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[TÓPICO OFICIAL] Forza Motorsport

Dois relatos totalmente opostos, que loucura!
Mas obrigado a ambos!

Eu gosto da franquia, e na verdade gosto de corridas, e estou procurando um joguinho bacana pra me divertir, nada ultra competitivo, to com 42 anos e ficar mais de 3 horas na frente do PC pra jogar ja me cansa.
Não sei se existe outra coisa legal pra se jogar, que proporcione uma carreira divertida.

Sempre joguei Horizon, tenho o 3, 4 e 5. Motorsport é meu primeiro e gosto muito, muito do jogo, não jogo online, só off. Não tem uma carreira mesmo, tem umas copas lá de construtores. Tipo 4 corridas em cada grupo num total de 6 grupos por exemplo e no último grupo vc corre e ganha o carro.
Tem várias la, depois que encerra aí acho que semanalmente eles criam mais um grupo, após 6 dias libera o próximo e assim vai. Eu gosto de alugar (free) os carros e correr nas pistas, muitas vezes como test drive e tal. Tem vários carros, o gráfico é bonito mas como falaram, ainda está mal otimizado, falta conteúdo (esses dias liberaram 2 novas pistas). Os carros são bonitos, o som é legal, é o único jogo que jogo com a câmera interna nos meus quase 43 anos de idade... Sempre alterno no mesmo dia entre ele, umas partidinhas de 2042, Pes21, F1 23, etc.
F1 23 tbm não jogo online mas tem os modos F1 e F2, tem os GP né, modo carreira, tem aquele modo historinha lá (Ponto de frenagem), etc...
 
Dois relatos totalmente opostos, que loucura!
Mas obrigado a ambos!

Eu gosto da franquia, e na verdade gosto de corridas, e estou procurando um joguinho bacana pra me divertir, nada ultra competitivo, to com 42 anos e ficar mais de 3 horas na frente do PC pra jogar ja me cansa.
Não sei se existe outra coisa legal pra se jogar, que proporcione uma carreira divertida.
Cara se tiver a possibilidade, compra testa e se n curtir pede reembolso
 
" Eu jogo todo dia e sei o que estou falando" kkkkk
Sala com 10 players onde se suporta 22 #facepalm. O jogo é tão bom que estão desconstruindo toda a proposta, de merda, que o game trouxe pra tentar ressuscitar esse lixo. Até notas por parte de equipes de Esports foram feitas para justificar o abandono ao game pelo estado miserável do MP. Gosto é que nem braço, tem gente que não tem.
não da nem pra debater com você, o jogo suporta 24 players

abraço
 
Galera, li uns relatos aqui sobre problemas no jogo e afins.
Significa que nao ta valendo a pena comprar o jogo?

Faz uns 3 anos que to parado com simuladores, agora que concluí meus estudos tenho mais tempo e quero me divertir novamente.
Aceito dicas e sugestões se vale a pena ou nao, e se existe algo melhor pra jogar no PC da descrição.
Obrigado!
Acho que depende bastante do seu nivel de exigencia.
Como simulador... Não posso chamar esse jogo de simulador. Mas do que joguei entendo que pode ser uma boa distração pra tirar umas horinhas do dia ali, se for pra jogar offline é competitivo, se for pra jogar online pode ser divertido, mas nos dois modos é só carniceiro na pista, bot burro e jogadores ignorantes.
Antes de comprar o jogo recomendo pegar 1 mes de Gamepass pra dar uma olhada pessoalmente, foi o que fiz e economizei 300 mangos.

Agora se existe algo melhor no PC também é difícil dizer, sempre jogo Project Cars 2 no PC, offline mesmo e acho sempre bem divertido, porem é um jogo que exige um volante, no controle esquece, assim como Assetto Corsa Competizione (Esse pode ser uma boa pra jogar online). O jogo de corrida em circuito fechado mais completo hoje é Gran Turismo 7 mas você teria que desembolsar um PS5.
Considerando que vc tem volante, recomendo Project Cars 2 e ACC, talvez Automobilista 2, nunca joguei mas ele tem a mesma base de Project Cars.
 
Ninguem joga samerda mais não man. Lançou uma merda e continua uma merda por uma dezena de motivos. Má optimização, online escroto, single player inexistente, etc. Um fracasso total. O game tem em média 400 players na Steam , isso e zero é a mesma coisa.
eu juro que eu ia deixar pra lá, não sei se voce e troll ou está falando serio mass

Ninguem joga samerda mais não man. Lançou uma merda e continua uma merda por uma dezena de motivos. Má optimização ( até aqui ok, concordo, realmente o jogo não teve um bom lançamento,)

online escroto ( ????, teve uma excelente evolução em relação ao 7, e todos os outros anteriores, voce ta viajando )

single player inexistente( inexistente era o single player de gran turismo sport, faça me o favor :tom:

e umm fracasso total. O game tem em média 400 players na Steam , isso e zero é a mesma coisa ( aqui mostra que você é burro mesmo, como quer basear nos players online de uma plataforma C O N C O R R E N T E da plataforma do jogo ???, fora que grande massa acessa o jogo pelo GP. se houvesse possibilidade deveria ser avaliado os players online da própria plataforma da Xbox, coisa que não existe, mas de certa forma concordo que os players diminuiram, mas chamar o jogo de morto ? :gente:
existem os que vem aqui no forum só pra reclamar, e existem os que apreciam, reconhecem, criticam de maneira construtiva o jogo.

