[PREVIEW] Monster Hunter World

Filme de Monster Hunter tem sua primeira imagem revelada

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Segundo uma sinopse oficial, o filme conta a história de "dois heróis que vêm de mundos diferentes para derrotar um perigo compartilhado, os monstros poderosos, mortais e magníficos que habitam a terra.
Ao longo do caminho, os espectadores farão novas descobertas e encontrarão rostos conhecidos e personagens queridos dos jogos, como o Almirante"
.

Além de Diego Boneta, o filme de Monster Hunter estrelará Milla Jovovich, Ron Perlman e T.I. Harris.
O filme é dirigido por Paul W.S. Anderson e produzido por Jeremy Bolt.

Fonte: https://www.theenemy.com.br/pc/filme-de-monster-hunter-tem-sua-primeira-imagem-revelada


Monster Hunter O Filme - Milla Jovovich revela armadura em nova foto dos bastidores

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As gravações de Monster Hunter, adaptação do game da Capcom, estão acontecendo na África do Sul. Sempre ativa nas redes sociais, a atriz Milla Jovovich publicou fotos de sua armadura no filme.

“Capitã Natalie Artemis. Patrulheira. Caçadora de Monstros. Só uma pequena prévia para os fãs de Monster Hunter que estavam preocupados no outro dia. Aqui está a Capitã Artemis usando uma ‘slinger’ no braço.
Também vou postar uma foto de algumas armas incríveis de MH que recriamos para o filme”, escreveu a atriz.

O game original, da Capcom, gira em torno da caça de criaturas gigantes para melhorar o equipamento dos jogadores. Milla Jovovich será a protagonista, Artemis.
O elenco ainda conta com T.I. Harris (Homem-Formiga e a Vespa), Ron Perlman (Hellboy), Tony Jaa (Ong-Bak) e Diego Boneta (Jane the Virgin).
Paul W.S. Anderson (Resident Evil 1,4,5 e 6) dirige e escreve a adaptação para a ScreenGems, que aposta no talento do diretor após os resultados bem sucedidos da franquia Resident Evil, finalizada em 2017.

Monster Hunter tem previsão de estreia para 2019.

Fonte: https://observatoriodocinema.bol.uo...h-revela-armadura-em-nova-foto-dos-bastidores
 
T.I Harris na minha opinião é um ator mas que só sabe fazer cenas com pitadas de humor, mas espero que seja bem feito esse filme, não vou ficar colocando defeito pq tem chances de sair algo agradável mesmo, já que nem o filme do Warcraft foi inteiramente bem feito e mesmo assim foi bom de assistir e fiquei feliz dele ter alcançado as telonas, espero que tenha o mesmo destino esse ai.
 
Amigos, queria saber a opinião de voces se compensa pagar o valor de 100 $ no jogo, Vi muitas criticas na steam.
 
Amigos, queria saber a opinião de voces se compensa pagar o valor de 100 $ no jogo, Vi muitas criticas na steam.
Valem sim, o jogo tem uma dinâmica bem legal e muitas variações...... serão muitas horas jogando!!!!!
 
Amigos, queria saber a opinião de voces se compensa pagar o valor de 100 $ no jogo, Vi muitas criticas na steam.
O jogo é ótimo. Muitas críticas no início por causa do multiplayer que vivia caindo no meio das caçadas. Agora isso é coisa do passado. É um jogo "infinito". Se quiser as melhores armas, jóias e upgrades, vai ter que farmar bastante depois de "fechar o jogo".

Eu que não costumo despender muitas horas em um único jogo já estou beirando as 200 horas no MHW e não tenho intenção de parar tão cedo.
 
Para quem perdeu o evento "Festival Safra de Outono / Autumn Harvest Festival" saiba que a Capcom trouxe-o de volta ontem as 22h (21h para quem mora em estados que não aderiram ao horário de verão).
O evento só irá durar 24 horas dessa vez, encerrando hoje as 22h (horário de Brasília).
Mas como só dura um dia, você ganhará só por logar de cara CINCO bilhetes Safra de Outono, sendo assim possível forjar o set do evento ou o set em camada.

Também saiu uma grande atualização para o jogo, já preparando para o evento "Cerco de Kulve Taroth" que será liberado amanhã as 22h (horário de Brasília).
Tamanho do patch: 2.1 GB

Mesmo o evento só liberando amanhã a noite, vocês já podem topar em expedições com as "Lascas Douradas" da Kulve Taroth.
Basta pegar uma para já acionar um evento falando com o Almirante no pátio de Astera.
A missão aparecerá na área de encontro falando com a NPC do lado direito da bancada de missões, porém bloqueada pois o evento ainda não iniciou.

Para quem joga no teclado segue algumas mudanças:

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Para quem quiser saber em detalhes todas as mudanças e correções desse patch, clique no SPOILER abaixo:
Major New Content:
- The Autumn Harvest Fest will be held again on Wednesday, October 31 from 00:00 a.m. to 23:59 UTC.

