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    Tópico para tirar dúvidas>>>>https://forum.adrenaline.com.br/threads/obrigatoriedade-da-verificacao-em-duas-etapas-a-partir-de-24-04-2024-duvidas.712290/

    Atencionamente,

    Administração do Fórum Adrenaline

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl - [ TÓPICO OFICIAL ]

Além de ter 2Gb de RAM, o problema é que o jogo foi feito originalmente em DX8.1. Por isso quando está em DX9, fica dando swap de HD sem parar. É um saco que só um patch oficial deve resolver.:boring:

O fato de usar swap não tem nada a ver se o jogo foi feito em DX8.1 e depois portado para DX9. O que pode acontecer é quando se usar o render para DX9 (Full ou Object Dynamic Light) ele consumir mais memória e passar a usar swap quando se esgotar a memória principal. Aliás, essa possibilidade é bem provável.

Aqui eu não tenho problema com swap, seu caso parece ser pouca memória. O que tenho aqui são quedas acentuadas de fps, mas isso já é a VGA que não está dando conta na qualidade que estou jogando.
 
eu so tive a oportunidade de jogar so semana passada, e to achando o game otimo. ta rodando em 1024x768 opçoes graficas quase no maximo(sem filtros) e ta redondo e liso.em algumas partes(poucas) cai um pouco mas depis volta a rodar normal.dou nota 8,5 (achei um misto de hl2 e farcry), to acompanhando o forum desde o inicio e, pra mim, o game e bem melhor do que alguns dissseram.me surpreendeu.o game te prende e da vontade de jogar e jogar e jogar pra ver o que vai acontecer.muito bom.
 
eu e uns amigos sempre nos reunimos aqui em casa uma vez por semana e ficamos jogando das seis da tarde ate +- meia noite, so jogamos fps, e ja jogamos quase todos os melhores games neste estilo e todos são unanimes em afirmar que, apesar de stalker ser um pouco diferente dos fps ate então, ja jogados por nos, e bem melhor que fear, por exemplo(tlvz, alguns vão me crucificar por isso, mas fear e mei monotono). pra quem ta curioso em conhecer o jogo, vai tranquilo, se vc gosta de um fps movimentado e muito louco, experimente.
 
O que esse patch faz?

Tudo isso colega

S.T.A.L.K.E.R. Realism Pro (0.08b) - Readme

Readme File:
S.T.A.L.K.E.R. Realism Pro - 0.08b
--------------------
The Mod
This mod is an effort to bring together the most realistic aspects of the game, while being able to retain and increase the amount of fun and realism and not making the game any 'easier'. Feel your feet hit the ground when you run, and the punch when a bullet slams into your vest, or the steady sweat making the first critical shot from 300 yards. Get your bandages ready! For greatest effect I recommend starting a new game!

Index
I Basic Changes
II Weapons Changes
III Ammunition Changes
IV Suit changes
V Improvements
VI Appendicies
VII Things to come
VIII Installation



Basic Changes
- - - - - - - - -
- Anomolies and artifacts much rarer, anomolies much stronger & invisible
- Darker Nights and fix (thanks to Badmagic/MrKlorox)
- Adjusted flashlight radius
- Revamped all weapons (see II)
- Completely new ammunition descriptions (see III)
- Reworked grenades to be more realistic
- New ammunition types (see III)
- Fully adjusted recoils
- New blood (Thanks to Paddy)
- Reworked damages and hitboxes
- Removed gun 'flames'
- Can add add-ons to a lot more weapons, nearly all can accept at least one of them
- Completely reworked ammunition values (see III)
- Bandages work better, but do not heal
- Medkits don't stop bleeding
- Invisible Anomolies
- Advanced bullet ballistics (see II, III)
- Reduced weapon jams
- Re-worked suits (see IV)
- Limping enabled and tweaked
- Bleeding is much more common
- Decreased run/walk speeds to more realistic values
- New weapon sounds (Thanks to Solecist, xLWH, ch0, FTC)
- Deeply studied ammunition loadouts and capabilities (see III)
- Corrosive and Non-Corrosive ammo types (see III)
- Repair mod (Thanks to MoDD/quorn23)
- Replaced the LR300 and SG550 firing sounds
- Fuse on grenades has been shortened to about 1.5/2 seconds
- Removed the 'zoom' on all sidearms
- New L85/G36 crosshairs (Thanks to Wildwing)


