[TÓPICO OFICIAL] Alan Wake II

Zerei ontem com 32-33h. É o GOTY, isso é certo, mas tá longe de ser perfeito. O ritmo das partes da Saga é bem melhor imo, mas isso também pode ter a ver com as partes do Alan terem basicamente só perguntas e muitas bizarrices complicadas de explicar, e as partes da Saga terem de fato mais respostas, fora que tem bem mais combate nas partes da Saga. Falando em combate, vai ser bem ame ou odeie. O feel das armas, a movimentação e tal, é tudo muito deliberado, lento mesmo. Vai de gosto se curtir ou não. O jogo também é mais horror que survival. Joguei no hard, e tirando algumas partes que eu mesmo caguei no pau, no geral é bem fácil. Alguns upgrades, como os de ficar parado por 1s pra ter um dano melhor, praticamente dão hitkill nos bichos fracos. Dar stagger com 2 tiros de pistola basicamente deixar o inimigo no stunlock. Só fica tenso quando tem uns 2 The Flash rodando pra lá e pra cá, mas tá mais pra chato que difícil. Tive alguns bugs chatinhos também, desync de áudio, cair no mapa e outras coisas, que foram quase todas resolvidas com um restart checkpoint (que ficam bem longe um do outro btw), ou reiniciando o PC (a própria Remedy diz que muitas horas seguidas de jogo podem trazer problemas de performance).

Agora, a parte da narrativa é bem absurda. É muito meta, mas sem ser tão cringe, e a Remedy sabe o quão absurda essa história toda é, então palmas pra eles por conseguir fazer ela ter algum sentido, mesmo que pouco kkk. Agora, tem muita coisa densa e embolada, principalmente na partes do Alan, e a dos cultos do dark place. Até agora tô embolado nessa porra, e nos ecos do Alex Casey. Aparentemente os ecos e o culto são reais, e aconteceram uns 10 anos antes, e inclusive a FBC tem documentos sobre isso no jogo, mas ele também entrevista os irmãos Kostela, e ele só foi pra Bright Falls agora no jogo, então o que caralhos tá acontecendo:naza:

O fim também foi bem inesperado, mas interessante mesmo assim. Agora, tô no hype pros dlcs, principalmente o da Lake House.

Enfim, não tem absolutamente nada parecido no mercado de AAA hoje em dia. Os caras legit pegaram dinheiro da Epic pra fazer o jogo que eles sempre quiseram. Deus abençoe Tim Sweeney. Espero que saporra venda pq eu quero mais Alan Wake. Mas por hora, acho que a Remedy tá safe. Já pegaram dinheiro da Rockstar pros remakes dos Max Payne, e a 505 já vai bancar o Control e o MP. Mesmo assim, fico preocupado, pq ontem ou anteontem mostraram que eles tavam no vermelho né. Oremos.

O Mr. Door (Warlin Door) é basicamente o Martin (Warlin e Martin, parecido hein) Hatch (Door = Hatch? kk) do QB, pode ir e vir das realidades e pans, tem as ligações com Tim Breaker (Timebreaker? kkk)
E quando a gente joga com o Alan Wake e toca a trilha sonora de 2010? :dava: :cuti: não imaginava que fariam isso, achei muito foda!
 
Isso pareceu que foi para o pessoal realmente usar o PT, é bizarro um jogo dessa qualidade gráfica não ter reflexo do personagem.
Por isso que eu acho que embora seja um baita game, em termos técnicos ele foi estragado propositalmente para favorecer a NVidia e suas papagaiadas.
--- Post duplo é unido automaticamente: ---

Hitman 3 tem RT Shadows beeeem pesado. Bem no comecinho tem uma cena de um arranha céu que o personagem reflete perfeitamente, sem RT. AW2 ativando tudo reflete tudo borrado nos espelhos.
Complicado qdo um jogo sofre devido a manobras de fabricante de hardware.
Coloco mais essa na conta da NVidia.
 
E pensar que a AMC não bota pra frente o projeto da série. Vamos ver se com essa repercussão do AW2 as coisas andam.

 
Última edição:
Novo patch:

These are the latest update notes for Alan Wake 2:


1st November


PlayStation 5 (1.00.08)
Xbox Series (1.0.0.8)
PC (1.0.8)



The 08 update contains over 200+ individual improvements and fixes to the game.