Kulve Taroth Siege
This is a limited-time special siege, available from Friday, November 2 00:00 a.m. UTC to Thursday, November 15 23:59 UTC.
This siege introduces a new monster, Kulve Taroth, which you will have to investigate with other players through an Online Session.
After completing the game (at HR 16 or higher), you may find Scattered Gold Chips during expeditions or optional quests. If you harvest them, the Admiral will appear in Astera, and you will be able to start the siege by talking to him.
All players in the Online Session have to work together to completely break the giant horns of Kulve Taroth, an elder dragon with a glittering coat of metal.
The Kulve Taroth Siege quest Banquet in the Earthen Hall requires a party of 4.
The more parties join the quest, the higher the chance of completing it. When one of the parties repels Kulve Taroth, all players in the Online Session receive a reward corresponding to how many research objectives they completed during the siege.

Materials obtained from this quest allow you to craft the Kulve Taroth α and Kulve Taroth β armor sets for your Hunter, and the Kulve Taroth Set α for your Palico.
Appraisal items obtained during this siege quest may contain random weapons.
Bushi Tickets let you create the Felyne Samurai Set α for your Palico.
New layered armor series: Bushi "Homare" and Bushi "Sabi."
Play the Banquet in the Earthen Hall quest to unlock delivery requests for each part of the Bushi "Homare" and Bushi "Sabi" series.
The Kulve Taroth Siege is only available for a limited time, but we plan to bring it back regularly in the future as well.

- From Wednesday, October 31 00:00 a.m. UTC, you will be able to purchase the following DLC items:
Character Edit Voucher: Single Voucher
Character Edit Voucher: Two-Voucher Pack
Character Edit Voucher: Three-Voucher Pack
Each of the above items can only be purchased once.
If you have more than one character, the voucher will be consumed as soon as you use it on one character.
Hairstyles, eyebrow color, facial hair, makeup, and clothing can be changed without using a voucher by going to the item box in your room.
You cannot change the name of your Hunter, or the name/appearance of your Palico.

Major Additions and Changes:
- Added HDR Mode to the display settings.
From the main menu, go to Options and select "Screen Mode / HDR Setting."
This option is only available on Windows 10.

- Revised the list of actions available under "Keyboard Settings" in the Options menu.
You can now set Interact, Speak, Gather, Carve, and Special Attack to separate buttons.

- Added "One Key Keyboard Shortcuts" to Options.
On:
Press a shortcut key (any number key from 1 to 8) to immediately use the shortcut for the most recently used radial menu.
Off:
Press a radial menu key (by default, any key from F1 to F4) to bring up a radial menu, then press a shortcut key (any number key from 1 to 8) to use the shortcut.
This is only displayed in the Options when "Radial Menu Type" is set to "Keyboard."

- Added "Start Menu Player Movement" to Options.
When "Start Menu Player Movement" is set to "Off", the player movement keys (WASD) are used to move your menu selection while the menu is open.

Bug Fixes:
- Fixed a bug preventing 43 titles that were available in the console versions from unlocking in the Steam version.

- Fixed a bug that prevented certain textures from being loaded optimally during character creation and cutscenes.

- Fixed a bug where stars wouldn't be shown at night.

- Fixed a bug causing error code 83-MW1 to occur. A message will now only be displayed when the connection to Steam is actually cut off.

- Fixed a bug causing hair to clip into the character's mouth when equipping Brigade Lobos, Brigade Lobos α, or Brigade Lobos β on certain hairstyles.

- Fixed a bug where the "Cannot take rewards because your item box is full" message would be displayed even if the item box was not full when using the "Take All" function at The Botanical Research Center.

- Fixed a bug at the Elder Melder where, when changing the number of materials and then cancelling using mouse controls, the number of items would not return to the previous value and remain the same as before cancelling.

- When using keyboard settings, assigning any key other than the default key to Browse Items Left and Browse Items Right for ranged weapons would result in items not scrolling when the key was held down. This has been fixed.

- Fixed a bug allowing some actions to be performed that would otherwise not be possible by simultaneously pressing a function key and a number key for the custom radial menu when using keyboard settings.

- Fixed a bug where text overlap would occur when using items with long names on the custom radial menu when using keyboard settings.

- Fixed a bug where the game would get stuck on the "Creating a new Online Session" message when trying to create a new Online Session.

- Fixed a bug where players who joined an Online Session after you would not have their primary group names and icons shown on the player list.
 
Última edição:
Para quem está com dificuldades em se dar bem na missão do Cerco da Kulve Taroth, segue abaixo alguns vídeos úteis:


Mini Guia Kulve Taroth PC! Como destravar o Cerco e como funciona:




Kulve Taroth Guide - Lore, Tactics, Tip & Tricks:




MHWorld Shots: Kulve Taroth in a Goldshell:

 
Última edição:
É bem legal. Já fiz todo o set beta do KT e consegui a Gunlance de Sleep que eu queria. Como nunca achei alguém online pra fazer um grupo, tive que recorrer a salas com galera random, mas de 5 runs normalmente completo 2 ou 3. Tá de bom tamanho.

Para o set alpha ainda falta aquele bendito item que só cai da capa do chifre dela e é bem raro o drop.
 
