[TÓPICO OFICIAL] Hell Let Loose

Você está bravo mesmo com o game né?

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Já que está rodando legal bora lá depois, negócio é entrar em SV gringo pq os BR detonam a experiência
sem falar que os server br eh cheio de bolludo q n sabem falar direito no mic, mesmo nos servers em PT
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Quando o tal do bixo console entra no meio, e outra pegada. Para PC um time menor e mais q capaz, ja com os consoles, e preciso não so mais gente como mais ferramentas e etc.

Continuo na esperança que eles venham a implementar o Crossplay, talvez com esse alinhamento agora seja mais provável. Ferramenta mais que difundida entre jogos atuais, HLL não pode ficar sem.
espero que nao tenha crossplay, ainda mais se console tiver facilidade por conta do controle tiver um "auxilio" igual em outros jogos
 
sem falar que os server br eh cheio de bolludo q n sabem falar direito no mic, mesmo nos servers em PT
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espero que nao tenha crossplay, ainda mais se console tiver facilidade por conta do controle tiver um "auxilio" igual em outros jogos
Nego profissional em evento joga 10x nos controlinhos ai, mouse e teclado nenhum do mundo faz frente os caras, vo me preocupar com auxilio de noob.

Quero e que a comunidade cresce isso sim, se puder jogar com xbox/ps/will so vem.
 
Caramba! Só por você e o rodrigo terem dito que o jogo funciona bem no PC de vocês o meu ficou com invejinha e começou a rodar super bem também! Agora rodo a 200 FPS no meu 3800X + 32GB + 3070! Obrigado!

:gaming:

Seu PC deve estar com defeito, então.
Aqui, com uma 1080TI, rodo bem tranquilo, entre 80-100fps.

Faz uns teste de stress aí nesse PC que alguma peça vai estar defeituosa.
 
Editado por um moderador:
Aqui com 2080 Ti tb tá sofrido... não passa de 80, geralmente fica em 50~60, as configurações de vídeo estão longe do máximo
 
Pessoal, meio suspeitos vcs pra responderem, mas tá mais legal o HLL ou o Squad?
 
Pessoal, meio suspeitos vcs pra responderem, mas tá mais legal o HLL ou o Squad?
Nunca joguei squad, mas já vi outros jogarem e tenho post Scriptum também que é derivado do squad e se parece muito com ele.
Hell é melhor, mais divertido e bastante imersivo
 
Pessoal, meio suspeitos vcs pra responderem, mas tá mais legal o HLL ou o Squad?

Eu pegaria o HLL, o squad ta bem paradão e quase sem atualizações e tem só um server no brasil o que dificulta entrar nele pra jogar.
 
Pessoal, meio suspeitos vcs pra responderem, mas tá mais legal o HLL ou o Squad?
Tenho ambos, mas prefiro Hell, apesar de Squad ter um teamplay melhor no geral.

Hell tem mais trocação de tiro e você como player depende menos dos outros para fazer algo.


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Developer Briefing #161 - 2022 Community Contributors Showcase
Hi Everyone,

Welcome back to the 2nd Dev Brief of 2022, this week we are keeping things short and sweet as the Team continues to focus work on the upcoming Patch 17. In the next couple of weeks we look forward to sharing more information on what to expect in this Patch as well as what exciting new content we have planned.

2022 is looking to be a big year for Hell Let Loose with some amazing updates lined up!

With that said, this developer briefing will be community focused, showcasing some great content from the waves of people who enjoy featuring HLL in videos, screenshots, fanart and more. As we near the release of Patch 17 we'll be sure to spill the beans on all things Patch related including PTE timings.



Community Content Artwork/Screenshots Feature

We continue to see some great content from the Hell Let Loose community members showcased in the official HLL discord. Being separate from the dedicated team of ‘War Correspondents’ the HLL general community comprises of every person who is involved with HLL (That means you as well!).

A great looking Panoramic from our discord members Woo and Kalan

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Woo and Kalan - Checking your cover - Screenshot

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NRD Fatstacks - Panning the Horizon


Reefa1008 has compiled some fantastic Black and White renders of great HLL screenshots.