se tiver achando ruim, pode reportar :clo:
 
eu juro que eu ia deixar pra lá, não sei se voce e troll ou está falando serio mass








existem os que vem aqui no forum só pra reclamar, e existem os que apreciam, reconhecem, criticam de maneira construtiva o jogo.

se tiver achando ruim, pode reportar :clo:
Boa, o cara só sabe falar mal do game, mas gosta tanto que n sai do tópico kkkk
E ninguem pode discordar ainda a opnião dele é verdade absoluta.
 
Ta complicado a perda de performance desse jogo, faço uma corrida a 80 fps, depois na próxima fica a 40.
 
Ta complicado a perda de performance desse jogo, faço uma corrida a 80 fps, depois na próxima fica a 40.
ao invés de colocarem o inferno verde. colocaramo inferno de falta de estabilidade de volta
 
Ninguem joga samerda mais não man. Lançou uma merda e continua uma merda por uma dezena de motivos. Má optimização, online escroto, single player inexistente, etc. Um fracasso total. O game tem em média 400 players na Steam , isso e zero é a mesma coisa.
1709557217358.jpg

o jogo não morreu ?

1 da manhã horario de Brasília, e lobby cheio, 24 players viu ? não é 22.. :incri2:



da pra ver o quanto você joga
 
Jogo no Series S e pra mim vale a pena o jogo, como não tenho GT7 e nem PC não posso comparar com o da concorrência, mas pra mim vale a pena.

Ele ainda tem muito chão para melhorar, mas está bem melhor que no go live.
 
Ta complicado a perda de performance desse jogo, faço uma corrida a 80 fps, depois na próxima fica a 40.
está com RT ativado ? sua config em teoria era pra rodar bem, agora se ele estiver ativado, esquece...

RT off, e RTAO no baixo, de resto, deixo tudo no alto, com resolução 1080P, escala aumentada em 150%

outra coisa que observei, o jogo está mais estável quando fica travado nos 60FPS ( já que o multiplayer é limitado em 72) .. vejo tanto temperaturas melhores como desempenho bem mais estável jogando assim, com a config da assinatura
 
está com RT ativado ? sua config em teoria era pra rodar bem, agora se ele estiver ativado, esquece...

RT off, e RTAO no baixo, de resto, deixo tudo no alto, com resolução 1080P, escala aumentada em 150%

outra coisa que observei, o jogo está mais estável quando fica travado nos 60FPS ( já que o multiplayer é limitado em 72) .. vejo tanto temperaturas melhores como desempenho bem mais estável jogando assim, com a config da assinatura
Aí que está idependente da config é mesma coisa. Vc entra no jogo, ele roda liso liso a 80 fps, depois de meia hora de jogo ele começa a dropar o fps para 40 até chegar uma hora q fica insustentável, aí só reiniciando o jogo.

Antes do update jogava de boa em 4k com RT e tudo no talo e pegava em media uns 65 fps.
 
Aí que está idependente da config é mesma coisa. Vc entra no jogo, ele roda liso liso a 80 fps, depois de meia hora de jogo ele começa a dropar o fps para 40 até chegar uma hora q fica insustentável, aí só reiniciando o jogo.

Antes do update jogava de boa em 4k com RT e tudo no talo e pegava em media uns 65 fps.

Cara pega algum RivaTuner (Afterburner) ou outro app de monitoramento e veja se não é a Vram enchendo/sendo alocada conforme o tempo e a mudança de pistas...

Outra coisa, no online, um amigo nosso teve um problema parecido, a solução foi desligar as skins personalizadas dos carros dos outros jogadores.
 
Cara pega algum RivaTuner (Afterburner) ou outro app de monitoramento e veja se não é a Vram enchendo/sendo alocada conforme o tempo e a mudança de pistas...

Outra coisa, no online, um amigo nosso teve um problema parecido, a solução foi desligar as skins personalizadas dos carros dos outros jogadores.
SIm é a VRAM enchendo. Incrivelmente ele está usando os 11700Mb. Mas isso começou depois do ultimo update. Meu amigo está enfrentando o mesmo problema.
 
SIm é a VRAM enchendo. Incrivelmente ele está usando os 11700Mb. Mas isso começou depois do ultimo update. Meu amigo está enfrentando o mesmo problema.

É... ai não tem jeito, é torcer pro update 6 resolver...

Edit: 11gb é normal, com o mod de qualidade que o mano soltou aqui no tópico vai pra 19,5gb..

Sem-t-tulo.png
 
Aí que está idependente da config é mesma coisa. Vc entra no jogo, ele roda liso liso a 80 fps, depois de meia hora de jogo ele começa a dropar o fps para 40 até chegar uma hora q fica insustentável, aí só reiniciando o jogo.

