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Dúvida entre 144Hz, IPS e 1440p

Kuboud

know-it-all Member
Registrado
Vou pegar um monitor novo entre os próximos 1-2 meses e to dando uma pesquisada já, to com a possibilidade de trazer o 1080p 144hz e o IPS la de fora e o 1440p compraria no BR, esses que aparecem em promoção por +-1.1k.

A duvida é, tipo, jogo aqui é FPS e Corrida, o 144hz e o IPS seriam ambos da Asus, o 1440p é oque aparecer em promoção.

Qual vocês acham que valem mais a pena?

ASUS VG248QE - 24" 144hz 1ms GTG
Asus MX239H - 23" AH-IPS 5ms GTG
LG 29EA73 - 29" 2560x1080 5ms GTG

Qual vocês recomendam?

Vlww!
 
Última edição:
To na mesma dúvida, mas o LG 29EA73 não é 1440p, ele é ultra wide (2560x1080).
 
Escolha difícil.. :notsure: Para FPS o melhor seria o de 144Hz, mas já para os jogos de corrida acho que seria mais interessante um ultrawide. Pessoalmente, não sou muito fã dos monitores ultrawide e também não faço questão de ser IPS, e já que o foco pra mim é FPS acabei comprando um Benq XL2420T de 144Hz, que deve chegar amanhã. :muchwin: Enfim, qualquer um dos citados te servirá muito bem!
Acho que o problema desses 1440p é o hardware necessário para rodar os jogos nessa resolução, 1080p pra mim já é excelente... :megusta:
 
Vá de 144hz e seja feliz.
 
Só sei de uma coisa, nunca mais irei jogar FPS se não for em um monitor 120Hz com strobe :megusta:


Comprei um XL2420T e estou mais do que satisfeito, a fluidez que os 120Hz + strobe te proporcionam é absurda, só testando na prática pra você ver o quão incrível é


Mas tem que ter em mente 3 coisas:

1. Precisa ter uma GPU forte pra poder empurrar os games à 120FPS, talvez às vezes terá que diminuir as opção gráficas do jogo para ter mais desempenho

2. Não é todo jogo que chega à 120FPs, há muitos que são capados à 60FPS (alguns possuem workarounds, outros não) e assim a experiência dos 120Hz + strobe não seria aproveitada

3. Como sabe, painéis TN não são lá essas coisas em questão de cor/contraste/ângulo de visão (ainda mais com o strobe ligado). Nesse caso um IPS ganha fácil



Fica a critério de você a decisão, eu por exemplo me decidi ir na praia dos 120Hz porque amo jogos de FPS, e é o cenário onde mais ajuda e mais legal fica a experiência/imersão (praticamente esse ano só joguei games FPS)


O ASUS VG248QE assim como o BenQ XL2420T é excelente


No gênero de Corrida já não sei o que se sairia melhor, TN 120Hz ou IPS 21:9 :hmm:
 
Então, meu maior interesse seria no 144hz da Asus, mas um 2560x1080 parece ser mt mt legal
 
Só sei de uma coisa, nunca mais irei jogar FPS se não for em um monitor 120Hz com strobe :megusta:


Comprei um XL2420T e estou mais do que satisfeito, a fluidez que os 120Hz + strobe te proporcionam é absurda, só testando na prática pra você ver o quão incrível é


Mas tem que ter em mente 3 coisas:

1. Precisa ter uma GPU forte pra poder empurrar os games à 120FPS, talvez às vezes terá que diminuir as opção gráficas do jogo para ter mais desempenho

2. Não é todo jogo que chega à 120FPs, há muitos que são capados à 60FPS (alguns possuem workarounds, outros não) e assim a experiência dos 120Hz + strobe não seria aproveitada

3. Como sabe, painéis TN não são lá essas coisas em questão de cor/contraste/ângulo de visão (ainda mais com o strobe ligado). Nesse caso um IPS ganha fácil



Fica a critério de você a decisão, eu por exemplo me decidi ir na praia dos 120Hz porque amo jogos de FPS, e é o cenário onde mais ajuda e mais legal fica a experiência/imersão (praticamente esse ano só joguei games FPS)


O ASUS VG248QE assim como o BenQ XL2420T é excelente


No gênero de Corrida já não sei o que se sairia melhor, TN 120Hz ou IPS 21:9 :hmm:

O que seria esse strobe, amigo?! Tem como dar aquela aulinha rápida para leigos?!
 
O que seria esse strobe, amigo?! Tem como dar aquela aulinha rápida para leigos?!


60 Hz Refresh rate:
Each refresh is displayed continuously for a full 1/60 second (16.7ms).
This results in approximately 16 pixels of motion blur during 960 pixels/sec motion.




