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    Tópico para tirar dúvidas>>>>https://forum.adrenaline.com.br/threads/obrigatoriedade-da-verificacao-em-duas-etapas-a-partir-de-24-04-2024-duvidas.712290/

    Atencionamente,

    Administração do Fórum Adrenaline

[TÓPICO OFICIAL] Automobilista 2

Automobilista 2 V1.2.3.1 Now Live
This is a hotfix to address some prioritary issues that have come up since v1.2.3.0 along with some further adjustments.

GENERAL
  • Fixed refueling option of pit strategy applying incorrectly in non-race sessions when refueling is disabled

UI & HUD
  • Fixed mis-aligned help texts on Event race settings page
  • Added translations for recently added options
  • Fixed car HUD damage text defaulting to 100% when damage is disabled

PHYSICS & AI
  • Minor tire tread adjustments to GT Classics cars
  • Corvette C3 R: Small adjustment to front and rear track width; Fixed clutch slipping in some circunstances
  • Minor adjustment to AI lateral movement rate
  • Fixed an issue where AI would qualify with too much fuel on board when refueling is disabled
  • Fixed an issue where AI would add too much fuel in the second stint of practice/qualifying

AUDIO
  • Mini Vintage: Fixed chase cam view having discrete front / rear sound in live play
  • BMW M1 & Group A: Corrected surface sounds
  • Corvette C3 Vintage: Minor adjustment to high RPM interior mix

TRACKS
  • Added or adjusted pit entry & exit cones for all tracks
  • Interlagos: Further Z-fight fixes on GP temp stands

VEHICLES
  • Corvette C3 & C3 R: Tweaked the damage model; Adjusted the bonnet vibration effect in cockpit view; Adjusted driver position on cockpit view
  • Camaro SS: Cockpit view bonnet vibration effect adjustment
  • MCR2000: Added driver animations; Detached the gear shifter in the cockpit; Added under the bonnet bits in cockpit view; Added damage models; Added dangling damaged parts.
  • Lotus 23: Fixed the graphic artifacts
  • Corrected Bridgstone Potenza 01 tire normal map texture
 
4FUN RACING BEARS TV

SIMULADOR: AMS 2
SERVIDOR DEDICADO

CARRO: COPA MONTANA
PISTA: REDBULL RING - SPIELBERG
SETUP FECHADO

DATA: 08/09 - 21:10
BRIEFING 21:00 NO DISCORD
 
4FUN RACING BEARS TV

SIMULADOR: AMS 2
SERVIDOR DEDICADO

CARRO: COPA MONTANA
PISTA: REDBULL RING - SPIELBERG
SETUP FECHADO

DATA: 08/09 - 21:10
BRIEFING 21:00 NO DISCORD

Que legal, infelizmente não vou poder participar hoje...mas gostaria de entrar num dia desses!!!
 
splitrace-logo.png


Olá SimRacers,

Somos a splitRace (https://www.splitrace.com), um Multiplayer Ranked System de corridas rankeadas diárias para Assetto Corsa Competizione e Automobilista 2. Nosso sistema está em estágio alpha de desenvolvimento e é totalmente gratuito para quem quiser participar.

A splitRace não tem o objetivo de competir com as ligas de e-sports, mas sim ser uma plataforma que gere corridas organizadas para quem deseja competir sem compromisso a qualquer hora.

Neste momento você irá encontrar corridas de hora e hora, a partir das 18h até as 23h durante a semana. Nos finais de semana as corridas começam as 14h até as 23h.
Já temos o splitRating (SRA) ativo (ranque que analisa o seu desempenho frente a seus oponentes). A partir de 30 pilotos inscritos, o sistema vai automaticamente agrupando em splits (divisões), com base no SRA que você ganha ou perde a cada corrida. Não há limite de inscritos para cada corrida, quanto mais pilotos se inscrevem para um evento, mais splits são criadas. Logo, você compete contra adversários com desempenho mais próximos ao seu.

