• Prezados usuários,

    Por questões de segurança, a partir de 22/04/2024 os usuários só conseguirão logar no fórum se estiverem com a "Verificação em duas etapas" habilitada em seu perfil.

    Para habilitar a "Verificação em duas etapas" entre em sua conta e "Click" em seu nick name na parte superior da página, aparecerá opções de gestão de sua conta, entre em "Senha e segurança", a primeira opção será para habilitar a "Verificação em duas etapas".

    Clicando alí vai pedir a sua senha de acesso ao fórum, e depois vai para as opções de verificação, que serão as seguintes:

    ***Código de verificação via aplicativo*** >>>Isso permite que você gere um código de verificação usando um aplicativo em seu telefone.

    ***Email de confirmação*** >>>Isso enviará um código por e-mail para verificar seu login.

    ***Códigos alternativos*** >>>Esses códigos podem ser usados para fazer login se você não tiver acesso a outros métodos de verificação.

    Existe as 3 opções acima, e para continuar acessando o fórum a partir de 22/04/2024 você deverá habilitar uma das 03 opções.

    Tópico para tirar dúvidas>>>>https://forum.adrenaline.com.br/threads/obrigatoriedade-da-verificacao-em-duas-etapas-a-partir-de-24-04-2024-duvidas.712290/

    Atencionamente,

    Administração do Fórum Adrenaline

The Witcher 3: Wild Hunt - [TÓPICO PERFORMANCE]

Fiz um vídeo rapidinho, rodando em 2560x1440 (DSR). A queda de fps foi devido ao shadow play,eu cravei a 30 fps. Por favor não reparem a nubice (eu joguei de qualquer jeito), eu gravei uns 4 videos, mais ficaram muito pesados.. para vocês terem uma ideia esse demorou 2 horas pra upar. :feelbad:

[video=youtube;_6OMEeUf-xw]https://www.youtube.com/watch?v=_6OMEeUf-xw&feature=youtu.be[/video]
 
Fiz um vídeo rapidinho, rodando em 2560x1440 (DSR). A queda de fps foi devido ao shadow play,eu cravei a 30 fps. Por favor não reparem a nubice (eu joguei de qualquer jeito), eu gravei uns 4 videos, mais ficaram muito pesados.. para vocês terem uma ideia esse demorou 2 horas pra upar. :feelbad:

[video=youtube;_6OMEeUf-xw]https://www.youtube.com/watch?v=_6OMEeUf-xw&feature=youtu.be[/video]

arretado a sua qualidade
 
The Witcher 3: moder cria ferramenta que dá acesso extenso as opções gráficas
Muitos jogadores de The Witcher 3 na versão PC gostariam de ajustar as configurações mais profundas que estão no arquivo .INI do título, mas essa ação se torna muito complexa e requer um conhecimento de todo o processo.
Pensando na praticidade o modder "MelekTaus" lançou uma ferramenta de configuração via interface que você pode facilmente ter acesso a várias opções gráficas.
O que também a torna interessante é que esta configuração oferece suporte para SweetFX (para aqueles não sabem como habilitá-lo poderão facilmente fazê-lo através desta ferramenta).
Afim de instalá-lo, você terá que seguir este guia:
Descomprima o arquivo ZIP (W3HC-xxx.jar), copie para a pasta de instalação de Witcher 3.
Iniciando-o pela primeira vez: faça um backup de seus arquivos de configuração originais.
Foi adicionado um botão "Click-Downloader" para o SweetFX (menos de 1MB) Note que você vai precisar para abrir o arquivo .jar com Java Runtime e não com o WinRAR.
http://www.dsogaming.com/news/the-w...l-gives-you-easy-access-to-extensive-options/
 
Engraçado que meu processador, se comportar melhor em qualidade maiores... Eu não consigo jogar em 30 fps.. Mesmo ficando com um visual muito superior.

Obrigado :joia:

Esse seu i5 não pega over nenhum?
 
Bobeira pô coloca um cooler bom nele e joga no maximo vais ganhar bons fps
 
Para quem está com problemas de crash.

É um problema de driver X game, e aparentemente acontece tem geral com quem tem placas com OC de fábrica, mais parrudas, da memory leak (problema do código do game pelo que eu li nos forums gringos) e ja era, sei lá o que acontece!

