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    Atencionamente,

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[TÓPICO OFICIAL] The Ascent

Tem partes que os caras exageraram na dificuldade, estou na parte de esconder o dreno no reator, onde aparece tipo uma aranha de metal com filhotes, mesmo com dois níveis acima não consegui matar. Recomendo pra quem estiver com dificuldade subir bastante o nível antes de fazer algumas missões. Tirando isso o jogo é muito bonito e bem leve, aqui tá tudo no ultra.
 


Uma coisa que senti falta foi um modo foto, esse jogo merecia muito.

Fiquei decepcionado com o mecha que ganhamos, a arma dele é tão fraquinha, deveria se equiparar ao nível que estamos ou as armas que estamos equipados
 
Última edição:
Jogão ! O design de som é impressionante, aqui no Home Theater os sons da cidade são incríveis , as granadas em especial tambem possuem sons muito bem elaborados.
Curtindo muito, jogando a versão da Steam em DR11 e não tenho stuterings/travadas. A versão da Gamepass , que tb testei , esta com desempenho bem pior. Segundo li no Redit ela não possui o patch Day One e oque pude notar é que ela não possui a opção de DLSS.
 
jogaço! Zerei ele hoje. gráficos, música, sons tudo incrível. Jogabilidade de diablo num mundo cyberpunk. Incrivel o nível de detalhes que colocaram no game. Joguei no médio e tem partes que são muito desafiadoras. Joguei solo com controle de Xbox. Fazendo tudo no game acho que da umas 15 horas. Está no meu top 10 do ano ate agora. Recomendo para quem gosta do gênero.
 
jogaço! Zerei ele hoje. gráficos, música, sons tudo incrível. Jogabilidade de diablo num mundo cyberpunk. Incrivel o nível de detalhes que colocaram no game. Joguei no médio e tem partes que são muito desafiadoras. Joguei solo com controle de Xbox. Fazendo tudo no game acho que da umas 15 horas. Está no meu top 10 do ano ate agora. Recomendo para quem gosta do gênero.
To jogando no hard e até agora ta de boas.
 
jogaço! Zerei ele hoje. gráficos, música, sons tudo incrível. Jogabilidade de diablo num mundo cyberpunk. Incrivel o nível de detalhes que colocaram no game. Joguei no médio e tem partes que são muito desafiadoras. Joguei solo com controle de Xbox. Fazendo tudo no game acho que da umas 15 horas. Está no meu top 10 do ano ate agora. Recomendo para quem gosta do gênero.

15 horas com todas as sidequests?
Poxa, esperava mais
 
Pessoal,

Saiu atualização pro jogo. Dizem que resolveu as travadinhas pra quem tava jogando em direct x 12 com RTX ligado. Alguém confirma?


The Ascent Patch Notes – August 6, 2021

Performance (PC Steam & Win10 only)

  • Fixes to improve performance in DX12, also with Ray Tracing.
  • Note to Players: on first running of the update, there will be a 20-25 second ‘stall’ on loading to Main Menu to allow some caching to happen before you play. This is a one time event.
  • Ray Tracing is now available to Players on the Windows Store.
  • Improved loading in of NPCs
  • CPU performance mode for lower-end PCs
Stability (all platforms)

Numerous instances of ‘one time’ crashes have been fixed in both Single Player & Coop on ALL Platforms. (some other instances remain, we are working hard to resolve these for the next update).

Local Coop fixes where Player 1 and Player 2 have controller focus issues on certain menus.

Numerous other crash-fixes have been made to improve the stability of both local and online Coop, including fixes when disconnecting controllers, issues when 3 Players start a new game, and fixes when the internet connection becomes unstable.

