[TÓPICO OFICIAL] Assetto Corsa

eu tive este problema e ele foi só agravando cada vez menos carros aparecendo a imagem de preview... fiz instalação limpa centenas de vezes e nada adiantava... a única coisa que resolveu foi deletar a pasta assetto corsa em documentos... aquela que fica todo seu jogo salvo... profile e etc... depois disso tudo se resolveu

Hmmm, vou fazer isso então. Estava quase deletando o jogo e baixando de novo. Um saco isso.
Valeu, man!
 
1.5.4
- Fixed motion blur on F6 cameras
- Added support for fahrenheit readings in Tyres App. (set system/cfg/tyres_app.ini [OPTIONS] USE_FAHRENHEIT=1)
- Fixed Corvette C7 Stingray Throttle response and Engine output on low revs
- Some Balance of Performance for Ferrari 458 GT2, more might needed
- BMW GT2 and C7R now have Traction control available with different levels as the 458 GT2. Obviously can be disabled by server.
- Steering geometry improved for drift cars as well some small details here and there.
- Fixed Ferrari LaFerrari and McLaren P1 Kers exceeding engine revlimiter
- slick tyre texture bug fixed on various racing cars
- low-res skin previews fixed

1.5.3
- Fixed Barcelona requiring wrong DLC to start
- Lotus Evora S and S2 model and digital script updated
- Lotus Evora GTE and GTE Carbon model and digital script updated
- Ferrari 458GT2 model, lights and digital script updated
- BMW M4 dash light tweaked
- Abarth 595 (stock, S1, S2) dash light tweaked
- added template 2016_driver in dev
- added old driver model in sdk/dev/content/old_v1.4_driver
 
Hmmm, vou fazer isso então. Estava quase deletando o jogo e baixando de novo. Um saco isso.
Valeu, man!

Aqui quando acontece isso eu escolho o carro e troco a pintura, resolve, não sei porque, as vezes quando atualiza o jogo acho que ele se perde nas pinturas, ou eles mudam alguma coisa nos carros e a pintura se perde ai da esse bug de no preview.
 
Hmmm, vou fazer isso então. Estava quase deletando o jogo e baixando de novo. Um saco isso.
Valeu, man!
Basta ir em options e procurar a opção clear cache. Só isso.
 
Pouco posto aqui, mas hoje vou deixar uma regra simples para o pessoal que acha que carro de corrida tem que ser difícil de guiar.

Carro de corrida é fácil de guiar, difícil é andar no limite sem errar.

Um carro de corrida tem muito mais segurança e aderência do que um carro de rua. Não há nenhuma comparação. Pneus slick, geralmente, carro colado ao chão, aerodinâmica, suspensão que traz muito mais estabilidade, muitos carros com alta tecnologia, etc, etc e etc.

Nenhum piloto de corrida quando está na pista está morrendo dentro do carro para guiá-lo, lutando com ele como se estivesse domando um touro bravo. Pelo contrário. Carro rápido é carro onde o piloto e a máquina estão em sintonia e tranquilidade.

Se você estiver guiando um carro de corrida, seja real ou em um simulador, e está achando ele fácil, não há nada de errado, agora pode ter certeza que você está longe do limite. Difícil, que só são capazes pilotos mesmo, é você andar no limite 30, 40, 60 voltas, sem errar e sem fazer merda.

Pensem nisso.
De certa forma vc está certo. Também não acho que dificuldade é sinônimo de realismo. Mas isso que vc disse é relativo.

Uma coisa é um Mika Hakkinen, um Vettel, um Lauda dizer que carros de corrida de hoje são fáceis. Outra coisa completamente diferente somos nós dizermos isso. Esses caras são multi-campeões. São profissionais. Desde criança vivem isso. Estudam, treinam, tem um mundo de profissionais ajudando eles a desenvolverem suas habilidades. O conceito de fácil pra eles é completamente diferente do nosso. Não vamos nos iludir. Vcs acham que se algum de nós sentar-mos num GP2 ou num GT3 e sair guiando a mais de 200 km/h vamos achar fácil?

Outra coisa, embora carros de corrida tenha tudo que vc disse, eles não funcionam como carros de rua, onde vc só senta e sai dirigindo. Carro de corrida tem que estar em certas condições para toda a parafernália fazer efeito. Pneus têm que estar em certa temperatura caso contrário não tem aderência. Freios a mesma coisa, caso contrário as rodas travam e vc vai rodar a cada tentativa de frear um pouco mais forte. Vc tem que estar rápido o suficiente pra fazer a aerodinâmica funcionar, e se ela não funcionar freios e pneus também não vão aquecer da forma correta, etc... Todo mundo aqui lembra o desastre que foi Lauda tentando guiar uma Jaguar no incio dos anos 2000.
 