Global


-Various localization fixes, such as improved subtitle timings for all languages
–Improved localized audio for live-action cinematics
–Various audio-related improvements and additional polish
–Improved lip sync in some instances
–Fixed various graphical issues in the environments
–Fixed various minor issues in cinematics
–Minor improvements to image aliasing in Performance mode and Xbox Series S
–Improved lighting
-Fixed lighting bugs in multiple locations
–Various UI-related fixes and additional polish
–Various gameplay fixes and improvements
–Minor gameplay finetuning
–Improved auto-aim for specific circumstances
–Fixed rare player character animation issues
–Fixed various issues in the Case Board
–Fixed various map issues
–Several conversations failing to trigger and thus blocking progress later have been fixed
-Fixed Rose’s dialogue choices, sometimes not being selectable, blocking progress
–Fixed a rare issue with Saga’s lines not playing when going to the Sheriff’s Station, blocking progress
–Resolved a potential problem in the player getting stuck in a Case Board Tutorial
–Fixed exploration rewards for Lighthouse


Mission specific


INVITATION:
-Fixed a bug where Saga could get stuck in the environment (“Crazy forest”)

CASEY:
-Fixed potential issue with players able to get stuck when falling from ladders
-Fixed potential issues with Dark Presence (it remains a threat)
-Fixed a rare crash

ZANE’S FILM:
-Fixed a bug where Alan could fall through the environment

SCRATCH:
-Fixed a bug where Saga could fall through the world
-Fixed a bug in where a gate could get locked after reloading a save game, causing the player to get blocked from progressing
-Fixed an issue where, in rare circumstances, the player could end up outside of the game world when opening the map
-Fixed an issue where, in rare cases, the Lighthouse key could not be picked up

WE SING:
-Fixed a bug where Alan could get stuck in the environment

ROOM 665:
-Fixed an issue that caused the Oceanview Hotel Lobby Echo not to align correctly (this one was really annoying; we apologize)

MASKS:
-Fixed an issue where if the player performed specific tasks in an unpredictable order, the mission progress could get blocked

DEERFEST:
-Fixed an issue (much to Rose’s chagrin) with physics-related props that could block the player in and halt progress

COME HOME:
-Fixed an issue where the player, in rare instances, could not exit the radio, TV, or manuscript interact modules.


PC specific


-Added drag-and-drop support for inventory
–Fixed a bug that could cause graphics settings to reset when launching the game
–Improvements to PC Window handling logic
–Fixed mouse cursor sometimes not appearing in menus
 
Novo patch:

These are the latest update notes for Alan Wake 2:


1st November


PlayStation 5 (1.00.08)
Xbox Series (1.0.0.8)
PC (1.0.8)



The 08 update contains over 200+ individual improvements and fixes to the game.


Global


-Various localization fixes, such as improved subtitle timings for all languages
–Improved localized audio for live-action cinematics
–Various audio-related improvements and additional polish
–Improved lip sync in some instances
–Fixed various graphical issues in the environments
–Fixed various minor issues in cinematics
–Minor improvements to image aliasing in Performance mode and Xbox Series S
–Improved lighting
-Fixed lighting bugs in multiple locations
–Various UI-related fixes and additional polish
–Various gameplay fixes and improvements
–Minor gameplay finetuning
–Improved auto-aim for specific circumstances
–Fixed rare player character animation issues
–Fixed various issues in the Case Board
–Fixed various map issues
–Several conversations failing to trigger and thus blocking progress later have been fixed
-Fixed Rose’s dialogue choices, sometimes not being selectable, blocking progress
–Fixed a rare issue with Saga’s lines not playing when going to the Sheriff’s Station, blocking progress
–Resolved a potential problem in the player getting stuck in a Case Board Tutorial
–Fixed exploration rewards for Lighthouse


Mission specific


INVITATION:
-Fixed a bug where Saga could get stuck in the environment (“Crazy forest”)

CASEY:
-Fixed potential issue with players able to get stuck when falling from ladders
-Fixed potential issues with Dark Presence (it remains a threat)
-Fixed a rare crash

ZANE’S FILM:
-Fixed a bug where Alan could fall through the environment

SCRATCH:
-Fixed a bug where Saga could fall through the world
-Fixed a bug in where a gate could get locked after reloading a save game, causing the player to get blocked from progressing
-Fixed an issue where, in rare circumstances, the player could end up outside of the game world when opening the map
-Fixed an issue where, in rare cases, the Lighthouse key could not be picked up

