Sins of a Solar Empire - [ TÓPICO OFICIAL ]

Po... fala sério!!

Andei jogando os 2... supreme aki em ksa, e sins na casa de um colega!!!

Sins é ateh legalzin... mtas unidades, coisas interessantes....

mas pensa um game que iria levar horas de jogo multyplayer,,, duvido q um game multy acabe em menos de 1 hora!!!!
haja paciencia, essa 1 hora q eu digo eh em mapa pequeno... os medios e grandes nem se comenta... leva horas!!!

prefiro 10x então meu supreme commander
http://www.adrenaline.com.br/forum/showthread.php?p=3097003#post3097003

941687_20070920_screen009.jpg


que revolucionou o conceito de estratégia...

e se alguem gosta de desafios no supreme... ai vai meu msn diazanjr@hotmail.com





post-68268-1196484202.jpg
 
To com o jogo aki, soh joguei o primeiro tutorial
pelo q eu joguei, o jogo eh bonito, com umas coisas bem interessantes,bastantes unidades, mais tarde posto screens e uma opinião mais desenvolvida
OBS: Pq posta screens de outro jogo??ou naum eh screen do supreme commander essa ai de cima??
 
To com o jogo aki, soh joguei o primeiro tutorial
pelo q eu joguei, o jogo eh bonito, com umas coisas bem interessantes,bastantes unidades, mais tarde posto screens e uma opinião mais desenvolvida
OBS: Pq posta screens de outro jogo??ou naum eh screen do supreme commander essa ai de cima??


É, seria interessante usar esse tópico pra falar do Sins e usar o tópico do supremme commander pra falar do outro jogo :)
 
po nao vai mais sair jogo estilo freelancer??

achei akela jogabilidade de mouse+teclado mto da hora!

esse sins eh igual? ou eh igual homeword? (q alias EU achei um lixo, jogabilidade porca, mta coisa pra controlar)
 
po nao vai mais sair jogo estilo freelancer??

achei akela jogabilidade de mouse+teclado mto da hora!

esse sins eh igual? ou eh igual homeword? (q alias EU achei um lixo, jogabilidade porca, mta coisa pra controlar)

nunca joguei freelancer, só conheço de nome.
Homeworld 2 eu testei, e o jogo é mto bom, mas eu testei depois de ter tocado em Sins, sendo deste uma jogabilidade perfeita, leve, sensível, ótima, o que acaba perdendo em homeworld, mesmo que essa perda seja compensada pelo resto (e como).

Porém, estou com um jogo de 2008 contra um de 2003, jogabilidade tende a melhorar né...

vou ver um vídeos e ler sobre freelancer pra saber qual é


Jack/Supreme commander,
fotos de supreme aqui? :sly:
 
Gostei do jogo, comecei com 3 planetas pra conquistar, (não conquistei nenhum, só um asteroide :lol:) fiquei pelo menos umas 2 hs pra eu me ligar como é que funciona a coisa.


Vou recomeçar nesse mesmo mapa....



GOOD GAME. :thumbs_up:thumbs_up:thumbs_up
 
bem, o meu review esperado era do gamespot e foi adicionado. Levou 9 e seus "contras" foram bem tranquilos, já que é algo inevitável no jogo já que o mesmo foi feito com esse nível de aprendizado mesmo, nada que depois de pegar o jeito não resolva.
 
bem, o meu review esperado era do gamespot e foi adicionado. Levou 9 e seus "contras" foram bem tranquilos, já que é algo inevitável no jogo já que o mesmo foi feito com esse nível de aprendizado mesmo, nada que depois de pegar o jeito não resolva.



hehehehe mas vc viu o que eles falaram que ficou ruim na gamespot?
The Bad
Games can take a very long time to resolve You won't get a lot of sleep.

O Ruim:
As partidas podem demorar muito tempo pra acabar. Vc não vai dormir muito.

Ou seja, não encontraram nada de ruim :yes:
 
hehehehe mas vc viu o que eles falaram que ficou ruim na gamespot?
The Bad
Games can take a very long time to resolve You won't get a lot of sleep.

O Ruim:
As partidas podem demorar muito tempo pra acabar. Vc não vai dormir muito.

Ou seja, não encontraram nada de ruim :yes:

EXATAMENTE.
tinha que meter um contra né.
 
Cara que tosqueira, pegaram o Homeworld2 e fizeram um clone.
Prefiro Homeworld2.
 