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From Friday, November 16 00:00 a.m. UTC to Thursday, November 29 23:59 UTC, the Devil May Cry Collaboration Event Quest "Code: Red" will be available!

- This quest includes a new weapon, 'Dante's Devil Sword' (a charge blade), and the 'Dante α' armor set.
Hack and slash your way through a series of crazed crimson carnivores to earn Red Orbs!
Quest conditions: Hunter Rank (HR) 14 or higher.
--------------------------------------------------------------------------
Lunastra arrives on November 22!

On Thursday, November 22 at 00:00 a.m. UTC, we will release our fourth major title update!
Details will be posted at a later time.

Major New Content:
- Lunastra, a rare female Elder Dragon that litters the air with hot blue dust, arrives on Steam!
There are reports of her traveling with her mate, Teostra.
Her materials can be used to create new weapons, a unique armor set, and Palico armor.
After completing the game (at HR 16 or higher), talk to the Huntsman in Astera to start the Event.
- A new specialized tool will be added: the Temporal Mantle.
This garment nullifies damage from powerful attacks by automatically evading.
 
A missão do Devil May Cry já está disponível no quadro de missões de evento (é a primeira da lista).
Juntando as Orbes vermelhas ganhas dessa missão você pode forjar o set Alpha do Dante e sua espada (categoria Charge Blade / Lâmina Dínamo).

A Capcom acabou de anunciar que vamos ter mais um evento nos moldes do Festival de Outono.
Dia 29 de novembro as 22h (horário de Brasília) começará o evento "Festival Estrela de Inverno".
Mais informações abaixo:


The Winter Star Fest is coming on Friday, November 30!



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From Friday, November 30 00:00 a.m. to Monday, December 17 23:59 UTC,
the Winter Star Fest is coming to Astera!

What is the Winter Star Fest?
A seasonal event held at the Gathering Hub.
Visit Astera's Gathering Hub, the Celestial Pursuit, and you'll find it bedecked with decorations,
and the staff garbed in their wintertime best!
The Winter Star Fest is a great opportunity to get together with hunters from all over the world!

・For the duration of the event, almost all previously released event quests
 will be made available.
  - Event Quest: Midnight Mayhem
  - Challenge Quest: Gajalaka Outbreak!
  - Special Quest: Banquet in the Earthen Hall

・You'll get some new login bonuses and limited bounties too!
  - As a login bonus, you'll get two Lucky Vouchers plus a Winter Star Ticket.
  - Until Thursday, December 13 23:59 UTC, there will be daily limited bounties
   where you can earn Star Fireworks and Winter Star Tickets.

・You'll get new backgrounds, titles, and poses for your Guild Card,
 as well as the Boa Bell Coat costume for your Poogie.
・The Handler's Winter Spirit Coat is available for a limited time only.
・Items or services at all facilities will be available at reduced costs.
・A special seasonal platter will be available in the Gathering Hub.


FONTE: https://steamcommunity.com/games/582010/announcements/detail/3404054356960663872
 
Última edição:
Filme de Monster Hunter tem sua primeira imagem revelada

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Segundo uma sinopse oficial, o filme conta a história de "dois heróis que vêm de mundos diferentes para derrotar um perigo compartilhado, os monstros poderosos, mortais e magníficos que habitam a terra.
Ao longo do caminho, os espectadores farão novas descobertas e encontrarão rostos conhecidos e personagens queridos dos jogos, como o Almirante"
.

Além de Diego Boneta, o filme de Monster Hunter estrelará Milla Jovovich, Ron Perlman e T.I. Harris.
O filme é dirigido por Paul W.S. Anderson e produzido por Jeremy Bolt.

Fonte: https://www.theenemy.com.br/pc/filme-de-monster-hunter-tem-sua-primeira-imagem-revelada


Monster Hunter O Filme - Milla Jovovich revela armadura em nova foto dos bastidores

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As gravações de Monster Hunter, adaptação do game da Capcom, estão acontecendo na África do Sul. Sempre ativa nas redes sociais, a atriz Milla Jovovich publicou fotos de sua armadura no filme.

“Capitã Natalie Artemis. Patrulheira. Caçadora de Monstros. Só uma pequena prévia para os fãs de Monster Hunter que estavam preocupados no outro dia. Aqui está a Capitã Artemis usando uma ‘slinger’ no braço.
Também vou postar uma foto de algumas armas incríveis de MH que recriamos para o filme”, escreveu a atriz.

O game original, da Capcom, gira em torno da caça de criaturas gigantes para melhorar o equipamento dos jogadores. Milla Jovovich será a protagonista, Artemis.
O elenco ainda conta com T.I. Harris (Homem-Formiga e a Vespa), Ron Perlman (Hellboy), Tony Jaa (Ong-Bak) e Diego Boneta (Jane the Virgin).
Paul W.S. Anderson (Resident Evil 1,4,5 e 6) dirige e escreve a adaptação para a ScreenGems, que aposta no talento do diretor após os resultados bem sucedidos da franquia Resident Evil, finalizada em 2017.

Monster Hunter tem previsão de estreia para 2019.

