[TÓPICO OFICIAL] Euro Truck Simulator 2

  • Iniciador de Tópicos Iniciador de Tópicos R1C8
  • Data de Início Data de Início
Cara, nunca dirigir na minha vida um carro automático onde vc coloca na função Drive e ele não anda. Mas capaz que existam alguns por ai sim por qualquer motivo estranho.
:D toyota rav 4 2020.

[ ]'s
 
Alguém sabe se tem um jeito de fazer o carro se mover automaticamente ao se utilizar o câmbio na posição D de drive ou R de rear/ré?

É assim que caminhão funciona mesmo? Diferente de carros? Vc coloca no D e o caminhão só se move ao acelerar?
É que nos carros 99% são automáticos com conversor de torque, já nos pesados eles são automatizados, o que significa, é um software que controla as trocas e o acionamento da embreagem, então ele se comporta como um carro manual na parte do acelerador mas o resto faz tudo sozinho

E no ets ele ta fazendo certo, igual na vida real

Não lembro das opções de cambio, mas deve ter uns com 4 marchas, ele sim deve sair andando quando tira o pé do freio
 
Pessoal, pergunta bem besta: comprei um g29. Toda vez que eu for parar de usá-lo, mas for continuar no PC, eu devo desligá-lo? Ou seja, tirar a fonte da tomada?
 
Pessoal, pergunta bem besta: comprei um g29. Toda vez que eu for parar de usá-lo, mas for continuar no PC, eu devo desligá-lo? Ou seja, tirar a fonte da tomada?
Eu tenho um G920 e as vezes fico mais de um mês sem jogar, e não desligo da tomada.

Apenas desconecto o USB para ele não executar o "autoteste" quando ligo o PC.

Chegou a ver se existe algo referente a isso no manual do volante?
 
Eu tenho um G920 e as vezes fico mais de um mês sem jogar, e não desligo da tomada.

Apenas desconecto o USB para ele não executar o "autoteste" quando ligo o PC.

Chegou a ver se existe algo referente a isso no manual do volante?
Veio sem manual kkkkkkk
Mas essa do USB é uma boa. Obrigado pela dica.
Tirar da tomada acho uma boa tbm, pra não ficar ligado a toa.
 
É que nos carros 99% são automáticos com conversor de torque, já nos pesados eles são automatizados, o que significa, é um software que controla as trocas e o acionamento da embreagem, então ele se comporta como um carro manual na parte do acelerador mas o resto faz tudo sozinho

E no ets ele ta fazendo certo, igual na vida real

Não lembro das opções de cambio, mas deve ter uns com 4 marchas, ele sim deve sair andando quando tira o pé do freio
Ah, então são sistemas automatizados, não automáticos. Por isso então. Blz.
 

Vim pra postar isso.

Legal até, mas eu esperava mais (mais tipos de carga) e cargas maiores.

Bom que é um novo tipo de parceria, e espero que continuem nessa linha.

A próxima poderia ser com a liebherr, com aqueles guindastes gigantes, que poderia ser um tipo de "evento" para o multiplayer com cada player carregando uma parte do guindaste.
 
Vim pra postar isso.

Legal até, mas eu esperava mais (mais tipos de carga) e cargas maiores.

Bom que é um novo tipo de parceria, e espero que continuem nessa linha.

A próxima poderia ser com a liebherr, com aqueles guindastes gigantes, que poderia ser um tipo de "evento" para o multiplayer com cada player carregando uma parte do guindaste.

Sim, tbm esperava sei lá, 10 tratores diferentes, mesmo que colocasse uns antigos só pra ter longevidade maior, mas já é um começo

e sim esperamos que tenha mais marcas como a que que vc citou, ou Caterpillar tbm que é popular no mundo todo e outras
 
Fazendo uma viagem de 22.000 km São Petersburgo (RUS) para Caracas (VEN), usando a ponte da amizade Brasil x Portugal (mod).

QORwslw.jpg


niJxBhm.jpg


jjMjeOj.jpg


Essa DLC da Volvo ficou bem detalhada.
 