Solução que vem funcionando comigo e dica dada por usuários gringos do forum oficial da CDProject Red, teve relatos que funcionou para eles tbm, mas la a parada é quad SLI de 980, TITAN X etc..

Testado com driver 352.86 (para não perder o SLI) e versão STEAM do Witcher 3, mas acredito que funcione com outras versões, utilizo Windows 7 64bits PRO.

OBS: Para usuários AMD, pule as etapas NVIDIA, acho que vai dar certo!

Passos:
1) Faça uma instalação limpa do driver Nvidia 352.86

2) No diretório do GAME, vá na pasta "_CommonRedist" e reinstale os softwares das pastas "DirectX" e "vcredist". (faça isto!)

3) [PRINCIPAL] Instale o MSI Afterburner, e para GPU e Memória diminua 100mhz para cada um deles, clique no botão de aplicar, grave o perfil e faça ele iniciar com o Windows clicando no ícone do Windows na tela do Afterburner; (Neste passo eu diminuí apenas 50mhz de GPU e Memorias para não perder performance);

4) No Painel de Controle, vá em Ferramentas Administrativas, acesse "Exibir serviços locais", na tela com os serviços, localize "NVIDIA Streamer Service!, clique com segundo botão do mouse, vá em "Propriedades", "cliquem em "Parar" e no combo "Tipo de inicialização" escolha "Desativado" e clique em "OK" na pop-up;

4) Antes de jogar feche o Geforce Experience na barra do Windows;

5) Crie um ícone do jogo na área de trabalho, e reinicie o STEAM como OFFLINE, feche o STEAM e acesse o jogo pelo ícone do Witcher 3;

6) Cruze os dedos e boa sorte, aqui até agora não tive mais crash e está rodando com Hairworks full, e tudo no ULTRA, liso...


Tomara que de certo para todos e espero que seja definitivo esta alternativa até sair um patch final com a solução! Pelo menos até agora vem dando certo pra mim, e to jogando ja a umas 5 horas em problema!

É isto ai pe pe pe pessoal! :damn:
 
Última edição:
1440p + hairworks

A1CA43CF6F3CA7C736D42731A3FB0417DC2BC2EC


2DE928D7199F811D107A1CC148CFEB3F275AADDE


7DDA3B690138F187B9A0BB207F00FFE923894D98


80EC980002713FDF2BAE200C30791514FE8D0E7F
 
Tenho a GTX 970+I5+Fonte Seasonic 520+ 8GB com a versão 350 pro GTA V... Fica dando umas lagadas sinistras.

Instalei a versão 352.86 e consegui jogar até bem, só que ao chegar na cidade onde tem npcs o USO da GPU cai uns 5-20% fazendo dar umas lagadas estranhas.

Eu amei o jogo... Tô curtindo pakas, ta fazendo eu perder sono kkk... Só que essas bugadas estão me desanimando. Ainda bem que não paguei pelo game. Ganhei na promo da nvidia... Eu jogo Gta de boas aqui no pc... Não sei pq esse jogo tá com essa frescura

Detalhe: O driver 352.86 parou de funcionar.... Foda! :[
 
Tenho a GTX 970+I5+Fonte Seasonic 520+ 8GB com a versão 350 pro GTA V... Fica dando umas lagadas sinistras.

Instalei a versão 352.86 e consegui jogar até bem, só que ao chegar na cidade onde tem npcs o USO da GPU cai uns 5-20% fazendo dar umas lagadas estranhas.

Eu amei o jogo... Tô curtindo pakas, ta fazendo eu perder sono kkk... Só que essas bugadas estão me desanimando. Ainda bem que não paguei pelo game. Ganhei na promo da nvidia... Eu jogo Gta de boas aqui no pc... Não sei pq esse jogo tá com essa frescura

Detalhe: O driver 352.86 parou de funcionar.... Foda! :[

Nossa config e parecida, com exceção do processador e placa mãe, o que não muda nada no jogo, aqui em "Novigrad(Ultra+Hairworks) fica em torno de 40 fps, mas não ha travadas ou bugs, e o driver(mesma versão) nunca parou de funcionar, deixo o GOG Galaxy e o MSI Afterburner abertos ao mesmo tempo, as vezes até o Chrome fica aberto aqui, ontem joguei umas 6 horas direto, só dentro de novigrad.