Fonte: https://observatoriodocinema.bol.uo...h-revela-armadura-em-nova-foto-dos-bastidores

Milla Jovovich - Paul W.S. Anderson

:nothing:
 
Monster Hunter World eleito melhor jogo cooperativo de 2018


Hoje mais cedo aconteceu o evento Golden Joystick Awards 2018 com cobertura do Adrenaline.
E o jogo Monster Hunter: World ganhou na categoria "Best Cooperative Game" concorrendo com:

- A Way Out
- Far Cry 5
- Firewall Zero Hour
- No Man's Sky Next
- Overcooked 2
- Sea of Theives
- State of Decay 2
- Unravel Two
- Warhammer: Vermintide 2


Quem quiser conferir os vencedores em todas categorias, é só clicar no link abaixo:

https://www.gamesradar.com/golden-joystick-awards-2018-winners/
 
Só avisando pra galera que já está rolando o evento da Lunastra!
Para iniciar o evento, basta conversar com o NPC "Caçador" em Astera e fazer uma sequência de três missões no quadro do tipo "SERVIÇOS ESPECIAIS".
A segunda parte da missão é só para afugentar a Lunastra, então não se preocupem com o tempo curto da missão.

Como recompensa final, vocês irão ganhar o "Manto Temporal" (Temporal Mantle) falando com o caçador.
Na Forja vão estar disponíveis os sets Alpha e Beta da Lunastra e suas respectivas armas para todos os tipos.
E falando com o ferreiro, você irá pegar uma missão de recursos do tipo entrega, que vai liberar uma nova camada/skin para o seu personagem, baseado no set da Brigada.

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Junto com o evento foi lançado um update com uma série de incrementos e correções para o jogo.
Para quem quiser ler o log completo do patch, só clicar no Spoiler abaixo:

Major New Content:
- Added Lunastra, a rare female Elder Dragon that litters the air with hot blue dust.
There are reports of her traveling with her mate, Teostra.
Her materials can be used to create new weapons, a unique armor set, and Palico armor.
After completing the game (at HR 16 or higher), talk to the Huntsman in Astera to start the event.

- Added a new specialized tool: the Temporal Mantle.
This garment nullifies damage from powerful attacks by automatically evading.


Major Additions and Changes:
- Added "DOF (Depth of Field)" to the Advanced Graphics Settings.
This feature allows you to enable/disable the functionality to adjust focus by changing the camera distance during scenes where you control your character (outside of cutscenes).

- Added "Vignette Effects" to the Advanced Graphics Settings.
This feature allows you to enable/disable shading of screen edges by adjusting the brightness between the center and peripheral areas during scenes where you control your character
(outside of cutscenes).

- Added a preset function to the Keyboard Settings, allowing you to save changes you made to the key configuration. Any presets you store to your save data will be accessible to all of your characters. There are three categories: "Menu Controls Preset", "Melee Weapon Preset", and
"Ranged Weapon Preset", each of which can hold up to 16 presets.

- Added a "Default 2" option for 5-button mouse controls on top of the regular "Default"
Keyboard Settings.

- Changed the error messages that are displayed in the following circumstances:
 ・When the session is full: "Failed to join the session because it is full."
 ・When the session you tried to join no longer exists: "Failed to join the session
  because it has been deleted."

- After re-evaluating the quest completion rewards for the Tempered Deviljho quest "Relish the Moment," we changed the "Fucium Ore" item drop to "Warped Feystone."

- Changed the design of the Kulve Taroth quest so that, once you've received the rewards for the quest, you will not be able to post or join the quest for that particular Kulve Taroth again.
If you cannot post or join a Kulve Taroth quest, you must either wait until the other players in the session have repelled the Kulve Taroth, or move to a different session.
Then you will be able to post or join quests for a new Kulve Taroth.

- The order of melding ingredients at the Elder Melder has been resorted according to the same sorting method used for items. In previous updates, new items were added to the end of the ingredient list, but now new additions will now follow this new sorting method.
No items have been removed from the current ingredient list.

Bug Fixes:
- Fixed a bug where players wouldn't be able to use the keyboard to access the custom radial menu while moving around if the menu controls in the Keyboard Settings were bound to the WASD keys.

- Fixed a bug that sometimes caused the framerate to drop during some monsters' attack animations.

- Fixed a bug where, when sorting equipment at the item box, sorting weapons by the "Great Sword" category would also sort Sever-type Kinsects to the top of the list, and sorting weapons by the "Sword & Shield" category would also sort Blunt-type Kinsects to the top of the list.

- Fixed an issue for players who were unable to unlock the 8★ quest "Lightning Strikes Twice". This issue occurred very rarely in high rank quests and expeditions, preventing research points from accumulating when you collect high rank Kirin traces. Updating to version 5.10 will allow the quest to unlock, but you must re-gather the necessary research points.

- Fixed a bug where the notification beginning "Continuing the game in offline mode. To connect..." would not display when a communication error (due to signing out from Steam, or from being disconnected) occurs when creating or joining a new online session while already in a session.

- Fixed a bug where your Palico would fail to restore you after running over to hit you to recover from paralysis or sleep (as a result of using the "signal" command as it runs over, causing an error in its movement destination).