WE SING:
-Fixed a bug where Alan could get stuck in the environment

ROOM 665:
-Fixed an issue that caused the Oceanview Hotel Lobby Echo not to align correctly (this one was really annoying; we apologize)

MASKS:
-Fixed an issue where if the player performed specific tasks in an unpredictable order, the mission progress could get blocked

DEERFEST:
-Fixed an issue (much to Rose’s chagrin) with physics-related props that could block the player in and halt progress

COME HOME:
-Fixed an issue where the player, in rare instances, could not exit the radio, TV, or manuscript interact modules.


PC specific


-Added drag-and-drop support for inventory
–Fixed a bug that could cause graphics settings to reset when launching the game
–Improvements to PC Window handling logic
–Fixed mouse cursor sometimes not appearing in menus

-Added drag-and-drop support for inventory


Muito que bem vindo!
 
Dualsense é bom demais :mr:

Quando comecei a jogar achei os efeitos do controle bem singelos no Alan Wake. E realmente não usam muita coisa, há jogos que se beneficiam mais.

Mas ao conectar via bluetooth e perder o suporte, aí sim senti a diferença, especialmente nos gatilhos que viram gatilhos comuns. Com as funções ligadas via cabo, sente o peso a cada tiro ao apertar o gatilho.
 
Dualsense é bom demais :mr:

Quando comecei a jogar achei os efeitos do controle bem singelos no Alan Wake. E realmente não usam muita coisa, há jogos que se beneficiam mais.

Mas ao conectar via bluetooth e perder o suporte, aí sim senti a diferença, especialmente nos gatilhos que viram gatilhos comuns. Com as funções ligadas via cabo, sente o peso a cada tiro ao apertar o gatilho.
Pra mim o mais legal é sentir as gotas de chuva. Os gatilhos poderiam ter sido melhor utilizados.
 
Sério q o jogo não te permite salvar manual qdo quer, mas apenas em check point? :damn:
 
Sério q o jogo não te permite salvar manual qdo quer, mas apenas em check point? :damn:
Tem pontos chaves do jogo que ele salva, pode ver no canto superior direito da tela.
 
Isso pareceu que foi para o pessoal realmente usar o PT, é bizarro um jogo dessa qualidade gráfica não ter reflexo do personagem.
Tem reflexo poxa, é o SSR.

vuhkw2phe2391.jpg

No caso, você tá vendo o SSR no jogo.
Sendo que o ideal era Parallax Cubemaps ou Planar, mas tu não veria os reflexos de nada dinamico de qualquer modo.

Hitman 3 tem RT Shadows beeeem pesado. Bem no comecinho tem uma cena de um arranha céu que o personagem reflete perfeitamente, sem RT. AW2 ativando tudo reflete tudo borrado nos espelhos.
Um é feito pra jogar no PS4 e em cenas específicas.

Recomendo dar uma olhada nisso aqui:


Mas geralmete o problema e com luz dinâmica, a maioria dos efeitos se perdem quando você pode interagir com a luz. Pois a técnica já foi computada antes.
Por isso que eu acho que embora seja um baita game, em termos técnicos ele foi estragado propositalmente para favorecer a NVidia e suas papagaiadas.
--- Post duplo é unido automaticamente: ---


Complicado qdo um jogo sofre devido a manobras de fabricante de hardware.
Coloco mais essa na conta da NVidia.
Fonte: Arial 12?
Por favor amigo, menos.
 
Última edição:
Bem, voltando ao mundo adulto. Saiu update recente.

These are the latest update notes for Alan Wake 2:

1st November

PlayStation 5 (1.000.008)
Xbox Series (1.0.0.8)
PC (1.0.8)


The 08 update contains over 200+ individual improvements and fixes to the game.

