[TÓPICO OFICIAL] ELDEN RING

  • Iniciador de Tópicos Iniciador de Tópicos Virtuality
  • Data de Início Data de Início
Estou achando estranho que em 85 horas de jogo só fui invadido 2x e quando deixo aqueles anéis ativado nada acontece.

Será algo na minha conexão?
So da pra ser invadido se tiver pelo menos um player sumomado ou usando esse item que ai sim consegue ser invadido solo
 
Um boss bem legal de ajudar a galera a matar é o Godskin Duo. Dá muitas runas, em torno de 100k se for apenas você e 55k se tiver dois invocados.
 
So da pra ser invadido se tiver pelo menos um player sumomado ou usando esse item que ai sim consegue ser invadido solo
Isso eu sei, o que tô dizendo é que deixo ativado aqueles anéis de chamado de ajuda mas até agora nunca fui chamado .
 
VOu instalar, to achando o jogo easy :coolface:

--- Post duplo é unido automaticamente: ---



Pior que zeram... tem run soul level 1, ou seja, o cara zera o jogo com personagem level 1 sem tomar hit no Dark Souls

Tem o outro sujeito que zerou SEKIRO de olhos VENDADOS porque ele decorou cada caminho, movimento e som de bosses.

Não duvide da capacidade dessa comunidade.


Olha esse run, level 1 sem morrer.

Falo de jogador comum ne
 
Uma das coisas que mais enchem o saco nesse jogo são os animais que ficam colocando mensagens na frente das portas de boss, de escadas, ou seja, na frente de tudo que se pode interagir. Já perdi as contas de quantas vezes quero passar correndo por um lugar só pra entrar na sala do boss e acabo morto na frente da porta porque preciso ficar alternando o prompt até aparecer a opção de entrar.
hqdefault.jpg
 
Descobri mais um erro cometido pela tradução, O item Livro de receita do Artesão Pedrihante 1,que acabei de pegar, diz que libera 4 itens para criação, Sebo Mágico, sebo mágico com cordão, fígado hidratado à prova de feitiço, flecha sibilante. Mas não foi liberado tais itens, já tinha percebido isso em outros livros, mas achei que precisava do item no menu para liberar, enfim.

Fui no wiki ver a descrição original, e esse livro não libera tais itens, esse livro 1 na verdade libera o item Pedrihante de cuco.

 
Agora a pouco apareceu pra baixar um patch de 1.6GB, mas nenhum patch notes até o momento.
 

Major Changes Included in the Latest Update​

Additional Elements Added​

  • Added a function to record an icon and the name of an NPC on the map when you encounter that NPC.
  • Added NPC Jar-Bairn.
  • Added new quest phases for the following NPCs: Diallos/ Nepheli Loux/ Kenneth Haight/ Gatekeeper Gostoc.
  • Added some summonable NPCs in multiple situations.
  • Increased the number of patterns of objects player can imitate when using Mimic’s Veil.
  • Added night background music for some open field area.

Bug Fixed​

  • Fixed a bug that prevented summoned NPCs from taking damage in some boss battles.
  • Fixed a bug that sometime prevented the player from obtaining item after boss battle.
  • Fixed a bug that causes dialogue to be skipped when talking to NPCs and using custom key configurations.
  • Fixed a bug that causes the player to freeze when riding.
  • Fixed a bug that causes arcane to scale incorrectly for some weapons.
  • In situation where the player cannot obtain more than 2 talisman pouches, added talisman pouch to Twin Maiden Husks shop line up.
  • Fixed a bug that prevented the user from warping to sites of grace from the map at the end of the game.
  • Fixed a bug that prevented the player from moving to the next area after the battle with the Fire Giant.
  • Fixed a bug which causes some weapons to have incorrect scaling after strengthening.
  • Fixed a bug which causes some weapons to not use stat scaling.
  • Fixed hang-ups in certain occasions.
  • Fixed a bug which incorrectly displays multiplayer area boundary when playing online.
  • Fixed a bug that allows player to activate Erdtree Greatshield’s weapon skill without absorbing an attack using a special combination of item and incantation.
  • Fixed a bug which causes Fire’s Deadly Sin incantation to have different effect.
  • Fixed a bug with the Ash of War, Determination and Royal Knight's Resolve, where the damage buff will also apply to other weapons without that skill.
  • Adjusted the visual effect of Unseen Form spell.
  • Deleted the Ragged armor set from the game which was mistakenly obtainable in previous patch.
  • Fixed a bug that causes some hostile NPCs to drop Furlcalling Finger Remedy.
  • Fixed a bug that causes incorrect sound effect to play in some situations.
  • Fixed a bug which causes visual animation and hitboxes to not be displayed correctly on some maps.
  • Fixed bugs which causes incorrect visual and behavior for some enemies.
  • Fixed a bug that causes incorrect stat parameter for some armor.
  • Text fixes.
  • Other performance improvement and bug fixes.