A única coisa que parece causar problemas aqui e quando o jogo volta para modo janela ou borderless, isso acontece toda vez que vc usa "alt+tab" e volta pro jogo, então tenha certeza de estar em "fullscreen", já vi alguns sugerirem marcar para rodar o jogo em modo "maxima performance" no driver, pode ser isso.
 
Última edição:
[video=youtube;bX_WePhiYHE]https://www.youtube.com/watch?v=bX_WePhiYHE[/video]
 
to com o driver do gta e vive crashando o jogo

sério, ta chato. vo tenta da update pro driver do the witcher mas pelo que o povo ta falando nem vai mudar mta coisa.
 
Galera, o 352.86 é a melhor opção?
Ou tem algum outro superior?

PS: to usando windows 10.
 
Estou tendo alguns crashs, geralmente nas cutscenes. Ja uso o FPS sem limites, e parece que não adianta. Esperando alguma solução oficial.
 
Estou tendo alguns crashs, geralmente nas cutscenes. Ja uso o FPS sem limites, e parece que não adianta. Esperando alguma solução oficial.

Estranho, aqui depois do patch 1.0.3 não teve mais nenhuma travada. Será que oque o amigo falou acima é verdade? :hmm:
 
GRAPHICS

Maximum Frames Per Second

This should be set to 60 if you have a 60 Hz monitor, you will not gain anything from rendering more than 60 frames per second. The GPU will be used more, reaching a higher temperature/a higher fan speed is required, so it will be louder for no reason. This is not VSync, there is no input lag, it's simply just limiting the FPS. For anyone with a 120 or 144 Hz monitor, this should be set to Unlimited, but you could argue that if you're barely pushing over 60, it could be a more enjoyable experience overall staying at a constant 60, than to fluctuate up to 80 for short periods and then back to 60.
Recommended: 60 if you have a 60 Hz monitor, Unlimited if you have a higher refresh rate monitor like a 120-144 Hz one.
Edit: There has been confirmed reports of the game crashing for some users when accessing the menu or inventory after using the frame rate cap, solved by setting it to Unlimited.
NVIDIA HairWorks

Already tested above, dramatically decreased the FPS, from 50 to 36 (v1.03, 37) and 55 to 39 (v1.03, 40), so around ~40% in that example, HairWorks should never be used unless you have a Multi-GPU system capable of maintaining well over 60 FPS, there are more important settings (Foliage) to focus on before this as it's not always that noticeable, it's really the last thing you should think about turning on regardless of what system you have. One could even argue that at times, Geralts hair looks better with it Off.
Recommended: Off
Number of Background Characters

This setting has no impact on performance, the same is mentioned in the GeForce Guide, very few places have enough NPCs to test it out, this should be kept on Ultra, possibly it could have an effect in some late game cutscenes.
Recommended: Ultra
Shadow Quality

The visual difference between Low and Medium is almost non existent, which the FPS is proving. Though the distance seems to be slightly increased by going Medium. And at the cost of only one FPS, that's worth it. But I see no real reason to go High or Ultra over Medium, 3-7 FPS loss for mainly lightly softened shadows, you wouldn't notice it during regular gameplay. High is a possibility if you can afford it, the main 2 settings here I'd say is Low (Enabled) and High (Improved), the settings Medium and Ultra makes almost no difference visually over Low and High.
51 FPS (Forest, Low)
50 FPS (Forest, Medium) -1 FPS (2%)
47 FPS (Forest, High) -3 FPS (6%)
43 FPS (Forest, Ultra) -4 FPS (9%)
Recommended: Medium
Terrain Quality

This setting has no impact on performance, the same is mentioned in the GeForce Guide.
Recommended: Ultra
Water Quality

Quoting Andrew Burnes, author of the GeForce Guide
"On High and Ultra, water simulation is activated, enabling your boat to realistically bob up and down, and for Geralt to create ripples when swimming or wading through water."
I'd say it's essential to use at least High, Ultra only gives it slightly more detail, which is hard to notice. And even if your frame rate is decreased when let's say you're our boating, the setting should still never be lowered from High because it's extremely immersion breaking, way worse than loosing a few FPS.
Recommended/Essential: High
Grass Density