Em breve ativaremos o SAF que é o ranque que analisará seu nível de segurança na pista. Sempre que gerar dano ao seu carro ou do seu oponente você perderá SAF. Juntos, SRA o SAF servirão de base para as licenças que serão adicionadas em seguida.

Fique ligado que ainda temos muitas outras novidades que serão adicionadas num futuro breve. Inscreva-se agora em https://www.splitrace.com

Venha participar, seja um splitRacer!
 
Boa noite pessoal
Estou com um problema aqui, um amigo meu, tem o csl elite, e ao configurar o volante, e aplicar o eixo, ele da esta mensagem de duplicado...
alguém tem ideia do pq disso?
eu já deletei a pasta de configurações em meus documentos.. para gerar uma nova, e mesmo assim ele não aplica os eixos

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Não sei, mas entre esses fóruns deu isso:

"When assigning the Steer Left and Steer Right, return the wheel to center immediately after turning the wheel to assign the function. Do not turn the wheel to it's extent and hold it there."


Yeap solved, my problem was the fanatec shifter. All I had to do when assigning the gear... was to quickly put back in neutral.
Logitech G29 wheel and pedals + Fanatec shifter

https://steamcommunity.com/app/378860/discussions/1/1749024925631776711/


I had this issue when trying to set the assignments from the main menu. For some reason after I loaded into a track and accessed the menu while there was I able to properly get all my pedals and shifters assigned without further issue.

I was able to solve my issue of getting everything assigned loading into a race and mapping the inputs from options while on a track. Issue seems to exist before loading into a track from the normal main menu. So there's definitely a bug in the way inputs are configured from the main menu, but a work around is to set it while after loading into a track. Someone on reddit seemed to indicate this as a fix for them and it worked for me!
https://forum.projectcarsgame.com/newreply.php?do=newreply&p=1358604
 
fui dar outra chance pro jogo e infelizmente tem algo que me incomoda muito nele, quando estou perdendo o carro principalmente se for de traseira o volante puxa pro lado necessário pra corrigir e não rodar, é muito estranho isso e parece até um tipo de auxílio, isso não me acontece em nenhum outro tipo assetto corsa, rfactor 2 e nem o ams1, já verifiquei tudo e vi que está com todas as ajudas desativadas, tem algum jeito de corrigir isso?
 
Automobilista 2 V1.2.4.0 & Monza DLC RELEASED!
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The wait is finally over! The new Automobilista 2 update has arrived, introducing the Autodromo Nazionale Monza with several layouts and versions through the decades.

The update also features a wide range of improvements to the AI, several UI developments, improvements to Real Weather system along with various revisions to vehicle art, audio and physics.

Missing from the update is the BMW 2002, which has remained on shop for further development - it should be added to the game in a complementary update next week.

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V1.2.3.1 -> V1.2.4.1 CHANGELOG

CONTENT
  • Added Monza featuring Modern GP, Junior, 1971 GP, 1971 Junior, 1971 10Km, 1971 10Km without chicane, 1991 GP layouts (all part of the Monza DLC Package)

GENERAL
  • Implemented Real Weather API for 5 days in the past and 4 days in the future from today
  • Improved status messages related to real/historic weather availability
  • Fixed real historic weather for circuits that lay in half-hourly timezones
  • Real Weather now uses real/forecast data for wind speeds.
  • Added Real Weather databases for Monza and Salvador
  • Updated recent historic weather data for all other locations
  • Fixed error in Curitiba Real Weather that was causing weather data to not be found by the game
  • Fixed valid weather API response failing to parse in some cases
  • Fixed a case where a weather API call wouldn't be made when it should
  • Fixed Championship Editor not persisting mandatory stop setting correctly

UI & HUD
  • Reorganized and refreshed session overview and pre-event leaderboards to increase number of rows and allow grouping by class.
  • All in-game environment information (time/temp etc) is now updated live on all screens.
  • Added event session information, current vehicle setup, and current pit strategy to session overview and pre-event screens.
  • Fixed lobby page starting in wrong state
  • Fixed Per Vehicle FFB input on setup screen not capturing mouse movement
  • Fixed pedal bar overlap on telemetry HUD
  • Adjusted loading screens to show real weather icon when appropriate[

