LINK PARA DOWNLOAD:
Fan Gaming:
http://www.fangaming.com/gameinfo.php?gameid=497
File Front:
http://files.filefront.com/Call+of+Duty+4+Modern+Warfare+Demo/;8774322;/fileinfo.html
File Planet:
http://www.fileplanet.com/180530/180...of-Duty-4-Demo
File Shack:
http://www.fileshack.com/file.x/11247/Call+of+Duty+4:+Modern+Warfare+Demo
Frag Land:
http://www.fragland.net/downloads.php?id=15924
FTP:
http://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/...WDemoSetup.exe
http://ftp.callofduty.se/Misc/callofduty_se.exe
Gamers Hell:
http://www.gamershell.com/news/42407.html
Internode:
http://games.internode.on.net/fileli...edetails=12198
Outros:
http://www.tat-srv.de/cod4demo/cod4demo.exe
http://ns26580.ovh.net/flux/dl/CoD4MWDemoSetup.exe
Torrent:
http://thepiratebay.org/tor/3838465/...Duty_4_SP_Demo
http://www.mininova.org/tor/936945
WCR-Gaming:
http://www.wck-gaming.de/CoD4MWDemoSetup.exe
Yahoo:
http://videogames.yahoo.com/events/call-of-duty-4/call-of-duty-4-demo/533701
Data prévia:
- Novembro de 2007, segunda semana
Multiplayer:
- Sem veículos
- Progressão de experiência
- Desbloqueio de customização do jogador
- Desbloqueio de customisação das armas
- Desbloquei de equipamentos
- Habilidade de chamar bombardeio aereo
- Ability to man Vehicles
- O ranking é baseado nas progresses de experiência
-----------------------------------------------------------------------------
Single Player:
- Habilidade de voar em aviÕes em alguns pontos do jogo
- Todas as cenas em primeira pessoa
- Episódios em linha de tempo
- Missões divididas por dias de batalha
- Sensação cinemática
- Britanicos e S.A.S. para carreira SP
- Jogavel com U.S. Marine Corps 'Force Recon'
- Captain Price is back!!(?!?!?!?)
- HUD suave
- Respaw de 15 segundos após a morte
-----------------------------------------------------------------------------
Engine/Graphics:
- RAG DOLL CONFIRMED (new)(?!?!?!?)
- IW in-house engine, possible with rag doll effect(?!?!?!?)
- Incrível Física
- Cenário destrutivel
- Load rápido
- Rim Lighting(?!?!?!?)
- Depth of Field(?!?!??!)
- Habilidade de atirar através de alguns materiais
- Precisão em visão noturna
- "Eyes" adjust to light over time(sensibilidade entre ambientes claros/escuros?!?!?)
- 60fps
-----------------------------------------------------------------------------
Equipamentos/Armas:
- Óculos de visão noturna
- Óculos de sensor corporal
- Granada de gás
- Flashbangs
- Granada explosiva
- M4A1 Assault Rifle
- AK-74 Assault Rifle
- Rocket Propelled Grenade
- Laser Targeted high explosive weapon of sorts
-----------------------------------------------------------------------------
Locations:
- Oriente Médio, algumas cidades aleatórias
- Oriente Médio, alguns desertos
- Russia, sem lugar específico
-----------------------------------------------------------------------------
Inimigos/facções:
- Al-Asad (Oriente Médio Inimigo Lider)
- Zakhaev (Inimigo Russo)
- Nacionalidades Russas
- Middle Eastern (Bem-Partidário)Insurgentes de Casta
- British SAS
- U.S Marine Corps 'Force Recon'
-----------------------------------------------------------------------------
Platforms:
- PS3
- Xbox360
- PC-DVD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
COD4 FAQ CREATED BY SPRIGNER( WWW.COD4FORUMS.COM )
Q1. Em que plataforma sera exibido o jogo?
A1. O jogo será desenvolvido para X360, PS3 e PC
Q2. Tryarch produzirá o jogo?
A2. Não Infinity Ward criou CoD1 e 2, agora está de volta.
