RMA XFX 8800GTS [Relato]

twisterbr

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RMA XFX 8800GTS [Relato] [+chegou! pg.5]

Galera, há alguns dias atrás abri um tópico aki relatando problemas de artefatos na minha querida 8800gts. :cry:

No fim, dps de tanto tentar ressucitar ela, resolvi fazer o RMA, mandar pra XFX nos states e ver se consigo resolver isso de uma vez por todas.

Andei lendo pela net q fazer RMA tem vantagens e desvantagens. Vantagem é q a maioria (senão todos), ao fazer o RMA, receberam uma placa novinha em folha na CAIXA com cds e tudo mais, e mtos até receberam uma de melhor performance. Desvantagem é q vou ter q desbancar pouco mais de R$ 150 pra enviar/trazer a placa. Mas antes gastar 150 e ter ela consertada ou uma nova, do q perder os 1000 conto q ela custou né?! :sleep: E outra desvantagem (q estou mais preocupado) é a placa ser recusada por alguma modificação física/interna, e ser enviada d volta.

Quem viu o tópico q havia postado sabe o q eu fiz, flasheei a bios e ainda por cima desmontei a placa toda pra ver se tinha algo queimado :wacko:

Mas agora já foi, ta decidido, e vou mandar amanhã ou no mais tardar na terça-feira.
Não sei se pode, mas to seguindo um tutorial de como fazer o RMA por esse site. Tem mtas dicas de como evitar de ser taxado na RF e talz, achei o tuto bem completo.


Pra quem tá pensando em fazer o RMA na XFX, ou pra quem é curioso mesmo, vou postando aki o andamento da minha situação de tempos em tempos e ver no q vai dar!
 
poxa cara tb fico meiu pertubado com o fato de seu rma falahr por ter mudado a bios!mas vc pode enviar um email explicando q tentou mudar a bios por tentativa de concertar a placa pq vc mora em outro pais e nao qria ter q recorrer a ultima opcao noc aso rma!
faz o seginte antes de enviar e gastar esse dienhrio anda email pros caras la e fala da sua situacao!
 
fica quieto
auhauhauhas
so se a bios nao for de uma xfx q o bicho pega
q bios q foi colocada???
 
fica quieto
auhauhauhas
so se a bios nao for de uma xfx q o bicho pega
q bios q foi colocada???
Me responda uma coisa cara... Se eu fizer um biosmod só pra aumentar a voltagem da GPU mas usando a bios original pode invalidar a garantia ? Pq eu já ouvi falar que se vc colocar a bios de outra placa aí sim vc perde a garantia.
 
Creio que se não fez nada absurdo na VGA, tipo troca de cooler, ou algum mod físico não tem problema.

Se trocou a BIOS por uma de outra fabricante pode dizer que "não sabia que era de outra fabricante" ou sei lá.

Acho que para eles (XFX) é mais negócio mandar uma VGA nova e fazer mais um fã (que é o marketing da empresa) do que ficar mesquinhando por causa de uma VGA que para eles não fará diferença alguma.
 
se mecheu na placa, como trocar a pasta, faltar algum parafuso, remover adesivo, esses tipos de coisa acho dificl eles trocarem, pois vão acusar de mal uso da sua parte e nao defeito de fabrica
 
se mecheu na placa, como trocar a pasta, faltar algum parafuso, remover adesivo, esses tipos de coisa acho dificl eles trocarem, pois vão acusar de mal uso da sua parte e nao defeito de fabrica
Credo... num pode nem trocar a pasta térmica ? PQP...
 
putz veio, pior q nem sei se a BIOS era da mesma fabricante. to com o arkivin .rom aki, tem como descobrir a fabricante?

Agora ja elvis galera, ja mandei a placa e ja ta em sao paulo, foi-se, agora torcer pra n ser recusada. Se descobrirem q houve modificacao da bios, vo tentar explicar o maximo possivel e se n engolirem vo falar q perderam 1 cliente e mtos outros qdo lerem meu relato.
 
putz veio, pior q nem sei se a BIOS era da mesma fabricante. to com o arkivin .rom aki, tem como descobrir a fabricante?

Agora ja elvis galera, ja mandei a placa e ja ta em sao paulo, foi-se, agora torcer pra n ser recusada. Se descobrirem q houve modificacao da bios, vo tentar explicar o maximo possivel e se n engolirem vo falar q perderam 1 cliente e mtos outros qdo lerem meu relato.

Achei a parada da bios.

A q eu apliquei é essa:

- - - --- XFX GeForce BIOS -------------------------------------------------.
:
Name : XFX GeForce 8800 GTS (X3) PCIe BIOS
Version : 60.80.18.00.92
.
:
'---------------------------------------------------------------------- - - -
'--http://www.mvktech.net---------------------------------------------- - - -

ops é da XFX sim
 
Tentei fazer da eVGA, fui taxado $30 e os *** não aceitaram.

Dps de 2meses me mandaram um cheque de $30, mas foi treta pra depositar sem perder mt.

RMA da eVGA fede.
 
Tentei fazer da eVGA, fui taxado $30 e os *** não aceitaram.