- Fixed a bug where the effects of Demondrug, Mega Demondrug, Armorskin, and Mega Armorskin that were applied to a Palico via the skill "Wide-Range" would expire for the Palico when they fainted in combat, but the expiration of these effects would not be properly synced between the players during multiplayer.

- Fixed a bug where a monster hit with the Dragonator by a guest player in a Special Arena quest would not properly flinch from the attack, if the host player is far from the monster and accessing the supply box or otherwise waiting in camp.

- Fixed bugs that occur when (a) you are targeting a large monster with the target camera and its icon on the lower left part of the screen is grayed out, (b) the icon of the monster you are targeting is the furthest icon on the left, and (c) any of the following conditions mentioned are met.
1. Fixed a bug where, when using the focus camera, the target would switch away from the large monster when a small monster's icon was added to the leftmost end of the target list.
2. Fixed a bug where, when using the target camera, the target would switch away from the large monster when a small monster disappears from the target list.

- Fixed a bug where the health gauge wouldn't properly change color after being inflicted with the poison or bleeding status after finishing a monster mount.

- Fixed a bug where the order of items in the item bar would change unintentionally when you change your equipment loadout and your items are lined up in certain ways.

- Fixed a bug where the order of items in the item bar would change unintentionally when you register an item loadout when you have supply items. When saving an item loadout, the order of items registered will ignore supply item data, and supply items obtained again afterwards may be in a different order, but this is not a bug.

- Fixed a bug where female characters' hair would not move properly after equipping the head armor "Shadow Shades" or the layered head armor for 'Bushi Kabuto "Sabi"' and 'Bushi Kabuto "Homare"'.

- Fixed a bug where the "x" objective marker would not be properly displayed when Diablos moved areas at the Wildspire Waste.

- Fixed a bug where Palicoes would behave unnaturally when playing the Left Quite the Impression quest in multiplayer.

- Fixed a bug for the First Wyverian Ritual of the Melding Pot where the number of materials used would automatically decrease or it would not be possible to manually reduce the number of items under certain circumstances.

- Fixed a bug that allowed players to use SOS flares from the shortcuts with unintended timing when using keyboard controls and having One Key Keyboard Shortcuts turned on.

- Fixed a bug where graphics around the neck would be missing when a female character equipped the Vangis Mail β.

- Fixed a bug where the back of the Rathalos Helm would be spinning when starting the Rolling Thunder event scene as a female character with the Rathalos Helm equipped.

- Fixed a bug where the sound effect for confirming a selection would be played when clicking the currently selected tab again while multiple tabs are open.

- Fixed a bug where Shamos Tailraiders would behave unnaturally during the "Troubled Troupers" quest.

- Fixed a bug where the focus would shift to the top item when sorting the crafting list.

- Fixed a bug where Palicoes would face backwards when the player fast travelled to Northeast Camp (15) in Wildspire Waste and immediately entered the tent.

- Other minor bug fixes.

Combat Bug Fixes:

- Charge Blade
Fixed a bug where, if your Charge action is interrupted by damage when chaining it into a Condensed Element Slash in order to power up your Sword Mode attacks, the next attack will no longer mistakenly benefit from additional hits from phial effects.

- Dual Blades
Fixed a bug where graphic and sound effects were not triggering correctly when exiting Demon Mode after any of the various combos.

- Bow
Fixed a bug where Dragon Piercer would fire outside the intended range when pressing the left trigger just as you release an arrow when the camera is facing outside the intended aim range.

- Skills
Fixed a bug where the effects from "Critical Draw" and "Punishing Draw" would expire before you could do damage with your weapon, due to unrelated, continuous damage sources such as torch pods. The effects from these skills will now only expire once you have made a direct weapon attack (including arrows).


Localization Bug Fixes
- Fixed a bug where the translation for "Load Special Ammo" was the same as for "Reload" under Keyboard Settings in some languages.

- Fixed a bug where the Traditional Chinese translation for Kulve Taroth was displayed incorrectly on the Kulve Taroth Siege tutorial page.

- Other minor bug fixes.

Segue também uma nova foto do filme do Monster Hunter:

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Só avisando pra galera que já está rolando o evento da Lunastra!
Para iniciar o evento, basta conversar com o NPC "Caçador" em Astera e fazer uma sequência de três missões no quadro do tipo "SERVIÇOS ESPECIAIS".
A segunda parte da missão é só para afugentar a Lunastra, então não se preocupem com o tempo curto da missão.

Como recompensa final, vocês irão ganhar o "Manto Temporal" (Temporal Mantle) falando com o caçador.
Na Forja vão estar disponíveis os sets Alpha e Beta da Lunastra e suas respectivas armas para todos os tipos.
E falando com o ferreiro, você irá pegar uma missão de recursos do tipo entrega, que vai liberar uma nova camada/skin para o seu personagem, baseado no set da Brigada.

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Junto com o evento foi lançado um update com uma série de incrementos e correções para o jogo.
Para quem quiser ler o log completo do patch, só clicar no Spoiler abaixo:

Major New Content:
- Added Lunastra, a rare female Elder Dragon that litters the air with hot blue dust.
There are reports of her traveling with her mate, Teostra.
Her materials can be used to create new weapons, a unique armor set, and Palico armor.
After completing the game (at HR 16 or higher), talk to the Huntsman in Astera to start the event.