Q3. Quanto tempo o jogo vem sendo elaborado?
A3. O trabalho começou logo após CoD2 com Trayarch, já assinamos o 3 com a mesma, assim temos quase 2 anos.
Q5. Quais as modalidades do Multiplayer?
A5. Deathmatch, Team Death Match, Search and Destroy, Capture the flag and more*
Q6. Ficamos sabendo que o jogo terá um ranking para habilitações de kits e habilidades especiais, isso é verdade?
A6. Sim, é verdade. A evolução do personagem é feita através do multiplayer, assim serão liberados os novos kits e habilidades especiais.
No momento, são as habilidades:
- Last Stand- Até que o inimígo lhe dê o tiro fatal, você terá a habilidade de puxar a pistola para que dê seus últimos tiros.
- Heavy Endurance- Maior estamina para a corrida no jogo.
-Fast Reload- Maior velocidade de recarga da arma.
- Martyrdom- Quando morto, você deixará uma Granada viva no chão a pondo de exploder.
- Eaves Drop- Habilidade de escutar a conversa de seu inimigo,
- Moonwalk- Poderá andar sem fazer barulho
- UAV Jamming Device- Quando estiver atirando, você não aparecerá no radar inimigo.
- Air Strike- Poderá chamar atilharia aerea
- Unnamed- melhor detalhamento no radar.
Você poderá apenas escolher 3 dentre essas habilidades.
Q8. Sem veículos em multiplayer?
A8. Sim.
Q9. Does Ragdoll feature in the game?(?!?!?!??!)
A9. Yes a dev from IW confirmed this on charlieoscardelta.com
Q10. O jogo contará com Dx9/10?
A10. Sim.
Q11. Aonde sera passado o jogo??
A11. Pelos trailers e intrevistas:
Barco Petroleiro
Oriente médio
Cidade Oriente médio
Wasteland
Floresta
Rússia
Q12. O jogo é baseado na Guerra do Iraque?
A12. Não, a história é fictícia. Trada do governo Russo estar tentando levantar um regime de Stalin.
Q14. Com quem jogaremos SP?
A14. Jogarão com, US Elite e UK SAS team.
Q15. Quantos jogadores no modo multiplayer?
A15. 32 jogadores para PC , mas apenas 12 – 16 em X360 e PS3.
Q16. O modo Single Player haverá cooperative como Gears Of War?
A16. Muito debate sobre isso foi feito e sugerimos na UK Magazine chamando PSW e terá essa opção.(bem, foi o que entendi, parece que na versão PSW(?!?!?!) terá a opção cooperative)
Q17. Quais as armas que poderemos esperar ver no jogo?
A 17. São 70 armas que serão avaliadas e aplicadas na última guerra, serão elas:
.50 Calibre Sniper Rifle,
M-249 Saw Machine Gun,
MP5,
Support fire from F-16s and Longbows.
Q18. Teremos no jogo um level de treinamento?
A18. Como sempre, o primeiro level é uma missão de treinamento. Será instruido pleo Price e localizado em um navio em alto mar.
Q19. Algum novo modo no jogo Multiplayer?
A19. Sim, existe um MOD favorito no game que envolte ONE SHOT KILL e não interessa aonde. Noeado REALISM MODE que poderemos esperar os prós e ser muito interessante no jogo
Q21. Terá no jogo alguma proceção StarForce(?!?!?!?!)?
A21. Só rumores sobre isso. Nada oficial, mas rumores dizem que será incluido no jogo.
Q22. Terá a opção de jogar entre diferentes plataformas? Ex.: jogando em um X360 contra um outro jogador no PC?
A22. Não estavamos pensando em adcionar uma opção dessa, mas não será implantado na série CoD
Q23. Serão quantas missões e quais serão?
Q23. No count on how many there are but here is the latest on the levels.
1st Level- Assalto em Navio de Carga(SAS)
2nd Level- Nas ruas do Crepúsculo do Oriente Médio (US Elite)
3rd Level- Oriente Médio protegendo e resgatando a M1A1 tank.
Q24. Como eu cresóo no ranking e habilito meus skin, equipamentos e habilidades?