Weapon Changes
- - - - - - - - - -
I have tweaked the weapons to no end, everything has been done to make them as true to life as possible; albeit it still needs some tweaking to get things working right. The most implemented and perfected part of the weapons changes is the damage system. A great deal affects how much damage your gun is really going to do, it doesn't matter how far into the game you are or what gun is the rarest; I played no favorites, the formula was generically applied to all of the weapons to achieve the result. Factors that effect the weapon damages are:

Projectile Velocity
Projectile caliber
Barrel Length

Velocity was measured from the muzzle, and average barrel length was determined for each kind of firearm, taking an average of the most popular rifles. All of the weapon weights, projectile velocity, calibers, and accuracies were done with my own brewed mathmatical formulas to come out with an end result that would be fit in S.T.A.L.K.E.R. The more difficult formula being the accuracy formula, I used a tried and true algorithm to find the approximate twist rate needed in the barrel for each caliber, taking into account it's velocity, weight, diameter and projectile length. (See Greenhill Formula, VI) However this is still approximate, and accuracies for pistols and shotguns still needs to be done. After getting the result from the Greenhill Formula you go through a series of math problems, this consists of:

Average Barrel Length
Projectile Type
Manufacturing Quality
Barrel twist rate
Muzzle velocity

This should produce the most accurate approximate number in the end, giving the player the feeling of advanced bullet ballistics. Remember though, shot placement is everything.


Ammunition Changes
- - - - - - - - - - - -
Probably the msot important part of the gun, the ammunition. Don't necassarily believe the little stat bars on each weapon, because the ammunition does the dirty work. And for this reason, I re-wrote every pistol and rifle ammo description in the game from scratch. I researched every round to make sure the values and abilities of the ammunition was up to par with what it really should be like. In each description you will know the following things:

Jacket type
Core contents
Projectile form
Caliber
Projectile type
Projectile weight in grains
Primer used
If it's corrosive or non-corrosive
Manufacturer
Location of manufacturing
Year of production (for military calibers sometimes)

I must have re-written all of the values in the weapons.ltx file several times to get everything how it should be. For those of you who don't know so much, here's a quick guide on the projectile types, and what they're good for.

Full Metal Jacket (FMJ) - Best used as a standard round, good for piercing metal and body armor, but doesn't do the job as well as an armor piercing round. Usually consists of a copper jacket and lead core.
Hollow Point (HP) - Great anti-matter round, perfect for taking out living things. The hollow cavity at the tip of the bullet fills with matter, expands and fragments inside of the body causing great internal damage, but it's not so good for punching through metal. It's hollow point also slightly affects accuracy.
Soft Point (SP, or PSP) - Another great anti-matter round, instead of having a hollow cavity like a hollow point projectile, it's made of a soft maleable material. When entering the body it 'mushrooms', keeping itself intact and not fragmenting, but creating horrendous internal damage. It also doesn't affect accuracy as there is no hollow cavity to fill with air in flight or put the projectile off balance; Thus not disturbing it's centrifugal force. Another type of soft point, the pointed soft point has an armor piercing formed projectile, but with the same soft point the standard round has. It's much better and punching through body armor then the former.
Armor Piercing (AP) - Usually has a copper-washed steel jacket and a steel core. These rounds are able to punch through thicker metal and armor then any other projectile.

Here are some of the few new ammunition types you will see in game:
.45ACP Hollow-Point
5.45x39 Hollow-Point
.223 Remington Pointed Soft Point
9x19 Hollow Point

All of these will be highly noticable in game and will create an atmosphere like never before, where choosing your ammunition greatly matters in the application that it's going to be used for.


