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[TÓPICO OFICIAL] Lords of the Fallen

Catos

Membro
Registrado
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Título: Lords of the Fallen
Gênero: Soulslike / RPG / Fantasia Sombria / Ação / Difícil
Desenvolvedor: HEXWORKS
Distribuidora: CI Games

Lançamento: 13/10/2023

SOBRE O JOGO


Lords of the Fallen
dá-te um novo RPG, uma aventura épica que tem como pano de fundo um mundo vasto e interligado, cinco vezes maior do que o do jogo original.
Após uma era de tirania cruel, o Deus demónio, Adyr, foi finalmente derrotado. Mas os Deuses… não caem para sempre. Agora, uma eternidade depois, a ressurreição de Adyr está próxima. Viaja pelos reinos dos vivos e dos mortos na pele de um dos míticos Dark Crusaders. Descobre um RPG gigantesco, com lutas de bosses colossais, personagens interessantes e uma história profunda e imersiva. A tua lenda será de luz ou de escuridão?
Atreve-te a ter esperança.

Explora um mundo vasto e interligado​

Viaja entre dois mundos paralelos numa missão épica para derrotar Adyr. Embora o reino dos vivos apresente os seus próprios desafios brutais, o tenebroso reino dos mortos esconde terrores indescritíveis.

Cria a tua própria lenda​

Personaliza a aparência da tua personagem a partir de uma grande variedade de opções visuais antes de selecionares uma das nove classes. Seja qual for o caminho que escolheres, desenvolve a tua personagem. Melhora estatísticas, armas, armadura e feitiços para que se adaptem ao teu estilo de jogo.

Combate tático, rápido e desafiante​

Só se dominares as nuances e táticas do combate conseguirás sobreviver. Escolhe de entre centenas de armas únicas e brutais ou troca o aço pela magia e faz ataques arcanos devastadores.

Coopera ou luta no modo multijogador online​

Desbrava a tua missão a sós ou com companhia no modo cooperativo online. Mas cuidado, os heróis de outros reinos podem e vão invadir.

Usa um artefacto de poder inimaginável​

A tua lanterna deixa-te viajar entre os mundos. Usa esta arte das trevas para alcançar locais esquecidos, descobrir tesouros lendários e até manipular a alma dos teus adversários.

A morte não é o fim​

Cai no mundo dos vivos e ergue-te novamente… no mundo dos mortos. Agora tens uma última hipótese de regressar à vida, enquanto todo o tipo de criaturas infernais te ataca.

Características principais:
  • Embarque em dois mundos vastos e paralelos: o dos vivos... e o dos mortos
  • Domine um sistema de combate rápido, fluido e desafiador
  • Vença batalhas épicas contra chefes colossais
  • Use ataques mágicos devastadores e vantagens de personagem
  • Convide outro jogador para entrar em sua campanha em um modo multijogador on-line contínuo
  • Encontre uma grande variedade de personagens dispostos a oferecer ajuda duvidosa…
  • Personalize completamente seu personagem
  • Escolha entre 9 classes iniciais, incluindo Cavaleiro, Ladino e Aprendiz do Fogo
IMAGENS

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VÍDEOS





REQUISITOS DE SISTEMA
  • MÍNIMOS:
    • SO: Windows 10 64bit
    • Processador: intel i5 8400 | AMD Ryzen 5 2600
    • Memória: 12 GB de RAM
    • Placa de vídeo: 6GBs VRAM | NVIDIA GTX-1060 | AMD Radeon RX 590
    • DirectX: Versão 12
    • Armazenamento: 45 GB de espaço disponível
    • Outras observações: 720p Configurações de baixa qualidade | SSD (Preferido) | HDD (Suportado)
  • RECOMENDADOS:
    • SO: Windows 10 64bit
    • Processador: intel i7 8700 | AMD Ryzen 5 3600
    • Memória: 16 GB de RAM
    • Placa de vídeo: 8GBs VRAM | NVIDIA RTX-2080 | AMD Radeon RX 6700
    • DirectX: Versão 12
    • Rede: Conexão de internet banda larga
    • Armazenamento: 45 GB de espaço disponível
    • Outras observações: 1080p Configurações de alta qualidade | SSD Obrigatório
 
Opa,
Curioso pra testar o game mas receoso com tantos relatos de performance ruim. Acho que vou esperar um pouco.
 
