Sistema de inventário:
Achei bem porcão, mas tenho certeza que vão fazer um HUD decente mais pra frente.
http://img829.imageshack.us/img829/8374/blmssaicuaamvdv.jpg
Pelo que eu entendi, o cara que upou esse vídeo ai não faz parte da equipe de desenvolvimento, ele "achou" os arquivos do jogo por aí... difícil acreditar, mas enfim, gostei do que vi. Tá bem cru ainda e tá parecendo mais um mod pro ArmA 3 pelas animações e tal, mas tudo parece estar no caminho certo. Gostei muito do trabalho feito no mapa. Pelo pouco que deu pra ver, as novas adições e os interiores das casas ficaram ótimos. Não sei ao certo se gostei da adição do pulo. Por um lado é bacana, dá uma dinâmica a mais, mas por outro abre um leque a mais para bugs e exploits. Acho que o vault já é suficiente.
Só de ver o mesmo cenário, e o boneco andando desse jeito.. Me da uma certa angustia, imagina se tivesse soltado esse jogo "alpha" no dia prometido?
Esse cenário ridículo novamente, pelo menos da pra entrar.
EDIT : Sem falar o zumbi pega mosca kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk... Quero que se Dane que está em Alpha essa *****, ainda bem que vazou esse vídeo, se lançam essa ***** com zumbi mata mosca, dando esse tapa ridículo, nem a cor do meu dinheiro vão ver.
Eu vi um video o mod day z rodando no arma 3. Achei muito melhor e fluido que no arma 2. Até a movimentação dos zumbis esta melhor e dos personagens. Ja esse video tb não me animou muito. Espero ser o alpha do alpha isso ai.
Quote:
Well I've yet to play DayZ Standalone above medium, because I develop and play on a laptop.
We have considered graphical improvements, such as DX11 - but doing something like that WILL delay the project by one/two years. Not only does a large amount of code need to be rewritten - but you have a great deal of art to be change (like, nearly everything). I'm really repeating myself on this topic for the millionth time.
Quote:
To any comments about an ugly UI or that the field looks the same, you are going to be disappointed. They will not substantially suddenly enhance their prettiness.
While we could devote resources to making the game more sparkly - we aren't. We're devoting resources to making more functionality. DayZ is not a game that is about sexy graphics - I really thought this would be dead obvious.
The game engine was rewritten from being a FPS to an MMO, a huge undertaking of which you will see no visual difference whatsoever. If you want to play an FPS there is ArmA3, if you want to play an MMO, you'll have DayZ.
Quote:
The reason for no devblog is the entire ArmA and DayZ mod damage systems have been removed and I'm rewriting it from scratch. It's not much fun! But it will be good once done. The forum topic on medical systems here has been a huge inspiration.
Quote:
Oh and the testers confirmed that they could use walkie-talkies in the game, tuning different frequencies etc..., yesterday
turn off the speaker of a radio in game... instant baby monitor for that location. Try doing that with skype/teamspeak
uh... to monitor a location remotely? turn speaker off... you then have a listening device for that locaiton. Captures text too
Quote:
DayZ will be playable at E3 on the show floor
My sentiments
Quote:
Exactly. I'm not delaying standalone to change a font #HasEveryoneGoneCrazy
Quote:
Our aim is to make the UI as simple and streamlined as possible. Removing as many textures and unnecessary crap as possible to increase performance and reduce complexity.
If there is to be complexity, we are saving that for functionality. Prettiness will not be part of the UI makeup. I have seen far, far too many designs that are vastly complicated, don't work in 4:3, or don't work in 16:9, or don't scale, or don't work on a TV screen, or don't work on a monitor.
The focus not just of the UI, but the game, is on functionality. Just because we could make it look "better" - doesn't mean its the best option to take to achieve functional requirements.
Expect the UI system to get more functionality. Do not expect it to look "better". I would trade the prettiest UI in the world for one additional feature, if it came down to it. UI work does not just require a designer, it nearly always also requires a programmer. Usually an experienced one.
Quote:
You can drag and drop, say, clothing directly onto your character and it will place it on you - rather than into the specific box.
The character moves around alot, so that's why he looks like he covers the boxes.
------------Quote:
Yes new grass
New trees too
Mario our lead artist has been playing with them for some time now
Pelo que eu entendi, o cara que upou esse vídeo ai não faz parte da equipe de desenvolvimento, ele "achou" os arquivos do jogo por aí... difícil acreditar, mas enfim, gostei do que vi. Tá bem cru ainda e tá parecendo mais um mod pro ArmA 3 pelas animações e tal, mas tudo parece estar no caminho certo. Gostei muito do trabalho feito no mapa. Pelo pouco que deu pra ver, as novas adições e os interiores das casas ficaram ótimos. Não sei ao certo se gostei da adição do pulo. Por um lado é bacana, dá uma dinâmica a mais, mas por outro abre um leque a mais para bugs e exploits. Acho que o vault já é suficiente.
Cara sério isso não tem nada a ver com arma 3 kkkk
não tem nada a ver?
animação do player é a mesma coisa, modo de correr, etc
Não é mesmo...
Ali, no vídeo que você mesmo postou anteriormente, sim, está tudo igual ao ArmA 3. Como o plw_ disse, as animações são sim as mesmas. Até a modelagem do personagem é a mesma. Não acho isso ruim pois gostei bastante das animações do ArmA 3, melhoraram muito em comparação com o 2 mas é óbvio que tudo isso pode e muito provavelmente vá mudar.
Also, o Rocket disse ao vg247 que o início do teste público do Standalone Alpha está programado para este mês. Acho que todo mundo já esperava por isso mas é sempre bom ver o próprio Rocket confirmando a notícia.
Link: http://www.vg247.com/2013/05/28/dayz-standalone-limited-alpha-test-begins-public-alpha-on-track/
Tá perto.