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    Tópico para tirar dúvidas>>>>https://forum.adrenaline.com.br/threads/obrigatoriedade-da-verificacao-em-duas-etapas-a-partir-de-24-04-2024-duvidas.712290/

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Diablo III: Reaper of Souls - [TÓPICO OFICIAL ]

Status
Não esta aberto para novas mensagens.
tentei de td q eh jeito esse tal bug aí da kadela e digo q nao funciona hein ahuahuahauha

Qual bug? :hmm:
Eu conheço o bug da mistica para primeiro roll onde não gasta gold só os materiais.
 
Fala Galera!

Depois de começar um personagem do zero um mês antes do lançamento do reaper, no nivel mestre, consegui terminar ontem o jogo.

O final foi emocionante. Eu estava lá lutando contra ele como DH, tacando sentinela, atirando e fugindo. Quando ele vai pra parte final, que ele junta o poder da pedra nele, começou a não ter mais lugar pra onde fugir. Era sangue, caveira e fumaça no chão para todos os lados. Life começou a cair, cair, eu fui pro canto do mapa tentar respirar um pouco.

A tela já estava vermelha quando o maldito manda aquele ataque de sangue em forma de círculo e já estava chegando na minha direção. Não tinha pra onde ir, se eu saísse dali tinha fumaça e sangue que me matava, não dava pra usar poção porque eu já tinha usado. Era o fim, que raiva... imaginar que teria que passar por tudo aquilo de novo. Finalmente o ataque chegou ao lugar onde eu estava e eu morri. Que raiva.

Ei espera... reviver no cadáver? Aqui? Foi quando eu percebi que 1 segundo antes do ataque final me pegar ele tinha morrido. Revivi para ver a cena da morte dele. Talvez esse seja o final pra mim, ambos morrem. Sensacional!

Agora estou na dúvida se vou pro adventure ou HC.
 
Última edição:
Fala Galera!

Depois de começar um personagem do zero um mês antes do lançamento do reaper, no nivel mestre, consegui terminar ontem o jogo.

O final foi emocionante. Eu estava lá lutando contra ele como DH, tacando sentinela, atirando e fugindo. Quando ele vai pra parte final, que ele junta o poder da pedra nele, começou a não ter mais lugar pra onde fugir. Era sangue, caveira e fumaça no chão para todos os lados. Life começou a cair, cair, eu fui pro canto do mapa tentar respirar um pouco.

A tela já estava vermelha quando o maldito manda aquele ataque de sangue em forma de círculo e já estava chegando na minha direção. Não tinha pra onde ir, se eu saísse dali tinha fumaça e sangue que me matava, não dava pra usar poção porque eu já tinha usado. Era o fim, que raiva... imaginar que teria que passar por tudo aquilo de novo. Finalmente o ataque chegou ao lugar onde eu estava e eu morri. Que raiva.

Ei espera... reviver no cadáver? Aqui? Foi quando eu percebi que 1 segundo antes do ataque final me pegar ele tinha morrido. Revivi para ver a cena da morte dele. Talvez esse seja o final pra mim, ambos morrem. Sensacional!

Agora estou na dúvida se vou pro adventure ou HC.

Adventure é muito loucoooo!
 
Isso não é somente uma mão na roda, são 3 mãos e 2 pés, kkkk. Mas sério, essa calculadora é imprescindível para builds de CDR (Meu fire monk usa TR/Epiphany com redução).

Estou procurando builds de Fire Monk, pode linkar a sua?
 
Vamo juntar e fazer o mesmo :coolface:

Você quer dizer

pegadinha.jpg
 
Estou procurando builds de Fire Monk, pode linkar a sua?

Existem variações de builds, a minha se baseia em redução de cooldown para ficar com epiphany a maior parte do tempo.

https://us.battle.net/d3/en/profile/TGodoy85-1415/hero/33494414

Vou linkar para vc alguns guias interessantes:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12673328170 (esta é a minha build)

http://www.diablofans.com/forums/di...ner-sanctuary/86370-guide-the-fire-monk-2-0-4

Eu tenho vários items guardados para poder variar qdo quero dependendo do torment ou até mesmo para mudar a mesmice e tornar mais divertido o farm. Estes itens mudam drasticamente o comportamento de certas skills e, aliados com o CDR, tornam muito interessante o usa destas, dê uma olhada na foto que vc entenderá.

Eu acredito que o ponto forte do fire monk é a runa inner fire do epiphany, e não há melhor maneira de elevar seu dano efetivo do que andar o maior tempo possível com esta skill ativa. Com o CDR que possup, se estiver com a luva do ato II e pegar um shrine empowered (potencializado), é epiphany permanente por 10 min.