Depois eu falo q esse RRE e tudo generico nego num acredita... AC demorou quase 2 anos para trazer o circuito ao jogo... iRacing entao so trouxe apos a do AC... RRE jaja tem mais pista q iRacing e nego vai falar q e tao bom quanto... nunca, trampo dos caras e generico, por isso tem carro e pista saindo a doidado no sim.
Eles demoraram mais de um ano pra fazer essa pista. Pra mim isso é tempo mais que razoável. E como disse, todo mundo que fez review da pista, inclusive o pessoal do insde sim racing elogiaram bastante. Todos são enfáticos em dizer que as 3 versões de Nords do RRE, AC e iRacing são equivalentes. Vc não vai querer nôs convencer que a opinião de todo mundo que testou a pista vale menos que a de quem nunca testou né?
 
Última edição:
De certa forma vc está certo. Também não acho que dificuldade é sinônimo de realismo. Mas isso que vc disse é relativo.

Uma coisa é um Mika Hakkinen, um Vettel, um Lauda dizer que carros de corrida de hoje são fáceis. Outra coisa completamente diferente somos nós dizermos isso. Esses caras são multi-campeões. São profissionais. Desde criança vivem isso. Estudam, treinam, tem um mundo de profissionais ajudando eles a desenvolverem suas habilidades. O conceito de fácil pra eles é completamente diferente do nosso. Não vamos nos iludir. Vcs acham que se algum de nós sentar-mos num GP2 ou num GT3 e sair guiando a mais de 200 km/h vamos achar fácil?

Outra coisa, embora carros de corrida tenha tudo que vc disse, eles não funcionam como carros de rua, onde vc só senta e sai dirigindo. Carro de corrida tem que estar em certas condições para toda a parafernália fazer efeito. Pneus têm que estar em certa temperatura caso contrário não tem aderência. Freios a mesma coisa, caso contrário as rodas travam e vc vai rodar a cada tentativa de frear um pouco mais forte. Vc tem que estar rápido o suficiente pra fazer a aerodinâmica funcionar, e se ela não funcionar freios e pneus também não vão aquecer da forma correta, etc... Todo mundo aqui lembra o desastre que foi Lauda tentando guiar uma Jaguar no incio dos anos 2000.
 

Eles demoraram mais de um ano pra fazer essa pista. Pra mim isso é tempo mais que razoável. E como disse, todo mundo que fez review da pista, inclusive o pessoal do insde sim racing elogiaram bastante. Todos são enfáticos em dizer que as 3 versões de Nords do RRE, AC e iRacing são equivalentes. Vc não vai querer nôs convencer que a opinião de todo mundo que testou a pista vale menos que a de quem nunca testou né?


Opinião é opinião, assim como você mesmo disse.
 
De certa forma vc está certo. Também não acho que dificuldade é sinônimo de realismo. Mas isso que vc disse é relativo.

Uma coisa é um Mika Hakkinen, um Vettel, um Lauda dizer que carros de corrida de hoje são fáceis. Outra coisa completamente diferente somos nós dizermos isso. Esses caras são multi-campeões. São profissionais. Desde criança vivem isso. Estudam, treinam, tem um mundo de profissionais ajudando eles a desenvolverem suas habilidades. O conceito de fácil pra eles é completamente diferente do nosso. Não vamos nos iludir. Vcs acham que se algum de nós sentar-mos num GP2 ou num GT3 e sair guiando a mais de 200 km/h vamos achar fácil?

Outra coisa, embora carros de corrida tenha tudo que vc disse, eles não funcionam como carros de rua, onde vc só senta e sai dirigindo. Carro de corrida tem que estar em certas condições para toda a parafernália fazer efeito. Pneus têm que estar em certa temperatura caso contrário não tem aderência. Freios a mesma coisa, caso contrário as rodas travam e vc vai rodar a cada tentativa de frear um pouco mais forte. Vc tem que estar rápido o suficiente pra fazer a aerodinâmica funcionar, e se ela não funcionar freios e pneus também não vão aquecer da forma correta, etc... Todo mundo aqui lembra o desastre que foi Lauda tentando guiar uma Jaguar no incio dos anos 2000.
 