Antes do update jogava de boa em 4k com RT e tudo no talo e pegava em media uns 65 fps.
é.. eu ainda tentaria desinstalar o jogo e instalar de novo, não faz nenhum sentido, sua config é excelente..

eu também tinha essas quedas no inicio, acho que ate o update 2, depois não sofri mais com esse bug

atualmente uso 5.7 de Vram em 1080P
 
é.. eu ainda tentaria desinstalar o jogo e instalar de novo, não faz nenhum sentido, sua config é excelente..

eu também tinha essas quedas no inicio, acho que ate o update 2, depois não sofri mais com esse bug

atualmente uso 5.7 de Vram em 1080P
Eh bug dessa update msm. Se olhar na steam tem uma galera reclamando.
 
Sempre joguei Horizon, tenho o 3, 4 e 5. Motorsport é meu primeiro e gosto muito, muito do jogo, não jogo online, só off. Não tem uma carreira mesmo, tem umas copas lá de construtores. Tipo 4 corridas em cada grupo num total de 6 grupos por exemplo e no último grupo vc corre e ganha o carro.
Tem várias la, depois que encerra aí acho que semanalmente eles criam mais um grupo, após 6 dias libera o próximo e assim vai. Eu gosto de alugar (free) os carros e correr nas pistas, muitas vezes como test drive e tal. Tem vários carros, o gráfico é bonito mas como falaram, ainda está mal otimizado, falta conteúdo (esses dias liberaram 2 novas pistas). Os carros são bonitos, o som é legal, é o único jogo que jogo com a câmera interna nos meus quase 43 anos de idade... Sempre alterno no mesmo dia entre ele, umas partidinhas de 2042, Pes21, F1 23, etc.
F1 23 tbm não jogo online mas tem os modos F1 e F2, tem os GP né, modo carreira, tem aquele modo historinha lá (Ponto de frenagem), etc...
Tenho quase a mesma idade sua, tenho 42 e curto muito automobilismo. Por acaso vc joga com volante, não sei pq mas deu essa impressão!
Cara se tiver a possibilidade, compra testa e se n curtir pede reembolso
Cara peguei no game pass PC como o @StalkerEnd sugeriu, e to me divertindo, resta saber quanto tempo ele fica nessa plataforma.
Acho que depende bastante do seu nivel de exigencia.
Como simulador... Não posso chamar esse jogo de simulador. Mas do que joguei entendo que pode ser uma boa distração pra tirar umas horinhas do dia ali, se for pra jogar offline é competitivo, se for pra jogar online pode ser divertido, mas nos dois modos é só carniceiro na pista, bot burro e jogadores ignorantes.
Antes de comprar o jogo recomendo pegar 1 mes de Gamepass pra dar uma olhada pessoalmente, foi o que fiz e economizei 300 mangos.

Agora se existe algo melhor no PC também é difícil dizer, sempre jogo Project Cars 2 no PC, offline mesmo e acho sempre bem divertido, porem é um jogo que exige um volante, no controle esquece, assim como Assetto Corsa Competizione (Esse pode ser uma boa pra jogar online). O jogo de corrida em circuito fechado mais completo hoje é Gran Turismo 7 mas você teria que desembolsar um PS5.
Considerando que vc tem volante, recomendo Project Cars 2 e ACC, talvez Automobilista 2, nunca joguei mas ele tem a mesma base de Project Cars.
Quero agradecer a todos que colaboraram com feedback, peguei game pass por 1 mês como me sugeriram, e estou curtindo o jogo.
Sim ele tem problemas na queda de FPS no modo online, no modo carreira nao percebi nada.

O modo online é divertido/caótico. Há pouco respeito, afinal são muitos pirralhos geração 2000 criados pela vó ou filhos de M$ol jogando.
Uma coisa que achei interessante que no modo online se vc faz corrida limpa vc é bem recompensado, e a colocação não é tão crucial, ainda mais se vc está cheio de penalidades, isso é bom.
Enfim, gostei do jogo!
 
SIm é a VRAM enchendo. Incrivelmente ele está usando os 11700Mb. Mas isso começou depois do ultimo update. Meu amigo está enfrentando o mesmo problema.

Aqui acho que dá isso tbm, pq após quase 1 volta de corrida que os carros carregam as skins personalizadas...
--- Post duplo é unido automaticamente: ---

Tenho quase a mesma idade sua, tenho 42 e curto muito automobilismo. Por acaso vc joga com volante, não sei pq mas deu essa impressão!

Não não, jogo no joy do Series S e no Dual Sense, não tenho volante, sou péssimo nisso kkkk.
Fico feliz por ter gostado, eu gostei bastante. Online nunca entrei.
 
Última edição:
Aqui acho que dá isso tbm, pq após quase 1 volta de corrida que os carros carregam as skins personalizadas...
--- Post duplo é unido automaticamente: ---



Não não, jogo no joy do Series S e no Dual Sense, não tenho volante, sou péssimo nisso kkkk.
Fico feliz por ter gostado, eu gostei bastante. Online nunca entrei.
Eu testei o online, é divertido tbm, só que não ha respeito por ninguém como na maioria dos jogos online. o que predomina são os pirralhos criados por M$ol ou pela vó.
 