Balance Changes​

  • Increased the drop rate of Smithing Stone for some enemies.
  • Added Smithing Stone to some early game shop line up.
  • Increased shield’s effectiveness.
  • Increased the damage for all offensive cracked pot items.
  • Increased the damage for the following items: Spark Aromatic/Poison Spraymist.
  • Increased the effect duration for the following items: Uplifting Aromatic/ Ironjar Aromatic.
  • Increased HP healing for Torrent when using the following items: Rowa Raisin/ Sweet Raisin/ Frozen Raisin
  • Reduced FP consumption and increased the damage of the following sorceries: Glintstone Cometshard/ Comet/ Night Comet
  • Increased the damage of the following sorceries: Gravity Well/ Collapsing Stars/ Crystal Barrage
  • Decreased FP consumption of the following sorceries: Star Shower/ Rock Blaster/ Gavel of Haima/ Founding Rain of Stars/ Stars of Ruin/Greatblade Phalanx/Magic Downpour/ Loretta’s Greatbow/ Loretta’s Mastery/ Carian Greatsword/ Carian Piercer/ Shard Spiral
  • Raised projectile speed and range of Great Glintstone Shard
  • Decreased Ash of War, Hoarfrost Stomp's damage and increase cast time.
  • Increased Ash of War, Bloody Slash's self-inflict damage while slightly lowering the damage and increasing the cast time.
  • Decreased weapon skill, Sword of Night and Flame’s damage.
  • Increased FP consumption and lower duration of Ash of War, Barricade Shield.
  • Changed FP consumption timing of Ash of War, Prelate’s Charge.
  • Decreased the damage of spirit summoned when using the item Mimic Tear Ash and changed the spirit’s behavior pattern.
  • Other enemy and weapon balance changes
The version number of this update shown at the lower right corner of the Title Screen will be as follows:

  • App Ver. 1.03
  • Regulation Ver. 1.03.1
Online play requires the player to apply this update.

We will continue to provide improvement update in the future so you can enjoy "ELDEN RING" more comfortably. Please stay tune for more news.
 
Estou achando estranho que em 85 horas de jogo só fui invadido 2x e quando deixo aqueles anéis ativado nada acontece.

Será algo na minha conexão?
Pra ser invadido solo você tem que usar a lingua, se não usar a chance é zero.
--- Post duplo é unido automaticamente: ---

Major Changes Included in the Latest Update​

Additional Elements Added​

  • Added a function to record an icon and the name of an NPC on the map when you encounter that NPC.
  • Added NPC Jar-Bairn.
  • Added new quest phases for the following NPCs: Diallos/ Nepheli Loux/ Kenneth Haight/ Gatekeeper Gostoc.
  • Added some summonable NPCs in multiple situations.
  • Increased the number of patterns of objects player can imitate when using Mimic’s Veil.
  • Added night background music for some open field area.

Bug Fixed​

  • Fixed a bug that prevented summoned NPCs from taking damage in some boss battles.
  • Fixed a bug that sometime prevented the player from obtaining item after boss battle.
  • Fixed a bug that causes dialogue to be skipped when talking to NPCs and using custom key configurations.
  • Fixed a bug that causes the player to freeze when riding.
  • Fixed a bug that causes arcane to scale incorrectly for some weapons.
  • In situation where the player cannot obtain more than 2 talisman pouches, added talisman pouch to Twin Maiden Husks shop line up.
  • Fixed a bug that prevented the user from warping to sites of grace from the map at the end of the game.
  • Fixed a bug that prevented the player from moving to the next area after the battle with the Fire Giant.
  • Fixed a bug which causes some weapons to have incorrect scaling after strengthening.
  • Fixed a bug which causes some weapons to not use stat scaling.
  • Fixed hang-ups in certain occasions.
  • Fixed a bug which incorrectly displays multiplayer area boundary when playing online.
  • Fixed a bug that allows player to activate Erdtree Greatshield’s weapon skill without absorbing an attack using a special combination of item and incantation.
  • Fixed a bug which causes Fire’s Deadly Sin incantation to have different effect.
  • Fixed a bug with the Ash of War, Determination and Royal Knight's Resolve, where the damage buff will also apply to other weapons without that skill.
  • Adjusted the visual effect of Unseen Form spell.
  • Deleted the Ragged armor set from the game which was mistakenly obtainable in previous patch.
  • Fixed a bug that causes some hostile NPCs to drop Furlcalling Finger Remedy.
  • Fixed a bug that causes incorrect sound effect to play in some situations.
  • Fixed a bug which causes visual animation and hitboxes to not be displayed correctly on some maps.
  • Fixed bugs which causes incorrect visual and behavior for some enemies.
  • Fixed a bug that causes incorrect stat parameter for some armor.
  • Text fixes.
  • Other performance improvement and bug fixes.

