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    Tópico para tirar dúvidas>>>>https://forum.adrenaline.com.br/threads/obrigatoriedade-da-verificacao-em-duas-etapas-a-partir-de-24-04-2024-duvidas.712290/

    Atencionamente,

    Administração do Fórum Adrenaline

Preço da Live Gold é muito caro!

willianm

El Ratón
Registrado
Back in the Xbox days, online multiplayer on a console could be considered a value-added proposition--but in this generation, it is just a commodity. The PlayStation Network is vivid proof of that.

It is also worth highlighting that, with this new incarnation of the service, Microsoft is getting lot of money from Xbox Live, thanks to its Marketplace. The success of TV shows, films and other downloads have exceeded Microsoft's expectations, so it's not like Uncle Bill is losing money this time around.

But it is easy to criticize without proposing solutions and alternate options.
To prove I'm not the typical make-it-free whiner who is demanding Microsoft to make Xbox Live completely gratis, I'm instead proposing that the two-level memberships should exist as it does now, but with online multiplayer gameplay (as we know it) being free for everyone, while a paid membership incorporates new features. What features, you ask?
* Server-Based Online Multiplayer
* Clan and Party System
* Dedicated Download Servers
* Microsoft Points Program
* No Ads

FONTE: Xbox-Scene

Resumindo a notícia. Ela diz que a Live é auto sustentável e geraria muito lucro para M$ mesmo que o Live Gold fosse gratuito, porque a Market Place de add-ons, filmes, expansões, etc. já é uma enorme fonte de renda para M$.
O autor ainda da uma sugestão para a M$ reestrutuar as contas silver e gold, segundo o autor, o Silver poderia ter os mesmos privilégios normais e ainda poder jogar multi-player. E o gold poderia ser mais refinado, com servidores de Download exclusivos, um programa de M$ points (tipo prêmios, bônus), Sistema de Party/Clan, tirar os anúncios e principalmente, ter um multiplayer com servidores da própria M$, que ao invés do usuário ser o host das partidas, a M$ criaria servidores com sistema igual ao CS, onde vc conecta e joga sem se preocupar com a conexão do usuário host.
 
So uma pergunta:
Quanto custa uma conta Gold? e uma Silver?
 
Bom eu acho extramamente barato a assinatura tanto de 1 , 3 ou 12 meses...pelo tanto de coisa que oferece...
e uma cambada do PX acha isso tbm
 
So uma pergunta:
Quanto custa uma conta Gold? e uma Silver?

cara um ano de LIVE gold sai entre 110 a 130 pilas, eu acho um bom preço se for dividir isso por mes da uma merreca.....a diversão q ela te da vale muito mais, sem falar as amizades tb
 
Live 12 meses = $50 = +- R$100 = R$8.3 por mês

Eu nao acho caro assim nao, mas eu fiquei meio surpreso quando comecei a pesquisar e descobri que precisava pagar pra jogar online.Mas pelo menos voce ta pagando por algo bem feito, que funciona e ta se atualizando constantemente.

O que falta mesmo na live é o "Server-Based Online Multiplayer", esse negocio de jogador ser host eu acho que é muito arcaico e complicado.
 
ter um multiplayer com servidores da própria M$, que ao invés do usuário ser o host das partidas, a M$ criaria servidores com sistema igual ao CS, onde vc conecta e joga sem se preocupar com a conexão do usuário host.

Nope, o auto do texto diz: "Server-based Online Multiplayer", é ÓBVIO q não seria a M$ q ia subir os servidores ... até pq não ia adiantar NADA pra nós se ela fizesse, prefiro jogar com um host bugado aki no Brasil do q com ping 200 em TODOS os jogos nos servidores dela. Tem q ser por servidor mesmo, mas de empresas privadas, assim como acontece hoje (terra, adrena, uol, brturbo, e assim vai).
 
Nope, o auto do texto diz: "Server-based Online Multiplayer", é ÓBVIO q não seria a M$ q ia subir os servidores ... até pq não ia adiantar NADA pra nós se ela fizesse, prefiro jogar com um host bugado aki no Brasil do q com ping 200 em TODOS os jogos nos servidores dela. Tem q ser por servidor mesmo, mas de empresas privadas, assim como acontece hoje (terra, adrena, uol, brturbo, e assim vai).

Claro que não... A live que todos nós conectamos é Americana ou Européia ou Japonesa. Então somente nós seriamos "prejudicados" se ela criasse um servidor dela. Vc acha que ela iria ceder um espaço que ela mesmo pode fazer e ganhar em cima? Aliás o cara que escreveu essa notícia, não deve ter pensado nas pessoas que utilizam a live em outros países.
Mas não precisa ficar chorando.. Como está escrito na proposta, os Silvers continuariam com o sistema atual e somente os Golds teriam acesso aos servidores.

EDIT: Lê esse trecho da notícia completa que o Taeeeeeels postou:

Server-Based Online Multiplayer disse:
...If we are paying to play online, the least we deserve is a server-based system where matches are hosted on a server provided by Microsoft.
 
Tem a matéria mais completa aqui:
Xbox Live Gold is overpriced.

I said it.

Back in the Xbox days, online multiplayer on a console could be considered a value-added proposition—but in this generation, it is just a commodity. The PlayStation Network is vivid proof of that.

It is also worth highlighting that, with this new incarnation of the service, Microsoft is getting lot of money from Xbox Live, thanks to its Marketplace. The success of TV shows, films and other downloads have exceeded Microsoft’s expectations, so it’s not like Uncle Bill is losing money this time around.