Eu testei o online, é divertido tbm, só que não ha respeito por ninguém como na maioria dos jogos online. o que predomina são os pirralhos criados por M$ol ou pela vó.
Discordo com a falta de respeito com os jogos online. Eu peguei o Forza com a expectativa de um online divertido, expectativa essa baseada nas centenas de horas online que tive no GT5 pra PS3 e tirando um ou outro player a imensa maioria das corridas eram extremamente justas e divertidas. Mas concordo com a predominancia dos pirralhos , afinal o game saiu no Gamepass.
 

Forza Motorsport Update 6.0 Release Notes – March 11, 2024​

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Forza Support Team
  • 30 minutes ago
  • Updated
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In the latest update, we have made significant changes to Car Progression to give you the freedom to equip the parts you want to install on your car regardless of Car Level.
Following the addition of Daytona to our track list in Update 4, we’ve heard your feedback and have changed the pit lane exit to address track-rejoin collisions and more closely reflect the track as it is used in real life events.
This update will also include additional lighting options for the livery editor, and numerous fixes and experience improvements to the overall stability of the game.
Below is a summary of new content and features, and items fixed or improved in Update 6.

New Content, Features and Events [All Platforms]

Car Progression Changes
  • We have removed the level restriction on performance parts, making them all available at Car Level 1. This allows players to install parts in any order they wish.
  • Players can use in-game Credits to acquire Car Points when exiting the upgrade screen at a ratio of 4,500 Credits for 500 Car Points. This change gives you a choice to immediately upgrade your car using Credits, or if you're saving your Credits, you can earn Car Points for upgrades through car leveling as before.
Homespace
  • 8 new music tracks have been added to the game, composed by Kaveh Cohen and Michael Nielsen, and Peter Holmstrom, and these can be heard in the Homespace environment.
New Career Events
  • Featured Tour: Combustion Tour (Available from March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – April 24 4pm PT | April 25 12am UTC)
    • 4 Cylinder Furies (Starts March 13 4pm PT | March 14 12am UTC)
    • Super Sixes (Starts March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
    • V8 Heritage (Starts March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
    • V10 Titans (Starts April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • Open Class Tour – Engine Cylinders (Available from March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
    • C Class Series (6-Cylinder Opponents)
    • B Class Series (4-Cylinder Opponents)
    • A Class Series (8-Cylinder Opponents)
    • S Class Series (12-Cylinder Opponents)
Reward Cars
  • Combustion Tour: 2009 Pagani Zonda Cinque Roadster
  • Open Class Tour: 2010 Ferrari 599XX
Spotlight Cars
  • 2014 Alfa Romeo 4C (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • 1969 Dodge Charger R|T (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • 2014 Lamborghini Huracán LP 610-4 (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
Car Pass Cars
  • 1983 Nissan #23 Nissan Motorsports Silvia Super Silhouette (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC)
  • 2019 Toyota 86 TRD SE (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • 2020 Lexus #14 VASSER SULLIVAN RC F GT3 (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • 1986 Lotus #12 Team Lotus 98T (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)

New Multiplayer Events

Spec Series
  • BMW M3 Spec Series (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • Forza P2 Series (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • Vintage Le Mans Prototype Series (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • Early LMP Series (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
Open Series
  • 4 Cylinder Series (A Class) and D Class Series (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • 6 Cylinder Series (S Class) and B Class Series (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • 8 Cylinder Series (A Class) and C Class Series (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • 12 Cylinder Series (S Class) and E Class Series (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
Spotlight Series
  • 2014 Alfa Romeo 4C (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • 1969 Dodge Charger R|T (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • 2014 Lamborghini Huracán LP 610-4 (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
New Rivals Events
  • Spec Division: Forza GT – Any Forza GT Division Car – Silverstone GP Circuit (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
  • VIP: Daytona Drizzle – 2020 Chevrolet Corvette Stingray Coupe Forza Edition – Daytona Sports Car Circuit (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
  • Spotlight – 2014 Alfa Romeo 4C – Yas Marina North Corkscrew (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • Spotlight – 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II – Suzuka East (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • Spotlight – 1969 Dodge Charger R|T – Eaglerock Speedway Oval (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • Spotlight – 2014 Lamborghini Huracán LP 610-4 – Catalunya National Circuit Alt (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC

Bug Fixes and Improvements

The team is constantly hard at work on bugs, some of which are not immediately visible to players but are critical for game stability for all players.
Stability [All Platforms]
  • Fixed a crash when entering Private Multiplayer lobbies. [1711214, 1712940, 1692800]
  • Fixed a crash when selecting Practice during a Prototype Group Racing Series event. [1709839]
  • Fixed a hard lock when transitioning from Race Results to Race Rewards after a race has been completed. [1709973]
  • Fixed a crash when matchmaking into in Featured Multiplayer events. [1702988]
  • Fixed a crash when returning to Car Select in the Design & Paint menu after downloading a livery. [1667974]
  • Fixed a crash that occurs after idling for an extended period in a Featured Multiplayer event. [1685682]
PC
  • VRAM usage estimates for many settings were made to be more accurate. [1593495]
  • Fixed an issue where the Names Over Cars panels were not correctly aligned while using ultrawide resolutions. [1637743]
AI [All Platforms]
  • Improved Drivatar AI behaviors at the beginning of races to reduce mid-field collisions and breakaway drivers at race start through Turn 1. [1728001, 1663637]
  • Fixed numerous issues related to populating Drivatars in Free Play Multi-Class event setup. [1554823]
  • Fixed an issue where AI drove erratically and sometimes left the track after resuming from Rewind. [1711812]
  • Added notifications for relevant AI penalties. [1700663]
Forza Race Regulations [All Platforms]
  • Increased accuracy in assigning fault to sideswipes. [1692509]
Cars [All Platforms]
  • 2021 Audi RS 6 Avant: Fixed an issue where blinkers on mirrors are always turned on when daylight lights are turned on. [1639368]
  • 2021 BMW M4 Competition Coupé: Fixed an issue where the remove wing option does not remove the rear wing. [1642097]
  • 2021 BMW M4 Competition Coupé: Fixed an issue where the inner part of the trunk taillights does not turn on. [1651553]
  • 2015 BMW i8: Fixed an issue where the track is visible through the hood after applying an aftermarket Street hood . [1664878]
  • 1995 Chevrolet Corvette ZR-1: Fixed an issue where rain droplets are visible on the car's gauges. [1659320]
  • 1992 Honda NSX-R: Fixed an issue where the backfire appears in the middle of the bumper instead of the exhausts after applying the aftermarket Race rear bumper. [1640544]
  • 1988 Lamborghini Countach LP5000 QV: Fixed an issue where the rear lights do not turn on during night and rain races. [1646578]
  • 2010 Lexus LFA: Fixed an issue where visible gaps appear in the driver's door in cockpit camera. [1642169]
  • 1990 Mazda Savanna RX-7: Fixed an issue where the car driver and passenger seats did not have the same color as the real car. [1639648]
  • 1990 Mazda Savanna RX-7: Fixed an issue that caused the car to clip beneath the track when the rear ride height is set at the lowest setting. [1640548]
  • 2020 McLaren GT: Fixed an issue where the track can be seen through two speakers in both bottom corners of the windshield when using the driver or dashboard cockpit views. [1657776]
  • 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II: Fixed an issue where the manufacturer logo changes color after installing aftermarket front bumpers. [1642095]
  • 1967 Nissan R380 II: Fixed an issue where the shifting animation is missing. [1640448]
  • 2007 Porsche 911 GT3: Fixed an issue where the hood is missing when in hood camera view. [1639472]
  • 2019 SUBARU STI S209 Forza Edition: Fixed an issue where side mirrors are missing when viewed in the dash camera view. [1646466]
  • 2016 Vauxhall Corsa VXR: Fixed an issue where the rear-view mirror is not centered in the middle of the windshield. [1654463]
Tracks [All Platforms]
  • Daytona International Speedway Pitlane Exit Update – Cars exiting the pitlane of the Sports Car Circuit will now follow the full length of the pitlane and enter the track between turn 2 and turn 3. A barrier has been added on the inside of turn 1 to prevent corner cutting through the pitlane. [1689370]
  • Known Issue: Currently players are prevented from regaining control of their car at the intended location, causing them to re-enter the track under AI control when Pitting Assist is toggled off. The team is investigating a solution to this issue.
Gameplay [All Platforms]
  • Fixed an issue preventing the creation of multi-class races in Private Multiplayer. [1716082]
  • Fixed time penalties sometimes not displaying correctly in Practice during Featured Multiplayer races. [1691900]
  • Fixed players incorrectly getting a popup saying, “Setup Change Required” in Private Multiplayer when Allow Tuning is set to “Stock”. [1671360]
  • Fixed a file size limit issue for event replays where players were prevented from saving replays which included a full grid of drivers over longer event sessions. [1655835]
  • Fixed an issue where car select would not present eligible cars correctly when going from one race to another in Featured Multiplayer. [1659827]
  • Removed pitting exploit on numerous track layouts that allowed players to cut seconds off their pitstop duration by timing their selections for when the car slows down. [1634997]
  • Fixed an issue where a disqualification notification would show up in a new FMP race after being disqualified in a previous race. [1657829]
  • Rewind Improvements: Rewind is now available to use at race start and after one or more Drivatar AI crosses the finish line before the player. [1577801, 1269413]
  • Fixed an issue where excessive fuel lap amounts were by default in various game modes. [1612352]
  • Fixed an issue in the Career mode pre-race menu where no menu item was initially selected after skipping practice from this menu. [1694721]
  • Changed the Mini Leaderboard to show the Best Lap of racers when the Compare Best Lap scoring rule is selected. [1589836]
  • Known Issue: Mini Leaderboard is not actively updating positions in race when weather is set to Variable. [1729125]
  • Known Issue: When a player starts a Private Multiplayer event and then quickly cancels the launch countdown, they are unable to restart the race and must create a new lobby. [1729178]
  • Known Issue: In Private Multiplayer, the player’s car is placed on track in pre-lobby menu after changing race type from Meet-Up to Circuit. [1729190]
Livery Editor [All Platforms]
  • Added multiple Lighting Options to the Livery Editor menus to help players see how their designs look in different conditions. Desired lighting selection will be saved upon return. [1688546]
  • Fixed a bug where the Personal Colors icon did not function when selected within the Design & Paint menu. [1715931]
  • Fixed an issue where liveries could not be saved if an earlier save failed because the player's garage was full. [1689394]
  • Fixed an issue where the Livery Editor’s “Color Fine Tune” incorrectly allowed normal colors to be edited as "Color 1” and “Color 2”. [1695649]
  • Removed "Uses" from shared Vinyl Groups information as only "Downloads" and "Likes" are counted for Vinyl Groups. [1588356]
  • Fixed an issue where layer masks weren't being displayed properly in Vinyl Group thumbnails. [1679234]
  • Updated the Find Designs UI in the Livery Editor to display the Layer statistic. [1536113]
Photo Mode & Customization [All Platforms]
  • Removed the term "Max Layers" from the Photo Gallery info panel when viewing other players’ media. [1454338]
  • Fixed tunes sometimes not loading when finding community tunes or scrolling too quickly. [1679233]
  • Fixed an issue where the windshield wipers would not work in replays. [1686876]
Accessibility [All Platforms]
  • Added additional accessibility screen narration to the Livery Editor and Paint Shop menus. [1716455]
  • The 'Livery Stats' & 'Painter's Log' info panels in My Vinyl Groups, My Designs & Find Designs menus in Design & Paint are now narrated. [1552349]
  • Livery Position Select in Livery Editor is now narrated. [1691876]
  • Create Vinyl Group scene is now narrated. [1448534]
Wheels [All Platforms]
  • Fixed an issue where some shift lights on Logitech steering wheels would illuminate when the game was launched. [1693348]
  • Fixed an issue where LEDs on Fanatec steering wheels were blinking with the incorrect colors and at the wrong rate. [1695357]
Rendering [All Platforms]
  • Fixed some issues with Global Illumination flickering in the game. [1689182]
  • Fixed an issue where cars wrongly sampled Ray Traced Ambient Occlusion leading to flicker. [1689343]
  • Fixed several graphics issues when switching quality modes in setting's menu on Xbox Series X|S consoles. [1701264, 1708278]
  • Fixed a graphical issue where the screen would flash white when in-game thumbnails updated. [1612375]
 