Homeworld 2 ficava muito bom de jogar com uns Mods que adicionavam novas naves e davam "novos poderes" as naves do vanilla... eu adorava mandar uma frota pra algum lugar e depois dela se deparar com o inimigo, teletranportar uns 3 ou 4 battlecuisers pro campo de batalha hehehe, perdeu, perdeu...

vo procurar esse sins
 
Eu achei o jogo muito bom, demorado, mas bom,to num cenario médio e tenho 3 planetas em 3 horas de jogo! soh podia ter mais umas 3 facções (q podiam ser do Galactic Civilizations msm)

SSs quem sabe mais tarde!
 
Po, o jogo é bom, diversidade razoavel de naves mas achei muito massante, jogar com piratas então nem se fala, fica muito tosco, joguei ja umas 5 ou 6 partidas no 1v1 contra cpu, somente 1 delas sem piratas (ufa, que alivio) mas mesmo assim ficou massante, 4,5 horas e tinha muito a rolar ainda, sem falar que o inimigo atacava meu planetas e quando eu chegava la pra detonar ele e ele corria que nem uma bixa pqp que raiva...

o jogo é bom, só achei que demora muito pra coisa se resolver, e a parte do inimigo fugir torna a coisa pior ainda...

tava querendo é ver se o povo aqui n animava pra ver qualquié do jogo no human vs human :p
que acham?

mandem MP pra mim que combinamos umas partidas, ou adicionem no msn

gu1lhot1na @ hotmail.com
 
Realmente é assim mesmo, e é pra ser, em relação ao inimigo correr, a IA vê que você é mais poderoso, e corre para não perderem as naves principais, ou então pq completaram alguma missão, uai, se você tiver em desvantagem, você fugirá (ou não, haha)

O jogo leva horas, pq foi assim projetado, ele é um jogo, além RTS, um 4X (civilization, etc), é uma mistura dos 2, por isso leva tempo, é pra levar mesmo.

Eu pessoalmente gosto (não de civilization, mas seattles, por exemplo, mto bom)

E vou entrar nessa sala aí! (to lá já)

Po, o jogo é bom, diversidade razoavel de naves mas achei muito massante, jogar com piratas então nem se fala, fica muito tosco, joguei ja umas 5 ou 6 partidas no 1v1 contra cpu, somente 1 delas sem piratas (ufa, que alivio) mas mesmo assim ficou massante, 4,5 horas e tinha muito a rolar ainda, sem falar que o inimigo atacava meu planetas e quando eu chegava la pra detonar ele e ele corria que nem uma bixa pqp que raiva...

o jogo é bom, só achei que demora muito pra coisa se resolver, e a parte do inimigo fugir torna a coisa pior ainda...

tava querendo é ver se o povo aqui n animava pra criar uma sala no hamachi pra ver qualquié do jogo no human vs human :p
que acham?

criei uma sala
sinsbrasil
senha 123
 
Po, o jogo é bom, diversidade razoavel de naves mas achei muito massante, jogar com piratas então nem se fala, fica muito tosco, joguei ja umas 5 ou 6 partidas no 1v1 contra cpu, somente 1 delas sem piratas (ufa, que alivio) mas mesmo assim ficou massante, 4,5 horas e tinha muito a rolar ainda, sem falar que o inimigo atacava meu planetas e quando eu chegava la pra detonar ele e ele corria que nem uma bixa pqp que raiva...

o jogo é bom, só achei que demora muito pra coisa se resolver, e a parte do inimigo fugir torna a coisa pior ainda...

tava querendo é ver se o povo aqui n animava pra criar uma sala no hamachi pra ver qualquié do jogo no human vs human :p
que acham?

criei uma sala
sinsbrasil
senha 123

Oba, tira a parte final da sua mensagem ou moderador vai tirar :p

Nossa, vc só jogou contra 1 cpu? Deve ficar chato...aqui é no mínimo 8 CPU´s em mapa grande (com 3 estrelas).

É claro que eu salvo o jogo, mas deve demorar umas 12 horas cada partida :)
 
Oba, tira a parte final da sua mensagem ou moderador vai tirar :p

Nossa, vc só jogou contra 1 cpu? Deve ficar chato...aqui é no mínimo 8 CPU´s em mapa grande (com 3 estrelas).

É claro que eu salvo o jogo, mas deve demorar umas 12 horas cada partida :)

Eh qui eu comecei a jogar hj, então pra aprender alguma coisa fui no 1v1+piratas...

eu e o chico jogamo uma partida agora a poco, como eh de se esperar, eh bem melhor no human vs human... :p

o pesoal que quiser jogae manda MP ae ou me adiciona no msn como disse antes, jogar uma partida com os 10 jogadores possiveis deve ser bem massa (e muito demorado tbm)

fui
 
Puts fui até doido jogar agora e vi que só era skirmish heh que decepção, não que o jogo seja ruim mas seria muito melhor se estivesse um story-line, ta explicado o porque que as partidas são "demoradas".
 