Fazendo uma viagem de 22.000 km São Petersburgo (RUS) para Caracas (VEN), usando a ponte da amizade Brasil x Portugal (mod).

...

Essa DLC da Volvo ficou bem detalhada.
Ufa neh?!
Seria o fim da picada se os caras cobrassem 12,50 biroliros por TRES cargas de caminhao e ainda fizessem trabalho porco.
Eu realmente achei muito caro essa nova DLC. Parece aqueles DLC de capas de roda.
 
Ufa neh?!
Seria o fim da picada se os caras cobrassem 12,50 biroliros por TRES cargas de caminhao e ainda fizessem trabalho porco.
Eu realmente achei muito caro essa nova DLC. Parece aqueles DLC de capas de roda.

Na verdade deveria ter sido gratuita né? Mas sabemos como anda o mercado de games, o que eles puderem cobrar eles vão, e as pessoas pagam.
 
Bem que eles podiam aumentar o peso das cargas normais hein, 35t~40t qualquer caminhão ta levando, dá nem graça. Depois que pararam de atualizar o mod de carga que usava (era brasileiro, tinha bitrem e rodotrem de até 30m e o mais pesado que vi foi de 76t), desanimei do jogo e acho que não jogo a mais de um mês.
 
Bem que eles podiam aumentar o peso das cargas normais hein, 35t~40t qualquer caminhão ta levando, dá nem graça. Depois que pararam de atualizar o mod de carga que usava (era brasileiro, tinha bitrem e rodotrem de até 30m e o mais pesado que vi foi de 76t), desanimei do jogo e acho que não jogo a mais de um mês.

Já tentou olhar os mods do jazzycats? Ele tem uns só heavy cargo.
 
Esse jogo com mod gráfico é muito bonito, aí deixo escala em 400% e os AA no máximo. Uma pena o mod gráfico não funcionar acima da 1.39, aí deixo travado nela.
 
Última edição:
  • Wow
Reações: wmh
SCS disponibilizou a 1.42 Open Beta. Novidades: Multiplayer oficial COM MODs e possibilidade de alterar os graus de rotação do volante (FINALMENTE :full:)



We love to bring you new game updates, especially ones that have been highly requested by our community! Today, we are happy to share with you that the 1.42 update is now in Open Beta for both Euro Truck Simulator 2 and American Truck Simulator and is ready to be tried and tested by you, our #BestCommunityEver.


Please keep in mind that this Open Beta is a work-in-progress build. If you plan on participating in this Open Beta, you can contribute by reporting any bugs you may encounter in the appropriate section(s) of our official forums. Your feedback and reports are extremely valuable for our team and we thank you in advance for taking the time to help us out.

Whilst our updates usually feature many new updates and changes, this update is focused more on introducing one new and big feature to our Convoy online multiplayer mode alongside some smaller updates and general fixes. With that in mind, let's take a look at what the 1.42 update has in store!

Convoy MOD Support

Support for third-party modifications in Convoy was a very loud request from our community when we first released our multiplayer mode. Since that time, our teams have made it a high priority on their list to support the use of MODs.


However, this was not an easy task for our team, especially when it came to the challenge of profile recovery when a crucial MOD is removed or changed, and visualizing what MODs are missing from the Steam Workshop when players join a server that contains modifications. We have done our best to overcome these hurdles, however, there may be a few things that might need tweaking and changing before we are fully satisfied with the results.

We have also created a completely new UI to accommodate MOD support. When you enter the session browser, you will see a new section on the right side listing the MOD compatibility requirements for the server. We have also included new icons for servers to let you know which servers have MODs enabled and which do not.



Previously, next to the server session, we indicated if you could or could not join the server using a red or green icon depending on if the session was full or due to problems with map compatibility or even with different game version numbers. We have now introduced an orange icon, which indicates you cannot join the server now, but via the new MOD synchronization UI you can download the missing modifications and join then!