Eles demoraram mais de um ano pra fazer essa pista. Pra mim isso é tempo mais que razoável. E como disse, todo mundo que fez review da pista, inclusive o pessoal do insde sim racing elogiaram bastante. Todos são enfáticos em dizer que as 3 versões de Nords do RRE, AC e iRacing são equivalentes. Vc não vai querer nôs convencer que a opinião de todo mundo que testou a pista vale menos que a de quem nunca testou né?

De jeito nenhum a opiniao e so minha, so estou compartilhando minha visao do simulador com a galera. Nem tenho nivel para me equiparar a sites e youtubers profissionais com seus megas sistemas.
E so o q eu acho, se e real ou nao ai e outros quinhentos.
E sim testei, vizinho aqui tem volante e comprou a pista:joia:
 
Opinião é opinião, assim como você mesmo disse.
Sim. Opinião é opinião e umas valem mais outras valem menos. Algumas não valem nada. A minha mesmo se valesse alguma coisa eu não dava, vendia. ;)
 
De jeito nenhum a opiniao e so minha, so estou compartilhando minha visao do simulador com a galera. Nem tenho nivel para me equiparar a sites e youtubers profissionais com seus megas sistemas.
E so o q eu acho, se e real ou nao ai e outros quinhentos.
E sim testei, vizinho aqui tem volante e comprou a pista:joia:
De fato a Nords do RRE tem bem menos bumps. Não sei como é no real, mas acredito que nesse quesito o AC está melhor. Mas sejamos sinceros, existem muito mais coisa envolvida. Dizer que é genérico por causa de bumps é um exagero. Fora isso a pista é perfeita em todos os outros aspectos.

Agora à noite dei umas voltas em ambas. Gosto de fazer comparações. Fui de BMW GT3 e o que posso dizer é que em ambas a diversão foi extraordinária. Sinceramente não me lembro de ter me divertido tanto quanto agora depois dessas atualizações do AC e RRE.
 
Corri em ambas e na pista nova do AC, muuuuuuito legal ótimo trabalho
 
Quanto vcs estão virando em Black Cat long de Corvette? Queria ter uma base.

Virei 4:16 baixo. Achei um tempo decente.
 
Vocês sabem algum site que organize corridas avulsas sem compromisso? De preferência corridas curtas de 20/25 minutos no máximo.

As vezes quero brincar um pouco entre uma corrida e outra dos campeonatos que participo mas buscar servidores no lobby raramente da pra achar alguma coisa legal.
 
Quanto vcs estão virando em Black Cat long de Corvette? Queria ter uma base.

Virei 4:16 baixo. Achei um tempo decente.

Virei 4:10.5 e um amigo virou 4:8.7

sabado joguei assetto de madrugada com um amigo colocamos nurb gp (gt) (chicane longa) Green sem aumento de grip, tinha M4, 1M, C7, Stang, M3 e92 e Escort RS, achei bem tranquilo o jogo o escort vem dando traseiradinhas, assim como a 1m e m4, andamos apenas com pneus Street, semi slick muda totalmente o carro fica bem mais na mao assim como vc pegar seu carro colocar semi slick e ir pra pista.
Achei o escort bem parecido comparado com a ultima vez que andei com ele, demora pra esquentar os pneus, trava a roda com facilidade fora vc vir contornando a curva escorregando

Muita gente aqui acredito eu ter costume de andar apenas de semi slick e dai acaba falando que o carro ta muito mais docil, talvez seja essa a realidade

Pra mim o jogo continua interessante, aguardando o dlc 18/05
 
Vocês sabem algum site que organize corridas avulsas sem compromisso? De preferência corridas curtas de 20/25 minutos no máximo.

As vezes quero brincar um pouco entre uma corrida e outra dos campeonatos que participo mas buscar servidores no lobby raramente da pra achar alguma coisa legal.

Realmente achar um server com um joguinho legal, tipo uma pista bacana com uns GT3 ou GT2, com pelo menos 10 caras é quase impossível. Só server gringo com booking ou aqueles que é somente treino eterno, fica lá qualify 30 dias!!!
 
Realmente achar um server com um joguinho legal, tipo uma pista bacana com uns GT3 ou GT2, com pelo menos 10 caras é quase impossível. Só server gringo com booking ou aqueles que é somente treino eterno, fica lá qualify 30 dias!!!