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Reefa1008 - Advancing through the fields

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Reefa1008 - Cover and Fire Black and White

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Reefa1008 - Crossing through fire

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Reefa1008 - Waist Deep Reconnaissance


Kaptitain Rutain [S D W] has done some great armour screenshots from ingame.

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Kapitan Rutain [S D W] - Armour Overwatch

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Kapitan Rutain [S D W] - Armour and Artillery Combination


War Correspondent, Content Creator and Community HLL Videos
Time for some more community highlights from the below creators. We highly recommend giving them a watch.
If you see a Video you like make sure to post in the Discord #hll-videos channel.


Hell Let Loose - If HLL was a Call of Duty Mission, THIS would be it - Alpine Sniper




STORMING THE BEACHES OF NORMANDY - D-Day - Hell Let Loose - Pixelated Apollo





Why YOU should be playing Hell Let Loose - A 2021 Review - Bulletproof Babies





Don’t forget that if you haven’t checked out the other Hell Let Loose socials you should do so. Like our discord you will find them great places for information and community interaction.


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Well, it's time to wrap up today's Dev Brief. Some great pictures were posted today, we look forward to seeing more from you in the future. See you all on the frontline!


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Dev Briefing só focado em screenshot :chan:
 
Nem jogo o jogo, mas fui ler um pouco pra saber mais e vi a discussão do desempenho aí no final...

Já deu para perceber que o jogo é extremamente CPU Bound - Precisa de um processador com IPC forte, mesmo que talvez não utilize muito processamento. Falando de AMD: Ryzen 2000 ou menos já não é forte para jogos atuais, o Ryzen 3000 é mais ou menos... só o Ryzen 5000 que realmente veio com um IPC mais forte.

Quem não joga bem pelos relatos, não tem um processador com um dos melhores IPCs do mercado, quem joga de forma satisfatória, tem um com um dos melhores IPCs.

Não vou entrar no mérito se isso é certo ou errado, é só uma opinião técnica e de experiência em jogos pra trazer luz na conversa aí.

São duas opções: Ou o pessoal faz upgrade no processador, ou não joga como forma de retaliação a um desenvolvimento mais precário.

Minha opinião pessoal é que tudo precisa de um equilíbrio - Não dá pra querer jogar com um processador defasado demais, e nem aceitar jogos com desempenho pífio; Vai de uma analise em cada jogo.
 
Última edição:
Nem jogo o jogo, mas fui ler um pouco pra saber mais e vi a discussão do desempenho aí no final...

Já deu para perceber que o jogo é extremamente CPU Bound - Precisa de um processador com IPC forte, mesmo que talvez não utilize muito processamento. Falando de AMD: Ryzen 2000 ou menos já não é forte para jogos atuais, o Ryzen 3000 é mais ou menos... só o Ryzen 5000 que realmente veio com um IPC mais forte.

Quem não joga bem pelos relatos, não tem um processador com um dos melhores IPCs do mercado, quem joga de forma satisfatória, tem um com um dos melhores IPCs.

Não vou entrar no mérito se isso é certo ou errado, é só uma opinião técnica e de experiência em jogos pra trazer luz na conversa aí.

São duas opções: Ou o pessoal faz upgrade no processador, ou não joga como forma de retaliação a um desenvolvimento mais precário.

Minha opinião pessoal é que tudo precisa de um equilíbrio - Não dá pra querer jogar com um processador defasado demais, e nem aceitar jogos com desempenho pífio; Vai de uma analise em cada jogo.

O problema não é IPC. Se você ler alguns dos relatos verá usuários de 5800X/5600X reclamando, assim como i7/i9 10-11th gen.
 