  • Addressed a bug where in certain circumstances a black screen would appear at the end of Mission 12.
  • Addressed a bug where sometimes it takes too long to return to the Main Menu after gameplay.
  • Addressed issues where Area loading is slower for the Client joining the game after the Host is using the Taxi.
  • Addressed some Weapon replication issues in Online Coop.
  • Addressed some issues around cross Platform hotjoining where Clients had trouble connecting to the Host.
Save Progress (all platforms)

  • Introduced a new system to circumvent situations where save files could become corrupted.
  • Fixes to situations in Coop where the Host leaving the game could cause the Client to lose progress.
  • Fixes to situations in Coop where Players may experience progression blockers in certain situations.
  • Addressed the issue where a Client’s items would unequip after a Host disconnects.
  • Addressed a bug where a Client may lose connection when hotjoining a game in progress.
Gameplay (all platforms)

Addressed an Achievement issue where you could unlock Main Mission and Side Mission under incorrect conditions. Also, fixed an issue where the mission objective during ‘Go To Grinder’ in Mission 2 would not update.

  • The issue where multiple bosses could spawn has been fixed. e.g. Papa Feral, Megarachnoid (Spider Boss), Gun-Dolph.
  • Addressed the Casino Courier Side Missions 1 – 5 where you could sometimes be unable to proceed due to missing NPCs.
  • Addressed the custom camera for ‘Dark Horse’ Side Mission.
  • Addressed the custom camera for Bartender in Stimtown.
Addressed the situation where sometimes ‘Dark Horse’ could not be completed due to the NPC remaining in a frightened state. Also, fixed an issue where the Volatile Augmentation when used on neutrals had no effect.

  • Addressed a bug where the Siege Mech in the Prison could despawn after a Player died.
  • Addressed the issue where the Snooze Dealer’s Journal map icon was a white square.
  • Addressed damage scaling on the Pocket Mech minigun to make it more powerful as you level up.
  • Allows the use of certain augmentations while rolling.
  • Balanced cost/cooldown/efficiency of Life Transfer, Neutron Beam and Overclock
Translation (all platforms)

  • Lots of fixes have been made to address instances where English would appear instead of the correct language.
  • Further work is continuing to improve the quality of the translations as well as further general bug fixes.
  • Addressed a bug in Japanese where text overlapped in the intro cut-scene.
Assorted other fixes (all platforms)

Addressed a bug where sometimes in Dreamworld, shooting SFX without enemies being present could be heard.

  • Addressed a bug where the death-screen replaced the SFX & VO after defeating the Megarachnoid.
  • Cyberdeck visible in Journal
  • News now plays in the Taxi
  • Film Grain toggle added to the Graphics menu
  • Addressed the Dismemberer shooting SFX that could be missing for Clients.
  • Addressed previews for Auto Turret and Pocket Mech in Vendors.
  • Addressed Cluster 13’s Metrolink entrances collision box.
  • Various UI fixes.
 
Pessoal,

Saiu atualização pro jogo. Dizem que resolveu as travadinhas pra quem tava jogando em direct x 12 com RTX ligado. Alguém confirma?


The Ascent Patch Notes – August 6, 2021

Performance (PC Steam & Win10 only)

  • Fixes to improve performance in DX12, also with Ray Tracing.
  • Note to Players: on first running of the update, there will be a 20-25 second ‘stall’ on loading to Main Menu to allow some caching to happen before you play. This is a one time event.
  • Ray Tracing is now available to Players on the Windows Store.
  • Improved loading in of NPCs
  • CPU performance mode for lower-end PCs
Stability (all platforms)

Numerous instances of ‘one time’ crashes have been fixed in both Single Player & Coop on ALL Platforms. (some other instances remain, we are working hard to resolve these for the next update).

Local Coop fixes where Player 1 and Player 2 have controller focus issues on certain menus.

Numerous other crash-fixes have been made to improve the stability of both local and online Coop, including fixes when disconnecting controllers, issues when 3 Players start a new game, and fixes when the internet connection becomes unstable.