No Brasil não tem mesmo. Só os de ligas fechados. Mas tem os Aloog com vários servidores e várias combinações. Vivem lotados e eles tem GT3 e GT2. Fiz várias corridas lá com grip cheio.
 
Tb acho o rre muito liso mas isso deveria ser opcional como no gtr2 e race07, eles tinham a opcao do quanto os bumps iriam trepidar, assim por dizer. No rre tiraram essa opcao e bem q ela poderia existir ae cada um ajustava para akilo q julga ser melhor.

Pera...

Fala da opção G force simulation? Uma barra que ia de 0 a 100% ?
Se for, isso se refere á camera dentro do cockpit somente hein
 
Mais um bom post aqui. Pra os experts em física de plantão, um pouco do que os devs estão considerando e tentando implementar no jogo.

(Em inglês)
http://www.assettocorsa.net/forum/i...-just-a-trueman-show.31733/page-3#post-662633

Internet and opinions exaggerate things. Always. Sometimes we need to take things into perspective and by "we" I don't intend only us devs, but also "we" as a whole community.

A couple of things to keep in mind.
- Vehicle physics, tyre behavior, aerodynamics are all an ongoing research for every single sim developer out there and also for the same manufacturers. Lot's of patents, lot's of secrecy, lot's of magic sauce. On top of that, put personal sensations to the loop and yeah...

- Internet gave us the golden age of game development. In simracing in particular, we now get physics updates every 3 to 6 month, and I'm talking about substantial ones. 20 years ago, GPL was the undiscussed king of driving simulation. It might still be fun and exciting to drive nowadays (which is an honour to the driving model that Sir Kaemmer build back in the days) but in terms of physics accuracy, complexity and detail is simply laughable now. We had to wait 3 years until the release of Nascar Racing 4 with a slightly updated GPL physics engine... 3 years! Now every simulator gets physics updates at least every 6 months.

- Generally we tend to forget the past and look at it with nostalgic feelings. Take AI for example. GPL AI is still thought as amazingly good. Yet people tend to forget that in order to avoid you, the AI would magically move left or right during racing, completely ignoring of any physics calculations. We tend to ignore that GTLegends and GTR AI would be extremely slow in the opening lap, especially if you had mixed classes in the game and that you could overtake the whole grid in the first 2 corners. The trick to have good AI races was to wait the pack to open up, then start racing them. I'm not saying that AC AI is good, I'm just saying that AI in general has problems and it's difficult... it's a universal issue.

So let me get back to the AC physics. Our philosophy regarding vehicle handling and physics has always been the same, based also on our not so small real life experience that we have had and still are lucky to have. Cars are engineered with million of hours of development work by very skilful engineers and every single one of them has just one thing in mind. To create a car that does NOT kill its driver. To be fast yet easy to push close to the limit and safe.
If you try the AC tech preview and now the new v1.5 you will be certainly capable of understand this philosophy in the physics of each car in AC. It is through this philosophy that we try to create the cars and when a car is unstable then we know that something is not perfectly good.
We also develop our physics engine step by step. If a car should be more difficult but to do so we need to make it unstable under the limit, then we won't. We will make it stable under the limit and then try to understand what makes it more difficult over the limit.
If you compare older versions of AC to newer ones, you'll see this evolution.
Stable cars with a bit too easy over the limit handling.
Stable cars with a bit less easy over the limit handling
Stable cars with a bit harder over the limit handling and so on.
From what I can recall there was just one situation where the handling of AC became unstable, I think around v1.2 and that was because we had found a bug in the core and by eliminating it, it created an overall instability especially on coasting. Hard work, data collection and verification, put things back to normal again in the next version.

Also, from what I recall there was also just one situation when we took a jump instead of a single step and that was with the introduction of V5/V6 tyres. The amount of work needed to redo all the tyres was simply over my capabilities for such a small amount of time. We had to do the job we did in about 2 years before the first early access public release of AC, but in just 3 months and for the triple amount of cars. As a result the v1.4 of AC had up an downs and was generally not optimized enough. We tried hard and what you have now with v1.5 is a much more mature physics engine with attention to detail. On top of that, many extra physics features.