It's not very performance heavy but also not all that easy to tell the difference during regular gameplay, though comparing Low to Ultra there is a clear difference, and only a 3 FPS decrease, but keep in mind this does scale with Foliage Visibility Range below.
58 FPS (Field, Low)
57 FPS (Field, Medium) -1 FPS
56 FPS (Field, High) -1 FPS
55 FPS (Field, Ultra) -1 FPS
Recommended: Ultra
Texture Quality

Not much needs to be said about this, highest VRAM usage I've managed to reach by running around the entire starting zone is 1728MB, every setting enabled and/or highest (including HairWorks).
1920x1080: 1728MB
2560x1440: 2447MB
Quote from the GeForce Guide,
Low is 1024x1024 textures, with downscaling
Medium is 2048x2048 textures, with downscaling
High is 2048x2048 textures
Ultra is 2048x2048 textures with increased memory budget to avoid loading textures in front of you
Recommended: Ultra, you might consider High if you only have a 1 to 1.5GB card or run 1440p.
Foliage Visibility Range

I set this to High before I started because it's the most demanding setting of the game, very few people are going to be able to run Ultra and maintain even close to 60 FPS.
For example, on High, I'm as low as 43 in the Forest, turning it up to Ultra the FPS is now 34, completely unplayable, to be able to use it with a very good frame rate you need a Multi-GPU system or spend a lot of time tweaking the settings and config.
49 FPS (Forest, Low)
44 FPS (Forest, Medium) -5 FPS (11%)
43 FPS (Forest, High) -1 FPS (2%)
34 FPS (Forest, Ultra) -9 FPS (26%)
66 FPS (Field, Low)
58 FPS (Field, Medium) -8 FPS (13%)
55 FPS (Field, High) -3 FPS (5%)
42 FPS (Field, Ultra) -13 FPS (30%)
The visual difference is extreme between Low and High, I would say it's necessary to play on at least medium, but the performance impact of going medium to high is so small it's best to just go straight to High, regardless of what computer specs you have, it plays such a huge part of the game immersion. Going High to Ultra increases it further, now also adding shadows to foliage in the distance, lowering Shadow Quality has a bigger impact when using Ultra here.
Even if I now turned down Shadow Quality and Grass Density to Low, and incrased Foliage to Ultra, the 42 FPS I now have is still barely playable just as before. A 8 FPS gain, from 34 to 42, but lost Shadow Quality and Grass Density.
Recommended: High, any lower and the game looses a lot of it's atmosphere and immersion, vegetation will pop up close to you.
Detail Level

This setting has no impact on performance, the same is mentioned in the GeForce Guide.
Recommended: Ultra
Hardware Cursor

Recommended: On
POSTPROCESSING

Many of the settings below has no performance cost,
Motion Blur

No performance cost as far as I'm aware, tested by turning the camera slow and fast, creating a little to a lot of motion blur, FPS remained the same.
Recommended: It's a personal preference, though it can help make lower frame rates appear smoother
Blur

No performance cost as far as I'm aware, tested using spells that blurs the image and the FPS drops the same amount as with it turned off.
Recommended: It's a personal preference
Anti-aliasing

Essential in my opinion, it's not very effective, but it's all that's available to us.
43 FPS (Forest, On)
44 FPS (Forest, Off)
Recommended/Essential: On
Bloom

Bloom is also a must have, makes the sun cast Light Shafts amongst other things, it really does a lot for the atmosphere.
44 FPS (Forest, Off)
43 FPS (Forest, On)
56 FPS (Field, Off)
54 FPS (Field, On)
Recommended/Essential: On
Sharpening

Sharpens the image, but almost impossible to notice even when comparing still screenshots, no performance impact.
UPDATE: A slider was introduced in the v1.03 Patch, "On" is replaced by "Low", and "High" is new, which sharpens the image by a lot, and doesn't look very good at 1920x1080, but at 2560x1440 I think it works, and at 3840x2160 it looks good, no performance impact.
Recommended: On (v1.03, Low)
Ambient Occlusion