A24. Os pontos são dados jogando partidas, ganhando partidas, matando os oponentes e dando HeadShot!!!(hhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu... by me!)
Q25. Teremos demo de CoD4?
A25. Sim, mas não temos informações sobre isso e o que será incluido.
Q26. Teremos algum tipo de classes como no CoD3?
A26. Sim, todos vocês poderão escolher uma classe entre assault, heavy, special ops, and so on..
Q27. A quntos FPS rodará o jogo?
A27. Isso foi mencionado no GamesRadar Preview que será contrante 60FPS
Q28. Será possível roubar a arma do oponente depois de morto?
A28. Sim, como você pode rouvar as armas dos seus oponentes mortos, também será possível pegar a arma do seu inimigo por tras dele e mata-lo com a mesma.(hauhauhauhuahauua... já era)
Q-. Aonde eu poderei pegar as últimas informações sobre CoD4?
A-. No site oficial de CoD4: www.charlieoscardelta.com ou no Fã Site www.cod4forums.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Algumas perguntas selecionadas por mim, sendo mais direta e o que realmente queremos saber.
-----------------------------------------------------------------------------
Quais versões de Dx serão usadas??
COD4 suportará as duas, Dx10 e Dx9, mas os melhores gráficos serão sobre o suporte ao Dx10, que por sinal serão superiores ao mesmo sobre o Dx9. Durante o jogo não será visto diferenças, mas a IW recomenda jogar em Dx10. Mas parece que Dx10 será desabilitados no multiplayer, mas nada confirmado.
-----------------------------------------------------------------------------
What's special about the new Cod4 engine?
The new game engine fro IW includes a lot of new features and physics, just look at some of it in the list below:
- Normal maps, bump maps, specular maps
- Transparent and half transparent materials
- Fully realized physics system which includes rag doll in combinations with death animations
- Highly detailed foliage complete with fluttering butterflies in lush areas
- Wind and rain effects creates a fairly dramatic look
- Dynamic lighting effects
- Highly Destructible Environment
- Ability to shoot through some materials like doors and floors.
- Ability to shoot tires off cars or blow it up with a few shots.
- High Frame Rates
- Incredible Physics
- Quick Loads
- Rim Lighting
- Subtle depth of field effect
- Accurate Nigh Vision
- "Eyes" adjust to light over time
- Real-time daylight system
- HDR lighting
- Particle-based clouds
- Convincingly flowing water
- Detailed matte painting backgrounds
- Realistic weapon ballistics
- Mo-cap animation
- Self-shadowing
-----------------------------------------------------------------------------
Who are the main villans in this game?
There are four of them actually; the "Four Horsemen" is what they call themselves. With Zakhaev in lead as an old school Russian ultra-nationalist and Al-Asad, a fellow Horseman based in the Middle East. The other two Horsemen serve as advisors and bodyguards to their respective leaders.
-----------------------------------------------------------------------------
What kind of weapons and equipment are to my disposal trough the game?
COD4 has a huge arsenal of weapons and equipment and we can mention some of all those here:
Equipments:
- Night Vision Goggles (NVGs)
- Thermal Goggles
- RID strobes(FOE Identifiers)
- GPS jammers
- IR sighting laser
- Weapon silencers
Vehicles :
- AC-130 gun ships with 25mm Equalizer Gatling Gun, the 40mm L60 Bofors Cannon, and the 105mm M102 Howitzer
- Blackhawk helicopters
- *another chopper - maybe a Puma*
- Mig (maybe a Mig 29S)
- Tank M1A1 Abrams
- Civilian Cars, ships and planes and US Navy ships (As objectives)
Weapons :
- M4 A1 (Assault Rifle)
- M11-87 (Shotgun)
- AK-47 (Assault Rifle)
- MP-5 (Silenced automatic)
- SK 12 (Semi auto)
- RPG 7 (Rocket Propelled Grenade, Anti Tank Weapon)
- M 203 (Assault Rifle with grenade launcher)
- Desert Eagle
- Tear Gas Grenades
- Flash bangs
- Fragmentation Grenade
- Laser Targeted high explosive weapon of sorts
- Maybe an HK-53A3
- Scorpion missile launcher
- 105mm cannon
- Javelin antitank missile
- M249 SAW
- C4 pack
-----------------------------------------------------------------------------
ONLINE GAMING
Q1: Will I be able to use vehicles in COD4 multiplayer?