So where's that "completely different experience" between the various versions of AC? Well how about there isn't any. Yes there are differences of course, but there isn't night and day.
Here are some objective numbers, you can't argue with numbers right?
The difference in grip while sliding from the v1.4 to v1.5 is in percentage: 3% for street tyres, 1% for semislicks, 0% (yes zero) for slick GT tyres. How you arrive at that part of the grip curve has changed in speed. It is a tiny bit faster for street tyres, a bit faster for semislicks and faster for GT tyres.
Aero yaw you say? Rear diffusers depending on car and configuration can lose from 1.25% to 4% of downforce at... 30°...yes, THIRTY degrees of yaw angle (drift)

If I've had announce to you those crude numbers I'm pretty sure most of you would say "hey that's no difference at all, you're playing with numbers that will give no change to actual driving!". But when you drive it you feel the difference and you might like it a lot or somebody might not like it. When you have no actual data to deal with or you know your audience doesn't have or understand the actual data, then you need to express an opinion and opinions are often sensationalistic.
Let me take as an example Empty Box' video.
Please believe me I don't want to point a finger to Empty Box nor to offend him, I think he does entertaining videos and a good service to the community. I apologize to you and to him in advance if my words might sound offensive in anyway, I really have no intention.
So at 4:50 of his video, he starts talking about physics and he says that the "driving is basically entirely different!". Well it's not. The sensations are different, not entirely if I may add, but yeah I can understand why he says that. He then says that there is a "wider margin of balance handling" and that is "less twitchy and less sensitive" but "however at the same time if you go out of that window, things do get a bit worse"
Again he is right but again that's an opinion based on his personal sensations. I might agree, you might agree, but being that an opinion there is no other way to emphasize on that, than to exaggerate.
This is typical also with professional drivers. You have certainly hear professional drivers complaining about "no grip" situations if they can't heat up the tyres. Actually no, let me show you how they usually express themselves in such situations: "NO GRIP! NO GRIP! NO GRIP AT ALL, IMPOSSIBLE TO DRIVE THE DAMN THING!"
I know, we have our offices in the race track...
You want to know the difference in grip between a cold tyre and a properly heated up tyre? 2-4%.

So as you can see, we developers are trying to figure out changes and situations in a range of 0.1% to 1% for micro differences and 1% to 4% for macro differences. And we have thousands of numbers that can influence this general grip feel. So it's a big juggling of available real data, unknown data, personal feel, drivers feedback, players (yes why not) feedback and experience... And I'm pretty sure we as KUNOS simulazioni are not the only developers that we have to deal with that, but I'm 99.999% sure that the same headaches happen inside iRacing, ISI, Reiza, Sector3, WMD and so on (no particular preference in this order... nowadays we have to point out that too... bah)

So yeah if you've read all my wall of text and still do not understand what I'm talking about, heres my conclusion.
"All journalists swear that the latest Porsche 911 has none of the understeer of the previous model!" for the last... 50 years.
Opinions are emphatic and usually exaggerated, take them always with a grain of salt and have perspective.
If you think that in 3 days you've managed to understand exactly what a simulated racing car does because you tried your last setup and you've been faster/slower for whatever reason, then think again. Devs usually need years to decide on a model and then months to go from one evolution to the other. If you don't understand what has changed or why, ask a developer. At least in our forum it's very easy to do so and we think we are friendly enough. If you are polite and respectful you get extra bonus points meaning that we are more willing to reply and understand your point of view and hey... you might be good enough to show us a new bug or better data and we will always thank you for that :)
 
Internet and opinions exaggerate things. Always. Sometimes we need to take things into perspective and by "we" I don't intend only us devs, but also "we" as a whole community.

A couple of things to keep in mind.
- Vehicle physics, tyre behavior, aerodynamics are all an ongoing research for every single sim developer out there and also for the same manufacturers. Lot's of patents, lot's of secrecy, lot's of magic sauce. On top of that, put personal sensations to the loop and yeah...

- Internet gave us the golden age of game development. In simracing in particular, we now get physics updates every 3 to 6 month, and I'm talking about substantial ones. 20 years ago, GPL was the undiscussed king of driving simulation. It might still be fun and exciting to drive nowadays (which is an honour to the driving model that Sir Kaemmer build back in the days) but in terms of physics accuracy, complexity and detail is simply laughable now. We had to wait 3 years until the release of Nascar Racing 4 with a slightly updated GPL physics engine... 3 years! Now every simulator gets physics updates at least every 6 months.