120 Hz Refresh rate:
Each refresh is displayed continuously for a full 1/120 second (8.3ms)
This creates 50% less motion blur. This includes regular and overclocked 120Hz.
This results in approximately 8 pixels of motion blur during 960 pixels/sec motion.




120 Hz LightBoost: CRT quality motion
The backlight is strobed briefly, once per refresh, for low persistence.
With LightBoost, 120fps @ 120Hz has 85% to 92% less motion blur than 60Hz.
This results in just 1 to 2 pixels of motion blur during 960 pixels/sec motion.





At 120fps@120Hz, a 1/30second camera exposure captures 4 refreshes. All 4 refreshes are stacked on each other, because the pursuit camera is moving in sync with the 120fps@120Hz moving object at a 1/30second camera exposure.





The brief backlight flash prevents tracking-based motion blur. There is extremely little leftover ghosting caused by pixel transitions (virtually invisible to the human eye), since nearly all (>99%+) pixel transitions, including overdrive artifacts, are now kept unseen by the human eye, while the backlight is turned off between refreshes. See high speed video.
The backlight strobe flash length is measured to be 1.5ms by TFT Central. This is more than 90% shorter than a 60Hz refresh (16.7ms). The LightBoost 10% setting (via monitor OSD menu) uses 1.4ms strobe flashes (as measured by our oscilloscope at Blur Busters), while the LightBoost 100% setting uses 2.4ms strobe flashes. This is still greatly shorter than even a 120Hz refresh (8.3ms)! As a result, motion clarity on a LightBoost monitor is comparable to a CRT display.







Similar Technologies


As of 2014, there are now additional similar motion blur eliminating technologies that are better than LightBoost (e.g. better colors), including NVIDIA’s ULMB, EIZO’s Turbo240, and BENQ’s Blur Reduction. They are listed in the Official List of 120Hz Monitors.
Persistence is not the same thing as pixel transitions (GtG response in ms).
Even a monitor advertised as 2ms GtG, can still have 16ms of persistence.



motion_blur_from_persistence.png




Comparison Graph



This graph illustrates the difference in motion blur between different refresh rates, including LightBoost and non-LightBoost. Even 100 Hz LightBoost has less motion blur than 144Hz non-LightBoost. In the best case scenario, 1.4ms is 92% less than 16.7ms — and this also accurately corresponds to the amount of motion blur perceived by human vision, and pursuit camera photography.






1ms of motion blur = 1 pixel of motion blur during 1000 pixels/sec, from the sample-and-hold effect, as demonstrated & explained at TestUFO at www.testufo.com/eyetracking.
For more information about LightBoost percentages, see LightBoost 10% vs 50% vs 100%.







Strobe backlights eliminate motion blur on LCD displays. Several 120 Hz monitors now have a refresh-synchronized strobe backlight feature that can be enabled, to allow CRT crystal clear motion on LCD. This high-speed video (1000 fps) demonstrate a LightBoost strobe backlight successfully bypassing LCD pixel transitions:


[video=youtube;hD5gjAs1A2s]http://www.youtube.com/watch?v=hD5gjAs1A2s[/video]


The backlight is turned off while waiting for pixel transitions (unseen by human eyes), and the backlight is strobed only on fully-refreshed LCD frames (seen by human eyes). The strobes can be shorter than pixel transitions, breaking the pixel transition speed barrier! In addition, it eliminates the sample-and-hold effect.





Fonte:
http://www.blurbusters.com/faq/60vs120vslb/ , http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/ , http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/video/
 
Última edição:
60 Hz Refresh rate:
Each refresh is displayed continuously for a full 1/60 second (16.7ms).
This results in approximately 16 pixels of motion blur during 960 pixels/sec motion.
[url]http://www.blurbusters.com/wp-content/uploads/2013/05/CROPPED_60Hz-1024x341.jpg


[/URL]

120 Hz Refresh rate:
Each refresh is displayed continuously for a full 1/120 second (8.3ms)
This creates 50% less motion blur. This includes regular and overclocked 120Hz.
This results in approximately 8 pixels of motion blur during 960 pixels/sec motion.
[url]http://www.blurbusters.com/wp-content/uploads/2013/05/CROPPED_120Hz-1024x341.jpg


[/URL]

120 Hz LightBoost: CRT quality motion
The backlight is strobed briefly, once per refresh, for low persistence.
With LightBoost, 120fps @ 120Hz has 85% to 92% less motion blur than 60Hz.
This results in just 1 to 2 pixels of motion blur during 960 pixels/sec motion.
[url]http://www.blurbusters.com/wp-content/uploads/2013/05/CROPPED_LightBoost50-1024x341.jpg




[/URL]
At 120fps@120Hz, a 1/30second camera exposure captures 4 refreshes. All 4 refreshes are stacked on each other, because the pursuit camera is moving in sync with the 120fps@120Hz moving object at a 1/30second camera exposure.