PHYSICS
  • Further minor tire tread adjustments for GT3, GTE, StockV8, F-Ultimate F-Reiza, F-V12, F-Classic, DPi & P1 cars
  • StockV8 2019: Minor aero revision
  • F-Ultimate: Added custom track ERS maps optimizing boost for straights in all GP layouts
  • Corrected extreme weather tire tread for F-Reiza & F-Ultimate
  • Ultima GTR Race: Revised default setup
  • Adjusted parked FFB forces for several cars to reduce rattling while standing still
  • Increased default steering lock setting for several cars with high steering rotation

AI
  • Improved AI overtaking logic
  • Improved AI behaviour when behind a slower car in Practice/Qualifying sessions.
  • Adjusted AI lateral movements for smoother / more natural reactions
  • Decreased AI performance in 70-100% Strength range
  • Improved AI blue flag behaviour
  • Adjusted AI brake power & grip
  • Various adjustments to AI overtaking parameters
  • AI corner & straightline callibration passes
  • Adjusted AI wet launch performance for GTs & F-Ultimate
  • Taruma: Adjusted AI line to keep AI from leaving the track at T7 entry
  • Fixed duplicated F-Ultimate driver (Patrice Daigneau)
  • Minor GT Classics AI adjustment

AUDIO
  • Updated grass roll sample
  • Fixed issue where skidding on grass at high speed could trigger tarmac skidding sounds
  • F_Ultimate: Fixed missing exhaust sound for local reverb
  • Opala (all variants): Fixed missing startup sounds.
  • Passat HC: fixed low RPM sound mixing
  • F-Retro: Adjusted startup sound
  • F-Classic G2M1: Improved sound loops, fixed missing startup sound
  • Montana: fixed missing startup sound
  • Fixed recently introduced issue with interior engine sound on late 70's DFV engined formulas & polished some loops
  • Porsche RSR '74: polished all engine loops
  • Sauber C9 Increased backfire off throttle, polished some loops
  • BMW M1 Procar: Polished all engine loops

TRACKS
  • Montreal: Minor LOD adjustments
  • Various 3D crowd LOD adjustments
  • Hockenheim 1988 GP/Short: Moved rolling start location

VEHICLES
  • F-Vintage (all models): Detached the cockpit gear shift; Adjusted the driver feet position on cockpit view; Adjusted hand animations during gear changes
  • Mini JCW UK: Detached cockpit gear shifter; Adjusted hand animations during gear changes
  • Iveco Truck: Added driver animations; Fixed cockpit camera; Detached cockpit gear shifter; Fixed driver outfit assignment.
  • ARC Camaro: Added dirt/damage texture; Added dangling damaged parts; Changed the driver model; Detached the gear shifter on the cockpit; Adjusted the driver shifting animation; Revised collision models; Changed wiper position and Changed the bonnet model to allow the bonnet to be detached when damaged; Added the inner bonnet bits on cockpit view; Merged the boot with the rear wing; Adjusted the cockpit view to match the driver model position; Changed the cockpit interior to make room for the driver legs; fixed driver LODs; Fixed cockpit rear view camera
  • Metalmoro AJR: Fixed missing gear indicator in LCD display
  • Stock Cruze & Corolla 2021: Added livery overrides
  • Porsche RSR 74: Fixed cockpit steering wheel´s pivot position
  • F309: Fixed RPM lights
  • MetalMoro AJR: New display layout; Fixed car thumbnails
  • BMW M8 GTE: Corrected rpm lights
  • Ginneta G40 GT5/CUP: Add gauges glow
  • Corvette C3: Added gauges lights

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Depois de muito tempo, peguei pra jogar e, depois de deletar a pasta do AMS no "Meus Documentos" porque o jogo não estava reconhecendo o volante, apliquei a config do AndreiC desse link (G29 aqui): https://forum.reizastudios.com/thre...dback-overview-recommendations.11135/page-174
No menu de FFB deixei os sliders em 55/50/85/0 mas disseram que dá pra brincar com o damper nessa config. Não testei porque queria jogar.