- Generally we tend to forget the past and look at it with nostalgic feelings. Take AI for example. GPL AI is still thought as amazingly good. Yet people tend to forget that in order to avoid you, the AI would magically move left or right during racing, completely ignoring of any physics calculations. We tend to ignore that GTLegends and GTR AI would be extremely slow in the opening lap, especially if you had mixed classes in the game and that you could overtake the whole grid in the first 2 corners. The trick to have good AI races was to wait the pack to open up, then start racing them. I'm not saying that AC AI is good, I'm just saying that AI in general has problems and it's difficult... it's a universal issue.

So let me get back to the AC physics. Our philosophy regarding vehicle handling and physics has always been the same, based also on our not so small real life experience that we have had and still are lucky to have. Cars are engineered with million of hours of development work by very skilful engineers and every single one of them has just one thing in mind. To create a car that does NOT kill its driver. To be fast yet easy to push close to the limit and safe.
If you try the AC tech preview and now the new v1.5 you will be certainly capable of understand this philosophy in the physics of each car in AC. It is through this philosophy that we try to create the cars and when a car is unstable then we know that something is not perfectly good.
We also develop our physics engine step by step. If a car should be more difficult but to do so we need to make it unstable under the limit, then we won't. We will make it stable under the limit and then try to understand what makes it more difficult over the limit.
If you compare older versions of AC to newer ones, you'll see this evolution.
Stable cars with a bit too easy over the limit handling.
Stable cars with a bit less easy over the limit handling
Stable cars with a bit harder over the limit handling and so on.
From what I can recall there was just one situation where the handling of AC became unstable, I think around v1.2 and that was because we had found a bug in the core and by eliminating it, it created an overall instability especially on coasting. Hard work, data collection and verification, put things back to normal again in the next version.

Also, from what I recall there was also just one situation when we took a jump instead of a single step and that was with the introduction of V5/V6 tyres. The amount of work needed to redo all the tyres was simply over my capabilities for such a small amount of time. We had to do the job we did in about 2 years before the first early access public release of AC, but in just 3 months and for the triple amount of cars. As a result the v1.4 of AC had up an downs and was generally not optimized enough. We tried hard and what you have now with v1.5 is a much more mature physics engine with attention to detail. On top of that, many extra physics features.

So where's that "completely different experience" between the various versions of AC? Well how about there isn't any. Yes there are differences of course, but there isn't night and day.
Here are some objective numbers, you can't argue with numbers right?
The difference in grip while sliding from the v1.4 to v1.5 is in percentage: 3% for street tyres, 1% for semislicks, 0% (yes zero) for slick GT tyres. How you arrive at that part of the grip curve has changed in speed. It is a tiny bit faster for street tyres, a bit faster for semislicks and faster for GT tyres.
Aero yaw you say? Rear diffusers depending on car and configuration can lose from 1.25% to 4% of downforce at... 30°...yes, THIRTY degrees of yaw angle (drift)

If I've had announce to you those crude numbers I'm pretty sure most of you would say "hey that's no difference at all, you're playing with numbers that will give no change to actual driving!". But when you drive it you feel the difference and you might like it a lot or somebody might not like it. When you have no actual data to deal with or you know your audience doesn't have or understand the actual data, then you need to express an opinion and opinions are often sensationalistic.
Let me take as an example Empty Box' video.
Please believe me I don't want to point a finger to Empty Box nor to offend him, I think he does entertaining videos and a good service to the community. I apologize to you and to him in advance if my words might sound offensive in anyway, I really have no intention.
So at 4:50 of his video, he starts talking about physics and he says that the "driving is basically entirely different!". Well it's not. The sensations are different, not entirely if I may add, but yeah I can understand why he says that. He then says that there is a "wider margin of balance handling" and that is "less twitchy and less sensitive" but "however at the same time if you go out of that window, things do get a bit worse"
Again he is right but again that's an opinion based on his personal sensations. I might agree, you might agree, but being that an opinion there is no other way to emphasize on that, than to exaggerate.
This is typical also with professional drivers. You have certainly hear professional drivers complaining about "no grip" situations if they can't heat up the tyres. Actually no, let me show you how they usually express themselves in such situations: "NO GRIP! NO GRIP! NO GRIP AT ALL, IMPOSSIBLE TO DRIVE THE DAMN THING!"
I know, we have our offices in the race track...
You want to know the difference in grip between a cold tyre and a properly heated up tyre? 2-4%.