Dps de 2meses me mandaram um cheque de $30, mas foi treta pra depositar sem perder mt.

RMA da eVGA fede.

pelo q andei lendo na net vai da sorte de cada um, teve gente q conseguiu fazer o rma d boa sem ser taxado e ainda receber uma placa melhor.

A placa devia ta mto fudida pra eles n aceitarem
 
pelo q andei lendo na net vai da sorte de cada um, teve gente q conseguiu fazer o rma d boa sem ser taxado e ainda receber uma placa melhor.

A placa devia ta mto fudida pra eles n aceitarem

Isso foi oque eu ouvi dizer também.
Mas pelo que andei lendo o RMA das ATI parece ser melhor que os da Nvidia..mas, só experimentando msm p/ saber :\
 
Bom, pra dar uma atualizada no tópico, a placa já chegou lá (de acordo com rastreamento dos Correios), chegou 3 dias depois, mandei dia 08/09, chegou ontem 11/09.

Agora é só esperar eles testarem a placa ver o exato problema e me contactarem.

No aguardo.

Aproveito pra postar o registro das mensagens que troquei com o pessoal do suporte da XFX, pra quem tiver curiosidade de como é o atendimento.

[ 8/30/2008 11:35:12 PM] Hello! I`m from Brazil, and my English isn`t good (sorry). About 2 weeks ago, my VGA started to show some airtfacts on screen, with yellow vertical lines after installed the new nVidia driver (with Physx). I`ve removed the driver, tried to put on other slot, but keeps the same. What can I do to solve this problem? Thanks for your atention.

[BRIAN 9/2/2008 7:02:19 PM] Hi Matheus, thanks for the message. When do you see the artifacts? Do you see them when you turn on the computer, windows loading screen, desktop, 3d application, or all of them? Are you able to try the card in another computer or another card in your computer and see where the issue follows? Also, make sure that you have a clean install of drivers. We highly recommend Driver Cleaner, found at http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745 which will come in handy for cleaning out traces of older graphics drivers. (Make sure you have the latest drivers, from www.nvidia.com/download/index.aspx downloaded to your desktop.) Download the program, install it, but don’t run it until you’ve rebooted into Safe Mode (tap F8 during bootup) and then choose “NVIDIA” as the cleaning selection. Run that 3 – 4 times, to be thorough, and then you’ll reboot into normal Windows mode in order to reinstall drivers. Let us know. Thanks, Brian.

[ 9/2/2008 8:53:43 PM] Thank you for answering my message. The artifatcs appears immediately when i turn on the PC, showing some vertical lines and the caracteres of the BOOT screen are crazy, and in the Windows XP, the screen is full of vertical lines in yellow color, and every application i open, the lines are there. I tried many things to try to solve this problem: - Removed drivers with driver cleaner in safe mode - Installed older drivers from nvidia site - Installed the VGA on other PCI-E slot - tried the VGA in another computer, and the same lines are happenning After your message, I went to try to remove the drivers with driver cleaner 3-4 times like you said, but... nothing changed, even the lines stays on the same place. And yesterday I tried a new VGA card on my pc, and run smoothly, without the "evil lines" So, i think that the problem is much more serious than we think... i don`t know, I love my vga card, and i`m desperate!!

[BRIAN 9/2/2008 10:12:01 PM] Hi matheus, thanks for the message and if you are getting that during the post screen, then the card is faulty. For proceeding with RMA service on this card, please verify your card`s serial number has been registered through our website. Indicate if you are using any features (if supported by your card) such as SLI. Please confirm that there have been no modifications to the card’s physical appearance or any unauthorized firmware/BIOS flashing. Also confirm that we have your full name, best shipping address for receiving a delivery with signature required (no PO Boxes allowed for our FedEx shipments) and telephone number posted in your Customer Profile online. Thanks, Brian.

[ 9/2/2008 10:29:48 PM] Yeah. I`ve registered my VGA on the first time I`ve had on my hands. If you want it`s serial, is xxxxxxx. I do not use SLI feature. The VGA do not have any physical modifications or bios flashing. My Information posted on Customer Profile (Account Information) is the one I live. What should I do now? Thanks for you help

[MARK_C 9/4/2008 7:07:53 PM] Hello Matheus, Have you tried having the card replaced through your retailed? Because you are located outside the U.S.A., additional taxes may be imposed on the return shipments by your government. We provide proper documentation and label the package to the best of our ability but these fees are completely at the discretion of the local government. You will be liable for these fees if they occur. The shipping to the US is also very expensive from Brazil. That is why the retailer generally handles any warranty exchanged in South America. If they are unable to help you let us know and we can RMA the card but it will have to come to our North American Support Center in the US. Thank you. Mark

[ 9/4/2008 8:01:02 PM] Hi Mark, thanks for the message. The store I bought gave me only 3 months of warranty, they told me to contact you guys, and i`m here :) So I only have the RMA.... I accept the RMA, and wait for your guys to approve and send me the documents, if needed, and the orientation for proceeding the RMA. Thanks for your patience.

