DayZ Standalone - [ PREVIEW ] [ ALPHA - PAGINA 66>]

Acho que não vai dar muito certo servidores com 50 ou 100 players,você vai encontrar alguém a cada passo que der e as cidade vão ter engarrafamento de tanta gente.Acho que servidores com uns 30 players são ideais,já que mantem aquele climão de solidão e tal.

Mas todo mundo ficando só em Elektro e Berezino da nisso mesmo, jogando normal explorando o mapa com meus amigos passamos dias sem ver ninguém em outras cidades do mapa, agora se for pra costa ou airfield é certeza de encontrar alguém toda hora, nesse próximo update o mapa ganhou mais uma cidade e novos lugares para explorar, ainda vai ter carros e se Deus quiser um sistema que acabe com servers hoppers, aí todo mundo vai ser obrigado a explorar o mapa e vai acabar o PVP na costa.
 
Penso que o sistema de cooking está para breve porque já encontrei vários objetos que são usados para tal. Tipo uma pedra (pra fazer faísca=old school), botija de gás, aquele suporte para pôr a panela em cima e mais alguns que não lembro.
 
Penso que o sistema de cooking está para breve porque já encontrei vários objetos que são usados para tal. Tipo uma pedra (pra fazer faísca=old school), botija de gás, aquele suporte para pôr a panela em cima e mais alguns que não lembro.

caixa de fósforo, etc
 
O jogo está vendendo muito na Steam. Não tenho certeza, mas acho que o early access vai até o lançamento em definitivo do jogo. Sobre valores ninguém tem certeza, mas especula-se que vai aumentar um tanto quando de alpha for pra beta, e mais um tanto quando lançar a versão final.

Mas eles devem anunciar bem antes a mudança de fase né? Acho que vai demorar um pouco para chegar na fase beta, coisa boa vai dar pra comprar baratinho. Mês que vem eu devo comprar. :yes:
 
O beta começa para finais deste ano e é se nao for adiado para 2015.
 
Penso que o sistema de cooking está para breve porque já encontrei vários objetos que são usados para tal. Tipo uma pedra (pra fazer faísca=old school), botija de gás, aquele suporte para pôr a panela em cima e mais alguns que não lembro.

Esse botijão se dropar e atirar será que explode?
Altas armadilhas da pra engrenar.
 
Esse botijão se dropar e atirar será que explode?
Altas armadilhas da pra engrenar.

Realmente na descriçao fala qualquer coisa sobre explodir mas nem liguei. Talvez dê quem sabe.
 
Realmente na descriçao fala qualquer coisa sobre explodir mas nem liguei. Talvez dê quem sabe.

Se não conseguir isso é meio caído, visto que até os postos de gasolina explodem.
Legal seria ser perseguido por uns dois, passar no meio de um prédio, dropar o botijão e se esconder - quando eles passavam perto atirar no objeto pra explodir :fovhappy:
 
Problema do server hooper é que mesmo não querendo fazer você fica meio que obrigado a fazer pois se tu não fizer fica em uma enorme desvantagem. Eu pelo menos raramente quando encontro alguém, mesmo na costa, essa pessoa não está toda armada e equipada.
 
Alguem ajuda?

Acabei de baixar o game.. só que a maioria dos servers a versão termina com 005, a minha é 008 e não to conseguindo conectar em nenhum..nos 005 da bad version..e nos 008 da connection failed.. alguem tem ideia do que pode ser? como faço pra deixar meu dayz na versão final 005?


Desculpem a ingorancia..é que acabei de baixar e to perdidão!

Obrigad!
 
Última edição:
Alguem ajuda?

Acabei de baixar o game.. só que a maioria dos servers a versão termina com 005, a minha é 008 e não to conseguindo conectar em nenhum..nos 005 da bad version..e nos 008 da connection failed.. alguem tem ideia do que pode ser? como faço pra deixar meu dayz na versão final 005?

