Civilization V - [ TÓPICO OFICIAL ]

alguem tem um site que possa baixar o manual? Aqui do trabalho nao consigo baixar do site oficial.... aqui consigo ler tb e queria ir lendo...
 
Já tentou baixar pela página do steam?
 
Ai algumas screens pra quem está impaciente.

O Photobucket upou elas de trás pra frente, então o início do jogo está na última screens.

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putz cara!!ta show!!
q vontade de jogar...
 
Nâo entendi era de 20:00h a liberção do jogo CIV5 e a do F1 2010 de 22:00h o F1 ja liberaram e anda ainda do CIV5?!


foi mal é 21h blz! indo pra casa decripitar arquivos! f1 e civ! fuizz..
 
Última edição:
Taí um jogo foda. Viciante e desafiador. Complexo e instigante. Uma jornada que durará por incontáveis horas. Compra garantida.
 
Cara eu nunca joguei nenhum Civ.

Me digam uma coisa, ja vi que o forte desse jogo nao sao as batalhas, entao qual é? Economia, estratégia?
 
Não sei porque eu não consigo gostar desse jogo, comprei até o Civ IV original em box, más não consegui me animar, achei ele muito complexo, é muito cheio de detalhes, muito demorado... vendo as shots os cometários, até da vontade de tentar novamente nesse Civ V.
 
Cara eu nunca joguei nenhum Civ.

Me digam uma coisa, ja vi que o forte desse jogo nao sao as batalhas, entao qual é? Economia, estratégia?

Estratégia e micro-gerenciamento.

Não sei porque eu não consigo gostar desse jogo, comprei até o Civ IV original em box, más não consegui me animar, achei ele muito complexo, é muito cheio de detalhes, muito demorado... vendo as shots os cometários, até da vontade de tentar novamente nesse Civ V.

Então teste este, está bem mais simplificado que o 4, infelizmente:no:

Vou jogar com a Grécia. Ou com Roma. Talvez com a Pérsia. A indecisão está me matando. :lol:

Faça como eu então, use random.:yes:

Mas sinceramente, ao meu ver, pelo pouco que joguei, esse jogo sofreu do mesmo mau que a maioria dos jogos atuais, simplicação desnecessária pra agradar a maioria e vender mais. No meu ponto de vista esse jogo regrediu em comparação ao 4.

Isso NO MEU ponto de vista, que fique claro. Espero que depois de jogar mais eu mude de opnião.

Abraços.
 
ah dos 33% ele pulou pra 87% e depois pra 99% hehehehe
acabou que foi uns 40 minutos no máximo...

jogão! em todos os sentidos, haja paciência pra ler tudo que existe no jogo....
 
No pc do trampo, um opteron 1.8GHz com 512mb de ram demorou quase 2 horas:p

Qual a config ai?

@offtopic

vc foi dono de um site de nfs há muitos anos atrás? na época do most wanted mais ou menos..

@ontopic

esse jogo é muito show! comprarei. *-*
 
@offtopic

vc foi dono de um site de nfs há muitos anos atrás? na época do most wanted mais ou menos..

@ontopic

esse jogo é muito show! comprarei. *-*

Não, mas frequentei o site do lumbriga até os pivetes que frequentam lá me darem no saco, ai sai fora. E foi exatamente na época do MW que entrei lá.

alindr3, tu tá lendo a civilopedia é?:eek:
 
Poww


como nunca joguei os games da serie......do achando dificil!

mas to gostando........foda ganhar OURO!!!!
 
alguem sabe como aumentar ou tirar o limite de rounds do demo ??
 
Poww


como nunca joguei os games da serie......do achando dificil!

mas to gostando........foda ganhar OURO!!!!

Eu tb nunca joguei Civ, mas vou dar uma dica: jogue o tutorial do Civ 4 se puder, pois é mil vezes melhor que o tutorial do 5!!!
Eu só não estou tão perdido porque fiz isso, e também li e reli o manual do 5. Mas se fosse depender só do tutorial do 5.. xiii....
No entanto o jogo fornece muita informação escrita, é só fuçar em tudo que é canto que você acha o que precisa, mas é muita coisa mesmo, podendo fazer 1 turno durar meia hora por causa das leituras de quem está aprendendo a jogar!
 
Correto!

Comprei ontem mesmo! joguei ate nao aguentar mais....e vou começar agora novamente.
 
Retirado do civfanatics.

Civilization 5 Benchmark modes.