Gostoso demais! Com essa config ai dá pra sentir a transferência de peso do carro muito bem. O Corvette do Classic Cars'70, você consegue domar o torque e dar uns belos slides com o carro, coisa realmente necessária em Monza'71...... Pista muito bem feita e detalha. Os caras eram insanos de correr nisso aí antigamente com uns carros que eram umas latinhas e sem área de escape. É pé no fundo e frenagem pesada o tempo todo!
Outro alguém abriu um server de trackday em Monza atual, muito legal ver a pista criando trilho, ficando suja e tal conforme o tempo passava.

Com certeza não é o simulador mais simulador, mas é divertido pra tirar um racha de quase qualquer coisa. E com o Real Weather e todas as mudanças na pista, tem muita variedade visual.



 
Depois de muito tempo, peguei pra jogar e, depois de deletar a pasta do AMS no "Meus Documentos" porque o jogo não estava reconhecendo o volante, apliquei a config do AndreiC desse link (G29 aqui): https://forum.reizastudios.com/thre...dback-overview-recommendations.11135/page-174
No menu de FFB deixei os sliders em 55/50/85/0 mas disseram que dá pra brincar com o damper nessa config. Não testei porque queria jogar.

Gostoso demais! Com essa config ai dá pra sentir a transferência de peso do carro muito bem. O Corvette do Classic Cars'70, você consegue domar o torque e dar uns belos slides com o carro, coisa realmente necessária em Monza'71...... Pista muito bem feita e detalha. Os caras eram insanos de correr nisso aí antigamente com uns carros que eram umas latinhas e sem área de escape. É pé no fundo e frenagem pesada o tempo todo!
Outro alguém abriu um server de trackday em Monza atual, muito legal ver a pista criando trilho, ficando suja e tal conforme o tempo passava.

Com certeza não é o simulador mais simulador, mas é divertido pra tirar um racha de quase qualquer coisa. E com o Real Weather e todas as mudanças na pista, tem muita variedade visual.



com esses ajustes soluciona aquele problema que mencionei? que quando vc está perdendo traseira o volante sozinho puxa pro lado corrigindo a posição?
 
com esses ajustes soluciona aquele problema que mencionei? que quando vc está perdendo traseira o volante sozinho puxa pro lado corrigindo a posição?
É config de FFB, então se é algo relacionado a física não.

Mas então, quando você entra em um slide da pra sentir o carro perdendo o peso e quando ele transfere de volta, da um tranquinho (isso falando do Corvette torcudo ali).

Salva a sua config e joga essa ai em cima, pra mim só assim pra jogar AMS2.
 
Moçada, tenho jogado o AC no g923 e curtindo demais. Estou interessado no AMS2, vale a pena? É tão bom quanto o AC? O multiplayer dele é bacana?
 
Moçada, tenho jogado o AC no g923 e curtindo demais. Estou interessado no AMS2, vale a pena? É tão bom quanto o AC? O multiplayer dele é bacana?
 
Obrigado. Em relação a qualidade da simulação, é tão bom quanto o AC? AC achei sensacional no volante.
 
Automobilista 2 V1.2.4.3 RELEASED


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Automobilista 2 V1.2.4.3 is now live - this complementary update introduces the famous BMW 2002 Turbo to the Vintage Touring Car class, along with further developments to Monza and the usual collection of fixes & improvements.

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This slightly delayed wrapping of this development cycle means that unfortunately there won´t be an AMS2 Development Update published this month as we press on with work on an upcoming project - that in turn means our November Development Update will pack quite a collection of interesting news before what´s promising to be a very exciting month for Automobilista 2!