Desculpem a ingorancia..é que acabei de baixar e to perdidão!

Obrigad!

Interessante, talvez seja esse o motivo do game estar só com 8k de players com 33k de peak, sendo que não passou nem das 10 ainda, agora como resolver n sei vou entrar mais tarde pra ver se da o mesmo problema
 
galera vale a pena comprar o game?
ta melhor que infestation?o mapa é maior?valeu pela ajuda
 
Alguem ajuda?

Acabei de baixar o game.. só que a maioria dos servers a versão termina com 005, a minha é 008 e não to conseguindo conectar em nenhum..nos 005 da bad version..e nos 008 da connection failed.. alguem tem ideia do que pode ser? como faço pra deixar meu dayz na versão final 005?


Desculpem a ingorancia..é que acabei de baixar e to perdidão!

Obrigad!

Realmente não ta rolando não, tem só 20 servidores abertos e a maioria experimental, só connection failed. Normalmente tem alguns milhares de servidores, devem estar testando algo, ou então alguma coisa deu muito errado na atualização mas deve voltar em breve
 
Devem estar aplicando o patch que até agora estava em Experimental.

EDIT: Steam começou agora mesmo a baixar o patch.

22/01/2014 - SCHEDULED MAINTENANCE
At 5.30pm GMT today all Multiplayer servers are going to come down for a minimum of 3 hours for maintenance. Sorry for the inconvenience.
DayZ Dev Team

Update 0.32.114557 is now live
DAYZ PATCH UPDATE 22 JANUARY 2014

Branch: Stable
ETA: In process
Version: 0.32.114557

This build is has very big back-end changes, which means that it may take some time for game servers to come up. Please keep an eye on the DayZ twitter for updates. Many of the changes not listed here are significant database cluster changes associated with our datacenter, and involve configuration changes to DayZ servers themselves. We have tried to minimize potential problems, but delays and outages are possible now more than ever. We will be working as fast as we can to get everything back online.

Known Issues
- Corpse cleanup causes server crash during forced server restart
- Spray Painting a magazine while on weapon, creates fake (unusable) copy in inventory

Fixed
- Niosh mask (respirator) inventory size fixed to 1/1 slot.
- Missing strings for BE popup for alternate languages, set to English while translations are being done.
- Reduced dispersion of FNX45 (from 0.05 to 0.03)
- Balanced stomach capacity,
- Added stuffed notifier (instead of sickness when full up)
- Eating and drinking animations properly set for tablets/disinfectants
- Version number in server browser and details
- Saline transfusion doesn't refill full blood
- Charcoal and Tetracycline tablets won't give sick badge if you aren't actually sick
- Player aim run speed updated, weapon position changed and improved for first person view
- Glitches on right hand while moving and while giving taunt fixed
- Players can't pile backpacks inside of another backpacks, backpack-inception style. You can only put one backpack inside of another backpack if the backpack that is being put inside is empty.
- Magnum speedloader should be spawning now
- Number of backpacks spawning lowered
- Number of .357 Pythons spawning lowered.
- Number of M4A1s spawning lowered
- Dead character cleanup performed at 10 minutes past death
- Removed scripted server teleporting check as now managed by engine
- Sea ambient sound is now slightly quieter
- Animation: Fixed misc issues with vaulting
- Animation: Fixed getting on the ladder from kneel for the armed player
- Animation: Fixed animation speed for unarmed player in main menu
- Animation: Fixed an issue with changing weapon while aiming in kneel
- Animation: Fixed an issue with rotation while aiming in prone
- Headtorch color descriptions fixed
- Jeans descriptions (color) fixed
- Cargo pants description fixed (color)
Chest holster description added
- Using an item in your hand no longer goes out of hand once action done
- Using an item while something else in your hand will go back to that item once action done
- Security issue with IGUI variable compiling
- Situation where player used item on other players inventory causing neverending looped item check
- Weapons now display tooltips
- Players can now be revived with the defibrillator
- Clipping on right hand when holding an item and pressing F1 (Greeting).
- Map_ChernarusSW description fixed
- SKS rifle description added