Se tiver o RROG (o anel famoso do ato I) ainda pega os 10% do set de born, mas o maldito não dropa nem fud... :bua:

h10I063.jpg
 
Existem variações de builds, a minha se baseia em redução de cooldown para ficar com epiphany a maior parte do tempo.

https://us.battle.net/d3/en/profile/TGodoy85-1415/hero/33494414

Vou linkar para vc alguns guias interessantes:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12673328170 (esta é a minha build)

http://www.diablofans.com/forums/di...ner-sanctuary/86370-guide-the-fire-monk-2-0-4

Eu tenho vários items guardados para poder variar qdo quero dependendo do torment ou até mesmo para mudar a mesmice e tornar mais divertido o farm. Estes itens mudam drasticamente o comportamento de certas skills e, aliados com o CDR, tornam muito interessante o usa destas, dê uma olhada na foto que vc entenderá.

Eu acredito que o ponto forte do fire monk é a runa inner fire do epiphany, e não há melhor maneira de elevar seu dano efetivo do que andar o maior tempo possível com esta skill ativa. Com o CDR que possup, se estiver com a luva do ato II e pegar um shrine empowered (potencializado), é epiphany permanente por 10 min.

Se tiver o RROG (o anel famoso do ato I) ainda pega os 10% do set de born, mas o maldito não dropa nem fud... :bua:

http://i.imgur.com/h10I063.jpg

Cara, essa luva e o anel da grandeza não caem NEM FODENDO. E um amigo meu já dropou 4 dessas luvas :feelbad:
 
A luva até q não demorou mto, já o anel eu desisti de farmar, qdo vier o 2.0.5 e o buff nas bags eu volto e tento, pq ficar perdendo tempo em split no normal é um saco.

No forum tem um tópico de um cara revoltado. Que após 1250 caçadas, dropou o anel e ele foi todo feliz na mistica e botou CC que ele queria. E quando ele foi equipar no arcanista dele (Que ele estava jogando e dropou o anel) o anel era de FORÇA. O cara quase infartou e foi postar no forum chorando de raiva :feelbad:

http://us.battle.net/d3/pt/forum/topic/12675578244
 
No forum tem um tópico de um cara revoltado. Que após 1250 caçadas, dropou o anel e ele foi todo feliz na mistica e botou CC que ele queria. E quando ele foi equipar no arcanista dele (Que ele estava jogando e dropou o anel) o anel era de FORÇA. O cara quase infartou e foi postar no forum chorando de raiva :feelbad:

http://us.battle.net/d3/pt/forum/topic/12675578244

Meu caso já foi o contrário: quera um anel com Força para Cruzada mas veio com Inteligência.

http://us.battle.net/d3/pt/profile/Altieres-1594/hero/43482341
 
No forum tem um tópico de um cara revoltado. Que após 1250 caçadas, dropou o anel e ele foi todo feliz na mistica e botou CC que ele queria. E quando ele foi equipar no arcanista dele (Que ele estava jogando e dropou o anel) o anel era de FORÇA. O cara quase infartou e foi postar no forum chorando de raiva :feelbad:

http://us.battle.net/d3/pt/forum/topic/12675578244

Pelo jeito luva não é problema mesmo, olha aí no meu profile, dropou agora há pouco a segunda, e isso q nunca farmo ato II.

https://us.battle.net/d3/en/profile/TGodoy85-1415/hero/33494414
 
E no D2 não era a mesma coisa ? Tinha itens quase impossíveis de conseguir, como a Zod Rune:

635170305433785482.jpg
 
No forum tem um tópico de um cara revoltado. Que após 1250 caçadas, dropou o anel e ele foi todo feliz na mistica e botou CC que ele queria. E quando ele foi equipar no arcanista dele (Que ele estava jogando e dropou o anel) o anel era de FORÇA. O cara quase infartou e foi postar no forum chorando de raiva :feelbad:

http://us.battle.net/d3/pt/forum/topic/12675578244

Eu vejo esses caras Internet a fora e dou risada, fiz 1000 bounties e consegui 4 anéis. :seferrou:
Se fosse por char, no Crusader peguei nas primeiras que fiz quando peguei 70. Graças ao RNGesus não tive problema com esse anel.
 
Galera como anda o clã do adrena? Tinham comentado que iam fazer outro, to precisando de um clã, to jogando com um amigo só, as vezes fica chato!!!
 
Tópico altamente foda o Druin, pra mim, nem tanta novidade, mas é bem útil para todos!

fonte: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12506331470








-[ Druin's Mechanics Workshop ]-
Hey there!