Balance Changes​

  • Increased the drop rate of Smithing Stone for some enemies.
  • Added Smithing Stone to some early game shop line up.
  • Increased shield’s effectiveness.
  • Increased the damage for all offensive cracked pot items.
  • Increased the damage for the following items: Spark Aromatic/Poison Spraymist.
  • Increased the effect duration for the following items: Uplifting Aromatic/ Ironjar Aromatic.
  • Increased HP healing for Torrent when using the following items: Rowa Raisin/ Sweet Raisin/ Frozen Raisin
  • Reduced FP consumption and increased the damage of the following sorceries: Glintstone Cometshard/ Comet/ Night Comet
  • Increased the damage of the following sorceries: Gravity Well/ Collapsing Stars/ Crystal Barrage
  • Decreased FP consumption of the following sorceries: Star Shower/ Rock Blaster/ Gavel of Haima/ Founding Rain of Stars/ Stars of Ruin/Greatblade Phalanx/Magic Downpour/ Loretta’s Greatbow/ Loretta’s Mastery/ Carian Greatsword/ Carian Piercer/ Shard Spiral
  • Raised projectile speed and range of Great Glintstone Shard
  • Decreased Ash of War, Hoarfrost Stomp's damage and increase cast time.
  • Increased Ash of War, Bloody Slash's self-inflict damage while slightly lowering the damage and increasing the cast time.
  • Decreased weapon skill, Sword of Night and Flame’s damage.
  • Increased FP consumption and lower duration of Ash of War, Barricade Shield.
  • Changed FP consumption timing of Ash of War, Prelate’s Charge.
  • Decreased the damage of spirit summoned when using the item Mimic Tear Ash and changed the spirit’s behavior pattern.
  • Other enemy and weapon balance changes
The version number of this update shown at the lower right corner of the Title Screen will be as follows:

  • App Ver. 1.03
  • Regulation Ver. 1.03.1
Online play requires the player to apply this update.

We will continue to provide improvement update in the future so you can enjoy "ELDEN RING" more comfortably. Please stay tune for more news.
xGSilti.png



Logo agora que platinei!


Deram-me uma desculpa pra jogar mais e fazer a quest da Nepheli.
 
Aee finalmente, praticamente todas as armas de arcane não escalonavam.
  • Fixed a bug that causes arcane to scale incorrectly for some weapons.

Será q corrigiram e adicionaram info para o português? Pq a falta de texto é grotesca, tem muita coisa!
  • Text fixes.

Nãoooo, rsrs
  • Increased Ash of War, Bloody Slash's self-inflict damage while slightly lowering the damage and increasing the cast time.
  • Decreased weapon skill, Sword of Night and Flame’s damage.
 
Aee finalmente, praticamente todas as armas de arcane não escalonavam.
  • Fixed a bug that causes arcane to scale incorrectly for some weapons.

Será q corrigiram e adicionaram info para o português? Pq a falta de texto é grotesca, tem muita coisa!
Postaram agora pouco:
 
Agora os npcs ficam com ícones, e com o nome em cima, isso vai ajudar muito.

Aee finalmente, praticamente todas as armas de arcane não escalonavam.
  • Fixed a bug that causes arcane to scale incorrectly for some weapons.

Será q corrigiram e adicionaram info para o português? Pq a falta de texto é grotesca, tem muita coisa!
  • Text fixes.

Nãoooo, rsrs
  • Increased Ash of War, Bloody Slash's self-inflict damage while slightly lowering the damage and increasing the cast time.
  • Decreased weapon skill, Sword of Night and Flame’s damage.
não, está a mesma coisa.
 
Última edição:
Esse negócio de ganhar premiação ou não chega a ser meio irrelevante, sei lá, os critérios não são expostos e praticamente a votação popular agrega muito, então quem votar mais pode interferir. Red dead 2 perder para GOW e Uncharted 4 perder para Overwatch, por exemplo, não fazem tanto sentido na minha visão.

A maioria dos meus jogos favoritos não ganhou goty, apenas The Witcher 3 e Sekiro, mas RDR2, TLOU 1, Dark Souls, Yakuzas, Final Fantasy, RE, etc e etc, só perderam. E Elden Ring talvez perca também pra Zelda, mas não muda nada. A vibe que esses jogos me passaram e o que os jogos passam para cada um de vocês, é o que conta.