The brief backlight flash prevents tracking-based motion blur. There is extremely little leftover ghosting caused by pixel transitions (virtually invisible to the human eye), since nearly all (>99%+) pixel transitions, including overdrive artifacts, are now kept unseen by the human eye, while the backlight is turned off between refreshes. See high speed video.
The backlight strobe flash length is measured to be 1.5ms by TFT Central. This is more than 90% shorter than a 60Hz refresh (16.7ms). The LightBoost 10% setting (via monitor OSD menu) uses 1.4ms strobe flashes (as measured by our oscilloscope at Blur Busters), while the LightBoost 100% setting uses 2.4ms strobe flashes. This is still greatly shorter than even a 120Hz refresh (8.3ms)! As a result, motion clarity on a LightBoost monitor is comparable to a CRT display.







Similar Technologies


As of 2014, there are now additional similar motion blur eliminating technologies that are better than LightBoost (e.g. better colors), including NVIDIA’s ULMB, EIZO’s Turbo240, and BENQ’s Blur Reduction. They are listed in the Official List of 120Hz Monitors.
Persistence is not the same thing as pixel transitions (GtG response in ms).
Even a monitor advertised as 2ms GtG, can still have 16ms of persistence.



http://www.blurbusters.com/wp-content/uploads/2014/03/motion_blur_from_persistence.png



Comparison Graph



This graph illustrates the difference in motion blur between different refresh rates, including LightBoost and non-LightBoost. Even 100 Hz LightBoost has less motion blur than 144Hz non-LightBoost. In the best case scenario, 1.4ms is 92% less than 16.7ms — and this also accurately corresponds to the amount of motion blur perceived by human vision, and pursuit camera photography.


[url]http://www.blurbusters.com/wp-content/uploads/2013/06/motion-blur-graph.png


[/URL]

1ms of motion blur = 1 pixel of motion blur during 1000 pixels/sec, from the sample-and-hold effect, as demonstrated & explained at TestUFO at www.testufo.com/eyetracking.
For more information about LightBoost percentages, see LightBoost 10% vs 50% vs 100%.







Strobe backlights eliminate motion blur on LCD displays. Several 120 Hz monitors now have a refresh-synchronized strobe backlight feature that can be enabled, to allow CRT crystal clear motion on LCD. This high-speed video (1000 fps) demonstrate a LightBoost strobe backlight successfully bypassing LCD pixel transitions:


[video=youtube;hD5gjAs1A2s]http://www.youtube.com/watch?v=hD5gjAs1A2s[/video]


The backlight is turned off while waiting for pixel transitions (unseen by human eyes), and the backlight is strobed only on fully-refreshed LCD frames (seen by human eyes). The strobes can be shorter than pixel transitions, breaking the pixel transition speed barrier! In addition, it eliminates the sample-and-hold effect.





Fonte:
http://www.blurbusters.com/faq/60vs120vslb/ , http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/ , http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/video/

demorei pra ler tudo porque estou no trabalho, mas agora foi! Huahuahuahua
Cara, isso é bem roubado num jogo como BF que você sofre aquele supresion doido! hauhauhauhau

Muito maneiro, mas deve ser o olho da cara um monitor desses, não?!
 
demorei pra ler tudo porque estou no trabalho, mas agora foi! Huahuahuahua
Cara, isso é bem roubado num jogo como BF que você sofre aquele supresion doido! hauhauhauhau

Muito maneiro, mas deve ser o olho da cara um monitor desses, não?!

Não entendi a referencia com o supression, você entendeu oque dessa explicação? '-'
 
demorei pra ler tudo porque estou no trabalho, mas agora foi! Huahuahuahua
Cara, isso é bem roubado num jogo como BF que você sofre aquele supresion doido! hauhauhauhau

Muito maneiro, mas deve ser o olho da cara um monitor desses, não?!

no Brasil é caro sim

http://www.kabum.com.br/cgi-local/site/produtos/descricao.cgi?codigo=32909
http://www.kabum.com.br/cgi-local/site/produtos/descricao.cgi?codigo=49375


sobre o famigerado Suppresion no BF, é um 'feature' do jogo, nenhum monitor eliminará, faz parte da mecânica do game


o que vai melhorar é a fluidez dos frames, fazer tudo parecer bem mais suave e liso, e a diminuição do motion blur entre os frames gerados, ou seja, irá melhorar a experiência/imersão assim como o desempenho nas partidas
 
Vou esperar o Asus 27", quero ver se vai ser bom de verdade! :)
 

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