Hidden Footprints ... they are found all throughout Diablo 3.
How much damage does "Chain Lightning" do on Odyn Son? What is the Proc Chance on Thunderfury? How does Epiphany - Inner Fire actually work?

These kinds of questions pop up all the time and, for the most part, get answered with vague anecdotal evidence. I am here to put as many of these questions to rest as possible.

If you are interested in my testing methods, I have a specific section of this thread dedicated to just that topic!
<link>

If you find that you have a mechanics question and it's not already answered here, please feel free to ask and I will do my very best to answer it with known knowledge or, when required, empirical testing! :D

NOTE: If you see a (?) next to a piece of information it means the info has been brought into dispute and requires additional testing before it can be fully confirmed.

<3

Contents
Item Mechanics
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12506331470#2
Skill Effects
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12506331470#3
In-game mechanics
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12506331470#4
List of Mechanics Tested
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12506331470?page=1#9
List of Mechanics to Test
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12506331470?page=1#10
________________________________________________
"Life is either a daring adventure, or nothing at all" ~ HK
Home -- BannedOfGamers.com
Druin, the happy monk

Edited by Druin#1518 on 4/23/2014 12:48 PM PDT
#14/17/2014






Druin
MVP - Diablo III (Monk)

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Item Mechanics
General
Item procs do NOT appear to proc Area Damage

Item procs do NOT appear to be able to proc other item procs (example: Odyn Son's chain lightning will not proc Fulminator's static-debuff)


Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker
http://us.battle.net/d3/en/item/thunderfury-blessed-blade-of-the-windseeker

Proc --
Correctly does listed damage%
Hits target you are attacking
Will proc with either weapon when dual-wielding and uses ACTIVE weapon to determine proc damage
DOES NOT scale with +% lightning damage
Hits up to 5 targets one of which is always the target being attacked
Has an internal cooldown of 1/APS
Proc chance is based on Proc C of skill used and will not proc off 0Proc C skills

Bugs --
(2.0.3) Thunderfury's proc hits the target it procs on twice but hits all additional monsters only once

Odyn Son
http://us.battle.net/d3/en/item/odyn-son

Proc --
Does 400% weapon damage
Hits 3 times on every proc
Will only hit Primary target if no other targets are within range
If there is at least one target in range, all 3 hits will go to that / those targets
DOES NOT scale with +% lightning damage
Procs based on Proc C of skill and will not proc off things like SW

Breakdown of 3 hits from proc --
1 target -- all 3 hits go to the target for a total of 1200% weapon damage
2 targets -- all 3 hits go to the second target for a total of 1200% weapon damage (primary target takes 0)
3 targets -- all 3 hits are divided randomly between the two non-primary targets (one of the two adds will take 2 hits)
4+ targets -- all 3 hits are divided randomly between the adds with no add getting hit more than once

Bugs --
n/a

Scourge
http://us.battle.net/d3/en/item/scourge

Proc --
Does 300% weapon damage as Fire (credit: Kanjihack)
Hits in a ~10 yard AoE around you
Is an "on attack" effect which means it will proc whether or not your attack hits anything
Has an internal CD of ~3s (?)

Bugs --
n/a

Burning Axe of Sankis
http://us.battle.net/d3/en/item/the-burning-axe-of-sankis

Proc --
Activates the barbarian skill "Ignore Pain"
http://us.battle.net/d3/en/class/barbarian/active/ignore-pain
Lasts for 4 seconds (despite IP lasting for 5)
Does not appear to have an internal cooldown and can proc while already procced leading to incredible uptime% when surrounded
Proc% appears to be ~10%

Bugs --
(2.0.3) No internal cooldown noted ... this is likely a bug

Strongarm Bracers
http://us.battle.net/d3/en/item/strongarm-bracers

Proc --
Activates when a monster's position is changed through MANY different methods
Does NOT activate from the bracer affix "%chance on hit to knockback"
DOES stack with multiple players using Strongarm in one group [credit: Ohm who reminded me that when you assume, you make an !@# of you and me! ;)]

List of confirmed skills that proc Stongarm --
Fist of Thunder - Thunderclap
Deadly Reach (knock-up)
Lashing Tail Kick - Sweeping Armada
Tempest Rush - Bluster
Wave of Light - Wall of Light
Cyclone Strike - all runes
List of confirmed skills that DO NOT proc Stongarm --
n/a

Thundergod's Vigor
http://us.battle.net/d3/en/item/thundergods-vigor

Proc --
Shoots 3 "charged bolts" in random directions when struck/dodge/block
The charged bolts do not target the enemy that procced them and can frequently miss a single target entirely
Has a VERY high proc chance (75-80% range)
DOES scale with +%lightning damage