Saiu um Review de tudo que aconteceu nessas duas semanas depois do lançamento.

Deixei em negrito a parte interessante e que está sendo debatida essa semana aqui no fórum e no mundo, em relação ao suposto fim dos jogos de computadores, não deixem de ler esta parte:

We're in week 2 since the release of Sins of a Solar Empire and it's been quite an adventure. We've got a lot going on, here's some highlights...

* In the first week or so, it sold more copies than Galactic Civilizations II sold in its first month which is saying a lot. I don't know its relative sales ranking but it's in the top 3 best sellers at Gamestop, EB Games, Best Buy, and Amazon.com. I know it's doing well at Walmart and Target since they've gone through their entire initial stockings entirely a couple of times.

* We're working on v1.03. We want to get it out sooner rather than later and then focus on v1.04 which will be a bit more in-depth of an update. 1.03 will have AI updates, AI replacing dropped players in multplayer, smart AI surrendering, some updates to Ironclad Online and a number of other tweaks. We're going to start putting it through QA tomorrow but we don't have a definitive release date other than hopefully in the next week or two.

* We're having a Game Night this Friday starting at 6pm EST on Ironclad Online. There will be Stardock people and Ironclad people playing online that night. We'll be helping show people how to play the game, give tips, help people work through any connection issues and of course, playing.

* I saw an article at IGN about how PC developers are blaming piracy as the reason some high profile games aren't selling in the quantities they should. As some of you know, Stardock's "main" business is in the PC software realm so we have a bit different outlook on market dynamics. Here's the deal: Piracy is a problem, no doubt about it. It does cost sales. But it isn't the driving reason for lost sales, it's the size of the market. Sins of a Solar Empire is outselling some higher profile games not just because it's a "great game" but because it runs on a vastly larger number of PCs.

For console advocates out there, ask yourself how well a given game would sell if it required players to run out and buy a $300 upgrade to their console to play the game? That's essentially what a lot of high profile PC game developers expect. When Ironclad and Stardock were working on Sins, we made a conscious decision that the game would not require potential gamers to upgrade their systems. That meant we couldn't have things like moving turrets or whatever but it means that the size of the market was much larger. No matter how good your game is, if people can't play it, you will always be limited. The number of people willing to upgrade PCs for games is not that large. If you want to sell lots of copies of your PC game, make sure it runs on a lot of machines.


* And lastly, the Sins of a Solar Empire MyColors theme is now available. If you bought the Collector's Edition (which is the only version we sell direct digitally or box-wise) then you get the MyColors theme for free. Click on the update game button to get it (it's one of the reasons why the direct download version is $5 more than the retail). To learn more, see this post.

That's all for now! Cheers!
 
andei jogando de ontem para hoje, e na boa......

o game é legal.........mas é um porre de jogar, é igual o supreme commander...

é uma estrategia muito massiva...... complexa d+

vc demora decadas para conseguir as coisas legais......

a movimentacao é meio chata pacas...

a camera é + ou -.


vou é jogar um homeworld 2, esse sim é FODA.

Que tal jogar um COH então, to precisnado de uns parceiros brazucas, jogar com os gringos noobs ta foda.

Nada supera COH em se tratando de RTS moderno.
 
Vou aproveitar a deixa:
não encontro COH pra vender.
(e eu não compro no mercado livre)
 
Vou aproveitar a deixa:
não encontro COH pra vender.
(e eu não compro no mercado livre)

Todos brasileiros que ouvi falar que tem COH original foi os que comprar alguma placa que veio o jogo junto :p
 
Comprei esse jogo ontem, MUITO BOM!

Vale a pena!

principalmente porque o editor de mapas é bem facillll de usar e dá para zuar bastante!
 
Mandei um e-mail pra Moving e eles vão analisar o pedido de trazer o jogo para o Brasil.
Como fizeram com o Supreme Commander, acho que há uma possibilidade. Ainda mais com o sucesso de vendas (1º) lá fora.
 
Revisões e Imagens atualizadas!

review em português da finalboss.
 
como houve a perda no fórum, repostando algumas novidades:

-> Patch 1.03 lançado.

Mudanças:
Greetings! Ironclad has been hard at work on an update to Sins based on player feedback. We've got lots of new features in this build that we hope you find compelling.

Version 1.03 will be released later this week. We can assure you that we are intensively play testing this new update over. And over. And over. Because we love you guys, we are going that extra mile in making sure the update is just right by playing it all day and all night sometimes. That's the kind of sacrifice we are willing to make just for you!