[MARK_C 9/4/2008 9:11:16 PM] Hello Matheus, I have authorized your RMA (Returns Merchandise Authorization) so that you can send your XFX product in to get it serviced. This requires your product to be sent to our North American support center in the U.S.A. Generally, Latin American RMAs are handled through the retailer because of this. Because you are located outside of the U.S.A., additional taxes may be imposed on the return shipment by your government. We provide proper documentation and label the package to the best of our ability but these fees are completely at the discretion of the local government. You will be liable for these fees if they occur. Your RMA number is xxxxxx. Copy and paste the following link into your browser, ftp://xfxsupport.com/public/other/PCA_RMA_TC.pdf, this PDF is the RMA agreement and paperwork. It contains all the RMA terms and conditions; please fill it out, sign it, and include it with your RMA. Thank you, Mark Please note: Adobe Acrobat Reader is required to view the PDF documents listed above. Please download and install the latest version of Acrobat Reader from http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html before attempting to open the forms.

[ 9/5/2008 3:26:39 PM] I`ve read some RMA procedures in forums and i learned that to avoid additional taxes from the government of Brazil, I need to fill out some documents (including this you`ve sended) and send it with the product to USA, and need to have these documents on the course of the back here in Brazil. So i will be glad if you guys from XFX send it back to Brazil with these documents to avoid these guys from Brazil from giving me additional taxes. I`ll send the product as fast as I can!

[ 9/10/2008 2:33:20 PM] Hey Mark_C The VGA card has been send out. Today or tomorrow, it will be with you guys. I`ll be waiting for a confirmation that the VGA arrived fine. Thanks!

[CURTIS 9/10/2008 4:06:10 PM] Thank you. We will notify you when the product has been processed in and the testing results. Because you are located outside of the U.S.A., additional taxes may be imposed on the return shipment by your government. We provide proper documentation and label the package to the best of our ability but these fees are completely at the discretion of the local government. Curtis
 
ele gostou de enfatizar q eles provem todos os documentos mas que taxas adicionais podem ser cobradas heasuheusaheusaheusahesa
 
ele gostou de enfatizar q eles provem todos os documentos mas que taxas adicionais podem ser cobradas heasuheusaheusaheusahesa

kkkkkkkkkkk é verdade, o cara parece um robo, pobres americanos cheios de mcdonals e fritas no cerebro.
 
kkkkkkkkkkk é verdade, o cara parece um robo, pobres americanos cheios de mcdonals e fritas no cerebro.
sauhasuhasuhhushus
Eu achei que fosse tipo resposta automática huasuhasuhasuhasuhsuhashu
 
acompanhando o topico....................... bem q podia ter botado os emails traduzidos hehehe, qualquer coisa to no google tradutor........................ rsrsrsrsrsrss
 
pior, o cara falo umas 5 vez q tu pode ser taxado na RF hauhahauhauahauhau, mas acho q nao, ja q é RMA e ele mandam com toda a papelada e informando na caixa :lol::lol::lol:, mas falando serio, boa sorte ai com seu RMA, sei q deve ser duro....
 
as empresas costumam pagaras taxas que tiverem...a maioria das vezes pagam...mas eh algumas

RMA da ATi nem se compara...110% garantido
 
pelo q andei lendo na net vai da sorte de cada um, teve gente q conseguiu fazer o rma d boa sem ser taxado e ainda receber uma placa melhor.

A placa devia ta mto fudida pra eles n aceitarem

Muito fudida? Eles não aceitaram nem que eu enviasse a placa. Eles nem viram ela, provavel pq sou do Brasil e não teria nota fiscal. Enfim evga fede.
 
ja fiz rma de evga/xfx

nunca tive problema.... nunca foi re taxado.

rma da evga ja usei 3x.
 
fala galera!

Bom, só pra deixar o tópico atualizado, quando tinha dito q ela tinha chegado havia me enganado, na verdade ficou preso na alfandega pra verificacao durante 5 dias. Como nunca tinha feito envio via correios, o tracking me deixou confuso, achei q qdo dizia "Conferido" era q tinha sido entregue e talz, mas não, ela na verdade chegou ontem, 18/09, ou seja, entregue 10 dias depois. Veja o rastreamento:

rastreamentoRMA-envio-1.jpg


E pra atualizar o log de mensagens com o suporte da XFX:

[ 9/17/2008 1:58:00 PM] Hey, good morning! I`d like to know how it is going with my VGA. Do you guys have done the testing and verifying the problems? Please, let me know about the things you have done, and what is your next step, I`m curious. Thanks

[CURTIS 9/18/2008 4:43:11 PM] Your card does not show as being delivered. Please check with your carrier for status. If you have any tracking information please give that to us so we can help locate the package. Curtis

[ 9/18/2008 6:05:14 PM] I`ve confirmed that the VGA went for fiscalization, and stucked there until 09/16, and got released. So, it`ll be w/ you guys very soon. The address for tracking is: xxxxxxxxxxxxxxxx Thanks

[TAYLOR 9/19/2008 12:03:25 AM] We have received your recent returns ref: xxxxx. Your returns will be passed to the RMA department for testing and diagnosis. We will notify you on completion. Thank You. XFX Support Team
 

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