New
- UI: Editable character name in main menu
- UI: Hive, mode and time columns in server browser
- Database: Support for sub hives. (Sub-private, Hardcore/Regular public)
- Security: Signature verification against PBOs
- Loot: Added shotgun speedloader into loot spawns
- Loot: Added box of 20 pieces .357 rounds into loot spawns
- Loot: Added color variants of all shoes into loot spawns
- Loot: Added Hiking pants (both long and short ones) and Canvas pants including their color variants into loot spawns
- Loot: Added hacksaw into the loot spawns
- Loot: Added shotgun into loot spawns
- Action: Players can now collect Berries as food
- Loot: Added Hacksaw into loot spawns
- Crafting: Players can create sawed-off shotgun from shotgun
- Crafting: Players can opening cans with a hacksaw
- Crafting: Painting Mosin with spraypoint now supported
- Loot: Added spraypaint can into loot spawns
- Map: Coastal harbor town of Svetloyarsk (and surrounding areas)
- Animation: More direct transitions for aimed weapon(prone to stand/kneel and back)
- Animation: Surrender now disarms player for single handed items
- Loot: Pipsi, NotaCola, Spite and Rasputin Kvass drinks
- Action: Burlap sack can be placed on head of self or target
- Action: Burlap sack causes black screen and reduced sound when worn on head
- Performance: Server Performance improvements
- Zombies: Six new zombie soldier types
- Crafting: Weapon cleaning kit used for keeping your guns in good shape
- Loot: Shotgun snap-loader for fast reloads
- Crafting: Player can spraypaint MP handguard and buttstock
- Crafting: Support for "add paint" or "repaint" for spraypainting
- Crafting: Player can spraypaint CMAG magazines
 
Última edição:
Enquanto não arrumarem esse bug do char resetando do nada, nem rola jogar.

Ontem denovo tive o char reiniciado depois que o server caiu.
 
Vish, deram wipe nos char. :poker:
 
Interessante, talvez seja esse o motivo do game estar só com 8k de players com 33k de peak, sendo que não passou nem das 10 ainda, agora como resolver n sei vou entrar mais tarde pra ver se da o mesmo problema

kkkkkkk

é que eu que dei sorte de começar a jogar justamente quando tavam aplicando os servers

por isso que eu via akeles poucos servers e pensava "impossivel um jogo desse porte só ter isso de servers" :haha::haha::haha::haha:
 
Pelo que entendi agora vc vai ter dois chars, um pra server normal outro pra hardcore.
 
Aqui não percebi wipe, mas sim um **** dum rollback. :trollfail:
 
Psicopatas agora tambem jogam Dayz. :rip:

 
Loguei agora e perdi tudo

nao-pode-se.jpg
 
Poxa, perdi uma M4 + acog com esse wipe nos chars :okay:

E acho que exageraram na diminuição do loot militar, nasci em Novy Sobor, passando por Stary Sobor e Kabanino até chegar ao NW airfield e não achei nenhuma arma de fogo :nooo::nooo::nooo:
 
DAYZ PATCH UPDATE 22 JANUARY 2014

Branch: Stable
ETA: In process
Version: 0.32.114557

This build is has very big back-end changes, which means that it may take some time for game servers to come up. Please keep an eye on the DayZ twitter for updates. Many of the changes not listed here are significant database cluster changes associated with our datacenter, and involve configuration changes to DayZ servers themselves. We have tried to minimize potential problems, but delays and outages are possible now more than ever. We will be working as fast as we can to get everything back online.