No, there will be no vehicles to use in COD4 MP - IW wants to concentrate on close combat with smaller and more intense maps, it's all infantry based.
Q2: How many players can play at the same time in online multiplayer?
For pc gamers the number is 32 while console gamers only have from 12 to 16 online gamers at the same time.
Q3: Is it possible to do cross platform gaming like to let console gamers war against people playing on PC?
No, IW stated that such a feature wasn't suited for COD4 due to issues like the advantage pc gamers have with mouse/keyboard and the precision this gives.
Q4: They mentioned a new game mode called "Realism Mode", what’s that?
IW has added several popular COD 1 & 2 mods to Modern Warfare's multiplayer. Chief among these is "Realism Mode", which removes the HUD and offers "true" weapon damage.
Q5: What is co-op game play, and is there any co-op features in COD4?
Cooperative game play (often abbreviated as co-op) primarily refers to a feature in video games that allows players to work together as teammates with the absence of player-controlled competitors. Co-op game play is usually built around the single player mode of a game, modified to allow additional players. COD4 does not have this game play.
Q6: What game types are supported in CoD4?
Many of the classic game types return; Death match, Capture the flag, Team death match etc. -- the biggest change in Call of Duty's multiplayer will be deeper class and advancement systems, allowing you to customize your play style.
Q7: What’s all this about unlock able equipment and experience points?
CoD4 will use an experience based progression where you earn experience points (XP) for completing tasks and challenges. As you rank up you unlock new items, this is more than just new weapons. This includes Weapons, Perks, custom Camo schemes for your weapon and more.
Q8: IW speaks about a challenge system, how does that work?
Another twist to the typical shooter multiplayer is the addition of challenges. Essentially as you complete challenges, you'll get more experience points. While in a multiplayer game, you gain specific bonuses for completing any of the hundreds of challenges. When a challenge is achieved it unlocks things like the ability to call air strikes and such.
Q9: What classes does COD4 support?
When you first start playing, you can choose from one of five pre-made classes; Assault, Sniper, Heavy, Special Ops and Demo. But as you gain experience, you'll be able to customize your own classes, swapping in different weapons or even special abilities called "perks."
Q10: I heard a lot about "Perks" in multiplayer, what’s that all about?
Perks are used to customize your character online to better fit your personal style of combat. The perks are broken up into three categories. This helps balance out the Perks a lot. You're limited to three perks total, so you have to choose wisely on what's going to fit your play style the best.
-----------------------------------------------------------------------------
REQUISITOS:
ESPECIFICAÇÕES MÍNIMAS:
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz ou AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processador ou qualquer 1.8Ghz Dual Core Processor ou qualquer melhor suportado
RAM: 512MB RAM (768MB para Windows Vista)
Disco Rígido: 8GB de espaço livre
Placa de Video: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 ou melhor ou ATI(R) Radeon(R) 9800 Pro ou melhor
ESPECIFICAÇÕES RECOMENDADAS:
CPU: 2.4 GHz dual core ou melhor
RAM: 1G for XP; 2G para o Vista
Disco Rígido: 8GB of free space
Placa de Video: 3.0 Shader Support recomendado. Nvidia Geforce 7800 ou melhor ou ATI Radeon X1800 ou melhor
Postado dia 10 de Outubro de 2007
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Algumas ScreenShot:
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Videos de CoD4 em alta resolução:
In Game
http://download15.gamershell.com/cg...movie&filename=ModernWarfare_BogRescue_PB.zip
Diretor de Arte(mais do mesmo e algo mais)
http://download.gametrailers.com/gt_...nt_gt_h264.mov
Weapons
http://download.gametrailers.com/gt_...nt_gt_h264.mov
CoD Evolution
http://download.gametrailers.com/gt_...nt_gt_h264.mov
Advisor
http://download.gametrailers.com/gt_...nt_gt_h264.mov
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Fan Gaming:
http://www.fangaming.com/gameinfo.php?gameid=497
File Front:
http://files.filefront.com/Call+of+Duty+4+Modern+Warfare+Demo/;8774322;/fileinfo.html
File Planet:
http://www.fileplanet.com/180530/180...of-Duty-4-Demo
File Shack:
http://www.fileshack.com/file.x/11247/Call+of+Duty+4:+Modern+Warfare+Demo
Frag Land:
http://www.fragland.net/downloads.php?id=15924
FTP:
http://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/...WDemoSetup.exe
http://ftp.callofduty.se/Misc/callofduty_se.exe
Gamers Hell:
http://www.gamershell.com/news/42407.html
Internode:
http://games.internode.on.net/fileli...edetails=12198
Outros:
http://www.tat-srv.de/cod4demo/cod4demo.exe
http://ns26580.ovh.net/flux/dl/CoD4MWDemoSetup.exe
Torrent:
http://thepiratebay.org/tor/3838465/...Duty_4_SP_Demo
http://www.mininova.org/tor/936945
WCR-Gaming:
http://www.wck-gaming.de/CoD4MWDemoSetup.exe
Yahoo:
http://videogames.yahoo.com/events/call-of-duty-4/call-of-duty-4-demo/533701
Data prévia:
- Novembro de 2007, segunda semana
Multiplayer:
- Sem veículos
- Progressão de experiência
- Desbloqueio de customização do jogador
- Desbloqueio de customisação das armas
- Desbloquei de equipamentos
- Habilidade de chamar bombardeio aereo
- Ability to man Vehicles
- O ranking é baseado nas progresses de experiência
-----------------------------------------------------------------------------
Single Player:
- Habilidade de voar em aviÕes em alguns pontos do jogo
- Todas as cenas em primeira pessoa
- Episódios em linha de tempo
- Missões divididas por dias de batalha
- Sensação cinemática
- Britanicos e S.A.S. para carreira SP
- Jogavel com U.S. Marine Corps 'Force Recon'
- Captain Price is back!!(?!?!?!?)
- HUD suave
- Respaw de 15 segundos após a morte
-----------------------------------------------------------------------------
Engine/Graphics:
- RAG DOLL CONFIRMED (new)(?!?!?!?)
- IW in-house engine, possible with rag doll effect(?!?!?!?)
- Incrível Física
- Cenário destrutivel
- Load rápido
- Rim Lighting(?!?!?!?)
- Depth of Field(?!?!??!)
- Habilidade de atirar através de alguns materiais
- Precisão em visão noturna
- "Eyes" adjust to light over time(sensibilidade entre ambientes claros/escuros?!?!?)
- 60fps
-----------------------------------------------------------------------------
Equipamentos/Armas:
- Óculos de visão noturna
- Óculos de sensor corporal
- Granada de gás
- Flashbangs
- Granada explosiva
- M4A1 Assault Rifle
- AK-74 Assault Rifle
- Rocket Propelled Grenade
- Laser Targeted high explosive weapon of sorts
-----------------------------------------------------------------------------
Locations:
- Oriente Médio, algumas cidades aleatórias
- Oriente Médio, alguns desertos
- Russia, sem lugar específico
-----------------------------------------------------------------------------
Inimigos/facções:
- Al-Asad (Oriente Médio Inimigo Lider)
- Zakhaev (Inimigo Russo)
- Nacionalidades Russas
- Middle Eastern (Bem-Partidário)Insurgentes de Casta
- British SAS
- U.S Marine Corps 'Force Recon'
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Platforms:
- PS3
- Xbox360
- PC-DVD
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COD4 FAQ CREATED BY SPRIGNER( WWW.COD4FORUMS.COM )
Q1. Em que plataforma sera exibido o jogo?
A1. O jogo será desenvolvido para X360, PS3 e PC
Q2. Tryarch produzirá o jogo?
A2. Não Infinity Ward criou CoD1 e 2, agora está de volta.