Fazendo presença ai no tópico.

Performance não tá boa mas tá melhor que a do Lords of The Fallen original de 2014 que veio entupido de Nvidia Gameworks e não rodava bem em absolutamente hardware nenhum. Stuttering somente em áreas novas mas é algo bem ameno, e como o jogo não é tão fast-paced dá pra ir numa boa.

Agora ele sofreu claramente um downgrade gigantesco perto ao que era anunciado, e tem jogo mais recente usando a UE5 que é bem mais bonito (Remnant por exemplo).

Aqui com a Radeon RX 6750XT estou jogando em 1440P no Alto com Reflexos + Iluminação Global + Texturas no Ultra com FSR em Qualidade rodando nos 60FPS sobrando um pouquinho da placa, mas pode ser em áreas mais avançadas eu sofra mais
 
Acredito q o jogo em si deve ficar como dito, não é excelente, porém muito bom!
 
Acredito q o jogo em si deve ficar como dito, não é excelente, porém muito bom!

Eu tenho uma opinião sobre o combate desse Lords of The Fallen que deve incomodar muito os fãs da From, rs


O combate é melhor do que o do Elden Ring :alan:
 
parei de jogar agora, matei o primeiro boss , to jogando em 4k no alto com dlss em equilibrado sem nenhum tipo de problema

o combate eu gostei tbm, vc sente o impacto da porrada, coisa q muitos jogos não tem
 
Última edição:
Xbox tá sofrendo

 
Xbox tá sofrendo



Na mesma parte aqui no PC deu uma sofridinha também, pq faz o shader cache de outro área adiante. Mas depois ficou suave.

Mas pelo que conversei com uns broders que compraram no Series S, a coisa tá feia pro lado de lá...
 
Eu tenho uma opinião sobre o combate desse Lords of The Fallen que deve incomodar muito os fãs da From, rs


O combate é melhor do que o do Elden Ring :alan:
Blasfêmia!!! :medo:
hehe

É difícil derrotar o atual rei supremo!

Se o combate não for no estilo Lies of P, q mistura final fantasy com street fighter dos anos 80, já é uma vitória.
Sobre o Lords, são tantas reclamações sobre performance, acho q vou segurar o hype e esperar.
 
Fiquei jogando umas 3 horas direto aqui. O único problema que eu tenho e na hora que começo a jogar, depois de uns 5 minutos, o fps cai para 1~10fps e tenho que esperar uns 40s para conseguir jogar. Depois disso o jogo fica suave, sem stutter nenhum, fps no cap do monitor na maior parte do tempo.
--- Post duplo é unido automaticamente: ---

Acabou de sair uma atualização de 661mb.
 
Última edição:
Acabou de sair o patch e os caras desativarem o Frame-Gen das Nvidia... PQP

Patch v.1.1.191 (14/10/2023)

Greetings Lampbearers,

We've worked diligently to fix some of the issues that unfortunately have affected some of our players.

Rest assured that our commitment to enabling as many people as possible to immerse themselves in our game world is what drives our passion.

Thanks to the data provided to our "Sentry" bug database by players who clicked "send" on the crash report pop-up, we've been able to identify four main issues:

  1. Non-Updated Drivers.
    Lords of the Fallen is powered by UE5, a high-end technology that requires the latest GPU drivers. We've observed that the majority of crashes result from outdated drivers.

    That's why, starting now, when the game launches, it checks for the installed drivers and prompts an update if they are not up to date, redirecting to the respective GPU providers: Nvidia or AMD

  2. Frame Generation Stability
    Despite our eagerness to provide players with the latest technologies, Sentry noticed that Frame Generation is also leading to crashes under specific conditions.


    We have decided to temporarily deactivate Frame Generation until our collaboration with NVIDIA allows us to deliver more stable drivers. This action is intended to prevent the crashes that some players are experiencing with their brand-new 40 series GPUs.

  3. Unidentified GPU crashes
    An engine error that could occur with certain 30 and 40 series GPUs, causing the game to crash even with auto-set graphics, has been partially addressed.