Global

-Various localization fixes, such as improved subtitle timings for all languages
–Improved localized audio for live-action cinematics
–Various audio-related improvements and additional polish
–Improved lip sync in some instances
–Fixed various graphical issues in the environments
–Fixed various minor issues in cinematics
–Minor improvements to image aliasing in Performance mode and Xbox Series S
–Improved lighting
-Fixed lighting bugs in multiple locations
–Various UI-related fixes and additional polish
–Various gameplay fixes and improvements
–Minor gameplay finetuning
–Improved auto-aim for specific circumstances
–Fixed rare player character animation issues
–Fixed various issues in the Case Board
–Fixed various map issues
–Several conversations failing to trigger and thus blocking progress later have been fixed
-Fixed Rose’s dialogue choices, sometimes not being selectable, blocking progress
–Fixed a rare issue with Saga’s lines not playing when going to the Sheriff’s Station, blocking progress
–Resolved a potential problem in the player getting stuck in a Case Board Tutorial
–Fixed exploration rewards for Lighthouse

Mission specific

INVITATION:
-Fixed a bug where Saga could get stuck in the environment (“Crazy forest”)

CASEY:
-Fixed potential issue with players able to get stuck when falling from ladders
-Fixed potential issues with Dark Presence (it remains a threat)
-Fixed a rare crash

ZANE’S FILM:
-Fixed a bug where Alan could fall through the environment

SCRATCH:
-Fixed a bug where Saga could fall through the world
-Fixed a bug in where a gate could get locked after reloading a save game, causing the player to get blocked from progressing
-Fixed an issue where, in rare circumstances, the player could end up outside of the game world when opening the map
-Fixed an issue where, in rare cases, the Lighthouse key could not be picked up

WE SING:
-Fixed a bug where Alan could get stuck in the environment

ROOM 665:
-Fixed an issue that caused the Oceanview Hotel Lobby Echo not to align correctly (this one was really annoying; we apologize)

MASKS:
-Fixed an issue where if the player performed specific tasks in an unpredictable order, the mission progress could get blocked

DEERFEST:
-Fixed an issue (much to Rose’s chagrin) with physics-related props that could block the player in and halt progress

COME HOME:
-Fixed an issue where the player, in rare instances, could not exit the radio, TV, or manuscript interact modules.

PC specific

–Fixed a bug that could cause graphics settings to reset when launching the game
–Improvements to PC Window handling logic
–Fixed mouse cursor sometimes not appearing in menus

Previous updates:​

31st October:

With this latest Xbox update there is now parity across PC, PS5 and Xbox versions.

Xbox Series (1.0.0.7)

  • Bugfixes
  • Localization fixes
30th October:

PC (1.0.6)


  • Bugfixes
  • Localization fixes
  • Significantly friendlier error message when third-party software stops the game from starting.
PlayStation 5 (1.00.05)

  • Bugfixes
  • Localization fixes
Xbox Series (1.0.0.4)

  • Bugfixes
  • Fixed multiple visual issues
  • Fixed multiple UI-related issues
  • Fixed an issue where players could get stuck in interacts and not exit
 
Meu Alan Wake não atualizou ?
Como faço pra ver se deu a atualização no jogo?
 
Infelizmente teve um jogo de nicho que furou a bolha chamando Baldurs Gate 3.

Não existem chances para nenhum outro jogo.
Exatamente, porém não pode esquecer do Zelda, mesmo sendo mais do mesmo, a Nintendo é forte.

GOTY será decido entre BG3 e Zelda, porém o Alan Wake 2 entrará na lista concorrentes tbm.

achei engraçado isso de procurar as cabeças de cervo para fazer carinho kkkk

Não cheguei ainda a fonte para falar se tem algo com a Lore da Saga, porém achei que foi só fã service woke no jogo, é muito forte a cultura da caça no EUA e toda cabeça de cervo ela faz carinho e faz algum comentário, senti como uma msg "não cace, preserve os animais".
 
Instalei o jogo aqui que ganhei da nvidia pela promoção da RTX e é impressionante como esse aplicativo da EPIC continua pesado e mal otimizado.

Anyway, devo começar a jogar hoje ao menos já com o jogo “redondo”.
 
 
Instalei o jogo aqui que ganhei da nvidia pela promoção da RTX e é impressionante como esse aplicativo da EPIC continua pesado e mal otimizado.

Anyway, devo começar a jogar hoje ao menos já com o jogo “redondo”.
Boa jogatina meu querido. :vai:
 
Avancei um pouco mais. Incrível como esse jogo é um "presente" pra quem é da época do começo dos jogos em CD_ROM. Phantasmagoria ... Gabriel knight. Alguém mais é dessa época?
 

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