So as you can see, we developers are trying to figure out changes and situations in a range of 0.1% to 1% for micro differences and 1% to 4% for macro differences. And we have thousands of numbers that can influence this general grip feel. So it's a big juggling of available real data, unknown data, personal feel, drivers feedback, players (yes why not) feedback and experience... And I'm pretty sure we as KUNOS simulazioni are not the only developers that we have to deal with that, but I'm 99.999% sure that the same headaches happen inside iRacing, ISI, Reiza, Sector3, WMD and so on (no particular preference in this order... nowadays we have to point out that too... bah)

So yeah if you've read all my wall of text and still do not understand what I'm talking about, heres my conclusion.
"All journalists swear that the latest Porsche 911 has none of the understeer of the previous model!" for the last... 50 years.
Opinions are emphatic and usually exaggerated, take them always with a grain of salt and have perspective.
If you think that in 3 days you've managed to understand exactly what a simulated racing car does because you tried your last setup and you've been faster/slower for whatever reason, then think again. Devs usually need years to decide on a model and then months to go from one evolution to the other. If you don't understand what has changed or why, ask a developer. At least in our forum it's very easy to do so and we think we are friendly enough. If you are polite and respectful you get extra bonus points meaning that we are more willing to reply and understand your point of view and hey... you might be good enough to show us a new bug or better data and we will always thank you for that :)

Sobre IA, tudo bem que é difícil mas vc pega a IA de Project Cars, RaceRoom e principalmente Forza com drivatars e vc vê o quão longe a IA de AC está de um nível aceitável o resto eu concordo, para quem compete em ligas no MP ou faz apenas HotLap ou Trackday esse ponto pode ser irrelevante mas para mim que jogo em horários diversos a corrida contra a IA é um ponto muito importante no jogo!!!
 
Sobre IA, tudo bem que é difícil mas vc pega a IA de Project Cars, RaceRoom e principalmente Forza com drivatars e vc vê o quão longe a IA de AC está de um nível aceitável o resto eu concordo, para quem compete em ligas no MP ou faz apenas HotLap ou Trackday esse ponto pode ser irrelevante mas para mim que jogo em horários diversos a corrida contra a IA é um ponto muito importante no jogo!!!

A ultima vez que joguei PCars (versão final 1.0) eu ODIAVA com todas as forças a IA.
IA não respeitava tua presença e te botava pra fora toda curva. Um absurdo. Parecia até os panguas online que tanto reclamamos.
 
A ultima vez que joguei PCars (versão final 1.0) eu ODIAVA com todas as forças a IA.
IA não respeitava tua presença e te botava pra fora toda curva. Um absurdo. Parecia até os panguas online que tanto reclamamos.

A IA ta perfeita agora ta na versão 1.10, pode jogar!!!!! Aliás faz muito tempo que a IA está boa no Project Cars!!!

Vídeo do Turco para ilustrar!!!

 
Última edição:
Acho que o único tipo de comparação que a gente devia fazer era esse aqui :)



Essa história de qual é mais realista, qual laser scan é melhor, qual tem a melhor física... isso nunca leva a lugar nenhum. A turma fica debatendo em círculos e só faz se desgastar.

Vamo correr que é melhor, galera!
 
Boa tarde. Estou experimentando o jogo pela primeira vez. Devo ter setado algo errado pois em todas as pistas o jogo está escuro, sem iluminação. Como se estivesse correndo perto do anoitecer com pouquissima iluminação. Alguma dica? Lembro que estava mexendo no photo mode e ficou assim derrepente...
 
Boa tarde. Estou experimentando o jogo pela primeira vez. Devo ter setado algo errado pois em todas as pistas o jogo está escuro, sem iluminação. Como se estivesse correndo perto do anoitecer com pouquissima iluminação. Alguma dica? Lembro que estava mexendo no photo mode e ficou assim derrepente...

Talvez você tenha mudado o filtro. Vai nas configurações de vídeo que você pode escolher qual quer usar
 
Boa tarde. Estou experimentando o jogo pela primeira vez. Devo ter setado algo errado pois em todas as pistas o jogo está escuro, sem iluminação. Como se estivesse correndo perto do anoitecer com pouquissima iluminação. Alguma dica? Lembro que estava mexendo no photo mode e ficou assim derrepente...
Entre na pista e mova o mouse para o lado direito da tela até aparecer a lista de APP´s e ligue o APP que tem o desenho de uma "câmera e uma estrelinha", com isso vc poderá alterar os filtros em tempo real e ver qual o melhor para seu gosto.

Fiz isso neste domingo e gostei do filtro "MOVIE"!
 

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