V1.2.4.3 CHANGELOG

CONTENT
  • Added BMW 2002 to Vintage Touring Cars Tier 1 class

GENERAL
  • Split Mini 1965 & Lotus 23 into a separate Vintage Touring Car tier from Corvette C3 and BMW 2002
  • Fixed source of CTD when going into the pits with Copa Truck
  • Updated recent Real Weather data


UI & HUD
  • Fixed issue that resulted in stale status data being displayed on pre-race leaderboard.
  • Fixed camera toggle incorrectly displaying on pre session leaderboard
  • Fixed pre session multiplayer chat issue
  • Pre-session screen now foces camera to player

PHYSICS & AI
  • Minor tire tread adjustments to BMW Procar, Group A, Group C, Vintage Touring Cars, Opala 1979, Opala Old Stock, F-Vee, F-Classic Gen3, P1
  • Slightly reduced slick tires tread adhesion with water
  • Revised crankshaft mass of all cars for more accurate engine speed inertia
  • Revised wheel bearings for street cars
  • Mclaren 720S GT3: Revised aero; minor weight distribution & engine torque curve correction
  • BMW Procar: Moved default brake bias slightly rearwards
  • Adjused LSD differentials fos C3 & C3-R
  • Revised brake torque for F-Trainers, F-Vee, Lotus 23, Mini 1965
  • Adjusted steering lock range for high steering rotation cars (same default setting from before, lower minimal setting)
  • F-Vintage: Adjusted default final drive for Gen 1 model 1
  • Adjusted FFB Max force for Corvette C3, BMW 2002, Mini 1965
  • Revised Lotus 23 chassis inertia values
  • Group A: AI callibration pass
  • Further decreased AI Strength in the 70-100% range
  • Monza 1991: Adjusted AI performance

AUDIO
  • Fixed redundancy causing double entries for water splash sound

TRACKS
  • Monza 2020: Performance optimization & LOD pass; Added drain material to curbs for Livetrack functionality: Increase track limits at t3 runoff of Monza Junior layout
  • Monza 1991: Performance optimization pass, LOD pass, Minor fixes; Updated trackside cameras
  • Monza 1971: Move 10k rolling start location to mid point oval back straight; Fixed S/F Score Tower Z-fighting
  • Curitiba & Londrina: Rebuilt concrete walls to sort strange collisions

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Essa BMW é um prazer de se pilotar. Finalmente usei o shifter sem me sentir lesado com perda de tempo. Agora tenho que começar a praticar um punta-taco pra deixar essa bicha gritando nas curvas.

Vou até postar a análise que coloquei no Steam porque creio que o jogo chegou em um patamar muito bom, só tendendo a melhorar:

Na build de 13.10.21 está um excelente game de ser jogado, acabaram de adicionar a BMW '60 e é uma alegria jogar ela na pista.

Em quesito simulação pode não bater de frente com ACC ou Iracing mas ainda responde como um simulador e um bom.
Comparado com o AC original (acredito que estão pau a pau), tem conteúdo a beça, categorias bem diferentes (de gol quadrado a LMPh), pistas brasileiras e internacionais de destaque, um gráfico fenomenal, ciclo dia\noite, representação de clima fantástica, "real track" e uma interface bastante simples de ser usada.... tudo isso por padrão, sem mods ou outras possíveis incomodações. É um pacote sólido que só melhora.

Pra quem é brasileiro pesa o fator de ser um EXCELENTE produto de nossas terras (em partes), então merece ser prestigiado.

Online dele é povoado e ativo, tendo uma meia dúzia de servidores povoados toda noite.
IA é desafiadora mas ainda tem uns espasmos (sempre melhorando).

Só posso recomendar.

EDIT: recomendo fortemente procurar por ajustes de FFB online para melhorar a experiencia.

Sobre a vida online:





 
Caramba, eu só hj pude testar o Automobilista 2, ficava so no AC e ACC..

Que jogo espetacular é esse!

Pena que nao tenho mais tanto tempo livre pra ficar nele por horas!
 

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