Here is the full list of changes:

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Sins of a Solar Empire v1.03 Changelist
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Gameplay / Balance:
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-New Game Options Screen:
-Locked/Unlocked Teams
-Fleet Size
-Pirates or No Pirates (arrrr!)
-Income Rate Speed
-Build Speed
-Ship Speed
-Research Speed
-Culture Speed

***REMINDER***
-In singleplayer you can accelerate / deccelerate time by pressing the +/- buttons respectively. I'm mentionning it again because this request is coming up a lot even though it was implemented in the v1.02 patch.

-New Market System:
Highlights:
-Random fluctuations in addition to user influence on price.
-Can cause crash or boom by selling/buying too much.
-Known exploits removed.
-Can now buy and sell resources on the market in large increments again.

-Improved Group Phase Jumping for large groups of ships. The group will only wait for 90% of the value of the ships to be ready. The stragglers will follow shortly after. Typically, its only a couple ships that cause the whole operation to stall so this should eliminate the majority of problems.

-Research subjects queued in different fields can now upgrade in parallel.
-Overseer's Nanite Reactive Armor ability can now properly stack heals (but not the armor and max HP bonus).
-Kostura Cannon now only disables enemy units and structures at the target planet as originally intended.
-Autocast for many disabling abilities improved.
-Disciple's Transfer Antimatter no longer targets other Disciples when autocasting.
-Transfer Antimatter can no longer target entities with full antimatter.
-Can't attack unbuilt structures anymore.
-You can now change game options when loading save games.
-Defeated players can no longer give or be given resources in unlocked teams games.
-Defeated players can no longer place bounties in unlocked teams games.
-Fixed unintended halving of galaxy culture coverage in the game statistics. Pop Idol achievement is now actually achievable.
-No pirate maps removed due to new game option to remove pirates.
-Large and Huge random maps split into single and multi star system variants.

-Mission durations increased by 10 mins.
-Mission failure penalties to happiness reduced.
-Rebalanced happiness losses for killing various items (Killing enemy scouts no longer causes a loss of happiness).
-Phase Jump Inhibitors:
-cost reduced slightly.
-slot cost reduced from 3 to 2.
-jump charge rate penalty increase from -250% to -700%.
-Passive allegiance shift rates increased by 100%.
-Allegiance shift rates from culture increased 25%.
-Illuminator, Javelis, Assailant:
-Increased credit cost by approx 10%.
-Increased resource cost by approx 20%.
-Increased range by approx 30%.
-Illuminator and Assailant survivability tuned to be proportional to Javelis's on a per supply basis.
-Siege Frigates:
-Survivability reduced by ~20%.
-Build cost increased by ~25%.
-Supply cost increased from 12 to 15.
-Development Mandate research subject's max level reduced from 2 to 1.
-Tier 1 research times increased approx 40%
-Tier 2 research times increased approx 20%
-All other tiers research times increased 5%


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Graphics:
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-Fixed sometimes drastic frame rate drop when chat messages are displayed.


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Sound / Music:
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-Sins handles no soundcard now.
-Added sound option for varying music vol in battle.

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AI:
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-AI now knows how to surrender (based on time elapsed, relative economy, relative fleet value, resource reserves, and allied strength). Also, an AI player will not surrender if he has a human ally.
-AI is now smarter about retreating and is willing to commit local suicide or accept local Phyrric victories if the global gain is higher and will also factor in local allied forces.
-Fixed various AI researching and building stall outs for the various trees (military in particular).
-Rewrote AI siege building and attack logic.
-Improved AI use of Black Market.
-Autocast for many disabling abilities improved.
-New AI Difficulty "Unfair" that gives the AI a tax income bonus and resource income bonus from resource asteroids (there is no other AI cheating in the game even at the Unfair difficulty level).
-Wide variety of AI upgrades.
-Improve AI taunting.

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Networking / Multiplayer:
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-AI will now take over for dropped players.
-You no longer have to kill all a dropped player's planets to win even when the AI takes over for him.

-Unified the in-game and ico chat system. They now share the same irc/wow like commands. Full autocomplete with tab/shift-tab. Autocomplete will attempt to either complete the name field or cycle through the available names.

<command> <name> <message>

Commands:

<none>: send to all
in-game: send to all human players in game.
ico: send to all players in current lobby

/w: whisper
in-game: if player is in game, uses the game chat system (will be recorded), otherwise go through ico.
ico: send directly to player (even if playing a game). tab autocomplete will cycle through all players in channel.