  • Addressed a bug where in certain circumstances a black screen would appear at the end of Mission 12.
  • Addressed a bug where sometimes it takes too long to return to the Main Menu after gameplay.
  • Addressed issues where Area loading is slower for the Client joining the game after the Host is using the Taxi.
  • Addressed some Weapon replication issues in Online Coop.
  • Addressed some issues around cross Platform hotjoining where Clients had trouble connecting to the Host.
Save Progress (all platforms)

  • Introduced a new system to circumvent situations where save files could become corrupted.
  • Fixes to situations in Coop where the Host leaving the game could cause the Client to lose progress.
  • Fixes to situations in Coop where Players may experience progression blockers in certain situations.
  • Addressed the issue where a Client’s items would unequip after a Host disconnects.
  • Addressed a bug where a Client may lose connection when hotjoining a game in progress.
Gameplay (all platforms)

Addressed an Achievement issue where you could unlock Main Mission and Side Mission under incorrect conditions. Also, fixed an issue where the mission objective during ‘Go To Grinder’ in Mission 2 would not update.

  • The issue where multiple bosses could spawn has been fixed. e.g. Papa Feral, Megarachnoid (Spider Boss), Gun-Dolph.
  • Addressed the Casino Courier Side Missions 1 – 5 where you could sometimes be unable to proceed due to missing NPCs.
  • Addressed the custom camera for ‘Dark Horse’ Side Mission.
  • Addressed the custom camera for Bartender in Stimtown.
Addressed the situation where sometimes ‘Dark Horse’ could not be completed due to the NPC remaining in a frightened state. Also, fixed an issue where the Volatile Augmentation when used on neutrals had no effect.

  • Addressed a bug where the Siege Mech in the Prison could despawn after a Player died.
  • Addressed the issue where the Snooze Dealer’s Journal map icon was a white square.
  • Addressed damage scaling on the Pocket Mech minigun to make it more powerful as you level up.
  • Allows the use of certain augmentations while rolling.
  • Balanced cost/cooldown/efficiency of Life Transfer, Neutron Beam and Overclock
Translation (all platforms)

  • Lots of fixes have been made to address instances where English would appear instead of the correct language.
  • Further work is continuing to improve the quality of the translations as well as further general bug fixes.
  • Addressed a bug in Japanese where text overlapped in the intro cut-scene.
Assorted other fixes (all platforms)

Addressed a bug where sometimes in Dreamworld, shooting SFX without enemies being present could be heard.

  • Addressed a bug where the death-screen replaced the SFX & VO after defeating the Megarachnoid.
  • Cyberdeck visible in Journal
  • News now plays in the Taxi
  • Film Grain toggle added to the Graphics menu
  • Addressed the Dismemberer shooting SFX that could be missing for Clients.
  • Addressed previews for Auto Turret and Pocket Mech in Vendors.
  • Addressed Cluster 13’s Metrolink entrances collision box.
  • Various UI fixes.
Aqui o chute no balde foi gigantesco.

5bdowET.png
Antes estava funcionando.
Versão Steam.
Não tô a fim de instalar a versão Gamepass.

Edit:
Após o crash o game rodou.
Com DLSS Qualidade e filtros RTX ativos, deu stuttering.
Com DLSS Equilibrio e filtros RTX ativos, deu stuttering.
Com DLSS Desempenho e filtros RTX ativos não testei poque os efeitos que causam stuttering foram pra cache ou algo do tipo.
DirectX 12 e 4K Ultra.
RTX 3070 Ti peidando bonito pra rodar raytracing desse game.

Edit 2:
Reduzir de Ultra para Alto reduzas travadinhas.
 
Última edição:
conseguiram baixar o patch na microsoft store? aqui n apareceu
 
Atualizei o post.
Rodou logo em seguida mas continua do mesmo jeito.

Se ele faz o cache quando se roda pela primeira vez na tela inicial, de repente você mudando a configuração de qualidade, desempenho etc, precisa reiniciar o jogo para ele fazer esse 'cacheamento" de novo. Talvez algo como o emulador de WII que eu tenho. Toda vez que eu atualizo driver da NVIDIA, a primeira vez que rodo o emulador ele trava no carregamento de shaders, depois o jogo roda liso. Pra mim só depois do trabalho pra testar.
 