Having this turned on improves the atmosphere, gives a depth to the scene, the performance cost is worth it. HBAO+ looks slightly different from SSAO, in a good way.
46 FPS (Forest, Off)
44 FPS (Forest, SSAO) -2 FPS (5%)
43 FPS (Forest, HBAO+) -1 FPS (2%)
54 FPS (Village, Off)
51 FPS (Village, SSAO) -3 FPS (6%)
50 FPS (Village, HBAO+) -1 FPS (2%)
Recommended: HBAO+
Depth of Field

It's very important to have this on, without it we can see every low detail of the game in the distance. Also since the game barely has any Anti-aliasing, this helps mask the lack of it immensely. No performance impact.
Recommended/Essential: On
Chromatic Aberration

Blurs (distorts) the entire image slightly, textures doesn't look as sharp, no performance impact.
Recommended: Off
Vignetting

Darkens the edge of the screen, no performance impact.
Recommended: It's a personal preference
Light Shafts

Enables rays of sunlight, also known as God Rays.
55 FPS (Field Morning, Off)
54 FPS (Field Morning, On)
Recommended/Essential: On
Anisotropic Filtering

Forcing on 16xAF HQ through NVIDIA Control Panel or NVIDIA Inspector
50 FPS (Village, Off)
49 FPS (Village, On)
55 FPS (Field, Off)
54 FPS (Field, On)
43 FPS (Forest, Off)
42 FPS (Forest, On)
Recommended/Essential: 16x AF HQ, a must have as it makes textures remain sharp at a distance
UPDATE: Patch v1.03 added MaxTextureAnisotropy=1 to 16, this is set by clicking the Presets In-Game
Low = MaxTextureAnisotropy=1
Medium = MaxTextureAnisotropy=4
High = MaxTextureAnisotropy=8
Ultra = MaxTextureAnisotropy=16
But it has no effect, they also added this line, MaxTextureAnizotropy=8
Did they really misspell the setting? Turns out, yes, they did.
Not only that, it doesn't work above 2x, going back to earlier screenshots, the game has always been using 2x Anisotropic Filtering, so in conclusion, in this patch they added a config line to change the Anisotropic Filtering, but the game changes the wrong line, and even if you manually change the correct config line, the Anisotropic Filtering does not improve above 2x, so none of it is working.
This will most likely be fixed in the next patch. Until then, you still have to force it on through the NVIDIA Control Panel or NVIDIA Inspector.
Summary list of all recommended settings,

NVIDIA HairWorks: Off
Number of Background Characters: Ultra
Shadow Quality: Medium
Terrain Quality: Ultra
Water Quality: High
Grass Density: Ultra
Texture Quality: Ultra
Foliage Visibility Range: High
Detail Level: Ultra
Motion Blur: It's a personal preference
Blur: It's a personal preference
Anti-aliasing: On
Bloom: On
Sharpening: On (v1.03: Low)
Ambient Occlusion: HBAO+
Depth of Field: On
Chromatic Aberration: Off
Vignetting: It's a personal preference
Light Shafts: On
Anisotropic Filtering: 16x High Quality (Not In-Game)

Apesar de estar rodando consideravelmente bem no pc 2, vou dar uma fuçada pra ver se pego 60fps fixo. As vezes cai pra 55fps e sinto aquelas travadinhas de variação de fps. :feelbad:
 
Changenotes do patch 1.04:

Rebinding any key is now available after switching Unlock Bindings option in Options \ Key bindings submenu.
Corrects an issue in the dialog system that might rarely cause dialog looping in scenes.
Fixes an issue with incorrect behavior of Wild Hunt warriors after they were under the influence of Axii sign.
Corrects a bug causing spontaneous combustion of gas clouds.
1280 x 720 resolution is now properly displaying as valid resolution option.
Fixes boat stuttering in cutscenes.
Texture rendering quality for high / ultra presets improved.
Further improvements in NVIDIA Hairworks performance.
A few additional Gwent cards are now available in the Prologue area.
Fixes an issue where users with usernames using non-latin characters were unable to import saves from Witcher 2.
Overall stability and performance improvements.
Fixes related to alt + tabbing and minimizing game window.
Game icon updated.
Enlarges the size of the loot pop-up window in the UI.
Fixes an issue where, in certain circumstances, the comparison window could be displayed outside of game borders in the UI.
Upgrading set items no longer destroys sockets.
Small UI tweaks for Gwent.
Corrects some missing translations in localized versions.
 