    EPIC has promptly provided us with a patch that includes additional fail-safes to prevent those crashes, and it's been integrated to resolve most of these crashes.

    We've also observed that quite a few players enable settings that their rigs cannot handle, especially in terms of VRAM. If you experience instability, low frame rates, or even crashes (especially DX12 crashes), simply click on "AUTO-SET" within the Graphics Settings, and this will most likely resolve your issues.
    bf2c81db9cfdb1ee41aef7134d6935c9f6b092d9.png


  4. Crash after first cinematic
    An issue with the engine code related to the calculation of Pipeline State Objects (PSOs) has been identified in Sentry. This issue resulted in crashes when shaders were being compiled after the first cinematic of the game.

    EPIC has been swift and efficient in providing a solution, which has now been integrated into the game and should resolve the majority of cases.

    However, if the issue still persists, we've provided a workaround to allow you to access the game. Please note that this workaround may result in some micro-freezes the first time you enter a new area of the game. To deactivate PSOs calculation, please follow these steps:
    a. Right click on the game in your Library
    b. Click on Properties
    c. In the General tab, enter the following modifier in the Launch Options text box: -nopsos
    1. c. In the General tab, enter the following modifier in the Launch Options text box: -nopsos

  5. Please refer to our Performance Troubleshooting Steps if you are still experiencing issues.


    Other Updates in the Patch

    Performance
    • The lingering VFX from the Barrage of Echoes eyeball explosion could persist for an extended period, potentially impacting performance if abused.

  6. Balancing
    • The two gap-closing attacks of the Bringers of Stillness and Scarlet Shadows have been slightly nerfed to reduce their punishing nature when attacking from their own shadow.
    • The damage output of Charred Spirits in the Lower Calrath has been slightly nerfed, reducing it from 80 to 64. This adjustment is made to compensate for the fact that these Charred Spirits are the most aggressive among the "walking corpse" type enemies.
    • All "walking corpses" have had their charged attack damage reduced from 1.18 to 0.8. This change has been made because their animations did not accurately reflect the danger of the hit. Additionally, their anticipation animations have been slightly adjusted for better readability.
    • The hitbox of the Sunless Skein working forces has been better adjusted, as it was felt that it was spawning just a few frames too early.
    • The Barrage of Echoes (eyeball umbral spell) has received an additional failsafe to ensure they always explode upon hitting any environmental element.
    • Adjusted the hit direction of some projectiles to prevent the player from hit-reacting in an undesired direction. This change is purely cosmetic.
    • Ruiner's fire shield attack and jump knockdown attack have been slightly reduced in damage. However, his standard damage has been slightly buffed from 81-95. This adjustment aims to maintain the challenge while reducing the occurrence of one-shots in later regions of the game.

  7. Bosses
    • The Spurned Progeny has undergone a minor adjustment to ensure that he never interrupts one of his combos, regardless of the player's actions.
    • The arena where the trio of secret bosses is concealed at a hidden location has been adjusted to enhance their navigation within the space. Additionally, they are now capable of exiting the column in their shadow form. In essence, these changes make them more formidable adversaries.

  8. PVP
    • To provide more options when facing a skilled "parrier," we have disabled the ability to parry other players' kicks.

  9. 3D Photo Mode
    • Photo Mode no longer has a small black line in the bottom right corner.

  10. Visuals
    • After an optimization, the Pieta chest armor has regained the correct IDs for the tincts, allowing tincts to be properly applied to it.
    • Fixed a nanite mesh on the 3D Gallery background that was incorrectly set up, eliminating white dot artifacts.

  11. Audio
    • Umbral stigmas now have a more pleasant sound for their activation and deactivation.

  12. Steamdeck
    • Steam Deck now features a virtual keyboard.

  13. In Light we Walk.
 
Acabou de sair o patch e os caras desativarem o Frame-Gen das Nvidia... PQP

Patch v.1.1.191 (14/10/2023)

Greetings Lampbearers,

We've worked diligently to fix some of the issues that unfortunately have affected some of our players.

Rest assured that our commitment to enabling as many people as possible to immerse themselves in our game world is what drives our passion.