Se ele faz o cache quando se roda pela primeira vez na tela inicial, de repente você mudando a configuração de qualidade, desempenho etc, precisa reiniciar o jogo para ele fazer esse 'cacheamento" de novo. Talvez algo como o emulador de WII que eu tenho. Toda vez que eu atualizo driver da NVIDIA, a primeira vez que rodo o emulador ele trava no carregamento de shaders, depois o jogo roda liso. Pra mim só depois do trabalho pra testar.
Exato.
Talve recarregar o save ou fechar o jogo.
Prefiro esperar correção do que jogar desse jeito, apesar dos devs acreditarem que está tudo resolvido.
 
Exato.
Talve recarregar o save ou fechar o jogo.
Prefiro esperar correção do que jogar desse jeito, apesar dos devs acreditarem que está tudo resolvido.

Esse jogo é lindo e eu adorei. Mas tendo placa pra isso não tem como não rodar o jogo com RTX. Será que a NVIDIA lança um driver? Não sei se você viu, mas os devs disseram que quando carrega uma vez o tal cache no jogo, quando aparece coisa semelhante, ele já vai ficar na memória. Exemplo: Se dá uma travada por uma explosão, quando rodar uma explosão igual não vai travar mais. Não sei se depois da atualização isso vai continuar a fazer sentido.
 
Esse jogo é lindo e eu adorei. Mas tendo placa pra isso não tem como não rodar o jogo com RTX. Será que a NVIDIA lança um driver? Não sei se você viu, mas os devs disseram que quando carrega uma vez o tal cache no jogo, quando aparece coisa semelhante, ele já vai ficar na memória. Exemplo: Se dá uma travada por uma explosão, quando rodar uma explosão igual não vai travar mais. Não sei se depois da atualização isso vai continuar a fazer sentido.
É assim mesmo que funciona. Igualizinho os cashes de render dos emuladores.
É uma feature do game ou pretendem consertar?
 
Ainda não apareceu a atualização noo game pass aqui. Apareceu para alguém já?
 
Ainda não apareceu a atualização noo game pass aqui. Apareceu para alguém já?
não existe previsão pro patch estar disponivel no windows 10 e no xbox só foi falado que o mesmo patch chega em breve mais sem nenhuma data ou horario especifico.
 
ontem apareceu atualização aqui, mais eu já finalizei o jogo.
 
Para qual versão atualizou na steam?
Ontem eu abri pela microsoft store e do nada começou a baixar tudo de novo, 12 gigas e ficou na versão 2.05, antes era 2.01.
 
Para qual versão atualizou na steam?
Ontem eu abri pela microsoft store e do nada começou a baixar tudo de novo, 12 gigas e ficou na versão 2.05, antes era 2.01.
Aqui no game pass está na versão 2.0.5.0 tbm
 
Bom, comprei a versão steam pela gmg que saiu por 82 bolsos, e no final valeu a pena, bem mais fluído que a versão game pass. Minha versão game pass vai expirar agora final de agosto, como gostei muito do game, resolvi comprar a versão definitiva. Só ficou foda que praticamente comecei do zero. Mas vale a pena.
 
Jogo fantástico. Pena que a massa está toda no Windows Store. Quase ninguém na steam.

O coop do jogo tem que começar geral junto ou pode entrar no game de alguém pra ajudar tipo o The Division?
 
Jogo fantástico. Pena que a massa está toda no Windows Store. Quase ninguém na steam.

O coop do jogo tem que começar geral junto ou pode entrar no game de alguém pra ajudar tipo o The Division?
Não sei como está após a atualização, mais você tem que iniciar a partida com os outros jogadores, mais a progressão só avançava a do host. Foi o que comentaram a uns dias atrás, mais não sei como está no momento
 

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