Bugs --
n/a

Schaefer's Hammer
http://us.battle.net/d3/en/item/schaefers-hammer

Proc --
Puts a buff on your hero that pulses damage around you each second
The pulses can crit
The buff has no internal cooldown and a very high proc% (~25-50%) which allows it to be up nearly 100% of the time
DOES NOT scale with +%lightning damage

Bugs --
n/a

Fulminator
http://us.battle.net/d3/en/item/fulminator

Proc --
Puts a debuff on the target that will pulse lightning damage to all enemies around the target
Does not hit the target of the debuff itself
Debuff is based on Proc C of lightning damage skill used and will not proc on 0Proc C skills even if they deal lightning damage (credit: Kanjihack)

Bugs --
n/a

Gyana-Na-Kashu
http://us.battle.net/d3/en/item/gyana-na-kashu
(credit for this information to Ohm)
SS's supporting information --
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12506331470?page=5#89

Proc --
Fireball procs on EVERY cast of LTK regardless of distance to monster or legal target
DOES scale with +% Fire damage
Fireball travels in a strait line for most of the distance of the screen and will hit every enemy caught in its path

Bugs --
(2.0.3) Fireball currently double-hits the first monster it collides with causing GNK to do incredible single-target damage

Pox Faulds
http://us.battle.net/d3/en/item/pox-faulds
(credit for this information to Crom)

Proc --
It creates a pool of Poison Damage that deals 240-320% weapon damage per second to all monsters standing in it
The pool lasts for 10 seconds and does not move
The pool does not "poison" monsters so if a mob moves in then out of the pool it will stop taking damage after moving out.
The pants can not proc more than one pool giving it an automatic internal cooldown of 10 seconds
Scales with Poison Damage (????)

Bugs --
n/a

Edited by Druin#1518 on 5/1/2014 12:12 PM PDT
#24/17/2014






Druin
MVP - Diablo III (Monk)

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Skill Mechanics
Exploding Palm
http://us.battle.net/d3/en/class/monk/active/exploding-palm

How it works --
It places a DoT on a monster. When that monster dies, if the DoT is still one them, it will create an explosion dealing 50% of the monsters UNBUFFED HP to monsters surrounding it.

Mechanics --
Monster % health explosion --
NOT increased as monster's HP increases due to additional players in party
will go away completely if the rune "Essence Burn" is used
Scales with -- +% Physical Damage // +% Elite Damage // Monsters take X% increased damage // Mythic Rythm // Fist of Az Turrasque

Formula for EP explosion damage --
Total % of monster HP = 0.5 (modify to FoA % if applicable) * [1+ A (%Phys)] * [1+ B (%Elite if applicable)] * [1+ C (Monsters take)] * [1.4 (Mythic)]
Example --
You have a 80% Fist of Az, 50% Phys dmg, 40% elite dmg, Forbidden Palace (30% more dmg) and Mythic Rythm ...
Total% = 0.8 * 1.5 * 1.4 * 1.3 * 1.4 = 3.06
Your EP will do 306% of the monster's HP in damage to monsters around it (assuming they are elites)

Bugs --
n/a

Epiphany - Inner Fire
http://us.battle.net/d3/en/class/monk/active/epiphany

Lots and lots of credit for this info to Carfesch

How it works --
For 15 seconds, you become immune to Crowd Control, gain 20 spirit per second and gain two different Fire-Procs on your attacks.

Your Spirit Generators proc a line-nuke Fireball dealing 353% weapon damage as fire to all targets hit.
Your Spirit Spenders proc Fireclones that deal 353% weapon damage to single targets located anywhere on the screen. These clones will also hit breakable objects if no legal monster targets are available.

Mechanics --
Spirit Gen Fireball --
Can only have 1 fireball active at once
Appears to have an internal Cooldown of 1/APS (?)
Does not appear to share internal cooldown with Spirit Spender Fireclone (?)
Has a Proc C of (?)

Spirit Spender Fireclone --
Clones appear to have a "per mob" internal cooldown making it impossible for any one monster to be hit by two clones at once.
If a clone is hitting a mob, the animation must finish before another clone can spawn to hit that mob.
This causes it to have a ~1s internal cooldown at every level of APS as the clone attack animation is NOT affected by APS
The number of fire-clones spawned per "proc" caps at 4
There is possibly an internal cooldown on the "proc" of clones as well as the per-mob cooldown (possibly 1/APS) as not 100% of spender attacks proc fireclones
Has a Proc C of (?)

