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    Tópico para tirar dúvidas>>>>https://forum.adrenaline.com.br/threads/obrigatoriedade-da-verificacao-em-duas-etapas-a-partir-de-24-04-2024-duvidas.712290/

    Atencionamente,

    Administração do Fórum Adrenaline

[TÓPICO OFICIAL] American Truck Simulator

Comecei a jogar ontem e ele me parece mais detalhado do que o ETS2.
Cidades mais vivas, paisagens mais diversificadas.
Me parece que houve mais capricho no ATS.

Alguém sabe como melhorar o AA do jogo? Estou rodando em 400% e continua serrilhado! :obrigue:

uRv1uAu.png

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QAjllv8.png

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dJYoGRv.png

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oehyCfA.png
 
Comecei a jogar ontem e ele me parece mais detalhado do que o ETS2.
Cidades mais vivas, paisagens mais diversificadas.
Me parece que houve mais capricho no ATS.

Alguém sabe como melhorar o AA do jogo? Estou rodando em 400% e continua serrilhado! :obrigue:

uRv1uAu.png

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QAjllv8.png

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dJYoGRv.png

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oehyCfA.png

Se usa placa da Nvidia, tem uma ferramenta chamada nvidia inspector, consegue acabar com os serrilhados, mas o jogo fica bem pesado.
 
Se usa placa da Nvidia, tem uma ferramenta chamada nvidia inspector, consegue acabar com os serrilhados, mas o jogo fica bem pesado.
Uso sim!
Teria como vc me mandar uma screen com as configs? Testei algumas e parece que não pega.

Grato.
 
Uso sim!
Teria como vc me mandar uma screen com as configs? Testei algumas e parece que não pega.

Grato.
Infelizmente eu não consigo...uso AMD.
Mas da uma pesquisada na internet afora por nvidia inspector ETS2, muito provável que irá achar alguns links do tópico aqui no Adrenaline.
 
Última edição:
Esse tópico tem bastante coisa: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=8&t=244658

Começando pela última página você certamente encontrará uma config satisfatória.

O que uso no momento para o ETS2: 0x084012C1
image.png

Dentro do jogo:
Dimensionamento = 100%
Sincronização Vertical = Desativado
Infelizmente eu não consigo...uso AMD.
Mas da uma pesquisada na internet afora por nvidia inspector ETS2, muito provável que irá achar alguns links do tópico aqui no Adrenaline.

Muito obrigado!
Vou testar amanhã e respondo aqui!
:gaming:
 
Esse tópico tem bastante coisa: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=8&t=244658

Começando pela última página você certamente encontrará uma config satisfatória.

O que uso no momento para o ETS2: 0x084012C1
image.png

Dentro do jogo:
Dimensionamento = 100%
Sincronização Vertical = Desativado
Valeu pela dica, testei ontem e ficou muito melhor!

Acabei usando o 0x404012C1 pq o anterior estava deixando as placas do jogo invisíveis.
Parece outro jogo!
 
Kenworth Renton Assembly Plant

Washington state is home to hundreds of large and well-known industries, amongst which one stands out due to its connection to our game - Kenworth's Truck Plant located in the city of Renton, WA. They have been making trucks in the Seattle area since 1993. With numerous new vehicles rolling off the assembly line each day, it adds a whole new level of immersion to include such an iconic truck-manufacturing facility into our upcoming map expansion for American Truck Simulator.




With courtesy of Kenworth and thanks to their cooperation, we were able to replicate the important parts of the assembly plant. From the goods-receiving section, through to the storage and production halls, and finally to the administrative area - they all come together to form one of the largest depots in both of our truck sims, enhanced with every little detail to be as accurate as possible!




We can't wait for you to visit this area and tell us your thoughts. We're excited to have you experience both the truck plant itself and also the new cargo you'll find here (aside from the more regular loads) - a Saddle-mounted truck transport, also known as a Piggyback transport. But for now, here's a fresh batch of pictures - looks great, doesn't it?



 
Bem que outras marcas poderiam ser assim., abrir as portas! Não tem o porque dificultar licenças. As empresas fabricantes só tem a ganhar com isso.
Já está em minha lista de desejos hehe.
 
American Truck Simulator Update 1.35 Open Beta

Since version 1.34 for American Truck Simulator was more of a maintenance update, we understand how eager you all are for the 1.35 Open Beta - which is finally here!



Where to start? This update is yet again larger than any of its predecessors - and when we say "larger", we mean a LOT! There are changes in almost every part of our game, so let's get on it!



American Truck Simulator will receive two new roads, OR-58 and CA-299. OR-140 will also feature the final segment of its length. The Arizona sign system has also been improved along with Traffic lights (coming in later builds of the Open Beta) which have been re-worked for all current states.





Besides the various new trailers listed in the change-log (B-doubles of all types, chip van trailers, container trailers, etc) and new cargoes, vehicles in our game also received some new features. This includes three windscreen wiper settings which will help drivers handle the improved rain, an accessory browser for owned trailers, expandable container trailers and a copy function for your truck and trailer configuration - which will come in handy, as your company continues to grow.