O problema não é IPC. Se você ler alguns dos relatos verá usuários de 5800X/5600X reclamando, assim como i7/i9 10-11th gen.
tenho 5600x e sinto que meu desempenho no HLL eh pior que em rdr2, pra vcs verem como eh, mesmo na 3060ti
 
tenho 5600x e sinto que meu desempenho no HLL eh pior que em rdr2, pra vcs verem como eh, mesmo na 3060ti
Aqui antes usava o 2700x+6700xt em 2.5k e era bem meia boca o desempenho, depois que mudei pro 5600x dificilmente cai de 90fps tudo no max -dx12
 
O problema não é IPC. Se você ler alguns dos relatos verá usuários de 5800X/5600X reclamando, assim como i7/i9 10-11th gen.
Pois é... Resolvi fazer uma pesquisa mais a fundo depois do seu comentário, achei o escalonamento ruim mesmo para processadores mais recente... meio indefensável ao meu ver.
Talvez tenha uma diferença de desempenho natural pela diferença de IPC, mas muito precário no geral.

Sinceramente, não compraria esse jogo com um desempenho desses.

Torço para uma melhoria para aqueles que se divertem com ele.
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tenho 5600x e sinto que meu desempenho no HLL eh pior que em rdr2, pra vcs verem como eh, mesmo na 3060ti
Pois é, vi aqui. kk
 
Pois é... Resolvi fazer uma pesquisa mais a fundo depois do seu comentário, achei o escalonamento ruim mesmo para processadores mais recente... meio indefensável ao meu ver.
Talvez tenha uma diferença de desempenho natural pela diferença de IPC, mas muito precário no geral.

Sinceramente, não compraria esse jogo com um desempenho desses.

Torço para uma melhoria para aqueles que se divertem com ele.
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Pois é, vi aqui. kk

Cara, basta testar o jogo no seu hardware... senão gostar do desempenho ou achar difícil de jogar, basta pedir refund.
O jogo está bem estável acima de +60fps, claro que poderia ter um desempenho melhor, pra quem tem hardware melhor, mas o jogo está rodando estável acima e dá pra divertir bastante.
Com o tempo vão melhorando isso, a team 17 vai fazer um investimento considerável no game agora, novas pessoas já estão trabalhando no game e, logicamente, vai ficar mais caro com o tempo a medida que forem adicionando novos mapas e features no jogo.
 
Developer Briefing #162 - Patch 17 - A Peek Under the Hood

Patch 17 Progress Update

With all hands on deck the team are steaming towards the completion of Patch 17. Once completed, the team will then be shifting focus on to the next leg of HLLs journey - Update 12. We look forward to sharing more on that front in the coming weeks as we wrap up Patch 17.

Some of the newer members to the HLL community may want an insight into what P17 is and what it means moving forward. So we will do our best to describe it here.

After releasing a major game update the team takes time to continue internal testing and QA on it. We also read a lot of community feedback to look for areas of potential improvement. Some of the areas of improvement that we focus on are: Fixing Bugs, Optimisation, Gameplay Improvements, UI improvements, NetCode, Animations, Sound FX and Lighting just to name a few. After the release of update 11 we have been undertaking these tasks and are now in the final stages of testing a viable client for Patch 17. We are looking forward to showcasing what items have been improved upon and what bugs and optimisation we have been able to fix and apply.

Some of the things in particular we have been working on for Patch 17 include:

Mass Disconnect (MDC) during map change
For those who are unaware, the MDC issue is where on some occasions during a map change a percentage of players are disconnected from the server they were playing on, while the remaining players are forced to reselect their team.

This specific issue has been on our radar for quite some time, during which we’ve dedicated many hours into debugging it’s cause. With Patch 17 we’re excited to say that we’ll be testing a speculative fix for the issue in a high-capacity environment during the next PTE.


Loadout Bug
We’ve also enabled some additional logging targeted at identifying the cause of the infamous Loadout Bug. This bug in particular has been an extreme gripe for the team due to the difficulties in identifying reliable steps in reproducing the issue. With the help of this additional logging we hope to get a clearer picture as to what's occurring on a deeper level when a player experiences this issue.

In order for us to narrow down the amount of data the team will be required to manually process, we’ll be providing a new form to submit in the upcoming PTE for any players that happen to experience the Loadout Bug during gameplay.


Grenade Bug
Speaking of gripes, the team are currently underway with investigating the well-known Grenade Bug which occurs when a player attempts to throw a grenade during moments of unstable network connections with the server. We hope to make good headway in securing a definitive fix for the issue but would like to underline that the current state of this issue is a work-in-progress.


