?
NieR: Automata é um action RPG. O jogo se passa no mesmo universo de Nier (2010). Diferente do primeiro NieR, Automata é desenvolvido pela Platinum Games, desenvolvedora conhecida pelos jogos Bayonetta, Vanquish e Metal Gear Rising: Revengeance.


É necessário jogar o primeiro NieR para entender a história?
Não, NieR: Automata se passa muito anos depois dos acontecimentos do primeiro jogo, compartilhando apenas o universo.

Alguns vídeos com retrospectiva, lore e cutscenes dos jogos anteriores:

A recap/analysis of Yoko Taro's works: Drakegard 1-3 & NieR, leading up to NieR: Automata.
Clemps Analyses https://www.youtube.com/playlist?list=PLw8ZooeqjOETymvvukXs7nC0GnEwzWm_v

Lore summary - From Drakengard to NieR Automata


NIER - The Movie [All Cutscenes/Endings in 1080P]




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Um futuro distante.
Uma súbita invasão por invasores alienígenas.
E suas criações mecânicas.
Contra esse grande poder,
a humanidade foi expulsa da terra, fugindo para a lua.
Para conquistar novamente seu planeta,
os humanos criaram um resistente exército de soldados androides.
E para acabar com o impasse militar,
um novo androide
a infantaria de batalha, a unidade “YoRHa”, foi mandada para o campo de batalha.
Em um mundo inabitado,
uma violenta batalha entre armas mecânicas e androides,
eventualmente,
abre-se uma porta para a verdade desconhecida...



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METACRITIC
OPENCRITIC



RPG Site: 10/10
The combat and the RPG systems are fun and interesting, but what will likely stick with you from Automata is its thematic strength. You might be pulling off bad-ass combos in slick, speedy combat, but the game can also give you pause to muse about the existential philosophies it posits and questions - that's a special thing indeed. Backed by an excellent battle system thanks to Platinum, Automata is Yoko Taro’s magnum opus - and it's one of the best games I’ve ever played.
CG Site: 10/10
NieR: Automata is the rare gaming experience in which narrative, aesthetics, and gameplay all complement each other to form a perfect storm of master class game design. A truly exemplary example of what video games are capable of as an art form, and a new personal favorite.
Playstation Universe: 9.5/10
Exceptional in every way. NeiR: Automata delivers on every cylinder, providing one of the best experiences this year. In every generation there is a game that leaves an impression on you and for me NieR: Automata is that game. To put it simply, NeiR: Automata is a magical experience.
GamesRadar: 4.5/5
While it's certainly not perfect, Nier: Automata is nonetheless a breath of fresh air that will challenge your thumbs as well as your thinking - a game with hydrocarbon heart and silicon soul that will stay with you long after you've set the controller down.
GameSpot: 9/10
Thanks to Platinum Games' knack for riveting and gratifying combat, Automata is Yoko Taro's most exciting game to date. The combat mechanics click after hurdling a low learning curve, and the end result is a skillful dance where balletic dodges complement wushu-inspired aggression. Moreover, this multi-ending trip is generously peppered with surprises and revelations, as well as easter eggs that call back to the first game and the Drakengard series from which Nier spun off. It's a meaty, often exhilarating trek that showcases Platinum Games' and Yoko Taro's unique blend of genius.
Destructoid: 9/10
NieR: Automata is nearly as good of an RPG as it is an action game, which is a mighty tall order. It's tough to really strike that balance as many action-RPGs tend to favor one element over the other, but Platinum Games, with the help of Square Enix, has tapped into its innate ability to captivate us with combat while keeping the rest of the journey engaging.
RPGFan: 93/100
NieR: Automata is everything I could have wanted from a sequel to NieR, to the point that I almost feel spoiled here. It keeps the same off-the-wall plot and well-written characters from the original while discarding the clunky combat and movement for a system that has the sheen of any one of Platinum's greatest titles. It really is the best of both worlds. If you've been a fan of NieR since day one, but have been burnt by its clumsiness before, you're in for a fantastic treat. And if you're new to the craziness that is a Yoko Taro game, know that this is the absolute best time to jump in.
IGN: 8.9/10
Nier: Automata is a crazy, beautiful, and highly entertaining journey full of nutty ideas and awesome gameplay. It may not include the most sensical story or compelling characters, but its frenzied combat -- coupled with beautiful visuals and a stunning soundtrack – make it too much fun to pass up.
Game Informer: 7.75/10
Some parts of Nier: Automata genuinely thrilled and surprised me, but it is a constant exercise in sacrifice. Combat has improved compared to the original Nier, but it still isn’t fully engaging. The progression system has cool ideas, but doesn’t offer enough depth. The premise is fascinating, but it is dulled by repetition. Ultimately, tapping into the sad and unique story that flows under the surface of Nier: Automata makes these trade-offs worthwhile, but I’m disappointed by how deeply it’s buried.
 