Q3. Quanto tempo o jogo vem sendo elaborado?
A3. O trabalho começou logo após CoD2 com Trayarch, já assinamos o 3 com a mesma, assim temos quase 2 anos.
Q5. Quais as modalidades do Multiplayer?
A5. Deathmatch, Team Death Match, Search and Destroy, Capture the flag and more*
Q6. Ficamos sabendo que o jogo terá um ranking para habilitações de kits e habilidades especiais, isso é verdade?
A6. Sim, é verdade. A evolução do personagem é feita através do multiplayer, assim serão liberados os novos kits e habilidades especiais.
No momento, são as habilidades:
- Last Stand- Até que o inimígo lhe dê o tiro fatal, você terá a habilidade de puxar a pistola para que dê seus últimos tiros.
- Heavy Endurance- Maior estamina para a corrida no jogo.
-Fast Reload- Maior velocidade de recarga da arma.
- Martyrdom- Quando morto, você deixará uma Granada viva no chão a pondo de exploder.
- Eaves Drop- Habilidade de escutar a conversa de seu inimigo,
- Moonwalk- Poderá andar sem fazer barulho
- UAV Jamming Device- Quando estiver atirando, você não aparecerá no radar inimigo.
- Air Strike- Poderá chamar atilharia aerea
- Unnamed- melhor detalhamento no radar.
Você poderá apenas escolher 3 dentre essas habilidades.
Q8. Sem veículos em multiplayer?
A8. Sim.
Q9. Does Ragdoll feature in the game?(?!?!?!??!)
A9. Yes a dev from IW confirmed this on charlieoscardelta.com
Q10. O jogo contará com Dx9/10?
A10. Sim.
Q11. Aonde sera passado o jogo??
A11. Pelos trailers e intrevistas:
Barco Petroleiro
Oriente médio
Cidade Oriente médio
Wasteland
Floresta
Rússia
Q12. O jogo é baseado na Guerra do Iraque?
A12. Não, a história é fictícia. Trada do governo Russo estar tentando levantar um regime de Stalin.
Q14. Com quem jogaremos SP?
A14. Jogarão com, US Elite e UK SAS team.
Q15. Quantos jogadores no modo multiplayer?
A15. 32 jogadores para PC , mas apenas 12 – 16 em X360 e PS3.
Q16. O modo Single Player haverá cooperative como Gears Of War?
A16. Muito debate sobre isso foi feito e sugerimos na UK Magazine chamando PSW e terá essa opção.(bem, foi o que entendi, parece que na versão PSW(?!?!?!) terá a opção cooperative)
Q17. Quais as armas que poderemos esperar ver no jogo?
A 17. São 70 armas que serão avaliadas e aplicadas na última guerra, serão elas:
.50 Calibre Sniper Rifle,
M-249 Saw Machine Gun,
MP5,
Support fire from F-16s and Longbows.
Q18. Teremos no jogo um level de treinamento?
A18. Como sempre, o primeiro level é uma missão de treinamento. Será instruido pleo Price e localizado em um navio em alto mar.
Q19. Algum novo modo no jogo Multiplayer?
A19. Sim, existe um MOD favorito no game que envolte ONE SHOT KILL e não interessa aonde. Noeado REALISM MODE que poderemos esperar os prós e ser muito interessante no jogo
Q21. Terá no jogo alguma proceção StarForce(?!?!?!?!)?
A21. Só rumores sobre isso. Nada oficial, mas rumores dizem que será incluido no jogo.
Q22. Terá a opção de jogar entre diferentes plataformas? Ex.: jogando em um X360 contra um outro jogador no PC?
A22. Não estavamos pensando em adcionar uma opção dessa, mas não será implantado na série CoD
Q23. Serão quantas missões e quais serão?
Q23. No count on how many there are but here is the latest on the levels.
1st Level- Assalto em Navio de Carga(SAS)
2nd Level- Nas ruas do Crepúsculo do Oriente Médio (US Elite)
3rd Level- Oriente Médio protegendo e resgatando a M1A1 tank.