- Added a new specialized tool: the Temporal Mantle.
This garment nullifies damage from powerful attacks by automatically evading.


Major Additions and Changes:
- Added "DOF (Depth of Field)" to the Advanced Graphics Settings.
This feature allows you to enable/disable the functionality to adjust focus by changing the camera distance during scenes where you control your character (outside of cutscenes).

- Added "Vignette Effects" to the Advanced Graphics Settings.
This feature allows you to enable/disable shading of screen edges by adjusting the brightness between the center and peripheral areas during scenes where you control your character
(outside of cutscenes).

- Added a preset function to the Keyboard Settings, allowing you to save changes you made to the key configuration. Any presets you store to your save data will be accessible to all of your characters. There are three categories: "Menu Controls Preset", "Melee Weapon Preset", and
"Ranged Weapon Preset", each of which can hold up to 16 presets.

- Added a "Default 2" option for 5-button mouse controls on top of the regular "Default"
Keyboard Settings.

- Changed the error messages that are displayed in the following circumstances:
 ・When the session is full: "Failed to join the session because it is full."
 ・When the session you tried to join no longer exists: "Failed to join the session
  because it has been deleted."

- After re-evaluating the quest completion rewards for the Tempered Deviljho quest "Relish the Moment," we changed the "Fucium Ore" item drop to "Warped Feystone."

- Changed the design of the Kulve Taroth quest so that, once you've received the rewards for the quest, you will not be able to post or join the quest for that particular Kulve Taroth again.
If you cannot post or join a Kulve Taroth quest, you must either wait until the other players in the session have repelled the Kulve Taroth, or move to a different session.
Then you will be able to post or join quests for a new Kulve Taroth.

- The order of melding ingredients at the Elder Melder has been resorted according to the same sorting method used for items. In previous updates, new items were added to the end of the ingredient list, but now new additions will now follow this new sorting method.
No items have been removed from the current ingredient list.

Bug Fixes:
- Fixed a bug where players wouldn't be able to use the keyboard to access the custom radial menu while moving around if the menu controls in the Keyboard Settings were bound to the WASD keys.

- Fixed a bug that sometimes caused the framerate to drop during some monsters' attack animations.

- Fixed a bug where, when sorting equipment at the item box, sorting weapons by the "Great Sword" category would also sort Sever-type Kinsects to the top of the list, and sorting weapons by the "Sword & Shield" category would also sort Blunt-type Kinsects to the top of the list.

- Fixed an issue for players who were unable to unlock the 8★ quest "Lightning Strikes Twice". This issue occurred very rarely in high rank quests and expeditions, preventing research points from accumulating when you collect high rank Kirin traces. Updating to version 5.10 will allow the quest to unlock, but you must re-gather the necessary research points.

- Fixed a bug where the notification beginning "Continuing the game in offline mode. To connect..." would not display when a communication error (due to signing out from Steam, or from being disconnected) occurs when creating or joining a new online session while already in a session.

- Fixed a bug where your Palico would fail to restore you after running over to hit you to recover from paralysis or sleep (as a result of using the "signal" command as it runs over, causing an error in its movement destination).

- Fixed a bug where the effects of Demondrug, Mega Demondrug, Armorskin, and Mega Armorskin that were applied to a Palico via the skill "Wide-Range" would expire for the Palico when they fainted in combat, but the expiration of these effects would not be properly synced between the players during multiplayer.

- Fixed a bug where a monster hit with the Dragonator by a guest player in a Special Arena quest would not properly flinch from the attack, if the host player is far from the monster and accessing the supply box or otherwise waiting in camp.

- Fixed bugs that occur when (a) you are targeting a large monster with the target camera and its icon on the lower left part of the screen is grayed out, (b) the icon of the monster you are targeting is the furthest icon on the left, and (c) any of the following conditions mentioned are met.
1. Fixed a bug where, when using the focus camera, the target would switch away from the large monster when a small monster's icon was added to the leftmost end of the target list.
2. Fixed a bug where, when using the target camera, the target would switch away from the large monster when a small monster disappears from the target list.

- Fixed a bug where the health gauge wouldn't properly change color after being inflicted with the poison or bleeding status after finishing a monster mount.

- Fixed a bug where the order of items in the item bar would change unintentionally when you change your equipment loadout and your items are lined up in certain ways.

- Fixed a bug where the order of items in the item bar would change unintentionally when you register an item loadout when you have supply items. When saving an item loadout, the order of items registered will ignore supply item data, and supply items obtained again afterwards may be in a different order, but this is not a bug.

- Fixed a bug where female characters' hair would not move properly after equipping the head armor "Shadow Shades" or the layered head armor for 'Bushi Kabuto "Sabi"' and 'Bushi Kabuto "Homare"'.

- Fixed a bug where the "x" objective marker would not be properly displayed when Diablos moved areas at the Wildspire Waste.

- Fixed a bug where Palicoes would behave unnaturally when playing the Left Quite the Impression quest in multiplayer.