Última edição:
Primeira pg! Vou verificar o andamento dos preços, para comprar depois.
 
Nier: Automata Was Fueled by an Unknown Passion


Hello, I’m Yoko Taro. I’m the director for a game called Nier: Automata that launches March 7 on PS4.

The reason why I’m writing here today is because I received a question from the PlayStation.Blog team:

“The original Nier has become a cult classic, but what does it mean to you, and what were your goals for the sequel?”

But… it’s hard to answer because I didn’t have a noble vision for it. Rather, it was more like a force of habit.



When I created Nier, it was getting harder to create games within the business structure of the company that I was working for at that time, and I thought to myself “This is so tiresome, maybe I’ll just leave the company.” The concept document that I wrote at that time, thinking that it would be my last, was the prototype for Nier.

After many twists and turns, the previous Nier became a title that I like, although it did not sell too well and I did end up leaving my previous company.

However, fans of the previous title have continued to support it for a long time after that. This reached the producer’s ears, which led to the start of the Nier: Automata project… this is the sequence of events leading up to our release of this game.

Everyone at PlatinumGames who developed this game respected the previous title and created a spectacular game for us. I was in charge of the scenario, but it’s all poop so I don’t want you to expect too much from it.

Sorry, I went off track there.

What I wanted to say was that both the previous Nier and current Nier: Automata are games that exist due to the constant support of fans. The true nature of a game is not a strong and charismatic director displaying his or her vision, but instead is something formed by some kind of an unknown passion felt by a greater number of people.



And after being formed in such a way, I’m not quite sure what kind of result Nier: Automata will bring about. I do think that there will be all sorts of reactions to it. Some may think that it’s fun, and others may think that it’s boring.

But as someone that took part in the creation of the game, I do hope that it would hold some kind of meaning to everyone that plays it.

Alright then, goodbye.
Fonte:http://blog.us.playstation.com/2017/03/03/nier-automata-was-fueled-by-an-unknown-passion/

Traduzido pela game vicio:
Nier: Automata | "É tudo cocô", diz diretor sobre a história do jogo
Enviado por coca, Ontem, 3546 visualizações, 94 comentários
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O Nier original não foi um grande sucesso de vendas, mas acabou criando uma legião de fãs principalmente por conta de sua história, o que acabou resultando no projeto que agora é conhecido como Nier: Automata. Mas o diretor não quer que você espere muito do jogo.

Em uma postagem no PlayStation Blog, Yoko Taro, o excêntrico diretor de ambos os jogos, disse que o primeiro Nier surgiu porque ele pensou que seria seu último jogo na Cavia, estúdio onde trabalhava.

  1. Quando eu criei Nier, estava ficando cada vez mais difícil de criar jogos na estrutura de negócios da companhia onde eu trabalhava na época então eu pensei: 'Isso é tão cansativo, talvez eu deixe a companhia'. O documento conceitual que escrevi na época, achando que seria meu último, foi o protótipo de Nier.


Nier não se destacava por suas mecânicas, mas encantou os fãs com sua ambientação, personagens e história. Evidentemente, isso também aumenta a expectativa para Nier: Automata, mas o diretor não acha que está boa o bastante.