Suit Changes
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Not as finely tuned as the last two, but still impacts game play. No longer will your leather jacket protect you from really anything, except maybe splinter protection. The system is logical and easy to understand. Wearing a full body suit with a closed breathing system will grant you %110 protection from a lot of stuff, including radiation. (Exo suit, anyone?) But wearing a partially open suit with no breathing system will get you to maybe %30 radiation protection. It's a logical and true system.


Improvements over the last version
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- I noticed in the last version some of the pistols were severly underpowered, so modifiers were given to their damage and I rewrote a new damage formula just for pistols. I still need to work out their accuracies though, which will come in a later version.
- Recoil! I havn't finely tuned all them yet, but they have all been changed for the most part.

Appendicies
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Wikipedia for the 'Greenhill Formula' and general rifling and twist rate information
http://en.wikipedia.org/wiki/Rifling
Modern Firearms for general information
http://world.guns.ru/main-e.htm
Google for just about everything else
http://www.google.com
FPS Banana for lots of sounds
http://www.fpsbanana.com/

Things to come
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Several new ammunition types and maybe some 'upgraded' weapons. New ammo types planned are:
.40S&W (real Sig P220 round, as well as others)
.50AE (Desert Eagle)
7.62x39 (Standard Soviet round for Ak-47, SKS, etc.)
.38 Special

Might have an Ak variant with a new barrel etc. to handle the older and much better (in my opinion) 7.62x39 FMJ and HP round.
I still need help with the traders inventories as I can't seem to be able to work with them, please let me know if you can help me!


Installation
- - - - - - - - -
Just unpack this zip file into your STALKER main directory


Muita coisa né !!!
 
ai galera, nao to gonseguindo comprir a task "FIND THE STASH" eu acho o negocio, futrico nele e encontro municao e medickit, mas nao da nada, qq ta faltando?
encotro ele dentro de uam casinha q dapra um subnivel, mas esta interditada por entulhos.
vlw ae
 
hehe ia ser bom vc botar as caracteristicas junto com seu post ne ^^.

Então esse mod faz varias mudanças no jogo deixa o jogo mais realista como por exemplo as armas se vc tomar um tiro vc já morre na hora, e se der um tiro o cara morre na hora tb, eu testei aqui mais num gostei mto não, se tem mto nego pra matar fica meio dificil, muda o sons das armas tb, tem outras coisas mais nem tô lembrando agora. :wave:
 
GALERA PELO AMOR DE DEUS
ALGUEM SABE ONDE TEM TRADUÇAO DO GAME PARA INGLES???
EU TO COM O JOGO AKE EM RUSSO :ranting3:
PRA MIM TA PRATICAMENTE IMPOSSIVEL DE JOGAR
SO PRA SAIR DA 1 SALA DEMOREI 10MIN
SE ALGUEM SOUBER ONDE TEM TRADU PRO INGLES
OU OUTRA LINGUA ME PASSEM POR FAVOR
JA TO :ranting3: COM ISSO
 
GALERA PELO AMOR DE DEUS
ALGUEM SABE ONDE TEM TRADUÇAO DO GAME PARA INGLES???
EU TO COM O JOGO AKE EM RUSSO :ranting3:
PRA MIM TA PRATICAMENTE IMPOSSIVEL DE JOGAR
SO PRA SAIR DA 1 SALA DEMOREI 10MIN
SE ALGUEM SOUBER ONDE TEM TRADU PRO INGLES
OU OUTRA LINGUA ME PASSEM POR FAVOR
JA TO :ranting3: COM ISSO
Para passar para inglês eu não sei, o jogo já é naturalmente em inglês, a não ser se você pegou a versão russa, que deve ser o caso.
 