But it is easy to criticize without proposing solutions and alternate options.

To prove I’m not the typical make-it-free whiner who is demanding Microsoft to make Xbox Live completely gratis, I’m instead proposing that the two-level memberships should exist as it does now, but with online multiplayer gameplay (as we know it) being free for everyone, while a paid membership incorporates new features. What features, you ask?


Server-Based Online Multiplayer

Xbox Live online gameplay sucks. A weapon like Halo 2’s energy sword or Gears of War’s shotgun offer strong evidence that the user hosting a match—which translates into having no lag at all—has a terrible advantage over the other players.

Paying for peer-to-peer online gameplay is a scam. If we are paying to play online, the least we deserve is a server-based system where matches are hosted on a server provided by Microsoft.



Clan and Party System

Everyone cheered when Microsoft announced that on the Xbox 360 you’d be able to listen to music while playing games without developers having to program such a feature (as they had to with Xbox games). It was a feature that became universal when it was incorporated into the Xbox 360 dashboard.

So, how about also throwing in there a Clan and Party system that lets you play every Xbox 360 game on Xbox Live like in Halo 2? Bungie (which is owned by Microsoft) has already developed the technology, so it shouldn’t be a big issue for Microsoft's Xbox division to implement this technology across the entire platform.

What benefit should Xbox Live Gold subscribers get over Silver users? Well, Silver users should only be able to join one clan, yet have no option to create one, while Gold subscribers should have the ability to create their own clans and be a member of as many clans they want.



Dedicated Download Servers

Have you tried to download a big file from Xbox Live? You can leave the Xbox 360 on, go to have breakfast, lunch and dinner, then read “War and Peace” and maybe the download will be completed. Granted, Microsoft is saying that the soon-to-arrive Spring Dashboard Update will help this process in a couple of ways, but…

If we are paying a monthly fee for Xbox Live, the least we deserve is to have dedicated download servers similar to those offered by FilePlanet (which, by the way, is a sister service of TeamXbox).

Furthermore, even if you are an Xbox Live Silver user, paid content should always be pulled off from a dedicated download server differently from those hosting free content. If you’re paying for the content, you deserve a better bandwidth!



Microsoft Points Program

Another thing that is totally unfair for paid subscribers is that paid content costs the same for Silver and Gold users. There should be some advantage for those who are paid subscribers and there should also be some benefit for those who buy more content.

I think Xbox Live needs a “Microsoft Points Program,” something similar to credit-card services or airline-mileage programs, in which loyalty to a service rewards you for buying content. Obviously, only Gold subscribers should be eligible to enter the program—and it could be an addition to the Xbox Live Diamond Card.

That way, even if you pay the same as a Silver user for a TV show, a film or game content, you will get some Microsoft points in reward.



No Ads

If you are paying for your online-game service, why do you have to see ads on those Xbox 360 blades? Furthermore, if you are paying for a game, why you have to see ads in games? I’m cool with ads making content free, but, conversely, paying for content should remove any ad.

It’d be great if Microsoft could a develop a technology that enables game publishers and developers to know if the user playing the game is a paid subscriber. That way, the game will automatically know if it should display an ad (or not) in its single-player campaign or online multiplayer modes.

Microsoft has already acquired Massive Inc., which (along with the other big in-game advertising companies, Double Fusion and the recently-acquired-by-Google AdScape) already has deals in place with most major game publishers. You’d think if they wanted to remove ads for a specific group of players, they could easily do so by signing an agreement and developing the necessary technology to identify Gold subscribers from Silver users.

Fonte: Teamxbox
 
Claro que não... A live que todos nós conectamos é Americana ou Européia ou Japonesa. Então somente nós seriamos "prejudicados" se ela criasse um servidor dela. Vc acha que ela iria ceder um espaço que ela mesmo pode fazer e ganhar em cima? Aliás o cara que escreveu essa notícia, não deve ter pensado nas pessoas que utilizam a live em outros países.
Mas não precisa ficar chorando.. Como está escrito na proposta, os Silvers continuariam com o sistema atual e somente os Golds teriam acesso aos servidores.


mas e a live do brasil q ta pra sair a muiiiito tempo e nao sai ???
eu acho o pacote gold muito VAGO .. oq eh interessante eh jogar na net mesmo .. agora de resto .. eu nao utilizo
 
SIlver de graça?
Qq a gold tem a mais? nao eh so pra jogar online nao?
 
Sim, e alguns download são liberados antes para usuários gold.
 
eu naum acho caro mais bem que poderia ser de graça...
 
EDIT: Lê esse trecho da notícia completa que o Taeeeeeels postou:

Ah sim, na notícia dele realmente tá mais claro o que o cara quis dizer, mas mesmo pra americanos eles teriam que deixar vc escolher pelo menos em q região q vc tá estilo battle net (US East, US West).

Se a live brasileira não for LENDA (o q eu duvido) seria MUITO interessante pra gente as mudanças propostas.

Não tem como negar, os downloads são LENTOS mesmo (tanto q eles nem mostram a taxa de transferência). Aki no meu 2mb deve baixar entre 80~100 kb/s
 
Bem que a live podia ser grátis, mas usar como argumento que a PS Network é grátis não rola, pq a Sony não dá suporte nenhum para as desenvolvedoras, e os servidores de download e outras coisas, ficam por conta delas. Fazendo com que fique um serviço de qualidade ruim, se comparação ao concorrente. Várias empresas já reclamaram disso.
 

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