  1. Todo mundo na Platinum Games que desenvolveu este jogo respeitou o título anterior e criou um jogo espetacular para a gente. Eu era o responsável pelo cenário, mas é tudo cocô, então eu não quero que vocês esperem muito dele.


Yoko Taro é conhecido por ser excêntrico e sempre oferecer experiências pouco convencionais. No entanto, ele prefere não receber todos os créditos por isso.

  1. O que eu queria dizer é que o Nier anterior e Nier: Automata são jogos que existem por conta do suporte constante dos fãs. A verdadeira natureza de um jogo não é um diretor forte e carismático mostrando sua visão, mas sim algo formado por um tipo de paixão desconhecida sentida por um número maior de pessoas.


Seja como for, os fãs certamente estão ansiosos para jogar.

Nier: Automata será lançado em 7 de março para PlayStation 4 e em 17 de março para PC.




 
Parabéns pelo tópico!

Este felizmente consegui evitar todos os spoilers. Agora é torcer para um bom port.
 
Parece bem legal o game, só fiquei sabendo depois que ia sair pra pc também. Pena(ou que bem né) que tenho uma caçambada de jogo pra jogar aqui, então vai ter que ficar mais pra frente. Mas vou acompanhar!
 
Pré load feito desde ontem, vamos ver mais tarde se o port ficou bom ou não.
 
Esse lance que o game vai ser capado a 1080/60 é verdade?
 
Radeon Graphics Cards and 4K Support

Hello everyone!

Here's a quick update on somethings that may affect some of you ahead of NieR:Automata's launch later today:

Radeon Graphics Card Owners
With the combination of driver software (Windows10 + Radeon RX400 series + Crimson ReLive Edition 17.2.1), there is an issue whereby the monitor screen can go blank or white.
This only occurs when using the Crimson ReLive Edition 17.2.1 driver on Windows 10, so if you do experience any issues, we advise you to update the graphics card driver to the latest version.

4K Support
Depending on the monitor and PC graphics card environment and setup used, this title can expand its display resolution to 4K. However, please be aware that 4K resolutions are not officially supported.

Thanks for your support and we hope you enjoy NieR:Automata when it goes live later today!

http://steamcommunity.com/games/524220/announcements/detail/514940032192177701
 
Esse jogo tinha que lançar praticamente junto ao Andromeda neh... :poker:

Pelo menos os reviews da mídia especializada e players do PS4 estão beeeeeem positivos. Acho que vai ser um ótimo jogo. Se não tivesse Andromeda pra terça, compraria no ato!
 
Fora que o Andromeda esta salgado, mas vai pro balaio também, ai joga o que da vontade kkkkkkkkkkkkkkkkkkk
 
Comprei pelo hype, espero não me arrepender, por que que seja da Square e daqui 2 meses vai estar metade do valor :X
 
ta demorando pra descompactar ate no SSD tem jogo que descompactar um pouco mais rapido que este.
 
Que tópico lindo e caprichado!
Parabéns pelo tópico mestre das screenshots!

Eu comprei o jogo ontem e já fiz o pré-carregamento.
Chegando em casa hoje irei testá-lo, mas tudo que li e vi me atraiu bastante, acho que é bem meu estilo de jogo.
 
já vou relatar primeiro problema não estou conseguindo botar jogo 1920x1080 o jogo só quer ficar 1680x1050 mesmo selecionando 1080P.
 
Boa jogatina para quem curte, baixei a demo no PS4 e infelizmente tentei gostar do game mas não fui com ele não :/
 
Jogaço! Vai para lista de desejos da Steam, não vou comprar agora.
:salario: essa é a situação!
 
Jogo está redondo, e vai liso, só que parece pesado pois usa mais de 80% de carga de uma 1070 no máximo de filtros em 1080p.
Joguei a demo no meu PS4 e achei a versão PC mais caprichada mas devido a filtros, são bem próximas.
 
algumas fotos que eu tirei.
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l6ARIje.jpg
 
Acompanhando. Gostei do visual desse game.
 

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