/a: send to all allies
in-game: send to all human allies in game
ico: n/a

/f: send to all ico-friends
in-game: send to all ico-friends, even if they are not in game
ico: send to all friends no matter where they are

/wa: whisper ally
in-game: same as whisper, but tab autocomplete will be constrained to only allies.
ico: n/a

/wf: whisper friend
in-game: same as whisper, but tab autocomplete will be constrained to only ico-friends.
ico: same as whisper, but tab autocomplete will be constrained to only ico-friends.

/r - doesn't take in a name for the second parameter, will send automatically to the last player who send a whisper
in-game same as ico

/wr - allows you to autocomplete with <tab> through all players who have recently sent a whisper.
in-game same as ico

-You can now send whispers to players with spaces in their names by using quotes. Autocomplete properly handles these names.

-Rewrite of ico friend status. all clients are now kept up to date on the current status of every friend at all times. This allows for a more friendly ui, the friend list is colored to show who is logged in/playing games. There are globbal events to notify the user of what friends are doing. This can be disabled like the channel notifications.

-Channel name list now saves the visual and selected state on any change, so it is now possible to select players on busy channels.
-There is now a setting for if the user wants to see "<x> has left/joined channel". checkbox in ico chat screen for controlling the setting.
-Players now leave their chat channels when playing games.
-Players rejoin their old chat channel when quitting a game.
-Quitting a game now brings you back to the lobby screen chat tab instead of the join or create game tab.
-Simplified game filtering.
-Hooked up the ability to change game options for ico games.
-Changed how the lobby screens get their game options so that it will come from the save files when needed.
-ico server now ignores case when searching for games.
-Deep checksumming is now employed before joining multiplayer games (to help avoid crashes and desyncs caused by modded data).


---------------------------------------------------------------------------
UserInterface / HUD:
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-Added culture flipping planet event.
-Made the use of 'strike craft' when refering to both fighters and bombers more consistent (often just fighters before).
-Various text color updates.
-Improved description of Development Mandate research.


---------------------------------------------------------------------------
Modding:
---------------------------------------------------------------------------
-Can now mod in different textures without copying the entire texture directory.
-Fixed corrupt particle effects when loading mods up in-game.


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Misc:
---------------------------------------------------------------------------
-Various crash fixes.
-Game stats infocards now sort by value.
-Game stats now track the number of active units instead of built so that the graphs are more interesting.
-Game stats no longer tracks the number of units lost in combat as this was confusing with number of units killed and the information is now apparent from the number of active units stats.
-Scenario names are now localized, no longer use the filename, but instead use a string inside the file.
-Removed no pirate maps (not needed as its a game option now).
-Other very minor additions and changes.

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End
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The next stop is the demo version and then it's on to v1.04.

-> Versão Demo será desenvolvida agora.

-> Classificação no mês de fevereiro em venda nos EUA:
February 2008

1. Call Of Duty 4: Modern Warfare
2. Sins Of A Solar Empire
3. World Of Warcraft: Battle Chest
4. The Sims 2 Free Time Expansion Pack
5. World Of Warcraft: Burning Crusade Expansion Pack
6. World Of Warcraft
7. The Orange Box
8. The Sims 2 Deluxe
9. The Sims: Castaway Stories
10. Crysis

Despite that most sales of Sins of a Solar Empire thus far have been through TotalGaming.net (direct digital download), Sins topped the charts last month at retail for PC games.

Here are the stats courtesy of NPD:

February 2008

1. Call Of Duty 4: Modern Warfare
2. Sins Of A Solar Empire
3. World Of Warcraft: Battle Chest
4. The Sims 2 Free Time Expansion Pack
5. World Of Warcraft: Burning Crusade Expansion Pack
6. World Of Warcraft
7. The Orange Box
8. The Sims 2 Deluxe
9. The Sims: Castaway Stories
10. Crysis

Sins of a Solar Empire was released in February. No CD/DVD copy protection included. One other note, NPD doesn't include sales at Walmart where a significant percentage of the sales of Sins of a Solar Empire occurred. Unofficial tallies we've received internally put Sins at #1.

Thank you so much for your support!

We hope over the coming weeks and months we are able to keep the game fun and interesting for you as we continue to provide free updates based on your feedback! Free updates is our version of "copy protection".

-> Uma matéria pelo desenvolvedor sobre pirataria e questionando se isso é único e decisivo para prejudicar a indústria de jogos, ele acha que não...(nem eu)

http://forums.sinsofasolarempire.com/post.aspx?postid=303512

boa dissertação

-> Resultado do concurso de melhor vídeo promovido pelo site, que irá parar em uma revista em julho, ficou bom mesmo, um trailer feito pelo próprio jogador:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/185029.html


não sei incorporar vídeos do gametrailers....

Valeu :wave:
 

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