Goty é bom só para empresa, que vai ter um marketing gratuito, agregando muito valor ao produto e para a galera de consoles wars.

Eu acompanho muito grupos de Playstation, e mesmo o Horizon sendo jogão, uma grande parte perdeu o tesão no jogo, simplesmente pq tinha outro jogos com os holofotes, parece que pra eles Horizon perdeu o valor, isso é inacreditável kkkkk, pq o jogo é foda, o que importa é a experiência pessoal, então no fundo tudo está ligado a status, notas, mídia, etc. Eu acho muito estranho isso, de verdade.

Quase que eu também abandonei Horizon para jogar Elder Ring :bem:

Mas os problemas de performance no game quando lançou acabou segurando meu hype. Agora meio que "passou", então vou zerar Horizon com calma, depois voltar para zerar Mass Effect Legendary Edition que estava jogando anteriormente.

Aí sim devo começar Elder Ring que vai estar com vários patchs e vai ser uma experiência melhor.
 
Tô lv. 131 e já fiz praticamente tudo msm. Vale a pena começar a jornada 2 ou eu guardo mais pra frente? Se bem que eu vou lembrar do jogo pro resto da vida.
 
Pra ser invadido solo você tem que usar a lingua, se não usar a chance é zero.
--- Post duplo é unido automaticamente: ---
Que língua é essa?
 
Nãoooo, rsrs
  • Increased Ash of War, Bloody Slash's self-inflict damage while slightly lowering the damage and increasing the cast time.
  • Decreased weapon skill, Sword of Night and Flame’s damage.
Nerfaram a build de dois amigos meus. Um deles tava passando o rodo com a ash da Night and Flame, agora se lascou kkkkkkkk
 
e a performance? alguem pode dar uma luz se deu uma melhorada? talvez só conseguirei testar amanhã a noite =(
 
  • Reduced FP consumption and increased the damage of the following sorceries: Glintstone Cometshard/ Comet/ Night Comet
  • Increased the damage of the following sorceries: Gravity Well/ Collapsing Stars/ Crystal Barrage
  • Decreased FP consumption of the following sorceries: Star Shower/ Rock Blaster/ Gavel of Haima/ Founding Rain of Stars/ Stars of Ruin/Greatblade Phalanx/Magic Downpour/ Loretta’s Greatbow/ Loretta’s Mastery/ Carian Greatsword/ Carian Piercer/ Shard Spiral

Nem precisava, na real
 
Agora os npcs ficam com ícones, e com o nome em cima, isso vai ajudar muito.


não, está a mesma coisa.
Não entendi, o q ficou a mesma coisa?
--- Post duplo é unido automaticamente: ---

Pois é como esperado com a correção das armas arcane, agora parecem apelonas demais, hehe





Finalmente vou poder usar uma das melhores armas do game que tem um combo especial absurdo, pode vir Eleonora!! :mr:
 
Última edição:
Aee finalmente, praticamente todas as armas de arcane não escalonavam.
  • Fixed a bug that causes arcane to scale incorrectly for some weapons.

Será q corrigiram e adicionaram info para o português? Pq a falta de texto é grotesca, tem muita coisa!
  • Text fixes.

Nãoooo, rsrs
  • Increased Ash of War, Bloody Slash's self-inflict damage while slightly lowering the damage and increasing the cast time.
  • Decreased weapon skill, Sword of Night and Flame’s damage.

Pensando seriamente em fazer uma cópia do jogo antes de atualizar e jogar offline mesmo :vish:. Ainda tem aumento de consumo de FP do escudo barricada.
 
Pensando seriamente em fazer uma cópia do jogo antes de atualizar e jogar offline mesmo :vish:. Ainda tem aumento de consumo de FP do escudo barricada.
A gente mó humilde com o Barricade em vez dos ashes piruleta e sofre isso
 
Pessoal puto no fórum da steam por causa dos nerfs, já era esperado né pessoal kkkk

Não entendi, o q ficou a mesma coisa?
--- Post duplo é unido automaticamente: ---

Pois é como esperado com a correção das armas arcane, agora parecem apelonas demais, hehe





Finalmente vou poder usar uma das melhores armas do game que tem um combo especial absurdo, pode vir Eleonora!! :mr:

Foi da pergunta se adicionaram algo sobre o texto em português haha.
 
A gente mó humilde com o Barricade em vez dos ashes piruleta e sofre isso
Eles nerfaram barricade mas buffaram praticamente todos os shields.



É capaz de o resultado ser o mesmo e você poder usar outra coisa agora.
 

Users who are viewing this thread

Voltar
Topo