Forza Motorsport Update 6.0 Release Notes – March 11, 2024​

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Forza Support Team
  • 30 minutes ago
  • Updated
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In the latest update, we have made significant changes to Car Progression to give you the freedom to equip the parts you want to install on your car regardless of Car Level.
Following the addition of Daytona to our track list in Update 4, we’ve heard your feedback and have changed the pit lane exit to address track-rejoin collisions and more closely reflect the track as it is used in real life events.
This update will also include additional lighting options for the livery editor, and numerous fixes and experience improvements to the overall stability of the game.
Below is a summary of new content and features, and items fixed or improved in Update 6.

New Content, Features and Events [All Platforms]

Car Progression Changes
  • We have removed the level restriction on performance parts, making them all available at Car Level 1. This allows players to install parts in any order they wish.
  • Players can use in-game Credits to acquire Car Points when exiting the upgrade screen at a ratio of 4,500 Credits for 500 Car Points. This change gives you a choice to immediately upgrade your car using Credits, or if you're saving your Credits, you can earn Car Points for upgrades through car leveling as before.
Homespace
  • 8 new music tracks have been added to the game, composed by Kaveh Cohen and Michael Nielsen, and Peter Holmstrom, and these can be heard in the Homespace environment.
New Career Events
  • Featured Tour: Combustion Tour (Available from March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – April 24 4pm PT | April 25 12am UTC)
    • 4 Cylinder Furies (Starts March 13 4pm PT | March 14 12am UTC)
    • Super Sixes (Starts March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
    • V8 Heritage (Starts March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
    • V10 Titans (Starts April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • Open Class Tour – Engine Cylinders (Available from March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
    • C Class Series (6-Cylinder Opponents)
    • B Class Series (4-Cylinder Opponents)
    • A Class Series (8-Cylinder Opponents)
    • S Class Series (12-Cylinder Opponents)
Reward Cars
  • Combustion Tour: 2009 Pagani Zonda Cinque Roadster
  • Open Class Tour: 2010 Ferrari 599XX
Spotlight Cars
  • 2014 Alfa Romeo 4C (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • 1969 Dodge Charger R|T (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • 2014 Lamborghini Huracán LP 610-4 (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
Car Pass Cars
  • 1983 Nissan #23 Nissan Motorsports Silvia Super Silhouette (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC)
  • 2019 Toyota 86 TRD SE (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • 2020 Lexus #14 VASSER SULLIVAN RC F GT3 (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • 1986 Lotus #12 Team Lotus 98T (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)