Thanks to the data provided to our "Sentry" bug database by players who clicked "send" on the crash report pop-up, we've been able to identify four main issues:

  1. Non-Updated Drivers.
    Lords of the Fallen is powered by UE5, a high-end technology that requires the latest GPU drivers. We've observed that the majority of crashes result from outdated drivers.

    That's why, starting now, when the game launches, it checks for the installed drivers and prompts an update if they are not up to date, redirecting to the respective GPU providers: Nvidia or AMD

  2. Frame Generation Stability
    Despite our eagerness to provide players with the latest technologies, Sentry noticed that Frame Generation is also leading to crashes under specific conditions.


    We have decided to temporarily deactivate Frame Generation until our collaboration with NVIDIA allows us to deliver more stable drivers. This action is intended to prevent the crashes that some players are experiencing with their brand-new 40 series GPUs.

  3. Unidentified GPU crashes
    An engine error that could occur with certain 30 and 40 series GPUs, causing the game to crash even with auto-set graphics, has been partially addressed.

    EPIC has promptly provided us with a patch that includes additional fail-safes to prevent those crashes, and it's been integrated to resolve most of these crashes.

    We've also observed that quite a few players enable settings that their rigs cannot handle, especially in terms of VRAM. If you experience instability, low frame rates, or even crashes (especially DX12 crashes), simply click on "AUTO-SET" within the Graphics Settings, and this will most likely resolve your issues.
    bf2c81db9cfdb1ee41aef7134d6935c9f6b092d9.png


  4. Crash after first cinematic
    An issue with the engine code related to the calculation of Pipeline State Objects (PSOs) has been identified in Sentry. This issue resulted in crashes when shaders were being compiled after the first cinematic of the game.

    EPIC has been swift and efficient in providing a solution, which has now been integrated into the game and should resolve the majority of cases.

    However, if the issue still persists, we've provided a workaround to allow you to access the game. Please note that this workaround may result in some micro-freezes the first time you enter a new area of the game. To deactivate PSOs calculation, please follow these steps:
    a. Right click on the game in your Library
    b. Click on Properties
    c. In the General tab, enter the following modifier in the Launch Options text box: -nopsos
    1. c. In the General tab, enter the following modifier in the Launch Options text box: -nopsos

  5. Please refer to our Performance Troubleshooting Steps if you are still experiencing issues.


    Other Updates in the Patch

    Performance
    • The lingering VFX from the Barrage of Echoes eyeball explosion could persist for an extended period, potentially impacting performance if abused.

  6. Balancing
    • The two gap-closing attacks of the Bringers of Stillness and Scarlet Shadows have been slightly nerfed to reduce their punishing nature when attacking from their own shadow.
    • The damage output of Charred Spirits in the Lower Calrath has been slightly nerfed, reducing it from 80 to 64. This adjustment is made to compensate for the fact that these Charred Spirits are the most aggressive among the "walking corpse" type enemies.
    • All "walking corpses" have had their charged attack damage reduced from 1.18 to 0.8. This change has been made because their animations did not accurately reflect the danger of the hit. Additionally, their anticipation animations have been slightly adjusted for better readability.
    • The hitbox of the Sunless Skein working forces has been better adjusted, as it was felt that it was spawning just a few frames too early.
    • The Barrage of Echoes (eyeball umbral spell) has received an additional failsafe to ensure they always explode upon hitting any environmental element.
    • Adjusted the hit direction of some projectiles to prevent the player from hit-reacting in an undesired direction. This change is purely cosmetic.
    • Ruiner's fire shield attack and jump knockdown attack have been slightly reduced in damage. However, his standard damage has been slightly buffed from 81-95. This adjustment aims to maintain the challenge while reducing the occurrence of one-shots in later regions of the game.

  7. Bosses
    • The Spurned Progeny has undergone a minor adjustment to ensure that he never interrupts one of his combos, regardless of the player's actions.
    • The arena where the trio of secret bosses is concealed at a hidden location has been adjusted to enhance their navigation within the space. Additionally, they are now capable of exiting the column in their shadow form. In essence, these changes make them more formidable adversaries.

  8. PVP
    • To provide more options when facing a skilled "parrier," we have disabled the ability to parry other players' kicks.