The benchmark modes in Civilization5 are designed to stress and test various aspects of the users hardware and supporting software ( e.g. drivers ). There are 3 benchmarks in total. Each benchmark tests a specific workload scenario. In addition, any of the tests can be run with command line modifiers which alters the way threaded rendering submission is handled by Direct X 11. To ensure the benchmark results are reported, in the config.ini ( located in your “\Documents\My Games\Sid Meier's Civilization 5” ) make sure that “LoggingEnabled = 1”. The results will be stored in the logs folder at the same level as the config.ini. Ensure that “MaxSimultaneousThreads” is set to the number of processor cores you wish to test against. Values for MaxSimultaneousThreads greater than 16 are unsupported and clamped.

Late Game View Benchmark
This benchmark is designed to simulate a late game workload. This scenario exercises all aspects of the game engine pipeline since all simulation and renderable object types are represented at a frequency consistent with a game that has been in progress for 300+ turns. To run this test, run the application with the command line option “-benchmark lateGameView”. Case insensitive. Results are reported in the “LateGameViewBench.log” file. Full Render Score reflects the active rendering settings of you application. No Shadow render score turns the shadow pass off for the application. No Render score emulates an infinitely fast GPU and will bypass most driver overhead. This serves as a baseline for Civ 5’s engine performance vs GPU and Driver performance. ( note while in this mode, the display will flicker ). All results are reported as frames rendered over 60 seconds. Additionally the number of draw call made per frame is reported. Note: Mousewheel zoom in some benchmarks are enabled for inspection, however using this will affect the end results. For consistent results the user should avoid altering the zoom level.

Unit Benchmark
This benchmark is designed to stress test the users system by executing a parallel series of animation and rendering tasks. The workload will heavily stress the CPU as well as GPU and driver. It is designed as a total throughput test to evaluate a users system and determine where the bottlenecks occur. Results reported are similar to the Late Game View benchmark, however the display settings are overridden for consistency. Therefore changes to the graphics settings will not impact the test except for setting resolution. To run this test, run the application with the command line argument “-Benchmark Units”, case insensitive.

Leader Benchmark
The Leader Benchmark is designed to test advanced rendering features which we use for our leader scenes. This test can run through any of the leader scenes specified and report the performance for that leader. Also this test can be used to measure the performance of Compute Shading features via our variable bitrate compression technology. This compression test measures the GPGPU performance of the video card. To run in leaderhead benchmark mode, start the app with “-LeaderBenchmark “ To run in compression mode, start the app with “-LeaderBenchmark –compression”. Note: Compression mode will do nothing but continually decompress and display textures for the given scene for the specified duration. The leaders themselves will not be displayed.

The full syntax for the command line options are: -LeaderBenchmark [-compression] [-duration timeinsecs] [-norendering] [-logname logfilename] <listofleaderfiles> -logname is the name of a file to append to (Default is 'LeaderBenchmark.csv') -duration is how long to remain in each scene -norendering is equivalent to the norender option in the previous benchmarks. <listofleaderfiles> is a list of XML files (e.g. CatherineScene.xml OdaNobunaga_Scene.xml)

The benchmark dumps a file into the app directory named 'LeaderBenchmark.csv' which contains the resulting information. Statistics are given for each leader independently, and they're appended onto the file from one run to the next. Mean FPS is the statistic that matters. It's an average over the entire run for each leader, with the first 30 frames ignored to prevent load time and startup hitches from skewing the results.
General rendering options. These options allow advanced users to change the way Civilization 5 handles threaded display lists (DL) on DX11. For more information about this, users are encouraged to read the DX documentation. Note: this is for advanced testing for threaded GPU drivers. These settings are also stored in the config.ini file.
“ThreadingMode = 0” Controls the threading strategy: (0=default,1=no display lists,2=one DL per command set, 3=split mode, 4=aggregate mode).
0 - Do whatever we think is best (equivalent to 2currently) 1 - Disable display list use and do everything on the immediate context 2 - Our current behavior
3 - Split and merge command sets, aiming for a particular display list size.
* This mode is aiming at a balanced load. It will squish together small DL's, but will also rip large ones apart. This may produce more DLs than our current path does, depending on the workload.
4 - Combine small command sets into one display list, but never split them.
* Should be as good as 'split' at eliminating small lists, but won't try to balance the load.
“TargetJobSize = 100” Number of commands per diplay list to aim for in SPLIT and AGGREGATE thread modes.
 

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