QOL Improvements
Along with a lengthy list of bug fixes, Patch 17 will also include a number of QOL improvements to the game including improvements to how the Tactical Map handles zooming and the removal of weapon sway from all binoculars to allow for markers to be placed accurately without the sway movement altering its final placement.

We hope you liked this update of some of the current P17 goodies that we are working on. Rest assured this is just a sample and more items will be apparent once P17 is released and the patch notes are published.



Community Content

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Armour Roaming the Countryside - EduNotFound

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AT In The Cornfields - Fritz

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Keeping An Eye Out For The Enemy - Fritz

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Artillery in the fields - by Chrysallia Van Cheems

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NrD F A T S A C K S - Guns at the Ready

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Hell Let Loose - Battle of the SMGs! - Monoespacial



Hell Let Loose - Infantry movements have NEVER paid off as much as in this Game - Alpine Sniper



Communication Tips - Hell Let Loose - Gebatron Gaming



Hell Let Loose Has A BIG 2022 Ahead - TheTacticalBrit



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Well, it's time to wrap up today's Dev Brief. We are aiming to do some testing for P17 in a PTE with you all next week. Stay tuned and see you all on the frontline!
 
Developer Briefing #163 - Patch 17 PTE This Week
Hey Everyone!


PTE For Patch 17 This Thursday!

With progress coming along nicely we’re excited to announce the beginning of PTE testing for Patch 17, with the first session kicking off on Thursday the 3rd of February 11am GMT.

As always we greatly appreciate all who participate, whether it’s to provide valuable feedback and bug reports, or simply help out with the numbers to test server loads and other items. We’ll also be jumping into battle amongst the ranks on the day so if you have the time or are just curious, we would love to hear from you!

If this is your first time wanting to participate in a PTE you’ll need to head over to the Discord[discord.gg] where you can find information on how to join and get notifications on when a testing period is live. A full changelog can be viewed in the HLL official discord in the #pte-Info channel on the day.

Maps for this PTE testing environment include FOY (offensive GER), SMDM (warfare) and Carentan (warfare).

A quick reminder of what’s included:
Adjusted US M4A1 Sherman Tank handling
Speculative fix for MDC (mass player disconnect bug)
Speculative fix for players sometimes spawning in with the level 1 loadout of the role regardless of their selected loadout
Various QOL items
Removed weapon sway when using binoculars
Smoother Tactical Map zooming
And a host of other gameplay improvements and fixes

Because this Patch contains a number of speculative fixes for a few long-standing bugs we would love to see as many of you as possible jumping in and helping us test these fixes in a high-capacity environment. The greater the numbers we have the better the data we can gather on some of the improvements we are aiming to implement.


Community Content


We continue to see some great content from the Hell Let Loose community members showcased in the official HLL discord. Separate from the dedicated team of ‘War Correspondents’ the HLL general community comprises every person who is involved with HLL. (That means you also!)

This week we have a few nice ‘period looking’ black and white action shots depicting some tense ingame moments for players.

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Fritz - Dashing through an Alley

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Fritz - Running from the Fields

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EduNotFound - Artillery Barrage

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Best of Hell Let Loose [January 2022] - The Fresh Baked Goods



Letting Hell Loose - Spawning In - Terrydactyl Gaming



WHY YOU!, SHOULD PLAY: Hell Let Loose On PC or Console - No BS - BRUTAL and GRUESOME GamePlay-Movie - Burningwiki



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Well, it's time to wrap up today's Dev Brief. See you all on the PTE frontline!
 

Esse youtuber aí é meio queimado na comunidade
Já apareceram alguns vídeos dele falando algumas "mentiras" sobre o futuro do jogo no discord oficial
É aquela coisa, fala tudo isso, só pq agora Hell tem cosmético pago



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The PTE update is now available to download on Steam with servers going live


This week includes a number of speculative fixes as well as additional back-end logging in an attempt to catch the infamous "Loadout Bug". If at all during the PTE you experience the Loadout Bug please submit the Google Form below containing your in-game name.