  9. 3D Photo Mode
    • Photo Mode no longer has a small black line in the bottom right corner.

  10. Visuals
    • After an optimization, the Pieta chest armor has regained the correct IDs for the tincts, allowing tincts to be properly applied to it.
    • Fixed a nanite mesh on the 3D Gallery background that was incorrectly set up, eliminating white dot artifacts.

  11. Audio
    • Umbral stigmas now have a more pleasant sound for their activation and deactivation.

  12. Steamdeck
    • Steam Deck now features a virtual keyboard.

  13. In Light we Walk.
A versão da Epic ta com o frame generation ainda....
 
Fiquei jogando umas 3 horas direto aqui. O único problema que eu tenho e na hora que começo a jogar, depois de uns 5 minutos, o fps cai para 1~10fps e tenho que esperar uns 40s para conseguir jogar. Depois disso o jogo fica suave, sem stutter nenhum, fps no cap do monitor na maior parte do tempo.
--- Post duplo é unido automaticamente: ---

Acabou de sair uma atualização de 661mb.
Melhorou a performance ai ?
 
ta explicado o pq n colocaram denuvo, o jogo já ta com a performance cagada, imagina um DRM zuando mais ainda.

O game inteiro ta cagado aqui pra mim, desde as cutscenes inicias ja tava dando quedas/stuttering.

No menu tb, tela de criação de personagem e assim por diante.... já desinstalei e + pra frente depois de alguns patchs tento dnv
 
Um user lá na steam postou um email q recebeu de desenvolvedora depois q reclamou da performance, afirma q ajudou:

- Go to: "X:\Users\MYUSER\AppData\Local\LOTF2\Saved\"
- Delete the *.UPIPELINECACHE file
- Right click on the game. Select ‘Properties’ - ‘Installed Files’ - Click on "Verify Integrity of Caché"
 
Melhorou a performance ai ?
Não, continua o mesmo bug de queda de fps, depois de 5 minutos de game.
Queria entender o que desencadeia este bug.
 
Eu acabei fazendo o reembolso.

Comprei exclusivamente para jogar o modo co-op com um amigo, e o modo co-op deixou muito a desejar.
 
Eu acabei fazendo o reembolso.

Comprei exclusivamente para jogar o modo co-op com um amigo, e o modo co-op deixou muito a desejar.

pq deixou a desejar?
 
pq deixou a desejar?

Não é um co-op bem implementado. Por exemplo, se eu que sou o host (eu convidei meu amigo) morro e vou para Umbral, meu amigo também vai automaticamente (mesmo sem ter morrido), e se eu morrer também em Umbral, é game over para ambos.

Sem falar em outros detalhes como, drops aparecendo apenas pra mim, meu amigo não conseguindo abrir baús, etc. Deve ter mais coisas, mas só isso aí já broxou legal.

Lembrando que isso é de uma visão de quem queria jogar o jogo exclusivamente em modo co-op.

EDIT:



 
Última edição:
Achei confuso o coop mesmo, nem opção de sair do jogo do outro eu achei!
 
Estou tendo um problema no meu notebook com a 3060.. o jogo no início que testei roda a 100fps tranquilo aí corro o FPS já despenca pra uns 40 e eu vejo que o uso da gpu baixa para metade e o tdp da placa também despenca.. alguém teve esse problema? Na 3070 de Pc não notei isso.. de repente alguma configuração alguém sabe o que pode ajudar? Nem quis progredir porque toda hora aparece o problema
 
Alta expectativa e infelizmente decepcionado.
Realmente muito bugado, está a 60 fps e derrepente cai pra 20, depois 5fps... travadas demais e etc.

Sobre a jogabilidade parece até interessante, mas a questão da lanterna é uma faca de dois gumes. É legal ver "a outra parte do mundo", porém eu quero lutar, pancadaria e não ficar procurando e apontando lanterna toda hora, é um saco!
O nível de dificuldade é baixo, achei muito fácil.
A exploração pelo mapa é recompensada em um game bastante linear.

Resumo, vou esperar até sair vários updates pra jogar de novo, no momento a performance está absurdamente ruim!
 

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