Q24. Como eu cresóo no ranking e habilito meus skin, equipamentos e habilidades?
A24. Os pontos são dados jogando partidas, ganhando partidas, matando os oponentes e dando HeadShot!!!(hhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu... by me!)
Q25. Teremos demo de CoD4?
A25. Sim, mas não temos informações sobre isso e o que será incluido.
Q26. Teremos algum tipo de classes como no CoD3?
A26. Sim, todos vocês poderão escolher uma classe entre assault, heavy, special ops, and so on..
Q27. A quntos FPS rodará o jogo?
A27. Isso foi mencionado no GamesRadar Preview que será contrante 60FPS
Q28. Será possível roubar a arma do oponente depois de morto?
A28. Sim, como você pode rouvar as armas dos seus oponentes mortos, também será possível pegar a arma do seu inimigo por tras dele e mata-lo com a mesma.(hauhauhauhuahauua... já era)
Q-. Aonde eu poderei pegar as últimas informações sobre CoD4?
A-. No site oficial de CoD4: www.charlieoscardelta.com ou no Fã Site www.cod4forums.com
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Algumas perguntas selecionadas por mim, sendo mais direta e o que realmente queremos saber.
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Quais versões de Dx serão usadas??
COD4 suportará as duas, Dx10 e Dx9, mas os melhores gráficos serão sobre o suporte ao Dx10, que por sinal serão superiores ao mesmo sobre o Dx9. Durante o jogo não será visto diferenças, mas a IW recomenda jogar em Dx10. Mas parece que Dx10 será desabilitados no multiplayer, mas nada confirmado.
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What's special about the new Cod4 engine?
The new game engine fro IW includes a lot of new features and physics, just look at some of it in the list below:
- Normal maps, bump maps, specular maps
- Transparent and half transparent materials
- Fully realized physics system which includes rag doll in combinations with death animations
- Highly detailed foliage complete with fluttering butterflies in lush areas
- Wind and rain effects creates a fairly dramatic look
- Dynamic lighting effects
- Highly Destructible Environment
- Ability to shoot through some materials like doors and floors.
- Ability to shoot tires off cars or blow it up with a few shots.
- High Frame Rates
- Incredible Physics
- Quick Loads
- Rim Lighting
- Subtle depth of field effect
- Accurate Nigh Vision
- "Eyes" adjust to light over time
- Real-time daylight system
- HDR lighting
- Particle-based clouds
- Convincingly flowing water
- Detailed matte painting backgrounds
- Realistic weapon ballistics
- Mo-cap animation
- Self-shadowing
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Who are the main villans in this game?
There are four of them actually; the "Four Horsemen" is what they call themselves. With Zakhaev in lead as an old school Russian ultra-nationalist and Al-Asad, a fellow Horseman based in the Middle East. The other two Horsemen serve as advisors and bodyguards to their respective leaders.
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What kind of weapons and equipment are to my disposal trough the game?
COD4 has a huge arsenal of weapons and equipment and we can mention some of all those here:
Equipments:
- Night Vision Goggles (NVGs)
- Thermal Goggles
- RID strobes(FOE Identifiers)
- GPS jammers
- IR sighting laser
- Weapon silencers
Vehicles :
- AC-130 gun ships with 25mm Equalizer Gatling Gun, the 40mm L60 Bofors Cannon, and the 105mm M102 Howitzer
- Blackhawk helicopters
- *another chopper - maybe a Puma*
- Mig (maybe a Mig 29S)
- Tank M1A1 Abrams
- Civilian Cars, ships and planes and US Navy ships (As objectives)
Weapons :
- M4 A1 (Assault Rifle)
- M11-87 (Shotgun)
- AK-47 (Assault Rifle)
- MP-5 (Silenced automatic)
- SK 12 (Semi auto)
- RPG 7 (Rocket Propelled Grenade, Anti Tank Weapon)
- M 203 (Assault Rifle with grenade launcher)
- Desert Eagle
- Tear Gas Grenades
- Flash bangs
- Fragmentation Grenade
- Laser Targeted high explosive weapon of sorts
- Maybe an HK-53A3
- Scorpion missile launcher
- 105mm cannon
- Javelin antitank missile
- M249 SAW
- C4 pack
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ONLINE GAMING
Q1: Will I be able to use vehicles in COD4 multiplayer?