- Fixed a bug for the First Wyverian Ritual of the Melding Pot where the number of materials used would automatically decrease or it would not be possible to manually reduce the number of items under certain circumstances.

- Fixed a bug that allowed players to use SOS flares from the shortcuts with unintended timing when using keyboard controls and having One Key Keyboard Shortcuts turned on.

- Fixed a bug where graphics around the neck would be missing when a female character equipped the Vangis Mail β.

- Fixed a bug where the back of the Rathalos Helm would be spinning when starting the Rolling Thunder event scene as a female character with the Rathalos Helm equipped.

- Fixed a bug where the sound effect for confirming a selection would be played when clicking the currently selected tab again while multiple tabs are open.

- Fixed a bug where Shamos Tailraiders would behave unnaturally during the "Troubled Troupers" quest.

- Fixed a bug where the focus would shift to the top item when sorting the crafting list.

- Fixed a bug where Palicoes would face backwards when the player fast travelled to Northeast Camp (15) in Wildspire Waste and immediately entered the tent.

- Other minor bug fixes.

Combat Bug Fixes:

- Charge Blade
Fixed a bug where, if your Charge action is interrupted by damage when chaining it into a Condensed Element Slash in order to power up your Sword Mode attacks, the next attack will no longer mistakenly benefit from additional hits from phial effects.

- Dual Blades
Fixed a bug where graphic and sound effects were not triggering correctly when exiting Demon Mode after any of the various combos.

- Bow
Fixed a bug where Dragon Piercer would fire outside the intended range when pressing the left trigger just as you release an arrow when the camera is facing outside the intended aim range.

- Skills
Fixed a bug where the effects from "Critical Draw" and "Punishing Draw" would expire before you could do damage with your weapon, due to unrelated, continuous damage sources such as torch pods. The effects from these skills will now only expire once you have made a direct weapon attack (including arrows).


Localization Bug Fixes
- Fixed a bug where the translation for "Load Special Ammo" was the same as for "Reload" under Keyboard Settings in some languages.

- Fixed a bug where the Traditional Chinese translation for Kulve Taroth was displayed incorrectly on the Kulve Taroth Siege tutorial page.

- Other minor bug fixes.

Segue também uma nova foto do filme do Monster Hunter:

Dsdpv7AXcAE-bBx.jpg


Esses eventos ficam disponíveis para sempre ou tem tempo para poder jogar antes de tirarem? Comprei o jogo faz pouco tempo e s[o recentemente fechei a campanha, ainda não tenho nível para tentar enfrentar um bicho desses.
 
Esses eventos ficam disponíveis para sempre ou tem tempo para poder jogar antes de tirarem? Comprei o jogo faz pouco tempo e s[o recentemente fechei a campanha, ainda não tenho nível para tentar enfrentar um bicho desses.
Depende do tipo do evento.

A grande maioria dos eventos neste jogo são TEMPORÁRIOS, tendo um período para cumpri-los e obter as recompensas para forjar os itens do respectivo evento.
Uma vez concluído o evento e tendo os materiais necessários para forjar o item do evento e ele já liberado no ferreiro, você pode criá-los mesmo depois do evento terminar.
Mas se não tiver os itens específicos que ganha ao terminar o evento (bilhetes e materiais do boss do evento), vai ter que esperar o evento voltar para jogá-lo novamente e farmar o material do evento que ficou faltando.

Alguns exemplos de eventos periódicos:
  • Kulve Taroth;
  • Megaman;
  • Devil May Cry;
  • Festival de Outono...
Esses eventos que citei acima tem um período para jogar e uma vez que se encerra o período do evento, você terá que espera-los voltar futuramente.

Já os eventos que ficam no quadro de missões na aba "Serviços Especiais" (Special Assignments), como é o caso do Deviljho e Lunastra, ficam disponíveis para sempre após o lançamento (não confundir com o evento do Deviljho Tempered/Aguerrido que é um evento periódico e fica na aba Missões de Eventos).

Então no caso da missão de serviço especial da Lunastra, não se preocupe em não ter o rank mínimo requerido para participação agora.
A missão ficará no quadro disponível sempre.
 
Última edição:
Ainda está rolando desconexão durante as partidas cooperativas?
Li uma análise na Steam do dia 18 mencionando isso. O cara desistiu de jogar porque há falha de conexão.
 
Depende do tipo do evento.

A grande maioria dos eventos neste jogo são TEMPORÁRIOS, tendo um período para cumpri-los e obter as recompensas para forjar os itens do respectivo evento.
Uma vez concluído o evento e tendo os materiais necessários para forjar o item do evento e ele já liberado no ferreiro, você pode criá-los mesmo depois do evento terminar.
Mas se não tiver os itens específicos que ganha ao terminar o evento (bilhetes e materiais do boss do evento), vai ter que esperar o evento voltar para jogá-lo novamente e farmar o material do evento que ficou faltando.

Alguns exemplos de eventos periódicos:
  • Kulve Taroth;
  • Megaman;
  • Devil May Cry;
  • Festival de Outono...
Esses eventos que citei acima tem um período para jogar e uma vez que se encerra o período do evento, você terá que espera-los voltar futuramente.