Known Issues
- Corpse cleanup causes server crash during forced server restart
- Spray Painting a magazine while on weapon, creates fake (unusable) copy in inventory

Fixed
- Niosh mask (respirator) inventory size fixed to 1/1 slot.
- Missing strings for BE popup for alternate languages, set to English while translations are being done.
- Reduced dispersion of FNX45 (from 0.05 to 0.03)
- Balanced stomach capacity,
- Added stuffed notifier (instead of sickness when full up)
- Eating and drinking animations properly set for tablets/disinfectants
- Version number in server browser and details
- Saline transfusion doesn't refill full blood
- Charcoal and Tetracycline tablets won't give sick badge if you aren't actually sick
- Player aim run speed updated, weapon position changed and improved for first person view
- Glitches on right hand while moving and while giving taunt fixed
- Players can't pile backpacks inside of another backpacks, backpack-inception style. You can only put one backpack inside of another backpack if the backpack that is being put inside is empty.
- Magnum speedloader should be spawning now
- Number of backpacks spawning lowered
- Number of .357 Pythons spawning lowered.
- Number of M4A1s spawning lowered
- Dead character cleanup performed at 10 minutes past death
- Removed scripted server teleporting check as now managed by engine
- Sea ambient sound is now slightly quieter
- Animation: Fixed misc issues with vaulting
- Animation: Fixed getting on the ladder from kneel for the armed player
- Animation: Fixed animation speed for unarmed player in main menu
- Animation: Fixed an issue with changing weapon while aiming in kneel
- Animation: Fixed an issue with rotation while aiming in prone
- Headtorch color descriptions fixed
- Jeans descriptions (color) fixed
- Cargo pants description fixed (color)
Chest holster description added
- Using an item in your hand no longer goes out of hand once action done
- Using an item while something else in your hand will go back to that item once action done
- Security issue with IGUI variable compiling
- Situation where player used item on other players inventory causing neverending looped item check
- Weapons now display tooltips
- Players can now be revived with the defibrillator
- Clipping on right hand when holding an item and pressing F1 (Greeting).
- Map_ChernarusSW description fixed
- SKS rifle description added

New
- UI: Editable character name in main menu
- UI: Hive, mode and time columns in server browser
- Database: Support for sub hives. (Sub-private, Hardcore/Regular public)
- Security: Signature verification against PBOs
- Loot: Added shotgun speedloader into loot spawns
- Loot: Added box of 20 pieces .357 rounds into loot spawns
- Loot: Added color variants of all shoes into loot spawns
- Loot: Added Hiking pants (both long and short ones) and Canvas pants including their color variants into loot spawns
- Loot: Added hacksaw into the loot spawns
- Loot: Added shotgun into loot spawns
- Action: Players can now collect Berries as food
- Loot: Added Hacksaw into loot spawns
- Crafting: Players can create sawed-off shotgun from shotgun
- Crafting: Players can opening cans with a hacksaw
- Crafting: Painting Mosin with spraypoint now supported
- Loot: Added spraypaint can into loot spawns
- Map: Coastal harbor town of Svetloyarsk (and surrounding areas)
- Animation: More direct transitions for aimed weapon(prone to stand/kneel and back)
- Animation: Surrender now disarms player for single handed items
- Loot: Pipsi, NotaCola, Spite and Rasputin Kvass drinks
- Action: Burlap sack can be placed on head of self or target
- Action: Burlap sack causes black screen and reduced sound when worn on head
- Performance: Server Performance improvements
- Zombies: Six new zombie soldier types
- Crafting: Weapon cleaning kit used for keeping your guns in good shape
- Loot: Shotgun snap-loader for fast reloads
- Crafting: Player can spraypaint MP handguard and buttstock
- Crafting: Support for "add paint" or "repaint" for spraypainting
- Crafting: Player can spraypaint CMAG magazines
 
Pintei minha Mosin de verde agora só consigo colocar uma bala de cada vez :fuuu:
 
Pintei minha Mosin de verde agora só consigo colocar uma bala de cada vez :fuuu:

Aqui também aconteceu isso , eu pintei de verde, meu amigo de preto e aconteceu a mesma coisa! que *****!
 

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