New Multiplayer Events

Spec Series
  • BMW M3 Spec Series (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • Forza P2 Series (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • Vintage Le Mans Prototype Series (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • Early LMP Series (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
Open Series
  • 4 Cylinder Series (A Class) and D Class Series (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • 6 Cylinder Series (S Class) and B Class Series (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • 8 Cylinder Series (A Class) and C Class Series (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • 12 Cylinder Series (S Class) and E Class Series (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
Spotlight Series
  • 2014 Alfa Romeo 4C (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • 1969 Dodge Charger R|T (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • 2014 Lamborghini Huracán LP 610-4 (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
New Rivals Events
  • Spec Division: Forza GT – Any Forza GT Division Car – Silverstone GP Circuit (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
  • VIP: Daytona Drizzle – 2020 Chevrolet Corvette Stingray Coupe Forza Edition – Daytona Sports Car Circuit (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC)
  • Spotlight – 2014 Alfa Romeo 4C – Yas Marina North Corkscrew (March 13 4pm PT | March 14 12am UTC – March 20 4pm PT | March 21 12am UTC)
  • Spotlight – 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II – Suzuka East (March 20 4pm PT | March 21 12am UTC – March 27 4pm PT | March 28 12am UTC)
  • Spotlight – 1969 Dodge Charger R|T – Eaglerock Speedway Oval (March 27 4pm PT | March 28 12am UTC – April 3 4pm PT | April 4 12am UTC)
  • Spotlight – 2014 Lamborghini Huracán LP 610-4 – Catalunya National Circuit Alt (April 3 4pm PT | April 4 12am UTC – April 10 4pm PT | April 11 12am UTC