List of skills that proc Fireclones --
primary attacks: yes
Cyclone Strike: yes
Tempest Rush: yes
Lashing Tail Kick: yes
Seven-Sided Strike: yes
Wave of Light: yes
Breath of Heaven/Circle of Scorn: no
Serenity/Unwelcome Disturbance: no
Dashing Strike: no
Exploding Palm: yes (by setting the palm)
Epiphany/Inner Fire: - ;o)
Sweeping Wind: no
SW/cyclones: no
Mystic Ally: no

Bugs --
Currently, Epiphany - Inner Fire snapshots the following stats --
Weapon damage (includes +avg dmg from jewelry)
<Mainstat>
Fire-damage
Elite-damage
+% damage

Note: this is certainly not intended and should be fixed in the future so do NOT rely on it. Until then, snapshotting Blinding Flash - Faith in the Light into Epiphany is pretty much BiS.
You can also snapshot Harrington's and, if you REALLY want to, you can full-suit gearswap for insane DPS for 15s! :D

Edited by Druin#1518 on 4/30/2014 10:40 AM PDT
#34/17/2014






Druin
MVP - Diablo III (Monk)

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In-game Mechanics
Formula for Calculating CDR
Total CDR = 1- [(1-CDR1) * (1-CDR2) * (1-CDR3) * ... (1-CDRn)]

Example --
You have 10% 20% 15% and 45% CDR from different sources ... your total CDR is ...
1- [(1- 0.1) * (1- 0.2) * (1- 0.15) * (1- 0.45)] = 1- [0.9 * 0.8 * 0.85 * 0.55] = 0.6634 or 66.34% CDR
Max Possible CDR on Monk
beacon of ytar -- 0.20
diamond in helm -- 0.125
paragon -- 0.10
shoulders -- 0.08
gloves -- 0.08
helm (kekegi) -- 0.08
wep1 -- 0.10
wep2 -- 0.10
ring1 -- 0.08
ring2 -- 0.08
ammy -- 0.08
cap crim set -- 0.10
born set -- 0.10
Total -- 0.7494

Thorns
Note: some discussion of items in this section
Items --
http://us.battle.net/d3/en/item/hack

Credit: BDF

Equations --
Thorn Damage = (Primary/400 + 1) * (Sheet Thorns Value)
Hack Proc Dmg Tick = (Thorns Damage) * (Hack Affix %) * (Skill Proc Scalar per tick)

Mechanics --
Everything that buffed the damage thorns dealt, also increased proc damage from Hack.
Damage debuffs on monsters in the large additive group of buffs (stuff that stacks additively with strongarm's buff) does increase thorns damage.
Thorns Damage does scale with Elite Dmg %
Thorns does not scale with Physical % Damage, tested this on both my monk and wizard to be sure it wasn't a weird class thing.
Thorns does not scale with some things that would appear to be debuffs, only example I have now is Wizard's Audacity passive not working with it.
Demon Armor 2-set works exactly like regular thorns, it doesn't scale with fire % dmg, and doesn't interact with effects that trigger on fire damage (used tal's set and elemental exposure to test)

Edited by Druin#1518 on 4/30/2014 10:52 AM PDT
#44/17/2014






Druin
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Edited by Druin#1518 on 4/17/2014 10:25 AM PDT
#54/17/2014






Druin
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Edited by Druin#1518 on 4/17/2014 10:26 AM PDT
#64/17/2014






Druin
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Edited by Druin#1518 on 4/17/2014 10:29 AM PDT
#84/17/2014






Druin
MVP - Diablo III (Monk)

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List of Tested Mechanics
Weapons
Odyn Son
Thunderfury
Scourge
Burning Axe of Sankis
Strongarm Bracers
Skills
Exploding Palm
In-game Stuff
CDR formula / max possible monk CDR

Edited by Druin#1518 on 4/17/2014 12:22 PM PDT
#94/17/2014






Druin
MVP - Diablo III (Monk)

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List of Mechanics to Test
Please note, I will address these when I can ... a lot of the time it comes down to having to wait to find the item before I can correctly test it! :D

<3

Maximus -- fire chains mechanics

Inner Fire -- everything mechanics

Thunderfury -- proc internal cooldown

Shard of Hate -- proc mechanics

Mystic Ally - Earth Ally -- Does knockup proc strongarm


 
Exploding Palm
Monster % health explosion --
NOT increased as monster's HP increases due to additional players in party
will go away completely if the rune "Essence Burn" is used

--------------------
Detalhado demais, sabia que estava estranho o EP...

E o tópico dele ainda está em desenvolvimento.... :megusta::megusta::megusta:
 
Status
Não esta aberto para novas mensagens.

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