For those of you who are unaware, here is a brief description of the Loadout Bug: The Loadout Bug occurs when the player is deployed with the default level 1 loadout despite having a different loadout selected such as a level 3 or level 6 loadout. The bug can remain active for an extended period of time resulting in the player always deploying with the level 1 loadout.

This weeks PTE map rotation includes Foy Offensive GER, St Marie Du Mont Warfare and Carentan Warfare while the servers will remain online for approximately 6 hours.


Changelog - https://bit.ly/3rnY1JP
 
Última edição:
Esse youtuber aí é meio queimado na comunidade
Já apareceram alguns vídeos dele falando algumas "mentiras" sobre o futuro do jogo no discord oficial
É aquela coisa, fala tudo isso, só pq agora Hell tem cosmético pago

Mas ele tem pontos relevantes no vídeo, não sei se você assistiu o vídeo, mas a discussão não é sobre a venda de cosméticos (que ele até concorda e não vê com maus olhos), mas vender parte intrínseca do jogo, da história da guerra, como uma dlc obrigatória para jogar os novos mapas.
Se a team 17 fizer o que ele sugere que pode ser feito, será muito triste para o game em si.
Quem comprou o jogo, inclusive, em acesso antecipado é porque acreditaria que quando ficasse "pronto" não teria essas sacanagens de vender mapas e facções como algo complementar.
A questão de vender cosméticos, não vejo problema algum...
Agora é esperar pra ver como as coisas serão no futuro...
 
Mas ele tem pontos relevantes no vídeo, não sei se você assistiu o vídeo, mas a discussão não é sobre a venda de cosméticos (que ele até concorda e não vê com maus olhos), mas vender parte intrínseca do jogo, da história da guerra, como uma dlc obrigatória para jogar os novos mapas.
Se a team 17 fizer o que ele sugere que pode ser feito, será muito triste para o game em si.
Quem comprou o jogo, inclusive, em acesso antecipado é porque acreditaria que quando ficasse "pronto" não teria essas sacanagens de vender mapas e facções como algo complementar.
A questão de vender cosméticos, não vejo problema algum...
Agora é esperar pra ver como as coisas serão no futuro...
Mas é o que estou falando
Ela fala isso baseado em quê? Em nada, a base que ele tem é: começaram a vender cosmético. Então vão vender DLC de mapa tb, como aconteceu com outros jogos.

Inclusive já rolou esse tipo de discussão no Discord oficial (não acompanhei a fundo)
Mas se querem vender conteúdo como DLC, o que pode acontecer:
-Vender o exército como DLC e vc ficar limitado a uma classe (como no RS Vietnam, mas isso ia quebrar o jogo por conta das classes)
-Vender o exército e o mapa como DLC (aconteceu algo parecido no BF3 e BF4, isso ia dividir a base de players)
-Lança tudo free (e todas as fardas, vão ser DLC, + ou - como é o exército russo hoje)

não vejo muito a fugir desse padrão
Espero que seja da terceira forma
 
Mas é o que estou falando
Ela fala isso baseado em quê? Em nada, a base que ele tem é: começaram a vender cosmético. Então vão vender DLC de mapa tb, como aconteceu com outros jogos.

Inclusive já rolou esse tipo de discussão no Discord oficial (não acompanhei a fundo)
Mas se querem vender conteúdo como DLC, o que pode acontecer:
-Vender o exército como DLC e vc ficar limitado a uma classe (como no RS Vietnam, mas isso ia quebrar o jogo por conta das classes)
-Vender o exército e o mapa como DLC (aconteceu algo parecido no BF3 e BF4, isso ia dividir a base de players)
-Lança tudo free (e todas as fardas, vão ser DLC, + ou - como é o exército russo hoje)

não vejo muito a fugir desse padrão
Espero que seja da terceira forma

Pois é, é exatamente esses 3 critérios que você citou que ele aborda no vídeo....
Agora, é esperar pra ver o desenrolar pra ver o que vai fazer.
No meu entender, o melhor seria continuar a vender os cosméticos como dlc, mantendo a forma que está
 

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