Bug Fixes and Improvements

The team is constantly hard at work on bugs, some of which are not immediately visible to players but are critical for game stability for all players.
Stability [All Platforms]
  • Fixed a crash when entering Private Multiplayer lobbies. [1711214, 1712940, 1692800]
  • Fixed a crash when selecting Practice during a Prototype Group Racing Series event. [1709839]
  • Fixed a hard lock when transitioning from Race Results to Race Rewards after a race has been completed. [1709973]
  • Fixed a crash when matchmaking into in Featured Multiplayer events. [1702988]
  • Fixed a crash when returning to Car Select in the Design & Paint menu after downloading a livery. [1667974]
  • Fixed a crash that occurs after idling for an extended period in a Featured Multiplayer event. [1685682]
PC
  • VRAM usage estimates for many settings were made to be more accurate. [1593495]
  • Fixed an issue where the Names Over Cars panels were not correctly aligned while using ultrawide resolutions. [1637743]
AI [All Platforms]
  • Improved Drivatar AI behaviors at the beginning of races to reduce mid-field collisions and breakaway drivers at race start through Turn 1. [1728001, 1663637]
  • Fixed numerous issues related to populating Drivatars in Free Play Multi-Class event setup. [1554823]
  • Fixed an issue where AI drove erratically and sometimes left the track after resuming from Rewind. [1711812]
  • Added notifications for relevant AI penalties. [1700663]
Forza Race Regulations [All Platforms]
  • Increased accuracy in assigning fault to sideswipes. [1692509]
Cars [All Platforms]
  • 2021 Audi RS 6 Avant: Fixed an issue where blinkers on mirrors are always turned on when daylight lights are turned on. [1639368]
  • 2021 BMW M4 Competition Coupé: Fixed an issue where the remove wing option does not remove the rear wing. [1642097]
  • 2021 BMW M4 Competition Coupé: Fixed an issue where the inner part of the trunk taillights does not turn on. [1651553]
  • 2015 BMW i8: Fixed an issue where the track is visible through the hood after applying an aftermarket Street hood . [1664878]
  • 1995 Chevrolet Corvette ZR-1: Fixed an issue where rain droplets are visible on the car's gauges. [1659320]
  • 1992 Honda NSX-R: Fixed an issue where the backfire appears in the middle of the bumper instead of the exhausts after applying the aftermarket Race rear bumper. [1640544]
  • 1988 Lamborghini Countach LP5000 QV: Fixed an issue where the rear lights do not turn on during night and rain races. [1646578]
  • 2010 Lexus LFA: Fixed an issue where visible gaps appear in the driver's door in cockpit camera. [1642169]
  • 1990 Mazda Savanna RX-7: Fixed an issue where the car driver and passenger seats did not have the same color as the real car. [1639648]
  • 1990 Mazda Savanna RX-7: Fixed an issue that caused the car to clip beneath the track when the rear ride height is set at the lowest setting. [1640548]
  • 2020 McLaren GT: Fixed an issue where the track can be seen through two speakers in both bottom corners of the windshield when using the driver or dashboard cockpit views. [1657776]
  • 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II: Fixed an issue where the manufacturer logo changes color after installing aftermarket front bumpers. [1642095]
  • 1967 Nissan R380 II: Fixed an issue where the shifting animation is missing. [1640448]
  • 2007 Porsche 911 GT3: Fixed an issue where the hood is missing when in hood camera view. [1639472]
  • 2019 SUBARU STI S209 Forza Edition: Fixed an issue where side mirrors are missing when viewed in the dash camera view. [1646466]
  • 2016 Vauxhall Corsa VXR: Fixed an issue where the rear-view mirror is not centered in the middle of the windshield. [1654463]
Tracks [All Platforms]
  • Daytona International Speedway Pitlane Exit Update – Cars exiting the pitlane of the Sports Car Circuit will now follow the full length of the pitlane and enter the track between turn 2 and turn 3. A barrier has been added on the inside of turn 1 to prevent corner cutting through the pitlane. [1689370]
  • Known Issue: Currently players are prevented from regaining control of their car at the intended location, causing them to re-enter the track under AI control when Pitting Assist is toggled off. The team is investigating a solution to this issue.
Gameplay [All Platforms]
  • Fixed an issue preventing the creation of multi-class races in Private Multiplayer. [1716082]
  • Fixed time penalties sometimes not displaying correctly in Practice during Featured Multiplayer races. [1691900]
  • Fixed players incorrectly getting a popup saying, “Setup Change Required” in Private Multiplayer when Allow Tuning is set to “Stock”. [1671360]
  • Fixed a file size limit issue for event replays where players were prevented from saving replays which included a full grid of drivers over longer event sessions. [1655835]
  • Fixed an issue where car select would not present eligible cars correctly when going from one race to another in Featured Multiplayer. [1659827]
  • Removed pitting exploit on numerous track layouts that allowed players to cut seconds off their pitstop duration by timing their selections for when the car slows down. [1634997]
  • Fixed an issue where a disqualification notification would show up in a new FMP race after being disqualified in a previous race. [1657829]
  • Rewind Improvements: Rewind is now available to use at race start and after one or more Drivatar AI crosses the finish line before the player. [1577801, 1269413]
  • Fixed an issue where excessive fuel lap amounts were by default in various game modes. [1612352]
  • Fixed an issue in the Career mode pre-race menu where no menu item was initially selected after skipping practice from this menu. [1694721]
  • Changed the Mini Leaderboard to show the Best Lap of racers when the Compare Best Lap scoring rule is selected. [1589836]
  • Known Issue: Mini Leaderboard is not actively updating positions in race when weather is set to Variable. [1729125]
  • Known Issue: When a player starts a Private Multiplayer event and then quickly cancels the launch countdown, they are unable to restart the race and must create a new lobby. [1729178]
  • Known Issue: In Private Multiplayer, the player’s car is placed on track in pre-lobby menu after changing race type from Meet-Up to Circuit. [1729190]
Livery Editor [All Platforms]
  • Added multiple Lighting Options to the Livery Editor menus to help players see how their designs look in different conditions. Desired lighting selection will be saved upon return. [1688546]
  • Fixed a bug where the Personal Colors icon did not function when selected within the Design & Paint menu. [1715931]
  • Fixed an issue where liveries could not be saved if an earlier save failed because the player's garage was full. [1689394]
  • Fixed an issue where the Livery Editor’s “Color Fine Tune” incorrectly allowed normal colors to be edited as "Color 1” and “Color 2”. [1695649]
  • Removed "Uses" from shared Vinyl Groups information as only "Downloads" and "Likes" are counted for Vinyl Groups. [1588356]
  • Fixed an issue where layer masks weren't being displayed properly in Vinyl Group thumbnails. [1679234]
  • Updated the Find Designs UI in the Livery Editor to display the Layer statistic. [1536113]
Photo Mode & Customization [All Platforms]
  • Removed the term "Max Layers" from the Photo Gallery info panel when viewing other players’ media. [1454338]
  • Fixed tunes sometimes not loading when finding community tunes or scrolling too quickly. [1679233]
  • Fixed an issue where the windshield wipers would not work in replays. [1686876]
Accessibility [All Platforms]
  • Added additional accessibility screen narration to the Livery Editor and Paint Shop menus. [1716455]
  • The 'Livery Stats' & 'Painter's Log' info panels in My Vinyl Groups, My Designs & Find Designs menus in Design & Paint are now narrated. [1552349]
  • Livery Position Select in Livery Editor is now narrated. [1691876]
  • Create Vinyl Group scene is now narrated. [1448534]
Wheels [All Platforms]
  • Fixed an issue where some shift lights on Logitech steering wheels would illuminate when the game was launched. [1693348]
  • Fixed an issue where LEDs on Fanatec steering wheels were blinking with the incorrect colors and at the wrong rate. [1695357]
Rendering [All Platforms]
  • Fixed some issues with Global Illumination flickering in the game. [1689182]
  • Fixed an issue where cars wrongly sampled Ray Traced Ambient Occlusion leading to flicker. [1689343]
  • Fixed several graphics issues when switching quality modes in setting's menu on Xbox Series X|S consoles. [1701264, 1708278]
  • Fixed a graphical issue where the screen would flash white when in-game thumbnails updated. [1612375]

Pelo visto o pessoal com GPU mais antiga que foi barrado pelo Enhanced Barriers (dx 12.1) vai ficar sem jogar mesmo...

Quem abre ticket disso está sendo fechado e a solução oficial da TurnZero, é jogar pelo Xbox Cloud.

Edit: E não vai ter pista nova?
 
nesta atualização não, avisaram mes passado

Ahhh que saco, não me atentei a isso.

Cara essa Nur desatualizada foi chato de jogar, tem um evento ainda que precisa dar 2 voltas...

Agora mais um mês sem novidades, vai ser osso...
 

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