GALERA PELO AMOR DE DEUS
ALGUEM SABE ONDE TEM TRADUÇAO DO GAME PARA INGLES???
EU TO COM O JOGO AKE EM RUSSO :ranting3:
PRA MIM TA PRATICAMENTE IMPOSSIVEL DE JOGAR
SO PRA SAIR DA 1 SALA DEMOREI 10MIN
SE ALGUEM SOUBER ONDE TEM TRADU PRO INGLES
OU OUTRA LINGUA ME PASSEM POR FAVOR
JA TO :ranting3: COM ISSO

Vc pode instalar de novo e selecionar o Idioma outra vez.....
Eu fiz isso do Ingles para Espanhol e deu certo......
Mas infelizmente esse Game é muito pesado p meu Pc....
Já tive que reiniciar no Botao da Torre o Pc.....Q RAIVAAAAAAA :ranting3::ranting3:
Mas nao vou desistir...vou esperar o segundo Patch...vms ver se resolve.....
 
Bom dia ai pessoal, to na faze de Chernobyl, onde tenho q ir andando perto das torres de energia + quando começa a contar uns minutos tipo um relogio eu nao sei pra onde ou oq tenho q fazer pois no fim dos min a radiaçao aumenta e eu morro. da uma ajuda ai pessoal...
 
hehe ia ser bom vc botar as caracteristicas junto com seu post ne ^^.
muito bom
instalei aqui
mas o personagem anda que nem uma codorna :lol: quase que eu vomito aqui de tao ruin que eh ! como que deixa ele andano normal ?:ranting3:
 
muito bom
instalei aqui
mas o personagem anda que nem uma codorna :lol: quase que eu vomito aqui de tao ruin que eh ! como que deixa ele andano normal ?:ranting3:

O meu vira uma "codorna manca" quando eu configuro pra DX8, aí volto ele fica normal de novo....

Mas sem chance de jogar assim mesmo...
 
Cara, esse jogo tá cada vez melhor....
Acabei de sair do lab X16, mas acabei tendo q voltar pq esqueci de pegar a unique body suite, que faz parte de outra de quest do coroa q fica no bunker...

Só tenho uma coisa a dizer:
Muito foda!!
 
Bom dia ai pessoal, to na faze de Chernobyl, onde tenho q ir andando perto das torres de energia + quando começa a contar uns minutos tipo um relogio eu nao sei pra onde ou oq tenho q fazer pois no fim dos min a radiaçao aumenta e eu morro. da uma ajuda ai pessoal...

Ajuda ai galera!!!
 
Bom dia ai pessoal, to na faze de Chernobyl, onde tenho q ir andando perto das torres de energia + quando começa a contar uns minutos tipo um relogio eu nao sei pra onde ou oq tenho q fazer pois no fim dos min a radiaçao aumenta e eu morro. da uma ajuda ai pessoal...

Ajuda ai galera!!!
Eu ainda não cheguei nessa parte, mas acho que você está no final e tem que fugir.
 
yaesir
:cry:
eu quero ligar o r2_allow_r1_lights ,mas se eu colocar em on fica super hiper pesado !onde que fica os valores do r2_allow_r1_lights pra eu setar? pq fica forte d+ ,ai q fica o peso ! quero diminuir a intensidade ,sabe onde eh ?
 
Bom dia ai pessoal, to na faze de Chernobyl, onde tenho q ir andando perto das torres de energia + quando começa a contar uns minutos tipo um relogio eu nao sei pra onde ou oq tenho q fazer pois no fim dos min a radiaçao aumenta e eu morro. da uma ajuda ai pessoal...

Ajuda ai galera!!!



Cara, se vc passou o buraco no muro e tem os 5 minutos sobrando, dá tempo legal de ir se arrastando pela parede perto dos tanques e ir matando os carinhas com uma sniper qualquer. O objetivo fica no final desse galpão. Agora se vc chegou e enrolou demais e tem menos do que 3 minutos, faça como eu, volte a fase e começe de novo pq senão vc vai pirar a cabeça tentando passar. Valew
 
yaesir
:cry:
eu quero ligar o r2_allow_r1_lights ,mas se eu colocar em on fica super hiper pesado !onde que fica os valores do r2_allow_r1_lights pra eu setar? pq fica forte d+ ,ai q fica o peso ! quero diminuir a intensidade ,sabe onde eh ?
O r2_allow_r1_lights eu não mexi, mexi foi no r2_gi.