Já os eventos que ficam no quadro de missões na aba "Serviços Especiais" (Special Assignments), como é o caso do Deviljho e Lunastra, ficam disponíveis para sempre após o lançamento (não confundir com o evento do Deviljho Tempered/Aguerrido que é um evento periódico e fica na aba Missões de Eventos).

Então no caso da missão de serviço especial da Lunastra, não se preocupe em não ter o rank mínimo requerido para participação agora.
A missão ficará no quadro disponível sempre.
Ainda está rolando desconexão durante as partidas cooperativas?
Li uma análise na Steam do dia 18 mencionando isso. O cara desistiu de jogar porque há falha de conexão.
Pode tirar essa dúvida?
 
Ainda está rolando desconexão durante as partidas cooperativas?
Li uma análise na Steam do dia 18 mencionando isso. O cara desistiu de jogar porque há falha de conexão.
Não.
Esse problema de fato existiu nas primeiras semanas em que o jogo foi lançado.
Era irritante ter que recorrer a métodos para entrar com steam versão antiga para não ficar tomando tanto disconnect, fora que nem sempre funcionavam.
Eu via a pop-up de aviso do Steam de um colega iniciando o Monster Hunter a cada 2 min. Foi algo surreal para quem jogou no início.

MAS, esse problema já foi corrigido há muito tempo.
Mais de 300 horas aqui.

Jogo com vários amigos durante horas seguidas, sem quedas. Também jogo em sessões random com gringos e terminam sempre os 4 online.
Joguei muito Cerco de Kulve Taroth com randoms e sempre foi normal.

Quedas podem acontecer, mas atualmente é quando o steam fica off por motivo de manutenção, ou por problemas com a conexão do usuário mesmo.
 
Última edição:
Não.
Esse problema de fato existiu nas primeiras semanas em que o jogo foi lançado.
Era irritante ter que recorrer a métodos para entrar com steam versão antiga para não ficar tomando tanto disconnect, fora que nem sempre funcionavam.
Eu via a pop-up de aviso do Steam de um colega iniciando o Monster Hunter a cada 2 min. Foi algo surreal para quem jogou no início.

MAS, esse problema já foi corrigido há muito tempo.
Mais de 300 horas aqui.

Jogo com vários amigos durante horas seguidas, sem quedas. Também jogo em sessões random com gringos e terminam sempre os 4 online.
Joguei muito Cerco de Kulve Taroth com randoms e sempre foi normal.

Quedas podem acontecer, mas atualmente é quando o steam fica off por motivo de manutenção, ou por problemas com a conexão do usuário mesmo.
Obrigado pela resposta. Era o que eu realmente queria ouvir.
Te adicionei na Steam, só não sei se dará pra gente jogar juntos por causa de rank. Nao manjo nada de rank. Joga MH no Wii.
 
Obrigado pela resposta. Era o que eu realmente queria ouvir.
Te adicionei na Steam, só não sei se dará pra gente jogar juntos por causa de rank. Nao manjo nada de rank. Joga MH no Wii.
Ah eu vi aqui que adicionou.
Eu posso jogar normalmente com você independente de ser rank mais baixo.
Já o contrário não, você só vai poder entrar em caçadas que eu criar até o seu rank.

Outro detalhe, se a missão que criar for do tipo DESIGNADA (as do modo história), eu precisarei esperar que você assista a todas cenas possíveis para poder entrar na sua partida.
Você inicia a missão sozinho, encontra o monstro da caçada, assiste a cena (ou as cenas) e quando der a mensagem de que pode enviar SOS, eu poderei entrar.
Mas isso é um requerimento só das missões principais (designadas), nas demais já entra direto no grupo, antes mesmo de partir para a missão.

E para quem está de fora aguardando a cena terminar para poder entrar na partida, basta ir no quadro de missões, ver a missão em aberto e ficar de olho na hora que sumir o aviso de que o jogador ainda não viu a cena.
 
Ah eu vi aqui que adicionou.
Eu posso jogar normalmente com você independente de ser rank mais baixo.
Já o contrário não, você só vai poder entrar em caçadas que eu criar até o seu rank.

Outro detalhe, se a missão que criar for do tipo DESIGNADA (as do modo história), eu precisarei esperar que você assista a todas cenas possíveis para poder entrar na sua partida.
Você inicia a missão sozinho, encontra o monstro da caçada, assiste a cena (ou as cenas) e quando der a mensagem de que pode enviar SOS, eu poderei entrar.
Mas isso é um requerimento só das missões principais (designadas), nas demais já entra direto no grupo, antes mesmo de partir para a missão.

E para quem está de fora aguardando a cena terminar para poder entrar na partida, basta ir no quadro de missões, ver a missão em aberto e ficar de olho na hora que sumir o aviso de que o jogador ainda não viu a cena.
Achei interessante esse modo SOS. Implementar o multiplayer no modo campanha.
 
O jogo é bem confuso para iniciantes, principalmente para quem nunca jogou nenhum da saga. É muito número e tabelas. Estou tentando focar só em uma arma, no caso a besta.
 

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