If a modification is missing and it is available via the Steam Workshop, you will be able to download it via the Steam browser which will be overlaid in-game, so you do not need to exit the game to subscribe to it. This will be accessible by a new window that opens when you try to join a session where you have some missing MODs. This window will show you all your currently installed modifications on the left side and all the modifications the server is using on the right side.


If the server is using a modification that is NOT available on the Steam Workshop and downloaded via a third-party site, then you will need to source the modification yourself. Unfortunately, our system will not be able to check what version of the modification the server has or where it is sourced. Once you have everything required by the server, the confirm button will become available and you will be able to join the session.


We expect a majority of popular modifications to work from the get-go with this update, however, there may be some compatibility issues with others. Also, in some rare situations, using MODs in Convoy sessions during Open Beta might lead to corrupted profile saves. It is recommended to backup your profile data before switching to this beta branch. However, may you encounter a situation where your saves or profile gets corrupted or damaged, we really need you to report this to us with as detailed feedback as possible on our forum (ETS2/ATS).

MOD authors please be aware that some modifications will require some adjustments to work properly in Convoy. Sound modifications will be heard locally by the user, but other players will not hear them as remote trucks use a simpler soundbank (or they may just hear default truck sounds) if the modification is not configured to do so. Vehicles, Trailers, and Cargo modifications must also include proper traffic models for other players to see and interact with.



Our teams will continue working hard throughout the Open Beta and beyond to overcome the difficulties that may come with using third-party modifications in the convoy mode. Your help and contributions during the Open Beta will be extremely valuable to our teams, so please submit your bug reports and feedback on the appropriate sections of our forum (ETS2/ATS).

We look forward to seeing the many wonderful and creative MODs that will be used whilst convoying together with friends! We also plan to release a new FAQ in the future with more up-to-date information as we continue to work on the Convoy feature. You can find our first Convoy FAQ blog here, which answers the community's most popular questions!

Third-party modifications were used to create illustrative screenshots for this blog article. By choosing these publicly available MODs to make such screenshots we make no claim or endorsement of any kind that these MODs or their authors are officially supported, recognized, preferred, or recommended by SCS Software.

Force Feedback Update

1.42 also brings an update to our Force Feedback profiles for steering wheels and controllers which are compatible with Euro Truck Simulator 2 and American Truck Simulator.

However, our QA doesn't have access to all the various controllers on the market, so during this Open Beta, we ask that you help us by submitting your feedback along with information about the wheel you are using. This will significantly help us make tweaks and changes so that all wheel users can benefit from this update.

Changelog

Gameplay



  • Initial MOD support for Convoy multiplayer


UI



  • Convoy session modification UI added for MOD compatibility and downloads.


Other



  • Force feedback improved and available for more controller types on more systems (Linux)
  • Steering wheel animation range setting


So enjoy all the new additions, but please remember: It's only an open beta, not a stable public version - so you may encounter bugs, instability, kinks, or crashes. It's completely okay if you want to wait for the final release. But if you're interested in helping us to get there faster, we'll appreciate all of your feedback on our forum and your bug reports in these sections - ETS2/ATS.

Please check our modding wiki to get details pertaining to mods for the game.

If you wish to participate in the open beta, you can find this version in the public_beta branch on Steam. The way to access it is as follows: Steam client → LIBRARY → right-click on Euro Truck Simulator 2/American Truck Simulator → Properties → Betas tab → public_beta → Public Beta 1.42. No password is required.
 
Nossa... ainda acreditava na lenda urbana que isso não funcionava depois do DX11. Que vacilo!

Pelo pouco que testei aqui, ficou até melhor do que na época do DX9 onde texture flickering era bem comum.

Funciona e funciona muito bem, eu nem uso mais mods gráficos depois de usar essa configuração, e olha que testei vários.

Como eu disse é só ter um pouco de paciência pra fazer, mas o resultado é show.

Principalmente pra arrumar o AA do jogo que é uma m....
 
Alguém faz ideia de quando o DAF XG terá opções de customização (de verdade)?

Tá foda não conseguir colocar nem uma paralama ( traseiro) na mesma cor.
 
  • Curtir
Reações: wmh

Users who are viewing this thread

Voltar
Topo