É só olhar páginas ( e páginas) atrás, tem muitos comandos para mexer, agora não lembro todos não :(
 
OBRIGADO AOS Q RESPONDERAO
CARALH......
HJ NAO É MEU DIA
PRIMEIRO
GAME VEM EM RUSSO E COM O CEU BUGADO
DEPOIS MINHA MULHER PASSA MAL
E AGORA ACABO DE DESCOBRIR Q MEU
TECLADO NAO E APROVA D'AGUA
DA ATE VONTADE DE RIR
:ranting3: :ranting3: :ranting3: :ranting3: :ranting3:
COM SORTE....
ABRAÇO AEW PRA GALERA FUI
OBS:ESSE TECLADO VIRTUAL É RUIM DEMAIS!!!


:ranting3: :ranting3: :ranting3: :ranting3: :ranting3:
 
OBRIGADO AOS Q RESPONDERAO
CARALH......
HJ NAO É MEU DIA
PRIMEIRO
GAME VEM EM RUSSO E COM O CEU BUGADO
DEPOIS MINHA MULHER PASSA MAL
E AGORA ACABO DE DESCOBRIR Q MEU
TECLADO NAO E APROVA D'AGUA
DA ATE VONTADE DE RIR
:ranting3: :ranting3: :ranting3: :ranting3: :ranting3:
COM SORTE....
ABRAÇO AEW PRA GALERA FUI
OBS:ESSE TECLADO VIRTUAL É RUIM DEMAIS!!!


:ranting3: :ranting3: :ranting3: :ranting3: :ranting3:


Hehehehe ta azarado em, mas ate hoje so vi S.T.A.L.K.E.R multi-linguagem.

Flw
 
Saiu ontem, mas como ninguém postou:


A GSC não roubou nada de Half-Life 2 ou Doom 3, ela comprou um pack de texturas de uma empresa, só que a Valve (HL2) também comprou o mesmo pack, por isso são iguais, comentários em inglês abaixo:

S.T.A.L.K.E.R. - Acquitted of stealing
A few days ago, we reported on the case in which Developer GSC Game World was blamed for stealing numberous textures from the rivaling companies Valve and id Software, to be precise, the charges concerned textures from Half-Life² and Doom 3.

The Inquirer now reports that these textures are not illegal or stolen at all, in fact the textures, both from Half-Life² as well as Doom 3, and from S.T.A.L.K.E.R. are extracts from the commcercial offered texture-pack developed by Marlin Studios". The enterprise "Marlin Studios" creates several fancy textures, for example "Appartement- and Office-Furniture - Highly detailed, low price!" and "Low-Poly textured vehicles, SUV's and Trucks" - Interesting to see, from which sources a developer draws its textures.
The light-texture from the game, named "Imp", also derives from legal sources. In this connection, this is not an homage to the Monster of the same name from Doom 3, but a shortcut for the description "impact".
 
Hauhauuahuahuahuha rodo a valve e compania.

Oq muda no Pacht no 1.000001? nem sei quantos zeros tem nisso.

E tem algum modo de deixar os efeitos de iluminação mais leves?

Pq o game é bom, e aki quando coloco tudo no max , e deixo os efeitos de iluminação e sobrar OFF roda bem nos 50fps, mas ai é so ligar a iluminação e colocar no low os fps caem pr 1 é muito sem noção, mas de qualquer modo os graficos são bons, a unica coisa que naum gostei muito é ele ser bem parecido com um RPG( naum que eu naum gosto de rpg, pq por sinal gosto muito) e pouco linear pq tem horas que vira um zona , vc naum sabe nem pr onde ir.

E um outro negocio entranho com os npcs , tipo se vc tem uma missão a cumprir e o npc da missão morre , oq vc faz ??

- deixa missão de lado ?

- o npc morto revive depois de um tempo ?

E achei mo estranho aki foi no comessinho do game uma tropa de 7 soldados do exercito atacou a base e matou todo mundo, menos eu hehehehe, morreu npc de varias missoes.

Flw
 

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