From the list of new general additions, some longtime wishes take first spots. One of those is a highly demanded option to use your own trailers for external contracts (World of Trucks jobs). From now on, you can!

DX11 experimental support. It's exactly as it sounds - most of the work on DX11 support is done, so the majority of its aspects are working quite well in our games and feedback from Experimental Beta promises a nice increase of FPS. Still - it's not in its final state, so use it only at your own risk. Although we'll be grateful for your feedback.




Now comes a number of "smaller" additions, based mostly on your suggestions. A large amount of new hireable drivers have been added, so as your trucking empire grows you can expand much more than previously. To help with that growth, we've also added an option to purchase garages online (without the need of having to discover the city previously).






Another helpful feature is emergency refuelling, which will be an important option for those loving to drive on the edge (why do so many of you like to go with empty tanks?). And to make your travels a little bit more diverse and interesting, you'll now see STAA doubles in traffic.



Considering all these changes, the UI had to change drastically. Players who helped us by entering the Experimental Beta have reported no serious issues with it, so we hope you'll have no problems as well. And to close the list, there're many new input improvements and official support for external peripheries.

So enjoy all the new additions, but please remember: It's only an open beta, not a stable public version - so you may encounter bugs, instability, kinks or crashes. It's completely okay if you want to wait for the final release. But if you're interested in helping us to move there faster, we'll appreciate all of your feedback on our forum and your bug reports in this section.

If you wish to participate in the open beta, you can find this version in the public_beta branch on Steam. The way to access it is as follows: Steam client → LIBRARY → right click on American Truck Simulator → Properties → Betas tab → public_beta → 1.35 public beta. No password required.

Changelog:

MAP

VEHICLES

FEATURES
  • Owned trailers usable in External contracts (WoTR)
  • Online garage purchase
  • Refuelling service
  • Input improvement (Steam controller support, Tobii eye tracker support, controller hotplug support, better FF on Linux)
  • RAZER RGB support (colour lights)
  • New options: truck stability, suspension, dual localization names (map)
  • Lots of new drivers to hire
  • STAA doubles in traffic
  • Experimental DX11 support (config only, r_device "dx11")

MOD ALERT
  • Modded trucks support (in-game function)
  • COG moved from trailer def to trailer chassis (easier edit)
  • Wipers delay+speed format
  • Removed default trailer bracers sound (now empty default)
  • Cargo model randomized (eg container)
  • Timezone areas (introduced in 1.34)
  • Transmission mode names
 
Vcs já conseguiram mexer no trailer? Digo em relação aos com eixos deslizantes ou plataformas extensiveis, aqui n sei como faço pra movê-los.
 
Vcs já conseguiram mexer no trailer? Digo em relação aos com eixos deslizantes ou plataformas extensiveis, aqui n sei como faço pra movê-los.
Aqui nunca tentei, posso estar tentando outra hora pra ver se consigo!
 
Achbei que o jogo daria a opção de travar as rodas e realizar o procedimento como nesse video:


Acabei de descobrir que nao é possivel, o ajuste é feito apertando F7 e indo em ajuste do reboque.
 
Uma coisa que me incomoda bastante no ATS é o fato de todos os caminhoes terem o mesmo som...
 
Uma coisa que me incomoda bastante no ATS é o fato de todos os caminhoes terem o mesmo som...

como assim? somente o T680 e P387 possuem o mesmo som

todos os outros cada um tem seu som
 
como assim? somente o T680 e P387 possuem o mesmo som

todos os outros cada um tem seu som
Não tô no Pc agora, mas testei com o volvo VNL 780 com motores Cummins / volvo de 550/600 CV e o som me pareceu o mesmo. Fui numa concessionária Peterbilt e testando o motor me pareceu o mesmo som. Amanhã vou tentar com os motores paccar.

No ets 2, o simples fato de mudar o motor / caminhão já deixa o som diferente. Tava usando o Scania 730, mas reduzi pro 500 pra ter um pouco mais de graça o jogo.
 
Não tô no Pc agora, mas testei com o volvo VNL 780 com motores Cummins / volvo de 550/600 CV e o som me pareceu o mesmo. Fui numa concessionária Peterbilt e testando o motor me pareceu o mesmo som. Amanhã vou tentar com os motores paccar.

No ets 2, o simples fato de mudar o motor / caminhão já deixa o som diferente. Tava usando o Scania 730, mas reduzi pro 500 pra ter um pouco mais de graça o jogo.

no ets2, com scania somente os v8 muda o som, o resto é igual

no ATS, tanto faz a marca do motor pq tem mais de 1 mesmo, mas o som do caminhão não muda, são distintos mesmo, só 2 deles repete


se fosse fazer 100% real, seria muito pior, pois Kenworth e Peterbilt são do mesmo grupo, ficariam 4 caminhões ou mais no jogo todos com exatamente o mesmo som
 
Ficou bem bacana a DLC de Washington

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