No, there will be no vehicles to use in COD4 MP - IW wants to concentrate on close combat with smaller and more intense maps, it's all infantry based.
Q2: How many players can play at the same time in online multiplayer?
For pc gamers the number is 32 while console gamers only have from 12 to 16 online gamers at the same time.
Q3: Is it possible to do cross platform gaming like to let console gamers war against people playing on PC?
No, IW stated that such a feature wasn't suited for COD4 due to issues like the advantage pc gamers have with mouse/keyboard and the precision this gives.
Q4: They mentioned a new game mode called "Realism Mode", what’s that?
IW has added several popular COD 1 & 2 mods to Modern Warfare's multiplayer. Chief among these is "Realism Mode", which removes the HUD and offers "true" weapon damage.
Q5: What is co-op game play, and is there any co-op features in COD4?
Cooperative game play (often abbreviated as co-op) primarily refers to a feature in video games that allows players to work together as teammates with the absence of player-controlled competitors. Co-op game play is usually built around the single player mode of a game, modified to allow additional players. COD4 does not have this game play.
Q6: What game types are supported in CoD4?
Many of the classic game types return; Death match, Capture the flag, Team death match etc. -- the biggest change in Call of Duty's multiplayer will be deeper class and advancement systems, allowing you to customize your play style.
Q7: What’s all this about unlock able equipment and experience points?
CoD4 will use an experience based progression where you earn experience points (XP) for completing tasks and challenges. As you rank up you unlock new items, this is more than just new weapons. This includes Weapons, Perks, custom Camo schemes for your weapon and more.
Q8: IW speaks about a challenge system, how does that work?
Another twist to the typical shooter multiplayer is the addition of challenges. Essentially as you complete challenges, you'll get more experience points. While in a multiplayer game, you gain specific bonuses for completing any of the hundreds of challenges. When a challenge is achieved it unlocks things like the ability to call air strikes and such.
Q9: What classes does COD4 support?
When you first start playing, you can choose from one of five pre-made classes; Assault, Sniper, Heavy, Special Ops and Demo. But as you gain experience, you'll be able to customize your own classes, swapping in different weapons or even special abilities called "perks."
Q10: I heard a lot about "Perks" in multiplayer, what’s that all about?
Perks are used to customize your character online to better fit your personal style of combat. The perks are broken up into three categories. This helps balance out the Perks a lot. You're limited to three perks total, so you have to choose wisely on what's going to fit your play style the best.
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REQUISITOS:
ESPECIFICAÇÕES MÍNIMAS:
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz ou AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processador ou qualquer 1.8Ghz Dual Core Processor ou qualquer melhor suportado
RAM: 512MB RAM (768MB para Windows Vista)
Disco Rígido: 8GB de espaço livre
Placa de Video: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 ou melhor ou ATI(R) Radeon(R) 9800 Pro ou melhor
ESPECIFICAÇÕES RECOMENDADAS:
CPU: 2.4 GHz dual core ou melhor
RAM: 1G for XP; 2G para o Vista
Disco Rígido: 8GB of free space
Placa de Video: 3.0 Shader Support recomendado. Nvidia Geforce 7800 ou melhor ou ATI Radeon X1800 ou melhor
Postado dia 10 de Outubro de 2007
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Algumas ScreenShot:
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Videos de CoD4 em alta resolução:
In Game
http://download15.gamershell.com/cg...movie&filename=ModernWarfare_BogRescue_PB.zip
Diretor de Arte(mais do mesmo e algo mais)
http://download.gametrailers.com/gt_...nt_gt_h264.mov
Weapons
http://download.gametrailers.com/gt_...nt_gt_h264.mov
CoD Evolution
http://download.gametrailers.com/gt_...nt_gt_h264.mov
Advisor
http://download.gametrailers.com/gt_...nt_gt_h264.mov
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