Realmente os três itens que mais pesam são nVidia Hairworks, Alcance de visibilidade da folhagem e Qualidade das Sombras.


Na minha GTX 660 eu coloquei tudo no Ultra.
- Desativei nVidia Hairworks.
- Qualidade das Sombras: Medium
- Alcance de visibilidade da folhagem: Low
- Oclussão Ambiente: SSAO


FPS fica entre 32~40.
Quando cai muito é pra 24FPS, mas quase não sinto o lag.
Olá amigo, tua config é bem parecida com a minha, bem mesmo haha... mesmo processador, só q minha GTX é a 660ti.
Então tas rodando legal aí mesmo? Tas no Windows 8.1? Se tu setar teu jogo no médio, consegue chegar nos 60fps?

To cabreiro aqui, pegando a versão alternativa pra testar antes de comprar. Já comprei o GTA sem "testar" e não ta rodando legal aqui hahaha, não quero perder dinheiro :haha:
 
Galera, estou com um problema meio chato. Ao chegar principalmente em cidades o jogo da uma engasgadinha, cai de 45 FPS para 38 em 1 segundo da uma travadinha.

Já percebi que o problema não tem nada a ver com as config gráficas, isso acontece tanto no low como no ultra. Não é sempre que acontece mas incomoda um pouco.

Alguém mais tem esse problema ?
 
Changenotes do patch 1.04:

Rebinding any key is now available after switching Unlock Bindings option in Options \ Key bindings submenu.
Corrects an issue in the dialog system that might rarely cause dialog looping in scenes.
Fixes an issue with incorrect behavior of Wild Hunt warriors after they were under the influence of Axii sign.
Corrects a bug causing spontaneous combustion of gas clouds.
1280 x 720 resolution is now properly displaying as valid resolution option.
Fixes boat stuttering in cutscenes.
Texture rendering quality for high / ultra presets improved.
Further improvements in NVIDIA Hairworks performance.
A few additional Gwent cards are now available in the Prologue area.
Fixes an issue where users with usernames using non-latin characters were unable to import saves from Witcher 2.
Overall stability and performance improvements.
Fixes related to alt + tabbing and minimizing game window.
Game icon updated.
Enlarges the size of the loot pop-up window in the UI.
Fixes an issue where, in certain circumstances, the comparison window could be displayed outside of game borders in the UI.
Upgrading set items no longer destroys sockets.
Small UI tweaks for Gwent.
Corrects some missing translations in localized versions.

Testei rapidamente aqui. HairWorks está "comendo" cerca de 6 FPS, antes era 10 ou mais.
 
Olá amigo, tua config é bem parecida com a minha, bem mesmo haha... mesmo processador, só q minha GTX é a 660ti.
Então tas rodando legal aí mesmo? Tas no Windows 8.1? Se tu setar teu jogo no médio, consegue chegar nos 60fps?

To cabreiro aqui, pegando a versão alternativa pra testar antes de comprar. Já comprei o GTA sem "testar" e não ta rodando legal aqui hahaha, não quero perder dinheiro :haha:

O jogo é bem otimizado porém pesado, as VGAs Nvidia 700 para baixo tem performance fraca no jogo, ainda assim pelo que vi com uma 660 dá pra rodar com qualidade gráfica e fps equivalentes ao PS4 ou quase. Seu processador possivelmente vai ser um gargalo, mas pode ser amenizado ou eliminado com um over.
 
como minha config atual nao mantem 60fps, resolvi travar 30fps... essa travadinhas chatas pararam, ja tava me dando dor de cabeça.

me nego a botar tudo no low só pra ficar 60fps:haha:
 
Olá amigo, tua config é bem parecida com a minha, bem mesmo haha... mesmo processador, só q minha GTX é a 660ti.Então tas rodando legal aí mesmo? Tas no Windows 8.1? Se tu setar teu jogo no médio, consegue chegar nos 60fps?To cabreiro aqui, pegando a versão alternativa pra testar antes de comprar. Já comprei o GTA sem "testar" e não ta rodando legal aqui hahaha, não quero perder dinheiro :haha:
Nem no low chega a 60fps kk
 

Users who are viewing this thread

Voltar
Topo